کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

اما و اگرها در مورد ساخت دومین برج بلند تهران

کدخبر:۱۳۴۴۹یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰:۵۴۱۲۳۸۸ بازدید

براساس اطلاعاتی که روی سایت این مجموعه آمده است، هتل فرشته پاسارگاد یک مجتمع چند‌منظوره است که طرح اولیه آن توسط زاها حدید از ...
اما و اگرها در مورد ساخت دومین برج بلند تهران

وقتی عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی در دو سال گذشته نسبت به تراکم‌فروشی‌ها و تغییر کاربری‌های مسکونی به تجاری و سوء‌مدیریت شهری انتقاد می‌کرد، محمدباقر قالیباف، شهردار پایتخت تمام عملکرد خود و مسئولان شهری را در حوزه شهرسازی در چارچوب قانون اعلام کرد و مدعی شد، مجوز هیچ تراکمی و هیچ تغییر کاربری‌ای خارج از قانون داده نشده است، حال اینکه عده‌ای از کارشناسان معتقدند، این بی‌انضباطی شهری محصول فروش تراکم و تغییر کاربری‌ها است.

از خطوط قرمز شورای عالی معماری و شهرسازی در طرح تفصیلی و طرح جامع شهر برج‌سازی در تهران به‌خصوص پهنه‌های کم‌عرض شهر است و همواره مسئولان شهری وزارتخانه نسبت به برج‌سازی در محله‌های الهیه و فرشته که خیابان‌های کم‌عرض و باریکی دارند، معترض بودند اما در حالی که وزارت راه و شهرسازی هر روز خطوط قرمز برج‌سازی در این محدوده‌ها را پررنگ‌تر می‌کند، شهرداری مجوز ساخت دومین برج بلند تهران را در این منطقه صادر می‌کند.


هتل فرشته پنج ستاره با 54 طبقه و با ارتفاع 230‌متر قرار است دومین برج بلند پایتخت باشد که معماری منحصر‌به‌فردی هم داشته باشد اما در همان شروع کار و در مرحله گودبرداری نخستین مزاحمت‌های شهری خود را با ترک روی ساختمان همسایه‌اش نشان داد. در‌حالی‌که مجوز ساخت این هتل را کمیسیون ماده 5 داده است اعضای همین کمیسیون نسبت به ساخت‌و‌ساز این پروژه در محدوده خیابان فرشته معترض هستند به‌طوری‌که چندی پیش تندگویان، یکی از اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه ساخت این پروژه برای ساختمان‌های مجاور را خطرساز عنوان کرد. به غیر ‌از مشکلات فنی این پروژه موضوع دیگر نوع کاربری پروژه است که کارشناسان شهری نسبت به آن معترض هستند.


کاربری گردشگری، استفاده تجاری

براساس اطلاعاتی که روی سایت این مجموعه آمده است، هتل فرشته پاسارگاد یک مجتمع چند‌منظوره است که طرح اولیه آن توسط زاها حدید از معماران برجسته و مشهور تهیه شده است و در زمینی به مساحت 4574 دارای زیربنایی بالغ بر 110‌هزارمتر‌مربع، با ارتفاع 230‌متر و در 54 طبقه شامل 9 طبقه پارکینگ، هفت طبقه تجاری‌- اداری و فروشگاه‌های صنایع‌دستی و سالن‌های کنفرانس، سه طبقه تاسیسات، چهار طبقه مراکز تفریحی و رستوران، یک طبقه لابی مجلل و 30 طبقه هتل است که تا سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد. نکته‌ای که وجود دارد این است که از 54 طبقه از این مجموعه تنها 30 طبقه به هتل اختصاص دارد و سایر طبقات به غیر‌ از طبقات تاسیساتی جزو بخش‌های تجاری محسوب می‌شوند. البته از برخی از مسئولان شنیده شده است که مدیران این پروژه 18 طبقه را به اقامت مسافران اختصاص می‌دهند و نه 30 طبقه را. البته عده‌ای هم مدعی هستند که تنها 44 طبقه این پروژه می‌تواند مجوز داشته باشد و سایر طبقات باید مازاد اعلام شود چراکه ساخت چنین پروژه‌ای در 4‌هزار مترمربع می‌تواند تبعات بسیاری داشته باشد.

 نخستین حاشیه این پروژه با ترک برداشتن دیواره‌های ساختمان‌های مجاور در مرحله گودبرداری شروع شد و پروژه را متوقف کرد تا کمیسیون ماده 5 پس از اینکه مجوز و پروانه ساخت را داد، موضوع را بررسی کند. محمد‌مهدی تندگویان، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز» با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه پروانه ساخت کمیسیون ماده 5 را دارد، گفت: در مصوبه کمیسیون ماده 5 برج‌سازی در آن منطقه پیش‌بینی شده است و عملیات ساخت پروژه هتل فرشته پاسارگاد قانونی است.

وی در پاسخ به این سوال که در طرح جامع شهر تهران و طرح تفصیلی این مناطق جزو محدوده‌های قرمز برج‌سازی است و با توجه به اینکه دولت همواره به ساخت‌و‌ساز در منطقه الهیه و فرشته و شمال پایتخت انتقاد داشته، گفت: کمیسیون ماده 5 براساس طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران و با در نظر گرفتن ضوابط مجوز تراکم صادر کرده است. هرچند خط قرمز‌هایی در این محدوده‌ها وجود دارد اما در مصوبه‌های کمیسیون ماده 5 بلند‌مرتبه‌سازی در این مناطق برای پروژه‌های خاص پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: پروژه هتل فرشته هم با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله این پروژه‌ها است و کمیسیون ماده 5 این اختیار را دارد که رأی مجدد نسبت به تراکم مازاد صادر کند. تندگویان همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به ترک‌هایی که به واسطه گودبرداری این پروژه برداشته شده است، همسایگان اعتراضاتی داشته‌اند، گفت: مالک پروژه توانست رضایت مالکان ساختمان‌های مجاور را جلب کند و در حال حاضر در این مورد مشکلی وجود ندارد. 

همچنین سعید غفرانی، رییس نظام مهندسی استان تهران در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز» درباره وضعیت گودبرداری این پروژه و ایمن‌سازی آن اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: مجوز و پروانه ساخت این پروژه توسط کمیسیون ماده 5 داده شده است و اگر مشکلی پیش بیاید سازمان نظام مهندسی به مسائل فنی آن ورود می‌کند. وی ادامه داد: کارشناسان سازمان برای رسیدگی به این موضوع اعزام خواهند شد و نتیجه پیگیری‌ها و بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

فکری برای بار ترافیکی منطقه نشده است

هتل فرشته با ارتفاع حدود 230متر قرار است دومین ساختمان بلند تهران بعد از برج میلاد باشد، حال اینکه این ساختمان با چنین زیربنا و ارتفاعی در یک خیابان کم‌عرض قرار گرفته است و خیابان مجاور هتل فرشته تنها پنج متر عرض دارد. این در حالی است که این مجتمع تجاری- گردشگری تردد در منطقه را بسیار افزایش خواهد داد. تندگویان در این‌باره با بیان اینکه از مهم‌ترین مشکلات این پروژه این است که فکری برای بار ترافیکی منطقه نشده است، گفت: مهم‌ترین مشکل بار ترافیکی این پروژه است و نه ارتفاع آن. وی ادامه داد: مالکان پروژه مدعی‌اند ارتفاع این هتل کمتر از برج‌های منطقه است بنابراین این پروژه مشکل ارتفاع ندارد. از سوی دیگر 14‌طبقه از این برج زیر زمین ساخته می‌شود و 47‌طبقه در روی زمین احداث خواهد شد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلی که با ساخت این پروژه به وجود می‌آید این است که بار ترافیکی منطقه افزایش می‌یابد این در حالی است که خیابان‌های آن محدوده کم‌عرض است. تندگویان با اشاره به راهکارهای این مشکل گفت: از راهکارهایی که برای این مشکل در نظر گرفته‌ایم این است که پروژه باید عقب‌نشینی کند که در حال حاضر هم با کسر ملک چیزی حدود 36‌متر معبر ایجاد شده و پروژه عقب‌نشینی کرده است و با توجه به بن‌بست‌هایی که وجود دارد باید تدابیر جدی برای معضل ترافیکی این محدوده اندیشید.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رامبد: 1394/4/1417:32:36،
128
39
همچین برجی تو این خیابون کوچیک . مگه میشه ؟
مجتبى: 1394/4/1417:54:57،
37
126
چقدر زشته
سليقه كي هست؟؟؟
ی: 1394/4/1418:27:54،
107
21
اختیار داری! پول که بدی همه چی حله!
منصور: 1394/4/1419:33:43،
110
27
اين دكتر تيمسار خلبان تا همه اين شهر را به باد نده ول نميكنه
از يكطرف ميگن اين شهر ديگه ظرفيت بيش از اين جمعيت را نداره از طرف ديگه هوا را دارن ميفروشند كه به بردران عزيز قرارداد هاى تپل مپل بدهند ،ميترسند اونها جلو زن وبچه شرمنده بشوند ونتوانند براى بچه هايشان يك پورشه ناقابل بخرند
بیچاره تهران: 1394/4/1420:14:36،
65
19
اینها یه طرح تفصیلی جعلی ومن دراوردی تصویب کردن وکل تراکم وشهر فروشی رو مربوط به اون میکنن خیانت این مدیریت فعلی شهری اعم از شهردار وشورای شهر کشتی گیر ووزنه بردارو تکواندو کارو خواننده رو چند سال بعد میفهمید که دیگه خیلی دیر شده .
ناله: 1394/4/1421:22:27،
77
22
تو منطقه تجریش اول دربند یک پاساژ، اول سعد آباد یک پاساژ، داخل خیابان ده تا پاساژ.
این آقای شهردار اصلا فکر نمی کنه که چطوری باید به خیابان آصف رفت.

یا این کوچه باغهای منطقه حیف نبود که پول بگیرید توپ ببندید توش?

آیا جواب این نابودی را ایشان میتوانند پاسخ دهند.
واقعا بی مسئولیتی تا این حد!!!!!
ebi: 1394/4/1507:37:09،
36
21
شكل برج آزاديه ولي وارونه
رضـا: 1394/4/1512:35:34،
28
23
برج بالای 200 متر تو کوچه 5 متری یعنی آخرت مدیریت مسئولان امـــر !
از اونور طرف یه 4 واحدی تو کوچه ده متری میسازه (اونم با کلی دم اینو اونو دیدن) بعدملت میگن کشش نداره !
ایرانی: 1394/4/1516:10:45،
27
29
خیلی خیلی زشت و بد ترکیبه... مگه میخواین کتابخونه بسازین؟؟؟ طراح که با پارتی بازی انتخاب بشه بیشتر از این درنمیاد ازش!
کریم: 1394/4/1417:34:13،
32
91
انشاالله خیر است
ممس: 1394/4/1418:17:13،
49
22
الان واقعا" منظورت از این لفظی که پروندی چی بود ؟ کسی چرب زبونی رو دوست نداره
مهندس: 1394/4/1417:35:27،
90
32
جالبه از گروه دولت قبل که کارهای خیلی خوبی انجام ندادن .قالیباف متاسفانه مانده هر چند شهردار تهران انتخابش به دولت قبل ربطی نداره و شورای شهر ضعیف ما این کار و انجام میده ولی ادم یاد دولت قبل و اشتباهاتش میافته.چون اینکاره نیست .سردار سپاه .
دانشمند: 1394/4/1417:35:40،
37
22
حالا اگه بسازنش مثلا...!
همسایه برج: 1394/4/1417:40:50،
31
34
با سلام من همسایه برج هستیم این موضوع ترک که میگن مربوط به کدام قسمتمه دقیقا؟؟
همه چیزمون به همه چیزمون میاد
....: 1394/4/1417:42:43،
29
26
چقدر قشنگه. بذارن بسازند ی چیزی ازش غرامت بگیرن برا خودشون
میهن پرست: 1394/4/1418:06:59،
40
49
کسانیکه به عرص کم معبر اعتراض دارند کافیه یه نگاهی به منهتن نیویورک کنن و ببینن دهها از این برجها و بلندترش تو خیابون از این باریکتر ساخته شده و هیچ مشکل ترافیکی ندارن چون به اندازه کافی زیرشون پارکینگ دارند و هیچ ماشینی اجازه حتی یک لحظه توقف کنار خیابون رو نداره.
رضا: 1394/4/1421:42:18،
60
51
يه جوري ميگي خيابوناي منهتن انگار بچه نافشي!!!
اخه عزيز گيرم پاركينگم داشته باشه، اين چند هزار ماشين بايد از اين معبر ٥ متري رد شن بيان برن پاركينگ ديگه!! ثانيا فرهنگ ماشين سوار شدن اهالي منهتن رو با ايران مقايسه ميكني؟!؟ ثالثا تعداد دفعاتي كه يه نفر ساكن منهتن ماشين ميبره بيرون با يه ايراني مقايسه ميكني؟؟؟ ايرانيا روزي ٣٠ دفعه ماشين استارت ميزنن غير ماشين سواريم تفريح ديگه اي ندارن!!!
منصور: 1394/4/1423:13:43،
32
44
كاشكى تو نيويورك واقعا دقت ميكردى و ميديدى كه اين شهر چه با قواره و منظم ساخته شده و همه چيش حساب شده است
مترواش مال ١٢٠سال پيشه ،تازه اونجا مركز تجارت جهانه چه ربطى داره به اينجا
اكثر برجهاى نيويورك هم اداريهف
سید: 1394/4/1418:08:24،
24
34
کلا مسولان دولت میگن همه چی رو ول کنین چه کاریه بیایم هتل بسازیم مزاحمت داره ترافیک داره مهمونام تو خیابون بخوابن کلا دولتیا خستن میفهمید خستن
علي: 1394/4/1421:48:18،
26
49
شمام ميگي چون مملكت تو ركوده به يه عده كه پول يا مفت دستشونه مجوز همه چي بدن؟! خدا شاهده من تو شهر اروميه تو يه كوچه ١٢ متري منتهي به يه خيابون ٤٥ متري خلوت يه ساختمون ساختم واسه طبقه ٥ ام (پيلوت و ٤ طبقه) مجوز ندادن، واسه آخرين طبقه ٥٠ ميليون جريمه ماده ١٠٠ دادم كه عرض معبرم كمه!!
آرش: 1394/4/1418:32:02،
33
25
من دیدم جاشو واقعا بده خیابون بسیار باریک!!! اصلا ترافیک میشه برای ورود و خروج به برج
امین: 1394/4/1418:32:57،
38
42
فکنم بعد ساختنش تازه تصمیم میگیرن که حتما باید خیابون جلوشو تعریض کنن و اینجا ایران است...
ناصر: 1394/4/1421:46:50،
29
49
تو ايران اول كار ميكنن بعد تازه شروع به فكر كردن مي كنن
امیر: 1394/4/1420:10:07،
29
15
پول حلال مشکلات شده
علی: 1394/4/1420:35:29،
32
20
به نظر شما در شرایط فعلی ایران یه نفر باید چند میلیارد به بالا داشته باشی که بهش پولدار بگن؟
هادي: 1394/4/1508:27:05،
27
19
تو ايران شما دو ميليار تا سه ميليارد داشته باشي بهت ميگن پولدار نه خرپول
١: ١.٢٠٠ ميدي به يه خونه ١٤٠ متري
٢: ٢٠٠ميدي به يه ماشينه خوب
٣:بقيه هم يا مغازه ميخري يا سرمايه ميكني ماهي ده پونزده تومن در مياري
نیما: 1394/4/1701:28:10،
23
21
شما با همین پول اگر تبدیل به دلار کنی هر جا بری جلوت پا میشن
اینجا میلیارد ارزش نداره
پولدوست : 1394/4/1422:07:35،
39
16
واقعا آقای قالیباف اگه کسی پیدا بشه خلافیشو بده حضرتعالی مجوز ساخت برج روی مزار .... رو هم میدین نه ؟
رامین: 1394/4/1422:17:53،
36
24
تو ایران فقط یه شهر داریم اونم تهرانه
ava: 1394/7/1620:23:45،
15
10
واقعا گل گفتی .مسئولان بقیه شهر های ایرانم یه نگاهی کنید بد نیست.پتانسیل دارن ولی کو نظارت و برنامه ریزی
Amir: 1394/4/1422:42:00،
30
33
خیلی هم زیبا و مدرن طراحی شده...
تمام کامنتها فقط شده ایراد گرفتن. می سازن، حرف منفی میگن - نمی سازن، بازم نظر منفی دارن.
نمیدونم چرا بعضی ها فقط توقع دارن و ایراد میگیرن!
اگه برای کشورتون مفید نیستین و کمکی نمیکنین حداقل همش در حال تخریب نباشین.
محمد: 1394/4/1504:10:06،
26
21
عجب... این پروژه 2 ساله کلید خورده 75 متر هم گود برداری شده..
متراژ دقیق زمینشم 4574.30 هست/// 3 بر هست بر اصلیش در خیابان مهدیه هست که یک خیابان 18 متری هست بر دومش توی خیابان پشتیش یعنی گلپاد هست که اونم خیابان 12 متری هست یک بر کم هم داخل خیابان مریم شرقی داره که 5 متر هست (کت و ول کردین چسبیدین به دکمه)... این خبر فقط یک جوسازی هست برای سنگ انداختن کسایی که نمتونن پیشرفت دیگران رو ببینن
پهنه G: 1394/4/1504:13:42،
22
18
جالبه به یکی جلوی باغ سفارت روسیه جواز میدن 57 ط بسازه توی 4000 متر چند قواره جلوترشم ملک با همون متراژ پهنشو G321 کردن که نتونه بسازه چرا ؟؟ چون دیوار به دیوار باغ این انصافه؟؟؟
بابام جان: 1394/4/1504:39:11،
17
20
یعنی بچاپ بچاب در این حد ندیده بودم تازه این که چیزی نیست میگن
امید: 1394/4/1504:56:06،
36
19
مشکل دوستانی که از برج ساختن خوششون نمیاد اینه که خودشون توش هیچ سهمی ندارن! اگه به هر کدومشون یه آپارتمان 80 متری توی همون برج بدی ببین چجوری از ویژگی های برج و برج نشینی برات صحبت می کنن!
موضوع خیلی روشنه.تهران یه پایتخته و باید مدرن باشه.اما مشکل این شهر اینه که برعکس همه شهرهای بزرگ و مهم دنیا بجای اینکه در ارتفاع رشد کنه( مثله نیویورک) در سطح رشد کرده. که باعث میشه شهر به خیابون ها خطوط مترو و زیربناهای بیشتری احتیاج پیدا بکنه.مثلا اگه تویه منطقه ایی مثل تجریش بجای اینهمه ساختمون 5 تا 10 طبقه تعدادی برج 50 تا 100 طبقه درست میکردن مقدار زیادی فضای خالی اطرافشون ایجاد میشد که می تونستن توش بیمارستان باشگاهای ورزشی مرکز خرید و خیابون ها و اتوبان های عریض تر بسازن.البته منظورم برج های خیلی ایمن و مدرنه که باید از آرشیتکت های معروف و با تجربه ی دنیا کمک گرفته بشه.
منصور: 1394/4/1509:48:48،
22
50
امید جان
هیچکس نمیگه پایتخت مدرن نباشه و برج سازی بده ولی تهران روی چندین گسل زلزله خیز بسیار فعال قرار گرفته
کسانیکه تو این موضوعات مطالعه کردند میگویند زلزله 7ریشتری در تهران 30هزار کشته ساعت اول میده و در عرض 3 الی 4 روز بعد تا 300هزار نفر تلفات خواهد داشت
موضوع دوم تامین نیازهای مادی و معنوی برای کل کشوره و نه فقط پایتخت .اگر فرصت کردین این فیلم مستند را که راحع به بی آبی در سیستان و بلوچستانه ایرانه ببینید.اگر کسی وضع این شهرها و روستاهای دورافتاده را ببینه و هنوزم فکرکنه مملکت فقط تهرانه نمیدونم اسمش را چی باید گذاشت
امین: 1394/4/1509:56:08،
24
19
همون نیویورک هم وسعت شهریش ده برابره تهرانه، منتها همش فضای سبز و پارک جنگلی داره واسه اینکه در کنار برج ها و جلوه شهریش، شهر روح و سرزندگی بالایی داشته باشه واسه شهرونداش ، و این خیلی عالیه
فرد: 1394/4/1510:11:03،
25
19
پسره خوب نیو یورک رو با تهران مقایسه میکنی؟؟؟؟شهری که اسمش تهرونه قرار نبود هیچ وقت شهر باشه...خیابونا بیشتر به درده درشکه سواری میخورند تا ماشین.نه دریایی نه رودخونه ای نه پارکی که بدرد بخور باشه ...مثلا یه سرش بخوره به چهار راه ولی عصر یه سرش ونک و شرق و غرب همین که از توش راه بری برسی به جایی...پیاده روهای ما دو متر تا سه متر عرض دارند که نصفش ماله موتوره و نصفش ماله مغازه دار...کو پیاده رویه هشت متری؟؟؟تازه دست فروشا چی؟؟؟این کارا ماله وقتیه که شهری داره با اصول ساخته میشه مثل دوبی..
نادر: 1394/4/1509:22:35،
27
17
خدا رحم كند به يك عده اي از اين روزها است كه سهام هتل بفروش ميرسد مانند شانديز از صدا وسيما تبليغ خواهد شد وبعد از چند صباحي پولها هاپولي ميشن و فرار را بر قرار ترجيح ميدهند 0
حسین: 1394/4/1510:37:32،
25
23
بیاید به جای ساخت چنین برجی در یک منطقه زلزله خیر به فکر مناطق فقیر کشور باشید
علي: 1394/4/1515:12:28،
17
19
هر متر مربع ١٨٠ كيلو
SHCT: 1395/4/1111:56:01،
29
24
خیلی هم خوبه امید وارم از این طرح حا تو تهران بیشتر بسازن تا ظاهر تهران مثل ظاهر دبی شکیل بشه و از ظاهر و بافت قدیمیش بیرون بیاد و به شهری مدرن تبدیل شه اون دوست عزیزی هم که میگه برج 200 متری تو کوچه 5 متری حتما نیویورکو ندیدی که برج های 300-400 متری کنار هم تو خیابونای 10 متری

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما