کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قطعات تقلبی خودرو از بازار رخت می‌بندد


کد خبر : ۱۳۳۵۵جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۵۵۳۳۱۵ بازدید

بدون شک وفاداری مشتریان با ارائه خدمات پس از فروش مناسب و کیفیت قطعات حاصل می‌شود. از این رو خدمات پس از فروش ضامنی ...
قطعات تقلبی خودرو از بازار رخت می‌بنددقطعات تقلبی خودرو از بازار رخت می‌بندد

 بدون شک وفاداری مشتریان با ارائه خدمات پس از فروش مناسب و کیفیت قطعات حاصل می‌شود. از این رو خدمات پس از فروش ضامنی برای تولیدکنندگان داخلی به‌شمار می‌رود و نقش مهمی در رقابتی شدن بازارها دارد. به‌طور قطع وجود قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو، نارضایتی مشتریان را درپی خواهد داشت.

از طرفی هم تشخیص قطعه اصلی از تقلبی جز از طریق کارشناسان خبره میسر نیست زیرا مشتریان به تنهایی قادر نیستند که از اصالت قطعات اطمینان کسب کنند. بنابراین به منظور جلوگیری از ورود قطعات تقلبی به بازار و شناسایی قطعات اصلی از تقلبی، شرکت ایران خودرو با ایجاد طرح «سامانه اصل بخرید» و شرکت سایپا یدک با اجرای «طرح اصالت قطعه» اقدام به ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان کرده‌اند.


جلوگیری از رونق بازار قطعات تقلبی 

در همین حال مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو با بیان اینکه ورود قطعات تقلبی به بازار همزمان با اجرای تحریم‌ها در کشور انجام شد در گفت‌وگو با صمت اظهار کرد: به دلیل وجود قطعات تقلبی در بازار، مصرف‌کنندگان باید از ایمنی و اصالت قطعات اطمینان پیدا کنند زیرا بدون شک کیفیت و استاندارد این قطعات تاثیر زیادی در حفظ جان و جلوگیری از وقوع بسیاری از مخاطرات در کشور دارد. علی نمکین با اشاره به اجرای طرح «سامانه اصل بخرید» به منظور جلوگیری از رونق بازار قطعات تقلبی در کشور، تصریح کرد: طرح اصالت قطعه شرکت «ایساکو» به منظور جلوگیری از ورود قطعات تقلبی به بازار و با هدف جلب رضایت و اعتماد مشتریان راه‌اندازی شده است. در قالب این طرح برچسب‌هایی روی بسته‌بندی‌ها درج شده و روی این برچسب‌ها نیز کدهایی لحاظ شده است که مشتری آن کد را در قالب سامانه پیامکی ارسال می‌کند و سیستم با دریافت آن کد بلافاصله مصرف‌کنندگان را از اصلی یا تقلبی بودن قطعات مطلع خواهد کرد .

نمکین خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر در بازار، بسته‌بندی‌های تقلبی قطعات با نشان «ایساکو» زیاد است؛ یعنی متقلبان قطعاتی را با برچسب «ایساکو» به مشتریان ارائه می‌دهند. وی افزود: فروش قطعات تقلبی با نام «ایساکو»، اعتبار این نشان(برند) را در نزد مصرف‌کنندگان خدشه‌دار می‌کند. ولی اجرای طرح «اصل بخرید» به نوعی به آنها اطمینان می‌دهد که با اطلاع کامل از کیفیت و ایمنی قطعه از آن استفاده کنند.مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو با بیان اینکه مصرف‌کنندگان با اجرای طرح «اصل بخرید» از قیمت واقعی قطعات آگاه می‌شوند، عنوان کرد: این طرح علاوه بر آگاه کردن مصرف‌کنندگان از اصل بودن قطعات، منجر می‌شود که شرکت «ایساکو» نیز از قیمتی که فروشندگان قطعات به مشتریان ارائه می‌دهند آگاه شود زیرا قیمت قطعات باید همان مبلغی باشد که این شرکت در قالب ابلاغیه‌هایی به شبکه خدمات پس از فروش اعلام کرده است. بنابراین هدف این طرح آن است که مصرف‌کنندگان هم از اصالت قطعات و هم از قیمت آنها مطلع شوند. 

نمکین اظهار کرد: شرکت ایران خودرو «سامانه اصل بخرید» را برای قطعاتی که از لحاظ ایمنی و عملکردی از اهمیت زیادی برخوردار هستند در اولویت قرار داده است زیرا رقیبان زیادی برای فروش این قطعات وجود دارند بنابراین امکان تقلب نیز در بسته‌بندی‌های این قطعات و فروش آنها با نشان «ایساکو» وجود دارد ولی برنامه این شرکت این است که این طرح را به‌تدریج برای سایر قطعات مصرفی و خدماتی نیز گسترش دهد.نمکین معتقد است: راه‌اندازی «سامانه اصل بخرید» اثر بخش است ولی به دنبال آن باید پیگیری‌های لازم نیز انجام شود یعنی هنگامی که در این طرح از تقلبی بودن قطعه مطلع شدیم باید به منظور برخورد با متخلفان نیز اقداماتی انجام شود؛ یکی از این اقدامات لغو امتیاز کانال‌های فروش و توزیع است.وی در ادامه افزود: برای اجرای مرحله بعدی این طرح، یعنی برخورد با متخلفان اقدامات اولیه‌ای در دست اجرا است زیرا ابتدا اطلاعات باید جمع بندی و طبقه‌بندی شوند و از تعداد پیامک‌های قطعات تقلبی، مراکزی که قطعات تقلبی از آنجا خریداری شده و اینکه متخلفان بیشتر درزمینه کدام قطعات تقلب می‌کنند آگاه شده و سپس مکانیزم‌های واکنش را در نظر بگیریم.


«طرح اصالت قطعه» شرکت سایپا یدک؛ حمایت از حقوق مصرف‌کننده

در این بین شرکت سایپا یدک نیز درباره جلوگیری از فروش قطعات تقلبی در بازار «طرح اصالت قطعه» را راه‌اندازی کرده که این طرح نیز در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و کاهش میزان قطعات یدکی تقلبی در بازار است.در همین حال مدیرعامل سایپا یدک با بیان اینکه چالش امروز در خدمات پس از فروش، برآوردن انتظار مشتریان است در گفت‌وگو با صمت اظهار کرد: خدمات پس از فروش، ضامن بقا و ارتقای هر واحد تولیدی در دنیای امروز است و نشان (برند)های برتر درحال‌حاضر در دنیا استراتژی خاصی برای خدمات پس از فروش دارند. مصطفی وحیدزاده تصریح کرد: سایپا یدک به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی، همواره سعی دارد تا با ارائه خدمات متفاوت رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود را فراهم کند.

وحیدزاده با اشاره به اینکه سامانه پیامکی اصالت قطعه سایپا یدک این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند که از اصالت قطعه هنگام خرید خودرو با خبر شوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای نخستین‌بار در صنعت خودرو و براساس زیرساخت منسجم، یک گام جدی از سوی سایپا یدک برای شناسایی قطعات اصلی از غیراصلی برداشته شد که این طرح را در فاز نخست از طریق اطلاع‌رسانی و تبلیغات به مردم معرفی کردیم. وی عنوان کرد: امروزه شاهد استقبال مشتریان از این طرح برای شناسایی قطعات هستیم و در ادامه همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا با تمرکز بیشتر به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مشتری عمل کنیم.مدیرعامل شرکت سایپا یدک در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌مان این است که با رفع نواقص احتمالی این طرح و با اطلاع‌رسانی بیشتر به مشتریان، این اطمینان را به وجود آوریم که او به‌راحتی بتواند با مراجعه به شبکه نمایندگی‌های سایپا در سراسر کشور به قطعات اصلی دسترسی داشته باشد.

زیرا استفاده از قطعات اصلی در ساخت خودروها، جان سرنشینان را تضمین می‌کند. وی با بیان اینکه سایپا یدک برای معرفی طرح اصالت قطعه با تاکید بر مسئولیت‌های اجتماعی خود، هزینه زیادی را درباره اطلاع‌رسانی به مشتری قبول کرده، ادامه داد: این هزینه‌ها از طریق سایت‌های خبری، جراید، تبلیغات روزنامه‌ای، پخش تیزر از طریق رسانه ملی و تبلیغات محیطی متحمل شده و همه این فعالیت‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان است زیرا مشتری را شریک اصلی خود می‌دانیم.براساس این گزارش شرکت‌های خودروسازی با آگاهی از نقش مهم شبکه خدمات پس از فروش با استفاده از راهکارهای مختلف سعی در جلب اعتماد و رضایت مشتریان دارند. به‌طور قطع ارائه این خدمات بازخوردهای مثبتی را نیز برای شرکت‌های خودروسازی به دنبال خواهد داشت زیرا هنگامی که مشتریان از کیفیت، ایمنی، اصالت و قیمت واقعی قطعات خودرو اطمینان لازم را کسب کنند تقاضای آنها نیز برای خرید افزایش پیدا خواهد کرد و در واقع این اقدام هم به نفع مشتری و هم به نفع خودروسازان خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها