کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لیست کامل مشاغل خانگی مورد تأیید وزارت کار منتشر شد


کد خبر : ۱۳۴۳۷یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۲۱۸۹۱۵ بازدید

با توجه به نقش گسترده مشاغل خانگی در توسعه کشور هر ساله اسامی مشاغل خانگی متناسب با نیاز بازار کار بازنگری می شود که در حال ...

با توجه به نقش گسترده مشاغل خانگی در توسعه کشور هر ساله اسامی مشاغل خانگی متناسب با نیاز بازار کار بازنگری می شود که در حال حاضر در ۶گروه دسته بندی شده است.

بر اساس تحقیقات سازمان دیده بان جهانی، کارآفرینی در سال1202 میلادی با توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط منجر به کاهش نرخ بیکاری به طور معناداری می شود. از جمله مشاغل کوچک و متوسط مشاغل خانگی است که هزینه بالایی را به خانواده تحمیل نمی کند و در عین حال سبب افزایش درآمد و تولید ثروت می شود.

کسب و کارهای خانگی از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای جمعیت وسیعی از زنان است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی توانند جذب بازار شوند. فعالیت اقتصادی در محیط خانگی امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی مشترک بوده و جلوگیری از رفت و آمدهای شهری، صرفه جویی در هزینه های اجتماعی و در کنار خانواده بودن از مزایای مشاغل خانگی است.

 همچنین چند روز گذشته مهناز امامدادی،رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی کشور از بازنگری سالیانه مشاغل خانگی متناسب با نیاز بازار کار خبر داد و گفت:هر ساله بازنگری بر اساس ظرفیت های بازار کار انجام می شود و اکنون 140 رشته شناسایی و در زمینه های صنایع دستی، غذایی ، کشاورزی ، فرهنگی و... است.

در راستای بازنگری صورت گرفته برای مشاهده لیست مورد تأیید وزارت کار در مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها