کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

خودزنی بانک‌ها در پرداخت سودهای کوتاه مدت

کدخبر:۱۳۴۳۹یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷:۳۰۶۰۳۱ بازدید

با وجود تمامی هشدارها و اعلام خطرها نسبت به عواقب تعیین نرخهای بالا برای سودهای سپرده کوتاه مدت، باز هم بسیاری از بانکها این ...

با وجود تمامی هشدارها و اعلام خطرها نسبت به عواقب تعیین نرخهای بالا برای سودهای سپرده کوتاه مدت، باز هم بسیاری از بانکها این سودها را تا حد برابری با سود سالانه تعیین کرده و دست و دلبازانه‌ منابع خود را برای دریافت سپرده‌های کوتاه مدت با نرخ‌های بالا به حراج گذاشته‌اند.

شورای پول و اعتبار در حالی در نیمه اردیبهشت ماه امسال نرخ‌های سود بانکی اعم از تسهیلات و سپرده را با توجه به کاهش نرخ تورم مورد بازنگری قرار داد که با کاهش نرخ سود یکساله سپرده از 22 به 20 درصد، نرخی را برای سپرده‌های کوتاه مدت تعیین نکرد و این موضوع را به تصمیم‌گیری بانکها در چارچوب مصوبه شورا واگذار کرد.

پس از آن رییس کل بانک مرکزی بر ساماندهی نرخ های روزشمار به مدیران عامل بانکها تاکید کرد و مدتی بعد عبدالناصر همتی، رییس شورای هماهنگی بانکها در نامه‌ای به سیف از توافق برای سپرده‌های مشترک بانکی خبر داد و اعلام کرد که بانکها برای سود روزشمار 10 درصد، سه ماهه 14 درصد، شش ماهه 16 درصد و 9 ماهه 18 درصد به جمع بندی رسیده‌اند که البته در واقعیت چنین توافقی مانند بسیاری دیگر از توافقات بانکها به اجرای کامل در نیامد.

بر خلاف آنچه مدیران بانکها برای نرخ سودهای کمتر از یکسال سپرده به توافق رسیده بودند این روزها در شعب، اغلب سودهای کوتاه مدت تا مرز همان نرخ 20 درصد سالانه پیش می رود. موضوعی که در ظاهر عدول از مصوبه شورای پول و اعتبار نیست و تقریبا تمامی بانکها نرخ یکساله را 20 درصد تعیین کرده‌اند، اما برای زیر یکسال پایبندی به توافق وجود ندارد و این هم خلاف قانون نیست.

به هر حال بنا بر آنچه که مدیران بانکی به آن اذعان دارند و با توجه به اینکه نمی توانند برای جذب مشتری و ممانعت از خروج سپرده، سود یکساله را بیش از حد تعیین شده بپردازند سودهای کمتر از یک سال را بالاتر از نرخ معمول به مشتری پیشنهاد کرده تا از جذابیت بیشتری برخوردار باشد تا به گونه ای خلاء کاهش دو درصدی سود سالانه نیز پر شود.

این در حالی است که در برخی بانکها - که البته خاص دولتی یا خصوصی نیست - مشاهده می شود که نرخهای کوتاه مدت سپرده گاه از 19 درصد به بالا رقم می‌خورد به طوری که برخی از بانکها برای روزشمار 19 درصد، سه ماهه 19.25 درصد، شش ماهه 19.5 درصد، 9 ماهه 19.75 درصد و در نهایت یکساله 20 درصد نرخ گذاری کرده‌اند. هر چند هستند بانکهایی که برای روشمار همان 10 درصد مورد توافق را تعیین و در دوره‌های بعدی کمی تغییر ایجاد کرده‌اند.

در حالی بانکها برای سود سپرده‌های کمتر از یک سال از آزادی عمل برخوردارند که گرچه اصل موضوع مورد پذیرش کارشناسان و مدیران بانکی بوده و از دستوری بودن تعیین نرخ جلوگیری کرده و رقابت پذیری را افزایش می‌دهد اما عملکرد آنها بدین شکل چندان مورد قبول نیست. به طوری که پیش تر رییس شورای هماهنگی بانکها تذکر داده بود که ادامه این روند، موجب افزایش بهای تمام شده پول در اقتصاد شده و در نهایت ضمن ایجاد رقابت ناسالم، به عدم اجرایی شدن مصوبه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی تا 24 درصد خواهد شد چرا که در این حالت با سودهای سپرده بالا منابع ناشی از ارائه تسهیلات کشش تامین هزینه تمام شده پول را نخواهد داشت.

در عین حال که کارشناسان معتقدند در صورت دریافت سپرده‌های گران قیمت از سوی بانکها و عدم توانایی در تامین هزینه های بانکی آن هم در شرایطی که بانکها در هزینه های معمول خود در مانده‌اند، شرایط به سمتی پیش می رود که ناچار به خرج سپرده‌های دریافتی برای تامین هزینه‌های خود شده و جایی برای تسهیلات دهی آنها باقی نخواهد ماند. مساله‌ای که کارشناسان تاکید دارند ادامه آن می تواند بانکها را تا مرز ورشکستگی هم پیش ببرد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

میهمان: 1394/4/1413:11:02،
77
12
این هم زمزمه های کاهش مجدد سود سپرده ......

خدا عاقبت همه رو ختم به خیر کنه
بنده ی خدا: 1394/4/1413:29:55،
84
86
یعنی واقعا اینقدر فهم این قضیه سخته که نرخ بالای سود بالای بانکی یکی از عوامل اساسی این رکود کشوره؟!
وقتی پول ها تمام ملت توی بانک هاست، بانک ها هم تسهیلات نمیدن! یا با 50 درصد سود تسهیلات میدن! چاره ای جز بنگاه داری برای بانک ها نمیمونه، اونوقت شما میایی برنجی رو که بانک ملی وارد میکنه میخری 8000 تومن! بعد به زمین و زمان فحش میدی که چرا برنج گرونه! (این یک نمونه اش بود)
یکم فکر کنید! جلوتر از نوک دماغتون رو ببینید!
پولتون رو به بانک ندین! ببرید سرمایه گذاری کنید! روحیه جمعی و کار تیمی داشته باشید! تعاونی تولید تشکیل بدید!
والا بلا! این کشورهایی که ما حسرت اقتصادشون رو میخوریم هیچ کدومشون بانک هاشون سود 20 درصد نمیدن! بیشترین نرخ سودشون یک و دو درصده! برید تحقیق کنید


کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد! ولی کسی که خودش رو به خواب زده(ملت ایران) رو نمیشه!
گلستان: 1394/4/1413:51:03،
86
9
بنده خدا جان:

ازاون کشورهایی که بقول خودت حسرتشون رو میخوریم فقط سود بانکی رو مثال میزنی !؟!؟
چرا نرخ تورم رکود بیکاری درآمد هزینه و.... رو نمیگی عزیز من!؟
بخش اول صحبتت تاحدودی درسته ولی بشرطیکه اینایی که گفتم هم با نرخ سود و... بخونه..
درآمد ها اندازه بورکینافاسوی علیا , هزینه ها اندازه کشورهای روز دنیا
م.ن: 1394/4/1414:09:42،
56
9
"بنده ی خدا"
"تو کشورهای دیگه فقط بانک هاشون سود 20 درصد نمیدن! "
و لابد بقیه مسائل اونجا مثل ماست

الان شما خوابی یا خودتو به خواب زدی!
سيا: 1394/4/1414:14:50،
39
7
بابا زوري كه نميشه،اقتصاد خراب،ركود،دراي مملكت بسته،بيشتر از پنج هزار دلار نميشه خارج كني،پاتو نميتوني ازينجا بيرون بزاري،خوب بگيد مردم بايد پولشونو دو دستي تقديم كنن ديگه...تازه نسبت به اين ركود تورمي ٢٠ درص م كمه...بعدم شما نگران نباشيد،بانكا ميدونن چجوري از دوزار ٥ زار در بيارن... شما اگر ميخواستين اقتصاد رو درست كنيد(كه ديگه عمرا بتونيد)بايد جلوي واردات اون اقايوني كه اين همه سال از چين وارد كردن و كلي سود كردن و كلي توليد كننده رو نابود كردن ميگرفتين،از لباس گرفته تا گل مصنوعي تا ماشين تا هرچيز كوچيك و بزگ كه فكرشو بكنيد از چين وارد كردين تا يك عده ي كم با انحصار و حمايت قانون ميلياردر بشن،توايد كننده ي بدبخت ورشكست.
چطور ميتونين جلوي واردات خودرو از امريكا رو بگيرين...خوب يه قانونم ميزاشتين كه واردات از چين ممنوع...از ماست كه بر ماست...
بنده ی خدا: 1394/4/1414:16:06،
29
37
الان تیتر این خبر مربوط به نرخ سود بانکی بود! نه اندازه دستمزد و بقیه فاکتورها
شما چرا صورت مسئله رو پاک میکنی؟! یعنی چو دستمزدمون کمه باید بانک 30 درصد سود بده؟!
من حرفم اینه وقتی پول توی بانک جمع بشه = تولید کنسل! وقتی تولید کنسل = واردات زیاد و صادرات کنسل! وقتی واردات زیاد = وابستگی زیاد! وقتی وابستگی زیاد = ارزش پول ملی روز به روز کمتر! وقتی ارزش پول ملی کمتر = یه آدامس باید بخری 40000000000000 میلیون تومن!
بازم باید بگم چرا نرخ سود بالا اثر مخرب داره؟!
حسینقلیخان: 1394/4/1414:18:58،
35
17
بنده خدا کشور انها کافرستان است و اینهمه دنگ و فنگ کاغذبازی و رانتهای حکومتی ندارد با شعار کشورشان را اداره نمیکنند و برای کار و گارگر ارزش قائل هستند .
احتمالا تا حالا در این کشور دستت به آب سفید و سیاه نخورده نان خور پدر و دانشجوئی . داری از روی کتب تدریسی نسخه میپیچی و گر نه اگر در بازار کار تشریف داشتید و هزار توی تولید و کار آفرینی در این کشور هزار صاحب را تجربه کرده بودید هرگز کسی را دعوت به سرمایه گذاری نمیکردید .
در کشوری که تورم وجود دارد تولید یعنی مرگ سرمایه و صاحب سرمایه . حالاها مونده تا درک کنیم گندی که احمدی نژاد به ارزش پول ملی زد چه بر سر این آب و خاک خواهد آورد .
بنده ی خدا: 1394/4/1414:27:39،
13
16
م .ن

یعنی شما میگی نرخ سود باید بالا باشه یا پایین بیاد؟!
میدونی مشکل شما چیه؟! سفسته! الان بحث ثنرخ سود بانکیه! نه چیزای دیگه! وگرنه همه میدونن نرخ دستمزد کمه! تورم زیاده! و ....
ولی وقتی 10 تا چیز توی مملکت خرابه! باید به چیز خراب دیگه تن بدیم چون اونا هم خرابه؟!
آسیاب به نوبت! یکی یکی تمام عوامل باید درست بشن!
مشکل اصلی مملکت ما الان نبود تولیده! ورشکستگی تمام کارخانجاته ! که عامل اصلی اون نبود سرمایه و کاهش بهره وری هست!
نبود سرمایه دلیل اصلیش حذابیت نرخ سود بانک هاست! شما تا خیالت راحته که بانکت 30 درصد سود بهت میده نمیایی بری توی بخش تولید! فکرت رو بکار نمیندازی برای بدست آوردن سود! منتظری بقیه برات تصمیم بگیرن
پاسخ حسینقلیخان: 1394/4/1415:00:06،
16
14
من (بنده خدا) کشاورزم حسینقلی
از سال 82 هم دارم کار میکنم! یه مدت توی کار تولید سنگ ساختمونی هم بودم، که چون بنیاد مستضعفان کنترل تمام معادن سنگ با ارزش(دره بخاری و دهبید) رو دستش گرفته دیگه ورود نمیکنم به اون کار

هر بیشه گمان مبر که خالیست! شاید شما فقط دنبال میون بر میگردین که کارتون راه بیوفته! ولی من توی گرما 50 درجه بیل دستم میگیرم و میرم آبیاری! کارشناس ارشد زراعت هم هستم و به کارم افتخار میکنم، منتظر هیشکی هم نیستم که بیاد نجاتم بده!
....: 1394/4/1415:10:17،
15
10
همه چیز باید ازاد باشد نه دستوری
جعفر: 1394/4/1415:37:51،
20
8
خودزنی نیست مجبورن..!بانک ها متاسفانه عملا بر شکست شده اند و بانک مرکزی مرده خور برای تامین نقدینگیشون دوپیشنهاد اراعه داده یکی وام 34 درصد و دیگری فروش بخشی سهامشون به دولت بعنوان سهام ممتاز.....اما بانک ها رویه دیگری در پیش گرفتند که گرفتن سپرده با هر رقمی زیره 34 درصده....بانکها برای بقا مطمعنا سپرده ها رو با سود بالا نگه میدارن ب امید ازاد شدن سرمایه ها از بازار مسکن و واردات برنجو اهنو سرمایه گزاری های بلوکه شدشون تا شرایط عادی برگردن تا 1396و یا اینکه تحت فشار بانک مرکزی اعلام اعسارو ورشکستگی میکنن دونه دونه که محتمل نیس اخریه ...حالا بانک مرکزی برای رسیدن به اهدافش شرو به فشار کرده و اصلا نیتش کمک به تولید و اصلاح نظام پولی نیست براشم مهم نیست بانک ها ورشکستگی و اعسار اعلام کنندو یعده سپرده گزار بیچاره بشن...
به بنده خدا: 1394/4/1417:32:10،
12
14
فقط در مورد مطلب اخرتون برای اینکه مستدل بودن کل مطلبتون مشخص بشه ؛
بنده خدا اون کشورهایی که سود بانکی شون دو درصد است ، تورمشون نیم درصده نه با تورم واقعی 25 درصد ، سود بانکی 20 درصد باشه
ایرانی: 1394/4/1420:02:10،
12
7
جواب بنده خدا: همه نظراتتو فرصت نکردم بخونم،اما یکی دو موردشو خوندم. در جوابت باید بگم:
اون کشورهایی که میگی نرخ سود بانکیشون دو درصده، تورمشون صفره یعنی اندازه تورم + 2 درصد که در ایران حداقل همون بیست درصد میشه.
کاغذی که با اون پولو چاپ می کنند به خودی خود ارزش نداره بلکه یه نمادییه برای قدرت خرید ، وقتی امروز مثلا 100 میلیون میزاری بانک که با اون میتونی یه خونه بخری ولی بعد از یه سال 120 از بانک میگیری که نمیتونی اون خونه رو بخری ، پولت زیاد نشده بلکه کم شده
مطمئن باش اگه تولید سود داشت بانکها به قول تو به جای وارد کردن برنج کار تولیدی راه می انداختند
گلستان: 1394/4/1423:27:11،
9
11
بنده خدا , اگه کارشناس زراعی هستی و باغبونی میکنی یعنی تولیدکننده نیستی , پس چرا به بقیه تجویز میکنی پولشون رو بردارن برن سراغ تولید و سرمایه گذاری؟
اگه تولید تواین شرایط جواب میداد خودت نفر اول میبودی ' یا اون بانکی که برنج وارد میکنه میرفت سراغ تولید نه واردات یا بساز بفروشی ...
ضمنا دستمزد پایین رابطه مستقیم داره با سودبانکی چطور میگی ربطی نداره؟ من اگه ماهی چهارمیلیون حقوقم باشه _مثال کارگر_ اونوقت نمیرم پولمو بزارم بانک و زیر نرخ تورم سود بگیرم بلکه میدم ماشین زمین خونه و... اما مجبورم بزارم سود بلکه گوشه ای از نیازهامو مقطعی و کوتاه مدت پوشش بده
rezaei: 1394/4/1500:26:05،
13
12
حق با بنده خدا هست

اما واقعیت اینه که در اقتصاد حبابی و نابسامان ما ، بنگاههای کوچک 100% قبل از شروع به کار محکوم به شکست هستند و تنها بنگاههای بزرگ که کامالهای دولتی برای رانت خواری و کسب سود تضمینی دارند در حال پول پارو کردن هستند

وقتی در جامعه ای بیماری اپیدمی بشه برای ریشه کنی بیماری باید هر چیز آلوده رو نابود کرد
اقتصاد ایران هم این حالت رو داره
تا آلوده ها نابود نشن ، نهالها جوون نمیگیرند و جرات سرمایه گذاری یک عمر پس انداز رو مردم نخواهند داشت
بیکار: 1394/4/1413:57:55،
16
24
ثامن الحجج روزشمار 24 درصد میده جهت اطلاع
محسن: 1394/4/1414:10:24،
24
6
تو مملکتی که بالای 30% تورم داریم سود بانکی درر واقع ضرره !! دولت هر وقت دلش بخواد پول بدون پشتوانه چاپ میکنه و میریزه تو بازار و نقدینگی رو بالا میبره و ارزش ریال میاد پایین. ولی از بس اوضاع اقتصادی خرابه اکثر سرمایه گذار ها پولارو سپرده کردن تو بانک چون فعلا هر جا دیگه پولتو بگذاری ضرر هم میکنی !!! ملک-ماشین-طلا-بورس و تولید همه ضررده هستند.هیچ زیر ساختی واسه سرمایه گذاری درست وجود نداره.دولت هم سیاست رکود رو برای مقابله با تورم پیش گرفته !! در حالی که بازار همه چی راکده قیمتها همچنان با شیب ملایم !! داره میره بالا !!!!
نمیدونم یعنی واققعا نمیشه بازار از رکود در بیاد ولی افزایش قیمت نداشته باشیم؟؟؟ یعنی واقعا رونق بازار به معنی افزایش قیمت هستش؟؟؟؟
assissan: 1394/4/1415:51:32،
14
14
وقتی که دولت برای کنترل تورم سیاستهای غلط مالی و قیمت های دستوری میدهو رکود مصنوعی ایجاد میکنه وقتی یه بازار راه میوفته چون درش دستکاری غلط شده خودشو به سمت واقعی شدن و چه بسا رشد کاذبم میکنه....نمونش مسکنه که سوده بانکی باعث شده همراه با تورم و رشد هزینه ها رششد نکه و تولیدشم بیاد پایین خب حالت عادی پیدا کنه مسلما قیمتش افزایش داره حتا بیشتر از اونی که میباید چون سود بالای بانکی باعث کاهش ساختو سازو کمود عرضه شده.........
وحيد يوسفي: 1394/4/1414:14:57،
52
14
سود بانكي بايد بشه 200 درصد
بخور و بخواب
كار چيه
بنده ی خدا: 1394/4/1414:18:06،
20
31
دمت گرم وحید!
این وضعیت امروز ماست! یه مشت مردم تنبل که منتظرن یکی از راه برسه و نجاتشون بده! عملا همه دکتر و مهندس هستن! ولی یک درصد فکر اقتصادی و قدرت تجزیه و تحیلیل مسائل ندارن

همش منتظرن یکی از راه برسه نجاتشون بده ولی حاضر نیستن خودشون کوچکترین حرکتی انجام بدن
وحيد يوسفي: 1394/4/1414:35:04،
43
9
نه اينطوري نيست كه شما فكر ميكني
ولي اينطوري نيست.
جوانان امروز هر كاري ميتونند بكنند و خيلي هم تلاش ميكنند براي به دست آوردن كار و خيلي هم انگيزه دارند.
ولي هر جا ميرند ازشون يه شرايط سختي ميخواند كه غيرممكنه به دست آوردنش. مثل سابقه كار يا معرف.
اين مسائل تقصير جامعه است.
وگرنه جوونا كه حاضرند با سر كار كنند.
چي بهتر از كار.
پاسخ به وحيد يوسفي: 1394/4/1414:49:27،
14
7
با نظر شما موافقم.
من خودم فارغ التحصيل مهندسي نفت هستم.
هر جا واسه كار ميرم ميگن سابقه كار نداري .
به درد ما نميخوري.
بعدش ميگن زنگ ميزنند.
منم ميگم باشه.
منم ميگم خب همه كه از اول سابقه كار ندارند. آدم بايد كار كنه تا تجربه كاري به دست بياره.
ميگن نه.
منم با خودم فكر ميكنم كه ديگه سر كاريه.
mahyar: 1394/4/1417:34:00،
11
19
یکی نیست به این بنده خدا ...بگه چیمون شبیه خارجیاست که بانکداریمون شبیه اونا باشه؟
ماشینامون؟
قیافمون؟
تولیداتمون؟
خونه هامون؟
هواپبماها؟
جاده ها؟
بیکاری؟
اقصاد؟
فرهنگ؟
فقر؟
طلاق؟
...

جنب بنده گو.. تا نیازهای اولیه و رفاه هر فردی توسط دولت اون کشور براورده و تامین نشه هیج امیدی به رشد و تولید و شکوفایی اقتصاد اون کشور نیست ..
amir: 1394/4/1414:38:52،
14
10
کشورهای پیشرفته سود بآنکی نمیدن شاید یک در صد ، وچنانچه پول هنگفتی داشته باشی برعکس برای نگه داری پول شما تازه نیم در صد هم کم می کنند فقط بانکداری اسلامی که 24 در صد سود هم میده تفاوت انها با ما تورم 1 در صد شاید داشته باشند ولی اینجا شیب رو به بالا از نان و شیر گرفته تا......
بی نام: 1394/4/1414:40:28،
32
7
دولت می داند اگر سود بانکی کم شود مردم پول های خود را از بانک ها پس می گیرند و نتیجه اش تورمی می شود بدتر از امروز. به این دلیل با همه عوارض منفی سود بالای بانکی، کاری به بانکها ندارد و اجازه می دهد تا این سود ها برقرار بماند. هیچ صنعت یا تجارت دیگری نیست که پول های موجود را جذب کرده و سود کافی بدهد. مشکل اصلی کشور ما امنیت نداشتن صنعت و تولید است. از اول انقلاب تا الآن شرکت های بزرگی داشته ایم که مصادره و نابود شدند. این تجربه انگیزه تولید و خدمت را از دولت و بانکها و مردم گرفته وانگیزه دلالی و سوء استفاده را رواج داده سود بالای بانکی هم دقیقا از همین اخلاق دلال مسلکی پیروی کرد تا به اینجا رسید حالا دیگر چاره ای نداریم.
amiran: 1394/4/1414:45:10،
23
14
طرف 2000 دلار خونش داره . دعا میکنه دلار گرون بشه.
5 تا سکه داره . دعا میکنه طلا گرون بشه.
50 میلیون تو بانک داره دعا میکنه سود بره بالا.
به خدا سود بالا جز ضرر هیچی واستون نداره.
این شده داستان مردم ما.
خسته: 1394/4/1414:50:42،
14
8
وحید یوسفی دمت گرم
خسته: 1394/4/1414:56:41،
26
7
آقای بنده خدا کم شدن سود بانکی فقط به ضرر سپرده گذاران خرده،به ضرر یه مشت پیرمرد و پیرزن بازنشسته که با سود این سپرده ها تو این گرونی زندگیشونو میگذرونن،در ضمن عامل رکود اقتصادی تنها سود بالای سپرده نیست،چرا تا چند سال پیش اینجوری رکود نبود،دلیل رکود رانت بازیه.
بنده ی خدا: 1394/4/1415:26:23،
26
17
یه ضرب المثثل خارجی هست که میگه : روم یک شبه درست نشده
وقتی من و شما و امثال ماها، نمیریم توی کار تولید یه شرکت سود ده تاسیس کنیم که اون پیرمرد و پیرزن بازنشسته بجای بانک پولشون رو اونجا سرمایه گذاری کنن ، باید هم به ضرر اونا باشه!
پول توی بانک هیچ سودی بجز افزایش اسکناس بی پشتوانه نمیاره!
پول باید در ازای تولید وارد مملکت بشه! اینارو میگن ارزش افزوده! باباجان مملکت نابود شده! توی دوره ی احمدی نژاد کل کارخونه جات نابود شدن!
چرا به یه قرون دو زار خودتون توی بانک نگاه میکنید؟! چرا دیدتون وسیع نیست؟!
دیروز یه تیتر رفته بود از وارن بافت فکر کنم! خوندین اونو؟! نوشته بود از سرمایه گذاری توی بانک میلیاردر شده؟!

یکم باز فکر کنید! جامعه رو ملت ها میسازن ! نه حکومت ها! بابا یکم فکر کنید! فقط یکم
جعفر: 1394/4/1416:12:32،
29
12
من شک دارم که اقای بنده خدا بسن قانونی رسیده باشن انگار از مشتریای ثریا هستید... در تمامه دنیا 90 درصد تولید و سرمایه گزاری ها و مشارکتها توسط بانک ها انجام میشود با تجمیع سپرده های خرد و دادن وام و مشارکت دیگر دوران تولیدات تعاونی مانند و کارگاههای روستایی گذشته عزیزم نمونه کاملا بارزش الان کشور برادر چینه که از دهه 50 تا 80 میلادی بروش تعاونی و کارگاههای روستایی عمل کرد اما تغییره رویه داده والان داره سرمایه گزاریها کاملا علمی و کارشناسی شده توسط بانک ها و بیمه ها انجام میشه و ثمرشم بعینه دارید میبینید رشد 8 درصدی.......
بنده ی خدا: 1394/4/1416:28:22،
17
17
شما برای شکت دوتا سجده سهو برو!
همون چین داره نرخ سود سپرده های مردمش رو تک زقمی نگه میداره! که بتونه وام بده!
شما با سود سپرده 22 درصد انتظار داری وام 7 درصد بهت بدن! وقتی وام بانکی 40 درصد سود داره! معلومه شکست میخوره هر کسب و کاری!
یکم فکر میکردی و اینو میگفتی خیلی بهتر بود ها!!!

در واقع حرف منو زدی! ولی خب ! یجورایی خودت رو هم محکوم کردی!
جعفر: 1394/4/1419:13:05،
17
14
شما انگار تعادل نداری عزیزه من...یدف میگی پیره مرد پیره زن پولشونو بانک نزارن بیان شرکت راه بندازن خنده دار حرف میزنی....حالا میگی شکست میخوره با این وضعیت هر کسبو کاری.......هرکسی منافع خودشو نگاه میکنه تو مملکتی که ارزش پول یک هفته ای میشه یک سوم واقعا انتظاره بیجا و بچگانه ایه که از عوام بخوایم پولاشونو بانک نزارن که حداقل کمی از ارزشش افت پولشونو جبران نکنن....مشکل ما مردم نیستن مشکل سیاستای غلط پولیو اقداماته دولته زیاد شمام جوش نزن درس که بشه مطمعن باش ایرانیا یکی از مقتصد ترین و زرنگ ترین ملتای دنیان پتانسیلشو دارن یک شبه ره صد سالرو طی کنن ...
بنده ی خدا: 1394/4/1419:43:52،
17
16
گل پسر متعادل!!!
شرکت بزنن؟! من گفتم شرکت بزنن؟! :)) بابا یه مسواک به چشمات بزن گلم!
گفتم برن توی شرکت هایی که سود ده هست سرمایه گذاری کنن!
کل دنیا الان ارزش اقتصادشون به پویایی بورس هاشون هست نه پویایی بانک هاشون!!!! دقت کن گلم! عزیزم! (برای بزرگ کردن خودت مردم رو گلم و عزیزم خطاب نکن! خوشگلم!)

هدف خروج پول از بانک! و رفتن به سمت بورس هست! بورس ما مریضه! صنایع مشکل دارن! ولی راه حلش ذخیره پول در بانک نیست! حرف ما از اول اینه! حالا شما اون دو زار توی بانکت رو ملاک کردی! هییییییییییییییییی داری ابراز فضل میکنی!
reza111: 1394/4/1415:32:33،
20
11
وکه بنده خدایی ورانت خوار باش،ما بنده شیطانیم وخلاص وسود بانکی بالا را هم هنوز در مقابل تورم کافی نمی دانیم
مشکل بنده خدا این است که از وسط مسئله به بعد را خوانده است درصورتیکه از اول باید بنده خداباشی
آنموقع که دلار از 1000به 3600رسید تورم50درصدرا درنوردید وسرمایه های مردم را بلعید وسود بانکی هنوز 12درصدبود کجا بودی
بهنظر من باید بانکها را مجبور کرد به سپرده ها سود 50درصد دهد وتورم را با 20درصد هماهنگ کند یا سود 20درصد بدهد ودولت تورم را صفر کند ومجبور کند بانها منابع مازادخودرا بفروشند وتسهیلات بدهند تا تولید رونق بگیرد والا عامل بدبختی اقتصاد ایران پول پرقدرت بانکها وواردات بی رویه با همین پولها بوده است.
بنده ی خدا: 1394/4/1415:46:09،
26
24
برای این طرز فکرت متاسفم!
تو برو پولت رو بذار توی بانک! بعدش هم بانکت برنچ وارد کنه کیلویی 800 تومن! بده بهت کیلویی 8000 تومن! بعدش عشق کن که داری سود 50 درصد میگیری! غاقل از اینکه از اون یکی جیبت داره 1000 درصد بر میداره!

تهمت زدن کاری نداره! شما فکر کن من رانت خوارم! بانکت با پول تو رانت خوار نیست!!! ;)
پاسخ به بنده خدا ۰۰ ورشکسته **: 1394/4/1419:03:13،
12
9
سلام جناب ۰۰
بنده ساختمان ساز یا آپارتمان ساز در حد ۵ تا ۸ واحد بودم که چندین نفر پیش من نون میخوردن اما سال ۸۸ که بانکها وام متر قطع کردن و مسکن به نصف رسید که خریداری نبود وخوده همین عوامل که نمیشه اسم آورد تمام خانه مرا حراج کردن و تمام زندگی و دودمان من بر هوا رفت و حتی تا نزدیکی زندان رفتم که الآن افسردگی دارم و مقدار بسیار بسیار کم پس انداز که بخور نمیر است که اونم به حساب شخص دیگه ای توی بانک گذاشتم که مصادره نشه
در مملکتی که سران اون دزد هستن و دارن ربا میگیرن و اقتصادی نیست و با هیچ کشوری رابطه نداره و هرروز بدتر از فرداست و امثال ما نمیتوانیم کاری کنیم باید چطور و چیکار کنیم ۰ آینده ای که بتونه و بدونه که این دولت با زندگی امثال من یا بالاتر که بخواد سرمایه گذاری بکنه چه ضمانتی میده که سرمایه از بین نمیره
عزیزم این ۳۸ سال ثابت کرده که توی این مملکت ثبات نیست
ورشکسته ۰۰۰: 1394/4/1419:08:46،
9
9
من نمونه بارزم

سرمایه از بانک در آوردن و به کار زدن یعنی تمام سرمایه از بین رفتن ۰۰۰

تا یکسال ''یا کمتر صبر کنید ببینید نتیجه این مذاکرات چی میشه و بعد اگر ثباتی دیدید با احتیاط و با یک شریک معتبر نصف یا کمتر سرمایه خود را خارج کنید


وسلام۰۰
جواد: 1394/4/1415:49:44،
19
19
چرا به تاریخ مراجعه نمیکنید ده سال پیش به قبل بانکها ازاد بودند حتی بانکهای دولتی مثلا بانک مسکن 25 % سود میداد دلار هم زیر 1000تومان بود مشکل تولید داخلی یکی کیفیت پایین ودیگری سود خواهی بی حساب تولید کنندگان است بروید تحقیق کنید سرمایه در هرکاری در دوره سه ماه 20% سود میدهد برای همین سودهای4و5%ماهیانه در بازار برای جذب سرمایه عادی است امیدوام احساسی برخورد نکنید عامل رکود نیز تورم 300% 4ساله اخیر وافزایش 100% حقوق درهمین دوره است لذا قدت خرید مردم پایین امده است
حامد: 1394/4/1417:49:52،
15
6
جمله آخرتو قبول دارم دقیقا یکی از عوامل اصلی رکود همینه مردم ندارن بخرن تا از تولید حمایت بشه و بعد تولید میخوابه !
حمید: 1394/4/1415:57:20،
16
7
بنده خدا که فکرت خوب کار میکنه میشه از اون کارهای پرسودی که سراغ داری چندتا پیشنهاد بدی تا ما از این وضعیت دربیایم برای من چندتا پیشنهاد با سه میلیارد سرمایه بده
بنده ی خدا: 1394/4/1416:22:35،
24
12
شما تو همون کاری سرمایتو بذار که 3 میلیارد رو آوردی بامزه!
کارگر: 1394/4/1416:02:22،
16
9
بنده خدا این وقتی که شما میذاری جواب تک تک نظرارو میدی اگه زده بودی تو کار تولید الان یه تولید کننده بزرگ بودی! مرد حساب چرا بچه بچه حرف میزنی برو فکر نون کن که خربزه آبه.با این طرز فکرت تا عمر داری باید کار کنی ولی چیزی بدست نمیاری.
بنده ی خدا: 1394/4/1416:25:02،
15
7
اینم یک روزه از زندگی ما! جای دوری نمیره ! یکم شناخت پیدا میکنی نسبت به اشخاصی که اخبار اقتصادی رو دنبال میکنن ! با طرز فکراشون با دغدغه هاشون!
محض اطلاعت! کشاورزی میکنم! یه جوری کار تولیدیه! نه؟!
جمشیدیان: 1394/4/1417:51:06،
10
11
اقتصاد دستوری کاملا غلط است بابد هیات مدیره با مدیرعامل هر بانک یا موسسه به اقتضای در آمد زایی خودشان میزان سود تعیین کنند و بانک مرکزی هم بر حسن انجام تعهد نظارت کند واگر نه ماتتد قاچاقچی ها مخفیانه با سود بالاتر جذب منابع می کننددر سال فبل و امسال زیاد اتفاق افتاده است در صورت نیاز نمونه موجود است
ماشاالله مرزوقی: 1394/4/1417:56:41،
11
11
چون بانک ها خبلی به بانک مرکزی بدهکارند وباید جریمه 34٪ بپردازندپس به هر طریقی منابع را جذب می کنند به نفعشان است........
بنده ی خدا: 1394/4/1419:56:28،
15
9
بجای اینکه به تاریکی لعنت بفرستید یک شمع روشن کنید!
دیگه پستی در مورد این خبر نمیذارم! موفق باشین دوستان
محسن: 1394/4/1422:53:38،
8
22
پولی که تو جامعه در حال گردش هستش در واقع رسید کالاها و هر گونه دارایی هست که تو دست مردمه.فرض بگیرید بانک مرکزی در ازای پرایدی که من دارم 8 میلیون پول چاپ کرده داده بیرون حالا میاد حجم پول رو 3 برابر میکنه.یعنی پول بدون پشتوانه چاپ میکنه.یعنی برای 1دونه پرایدی که من دارم 24 میلیون پول میده بیرون.حالا ما چی داریم؟؟24 میلیون پول در ازای پشتوانه یک پراید.این میشه که یمت یک کالا میشه 3 برابر.اتفاقی که تو این چند سال افتاد !! یعنی خیانت در امانت !!! متاسفانه یک عده تو این چند سال بی ارزش شدن پول حجم نقدینگیشون به حدی رفت بالا که دیگه احتیاج به کار کردن ندارند.شما 1 میلیارد پول که پول 1 اپارتمان هم نیست بگذای بانک برجی 20 میلیون میگیری که میتونی باهاش بهترین زندگی رو کنی.درحالی که اگه فط خودت کار کنی نصف این دررامد هم نمیتونی داشته باشی.مملکت ما رو ربا داره میچرخه.رو تورم.
محسن: 1394/4/1423:00:22،
15
22
تو این نییم قرن قیمتهمه چی چند هزار برابر شده !!! طرف یک مغازهخریده 1 میلیون الان اجارش برجی 30 میلیونه !!! کجای دنیا اینجوریه؟؟؟ هیچی مثل ربا و این نوع بانکداری به اقتصاد ضربه نمیزنه. کاری به مساله اعتقادیش ندارم.چون اون سر دنیا مسلمون نیستند ولی این مساله رو میدونن.همه مردم پولهارو بردن تو بانکهای اسلامی!! سپرده کردن تا کار نکنن.بانک چه کار میکنه با این پول؟؟ میده 1 بدبختی 32% سود ازش میگیره با 20 تا ضامن.حالا این خوبه.میده اقای X بدون وثیقه و ضامن چندهزار میلیارد میبره میخوره!! بانک هم چاپ میکنه میگذاره سر جاش !!!! کی این وسط ضرر میکنه؟؟!!!.............
بدبختی ها: 1394/4/1501:21:50،
19
7
وا بده ایران جیب
چکار به سود داری؟
چون میدونی چقدبرای مردم مهمه همش از سودمیگی
علی : 1394/4/1501:45:44،
11
9
پاسخ به بنده خدا
گل پسر شما اگه بیل زنی برو باغچه خودت رو بیل بزن عزیزم
اظهار فضل میکنی و ادعا داری چی داری؟ توقع داری همه پولهاشون رو از بانک بکشند بیرون و بیان بیل بزنند و یا در کاری که تجربه ندارن سرمایه‌گذاری کنند
دلت خوشه بابا
مهندس: 1394/4/1502:20:11،
5
5
بنده خدا جان عزيز
حرفتون منطقى و متين
من هم به عنوان يه جوان دو سال قبل با طرز فکر شما 200 ميليون پولم رو گذاشتم تو کار توليد.کار عجيب غريبى هم نبود ( کشاورزى صنعتى بود) با اجازتون سود که نکردم هيچ , عين 200 ميليونم از دست رفت و حتى بدهکار هم شدم.
حرف شما از نظر تىورى درسته ولى ما توى کشورى زندگى مى کنيم که با يه بخشنامه يه شبه کلى ور شکست ميشن و کلى ثروتمند . مثلا پارسال ممنوعيت صدور گوجه و ملون باعث ضرر 200 ميليونى بنده شد , ولى امثال هر کس کاشت سرمايه اش سه برابر شد.
اينجا ايران است
وطنم پاره تنم .....
احسان: 1394/4/1502:52:36،
9
10
من با تمام نظرات بنده خدا موافقم
اما دوست من دقت کن ما در یک مملکت جهان سومی با مردمی با طرز تفکر جهان سومی زندگی میکنیم ! پس وقت خودتو صرف توضیح به این مردم نکن!

این مردم تورم و گرانی مسکن و افزایش قیمت هرساله دلار و بنزین و کالاهای اساسی حقشونه! بیکاری حقشونه! ماشین بی کیفیت حقشونه! شیر پالم دار حقشونه ! نماینده های بیسواد حقشونه! دکل های گمشده حقشونه! و قص علی هذا....
پیام: 1394/4/1507:02:36،
4
12
تایید حرف بنده خدا.یه نفر هم که حرف حساب میزنه همه بهش میتوپن.مشکلات اقتصادی زیاده،تولید وضعش نابسامانه،دستمزدا نسبت به تورم پایینه قبول.ولی نرخ سود بالای بانک مملکتو فلج کرده.رشد قارچ گونه بانک در هر کشوری=نابودی تولید در آن کشور.ولی واقعا کار کردن الان سخت شده،سخت.دمت گرم مموتی که مملکتو با دینامیت میرکوندی الان وضع بهتر بود.
عیسی یوزه: 1394/4/2113:14:49،
7
11
من که در این وضعیت قسمتی از پولم را طلا وسکه وارز خریدم تا نگرانی نداشته باشم چون پول در بانک گذاشتن احتمال خطر زیاد دارد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما