کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

2 خودروی محبوب ولی شکست خورده در بازار ایران

کدخبر:۱۳۳۵۲پنجشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲:۰۷۲۲۳۶۴ بازدید

بازار ایران مملو از استثنائات و قوانین نانوشته‌ای است که همواره وارد‌کنندگان خودرو را با عرضه خودرویی جدید به کشور دچار چالش ...

بازار ایران مملو از استثنائات و قوانین نانوشته‌ای است که همواره وارد‌کنندگان خودرو را با عرضه خودرویی جدید به کشور دچار چالش می‌سازند. مصرف‌کنندگان ایرانی اصولا به سراغ گزینه‌ای می‌روند که پیشینه خوبی در بازار داشته باشد و هیچگاه ریسک استفاده از محصولی جدید و نا آشنا را نمی‌پذیرند؛ چرا‌که نوسان‌های بازار و شوک‌های اقتصادی بازار، مصرف‌کننده را بر این موضوع واداشته که پیش از تحقیق پیرامون مسائل فنی و امکانات یک خودرو، بازار دست دوم آن محصول را بسنجد و با شنیدن نامی جدید، حتی اگر گزینه مورد نظر با تمام ایده‌آل‌های شخص همخوان باشند؛ باز هم ریسک چگونگی بازار دست دوم خودرو، خریدار را بر سر گزینه خود دودل کند و یا انتخابی جدید و «خوش فروش» پیش روی شخص قرار دهد. اما تکلیف سلیقه و تناسب گزینه انتخابی با ایده‌آل‌های خریدار چه می‌شود؟!

به گزارش عصر خودرو، واضح است که در این شرایط و زمانی که وارد‌کنندگان خودرو شرایط حاکم بر بازار را می‌بینند، به واردات همان گزینه‌ای که بازار بهتری دارد ادامه می‌دهند و بدین ترتیب تنوع محصولات یک برند در بازار کاهش پیدا می‌کند. برای مثال، اگر این روزها به دنبال خرید یک خودروی خانوادگی با بودجه 120 الی 160 میلیون تومان باشید، هیوندای النترا و کیا اپتیما 2 خودروی بسیار خوش‌فروش در بالا و پایین این بازه هستند. اما هوندا سیویکی که با امکانات مناسب و کیفیت به مراتب بالاتر از خودروهای کُره‌ای ساخته می‌شود چطور؟! بدون شک این محصول ژاپنی دچار همان تراژدی ذکر شده در بالاتر شده و انتخاب شما یکی از دو گزینه نخست خواهد بود! اما اگر بحث کشور سازنده خودرو را کنار بگذاریم و به سراغ ریز محصولات یک برند برویم، تکلیف چیست؟!

تجربه ثابت کرده که سدان‌های سایز متوسط، سدان‌های کامپکت، شاسی بلندهای سایز متوسط و کراس‌اوورهای کامپکت فروش بسیار خوبی در بازار ایران تجربه می‌کنند که خودروهایی همچون کیا اپتیما، هیوندای سانتافه، هیوندای النترا و در نهایت توسان گواهی بر این موضوعند! اما آیا بازار ایران کشش محصولاتی در کلاس جدیدتر همچون کیا سول جعبه‌ای و یا i40 استیشن را دارد؟! و یا حتی i40 در نمونه سدان به عنوان یک رقیب داخل خانوادگی برای هیوندای سوناتا، با قیمتی که چندان توجیه ندارد، گزینه مناسبی به شمار می‌رود؟

کیا سول

وقتی که نمونه مفهومی کیا «سول-Soul» برای نخستین‌بار در سال 2005 به معرض نمایش عموم گذاشته شد، تولید آن به عنوان یک ‌هاچ‌بک سایز بزرگ جعبه‌ای توسط کیا موتورز محافظه‌کار‌تر از هیوندای چندان باور‌پذیر نبود اما این خودرو که در واقع رقیبی برای دیگر خودروهای جعبه‌ای همچون نیسان کیوب بود، در سال 2008‌ روی خط تولید کیا موتورز قرار گرفت؛ خودرویی که شاید در قیاس با دیگر ‌هاچ‌بک‌های عادی، کمی عجیب و یا غیر‌قابل هضم در نگاه اول به نظر برسد اما حقیقت امر این است که اگر به خودرویی شهری با چهره‌ای دوست‌داشتنی و خاص نیاز دارید، سول پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. در واقع ‌هاچ‌بک‌های جعبه‌ای با فضای بیشتر سرنشینان، اما حجم نسبتا پایین صندوق بار مناسب خانواده‌های 2 تا 4 نفره‌اند و حتی با وجود اینکه ارتفاع و جثه این خودروها نزدیک به کراس‌اوورهای ساب کامپکت است هم نمی‌توان از آنها به عنوان یک خودروی شاسی بلند نام برد.

kwier2pvvljwalhi79hy.jpg

اما پیش از هر چیز لازم است که کمی با اعداد و ارقام جدولی این ‌هاچ‌بک آکرومگال(!) کیا موتورز سر و کله بزنیم! اطلس خودرو، واردکننده (تقریبا) انحصاری محصولات کیا موتورز به ایران، نخستین محموله کیا سول را در سال 2013 و تنها با یک گزینه موتوری و در واقع با کوچک‌ترین پیشرانه قابل سفارش برای این خودرو که یک گزینه 1.6 لیتری 4 سیلندر باشد را به بازار کشور وارد کرد. اما سول با ورود به بازار ایران در واقع با یک میدان جنگ مواجه شد که پیش از هر چیز می‌بایست در بازاری که هیچ رقیب مستقیمی ندارد، کارکتر خود را برای خریداران و فعالان عرصه خودرو تعریف کند که البته زیاد هم موفق نبود! قیمت 130میلیون تومانی سول در بدو ورود، آن هم در شرایطی که در آن روزها هیوندای النترا با امکانات ویژه و چهره جذاب و شبیه به سوناتای موفق به سکه بازار تبدیل شده بود، با محصول جدید کیا در یک بازه قیمتی قرار می‌گرفت و این کار را برای موفقیت کیا سول بیش از پیش سخت می‌کرد.

جالب اینجاست که بدانید سول تقریبا بزرگ‌تر از چیزی که در تصاویر می‌بینید به نظر می‌رسد. این ‌هاچ‌بک با طول 4.1 متری تقریبا به درازای دیگر‌ هاچ‌بک‌ها طراحی شده اما چیزی که سول را از دیگر ‌هاچ‌بک‌های ساده جدا می‌سازد، ارتفاع 1.6 متری آن است که در مقایسه با ‌هاچ‌بکی همچون هیوندای i30 در حدود 15 سانتی‌متر بلند‌تر و تقریبا هم‌قد و قواره اسپورتیج است. پس همانطور که گفته شد، سول یک‌ هاچ‌بک پف کرده با فضای کابینی راحت‌تر و مناسب‌تر برای افراد قد‌بلند به نسبت دیگر ‌هاچ‌بک‌های کوچک است. بدین ترتیب در سول حدودا یک متر فضای سر و یک متر فضای زانو در ردیف جلو و فضای پای تقریبا مشابهی را خواهید داشت که این موضوع برای یک خودرو شهری بسیار عالی است؛ در حالی که این ‌هاچ‌بک بزرگ جثه، فضای باری معادل 671 لیتر در حالت عادی و 1512 لیتر با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به شما ارائه می‌کند که در این صورت اگر با کیا سول خود به خرید بروید، فضای بسیار مناسبی برای جای دادن تقریبا هر چیزی دارید.

4 سیلندر، 1.6 لیتر و 16 سوپاپ که در دور موتور 6300 دور بر دقیقه، نهایت توان 128 اسب بخار به همراه 157 نیوتن متر گشتاور در 4200 دور بر دقیقه را به جعبه دنده 6 سرعته خودکار و در نهایت محور جلو منتقل می‌کند. اگرچه که این پیشرانه کوچک از حیث قابلیت‌های دینامیکی چندان اغواگر نیست اما با مصرف سوخت 7 لیتر در 100 کیلومتر، بسیار سبز و به‌صرفه عمل می‌کند. غربیلک فرمان تلسکوپی با اینترفیس کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم کمکی فرمان الکترونیکی، سیستم صوتی با 4 باند و قابلیت پشتیبانی از USB و CD، کامپیوتر سفری، رینگ‌های آلومینیومی 15 اینچ و ... از جمله امکانات رفاهی است که در کابین این خودرو دیده می‌شود. همچنین ترمز‌های ضد‌قفل در چهار چرخ، کیسه‌های هوای سرنشین و راننده جانبی، کمربندهای پیش‌کشنده و امکاناتی از این قبیل باعث شده که سول موفق به کسب 5 ستاره از مجموع 5 ستاره ایمنی موسسه Euro N-Cap شود. سول هنوز هم با گذشت بیش از یک سال از عرضه آن به بازار ایران، جایگاه درست و مناسب خود را نیافته است. اگرچه که این خودرو در بسیاری از بازارهای جهانی از آمار فروش مناسبی برخوردار است اما حقیقت امر این است که این محصول کُره‌ای در بازار سخت و تکراری‌پسند کشور، تا حدودی با شکست مواجه شده. همین موضوع باعث شده که اطلس خودرو تعداد کمتری مدل 2014 نسبت به 2013 به بازار وارد کند و هنوز هم علیرغم عرضه تقریبا تمامی خودروهای 2015، خبری از نسل جدید این خودرو که برای امسال آماده شده است، نیست. به هر حال اگر مصرف‌کننده باشید و خودرو را بر حسب نیاز و نه موقعیت در بازار انتخاب کنید، برتری‌های سول گفته شد! در غیر این صورت، کیا سول خودروی «بازار‌پسند»ی نیست. هرچند که نمونه‌های 2013 در حد صفر این خودرو به کمتر از 110 میلیون تومان هم کاهش قیمت داده‌اند.
 

هیوندای i40

در یک دهه اخیر و با بازگشایی واردات خودرو به ایران، خودروساز‌های کُره‌ای و به ویژه هیوندای به فروش و جایگاه بسیار خوبی در بازار ایران رسیدند که در این بین، سدان‌های هیوندای از همان ابتدای عرضه 2 محصول سوناتا و آزرا، در بین خریداران و مصرف‌کنندگان ایرانی بسیار محبوب واقع شدند. اما با توجه به سیاست‌های آسان موتور مبنی بر گسترش هرچه بیشتر رنج محصولات کمپانی هیوندای در ایران، سال گذشته سدانی جدید از بین سبد محصولات این برند به بازار ایران وارد شد. هیوندای i40، سدان سایز متوسط کُره‌ای که برای بازار اروپا طراحی شده، محصولی بود که آسان موتور برای بازار ایران در نظر گرفته بود. جالب اینجاست که i40 در بازار ایران پیش از هر چیز با رقیبی در خانواده خود یعنی هیوندای سوناتا گلاویز است و با توجه به قیمت‌گذاری حتی بالاتر از برادر همرده خود و با وجود کم و کاستی‌هایی نسبت به سوناتا، کار سختی در پیش داشته و دارد.


g4z17nkwoito9fnjd2kl.jpg

همانطور که گفته شد i40 در سال 2011 و به عنوان یک سدان سایز متوسط (که در برخی منابع حتی تحت عنوان سدان سایز بزرگ خانوادگی هم از آن یاد می‌کنند)، موتور جلو و دیفرانسیل جلو و با هدف عرضه به بازارهای اروپایی ‌روی خط تولید هیوندای قرار گرفت. این خودرو در دو نوع سدان و استیشن تولید می‌شود که سال گذشته هر دو نوع آن به بازار کشور ما رسید. وارد‌کننده از بین گزینه‌های تماما کمتر از 2 لیتری قابل سفارش برای این خودرو، قدرتمند‌ترین گزینه یعنی نمونه 4 سیلندر 2 لیتری را برای بازار کشور برگزیده است. این در واقع تنها محصول هیوندای در بازار ایران است که به صورت پیش‌فرض از یکی از پیشرانه‌های GDI هیوندای-کیا بهره می‌گیرد. این نیروگاه کم اشتها از سری Nu، با حجم 2 لیتر، قادر به تولید نهایت توان 174 اسب بخار در دو موتور 6500 دور بر دقیقه است که  این خروجی به همراه حداکثر گشتاور 213 نیوتن متر در دور موتور 4700 دور بر دقیقه، به جعبه دنده 6 سرعته خودکار و در نهایت محور جلو انتقال می‌یابد. پس می‌توان به این نتیجه رسید که i40 با وجود 0.4 لیتر کمتر در حجم موتور و همچنین بهره‌گیری از پیشرانه GDI، مصرف سوختی به‌مراتب پایین‌تر از سوناتا دارد که البته طبق گفته سازنده هم نتیجه به همین صورت است. هیوندای i40 در شرایط جاده و شهر به ترتیب 6.1 و 10.5 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند که با در نظرگیری باک سوخت 70 لیتری این خودرو، قادر به پیمایش بیش از 1100 کیلومتر تنها با یک باک بنزین، البته در شرایطی که سوخت مورد استفاده از کیفیت مطلوب برخوردار باشد، خواهید بود.


همانطور که در بالاتر گفته شد، i40 نیز همچون برادر خود سوناتا در زمره سدان‌های سایز متوسط خانوادگی قرار می‌گیرد که البته با توجه به اختلاف 10 سانتی‌متری در طول کلی نسبت به هر دو نسل آخر سوناتا (LF و YF)، اندکی جمع و جور‌تر و مناسب‌تر برای استفاده در شهر‌های بزرگ طراحی شده است؛ کما اینکه این دو خودرو از حیث ارتفاع در یک سطح هستند و سوناتا کمی عریض‌تر از i40 شکل گرفته است. اگرچه که هیوندای سوناتا نسل گذشته (YF) با توجه به بهره‌گیری از ظاهری جذاب، در بدو ورود بسیار مورد استقبال قرار گرفت اما فروش نسبتا زیاد این خودرو و تکراری شدن چهره آن در خیابان‌های کشور، از جذابیت سوناتا کاست و به اپتیمای خوش‌چهره این فرصت را داد تا گوی رقابت را برباید. این در حالی است که هیوندای i40 اگرچه با ظاهری متفاوت نسبت به برادر هم قد و قواره خود یعنی سوناتا به بازار عرضه می‌شود اما شباهت این خودرو به محصولات رده پایین‌تر هیوندای همچون النترا و اکسنت، شاید خریدار عام را در انتخاب خود دو‌دل کند. کما اینکه با قرار‌گیری در کابین نیز وضعیت از کیفیت ساخت پایین‌تر نسبت به سوناتا خبر می‌دهد. چیدمان کابین و ارگونومی مناسب است اما اگر بخواهیم از دید میزان جذابیت به آن نگاه کنیم، شانسی برای رویارویی با حتی برادر خود ندارد. کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در i40 شما را به یاد محصولات کامپکت و ارزان‌قیمت‌تر این خودروساز می‌اندازد. کما اینکه در این خودرو امکاناتی در قد و قواره یک سدان کامپکت کُره‌ای دریافت می‌کنید. با این حال باز هم 9 کیسه هوا، سیستم تهویه خودکار، آینه‌های الکتروکرومیک، گرمکن صندلی‌های جلو (در سوناتا شاهد سردکن هم هستیم)، سیستم یخ‌زدای برف‌پاک‌کن‌ها، گرمکن فرمان، کروز کنترل، چراغ‌های جلو مجهز به LED، سیستم کمکی پارک خودرو در جلو و عقب و... در i40 دیده می‌شود.


در کل می‌توان به این نتیجه رسید که i40 با قیمت بیش از 170 میلیون تومانی در بازار ایران، اگرچه که هنوز هم نمی‌تواند گزینه‌ای مناسب‌تر از سوناتا برای خرید باشد اما اگر به دنبال یک سدان کم مصرف خانوادگی هستید و چهره‌های جدیدتر را بیشتر می‌پسندید، بدون در نظر گرفتن بازار فروش دست دوم، i40 گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. اما توجه داشته باشید که i40 یک سدان در قد و قواره سوناتا و با امکانات و کیفیت ساخت النتراست که نمونه‌های کاکرده و یا کم آپشن‌تر آن با افت قیمت شدید مواجه بوده و نمونه‌های سالم آن تا حدود 150 میلیون تومان نیز کاهش قیمت پیدا می‌کنند. آسان موتور قصد داشت که با عرضه i40 در کنار برادرش سوناتا، نبض بازار سدان‌های سایز متوسط را به طور کامل در دست بگیرد. اگرچه که عرضه نسخه استیشن این خودرو در بازار ایران و در شرایطی که اکثر مردم خودروی خود را بر حسب نیازشان از کلاس خودرویی خریداری نمی‌کنند، کمی غیر قابل توجیه است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مهدی نقاشه: 1394/4/1123:09:37،
24
254
فقط نیو کوراندو
حسین: 1394/4/1211:47:51،
79
14
بخاطر اینکه آدم صد و خورده ای بده ی چیز شبیه سئول سوار بشه؟اگه 50 تومن بود ارزش داشت
ن: 1394/4/1212:05:32،
23
101
فقط توسان
علی صافکاره: 1394/4/1212:32:39،
104
17
مهدی اوستا فروخت کوراندو رو ، گفت به مهدی بگو تبلیغ دیگه بسه بیا بچسب به کار ،،،
مسعود: 1394/4/1212:37:54،
74
22
نیو کوراندو = شکست بزرگ = رو دست موندن ثبت نام کنندگان رامک خودرو ، همه 7 _8 میلیون زیر قیمت شرکت فروشنده اند ولی کو مشتری ? مردم با طناب پوسیده یه نقاش تو چاه نرید، بخرید صاحب اول و آخرش خودتونید، قطعاتشم نیست، البته ميدونم کسی سمتش نمیره با وجود سوزوکی و توسان و اسپورتیج ، اگه کسی طالبش بود قیمتش این همه پایین نمیومد،
نیو کوراندو: 1394/4/1218:25:21،
26
77
نیو اکتیون چطوره ؟

خوب +
بد -
Mustafa: 1394/4/1219:24:35،
62
20
فقط هوندا سیویک و آکورد
کوراندو: 1394/4/1223:58:06،
19
26
حاج مهدی نقاش
مثل اینکه اتومبیل پیشنهادی شما همچین طرفدار نداره

اصلا هر کی مينويسه فقط...........همه منفی میدن

تو بزن فقط جت ا سیصد و هشتاد، بازم منفی میدن!!!!
میثم: 1394/4/1123:13:36،
78
16
کلا سلیقه ما با کل دنیا فرق داره.
مهندس: 1394/4/1123:13:43،
18
57
این دومی چیه تا حالا ندیدم
النترا یا همون آوانته نیست؟؟؟؟؟
ناصر: 1394/4/1123:42:39،
24
79
این دیگه چیه کیا سول!بهتر بود میگفت کیا سوسول!احتمالا کار ایرانیهای باهوش که هنر فقط نزد انهاست،…
احمد: 1394/4/1123:43:34،
56
196
زانتیا کارکرده سالم وتمیز++++

ال نود اتومات صفر--------
ياكزا: 1394/4/1213:00:50،
32
57
اخه ال نود با زانتيا مقايسه ميكني الان زانتيا سالم بخري بايد ٦٥ ميليون پول بدي برادر
مسعود: 1394/4/1213:58:16،
58
21
احمد زانتيا مرده خدا رحمتش کنه، الان ديگه تهرانیا به هیچ وجه دنبال زانتيا نیستند مثل پیکان الان تو شهرستانا میخرند ، خرج بسیار بسیار بالا، سالمش پیدا نميشه به هیچ عنوان، مصرف عجیب ، ایمنی فوق العاده ضعیف، از تو بورس خارج شده و دیگه طرفدار نداره، بخری باید 2 برابر قیمتش خرجش کنی، ولی اگه میخوای چند سال واقعا بی دردسر سوار ماشین بشی ال 90 صفر بخر، مثل زانتيا هم زود به خرج نمیفته، میدونی اگه بخوای گوی زانتيا رو فقط عوض کنی چقدر ميشه .....?????
ياكزا: 1394/4/1214:09:18،
47
21
65 تومن زانتیا!!!!!!! صفرش هم اگه تولید شه این قیمت نمیارزه. سرطاننننننننننننن. جو الکی نده. زانتیات رو دستت مونده؟
ممس: 1394/4/1215:32:09،
49
20
زانتيا مرد.
آرش: 1394/4/1215:44:23،
39
21
زانتيا ديگه از رده توليد خارج شده و خودرويي كه از رده توليد خارج بشه (مثل سيلو يا ريو) ديگه خريدش منطقي و عاقلانه نيست. ضمن اينكه قطعات زانتيا هم حسابي گرون هستند.
کرولا2015: 1394/4/1123:49:47،
107
24
حیف از هوندا سیویک.....همیشه بهترین گزینه ژاپنی ها هستند ولی افسوس که ملت ما به دونبال ظاهر و آپشنایه بدون استفاده هستند.
محمد: 1394/4/1210:27:21،
41
27
عزیزدلم دراینکه هونداخیلی بهترازماشینهای کره ای هست شکی نیست ولی منکه ماشین میخرم بایستی تمام جوانب رادرنظرگرفت مثلا خدمات پس از فروش وقحطی قطعات خودرو والا من عاشق اکورد هستم ولی به این دلایل رفتم اسپورتیج خریدم
کیارش: 1394/4/1200:11:19،
35
66
بهترین خودرو زیر۲۰۰میلیون به ترتیب
۱)هوندا آکورد
۲)آلفا جولیتا
۳)هیوندا سانتافه
۴)هیوندا سوناتا
هادی منطقه آزاد ماکو: 1394/4/1209:54:45،
15
42
اینا که قیمتوشن همش زیر 100 میلیون تومنه
مهندس: 1394/4/1211:45:21،
42
17
قطعا تو صنعت خودرو کسی به پای ژاپن نمیرسه تفاوت خودرو ژاپن با کره تقریبا مثل تفاوت خودرو کره با چین هستش.فکر کنم خودت جواب رو گرفته باشی دیگه
سعید: 1394/4/1213:46:04،
38
21
آلمان یادت رفت مهندس.تو خودروسازی اول آلمان بعد ژاپن
نام: 1394/4/1309:58:18،
21
14
بهتربن انتخاب کمری هستش
وحيد يوسفي: 1394/4/1200:12:04،
34
77
در ميان خودروهاي هيوندا به نظر من از همه محبوبتر و پرفروشتر هيوندا النترا است.
واقعا ماشين خوبيه.
عاليه.
احمد: 1394/4/1200:14:22،
46
16
قوانين نا نوشته چيه تو خارج اين ماشين ها به قيمت هستش كه فروش ميكنه كي مياد صد ميلون يا صد شصت هفتاد ميلون پول اين ماشين هاي متوسط رو به پايين رو بده كه براي افرادم كم درامد جامعه طراحي شده
جناب آقای استاد: 1394/4/1200:29:09،
40
46
شکست خورده یا نخورده !! برای شماهایی که از زور بی پولی تحریم ! کردین چه فرقی میکنه ؟؟!!
شماهایی که اگه فردا قیمت پژو نصف بشه بازم نمیخرین ! یعنی نمیتونین بخرین !! و باز هم تحریم میکنین ! تحریمهایی اجباری از زور بی پولی ! ...
وحید: 1394/4/1200:41:38،
43
112
هیوندا النترا ---
نیسان تیانا مونتاز +++
مسعود: 1394/4/1212:41:40،
48
18
چیو با چی داری مقایسه میکنی ? نیسان 6 سیلندر رو با کره ای 1800 ? مقایسشم خنده داره، فقط برند نیسان برای خرید کافیه.
رامين: 1394/4/1200:57:19،
52
56
بچه ها من كه النترا دارم خيلي راضي هستم واقعا خوش دسته+++
مصطفی: 1394/4/1201:03:39،
46
24
محبوب واسه خارجیا که ارزونه نه ایران

150 میلیون بدی i40 که چی بشه ؟؟؟؟؟
مهدی نقاشه: 1394/4/1201:14:37،
42
27
البته بهتره به این لیست شکست خورده نیو کوراندو رو هم اضافه کنیم. چرا که با این قیمت اگه کسی به دنبال قابلیت افرود بالا داشته باشه سراغ ویتارا میره. اگرم کسی به دنبال برند خوش فروش به همراه اپشن مناسب باشه میره سراغ توسان و اسپورتیج. همون طور که گواه این واقعیت بازار خرید و فروش بسیار بسیار اشفته نیو کوراندو می باشد. خودرویی که رو دست ثبت نام کنندگان رامک خودرو بدجوری مونده. هرچند جای فولکس بتل با اون قیمت فضایی هم تو این لیست خالیه ! سراتو سایپا هم افتضاحه به نسبت اپشن و قیمت .
amirali: 1394/4/1201:42:23،
21
18
وقتی دولت تعرفه 40 تا50 درصدی و مالیات بر ارزش افزوده انچنانی میبنده خیکه وارد کننده خودرو......وارد کننده خودرو هم همون اندازه میبنده خیکه مصرف کننده
سالار: 1394/4/1201:55:34،
35
19
هر دو تاکسی میشوند
النترا هم اکنون تاکسی زرد شده و جیلی هم تاکسی شده
کمری و کرولا هم تاکسی فرودگاه شد
تبریز: 1394/4/1208:48:34،
38
12
تاكسي زرد سوناتا yf هم هست
رضوی : 1394/4/1201:56:24،
84
18
خودروی منفور ولی شکست نا پذیر
پراید !!!!
بهزاد: 1394/4/1202:52:15،
65
21
به همت شما مردم شکست ایران خودرو و سایپا نزدیک است.
علی: 1394/4/1321:01:29،
24
15
اشتباه منفی دادم
مجید: 1394/4/1203:18:14،
34
17
بزرگترین درد در صنعت خودروی ایران خریدارانی هستند که می دانند چه می خواهند ولی نمی دانند چه نیاز دارند!
....: 1394/4/1207:04:53،
33
50
روزی میرسد طبقه متوسط ایران هم بتوانند ماشین درست و حسابی سوار شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایا تا ان روز طبقه متوسطی وجود خواهد داشت؟
اگر امکانش هست ----------
اگر امکانش نیست+++++++
سول: 1394/4/1207:13:52،
44
30
کیا سول مثل نعش کش میمونه !
مجتبی: 1394/4/1207:38:35،
34
16
اینقدر خودرو 30 سال پیش و تکراری به خورد مردم دادن که مردم اگه این ماشین ها سوار شن سرشون گیج میره حالا چه بسا با این وار ات انحصاری این ماشین ها قیمتی تو ایران داره که مردم عادی نمی تونند بخرند و باید برن سراغ همون ماشین های طرح 20 الی 30 سال پیش خدا از سر مردم آزار نگذره
ضد چین: 1394/4/1207:42:04،
39
28
چینی هر که خرید ور افتاد
رضا: 1394/4/1210:13:31،
30
21
دقیقا روی ماشین چینی که خریده بودم و افتضاح بود و به سختی فروختمش و تجربه بدی کردم و کلی ضرر کردم . بنظرم بنا به تجربم اگر میخواید ضرر زیاد ندید یا تولیدات داخل ایرانخودرو و سایپا رو بخرید یا برندهای معتبر خارجی مثل کیا و هیوندای و مزدا و ...
هوندا سوار: 1394/4/1208:18:58،
59
21
هوندا ماشین خوب و زیبایی است اما حیف که بعضی غولهای کره ای فروش نمیزارن تو ایران پا بگیره
فرهاد: 1394/4/1209:25:05،
18
52
فقط جک اس 5
mojtaba: 1394/4/1210:27:33،
24
22
اخه این غولهای فروش با بالاترا دستشون تو یک کاسه هست یرادر
محمد از اصفهان: 1394/4/1210:53:43،
32
19
ما پول پراید را هم نداریم میگه اگه 120 تا 160 میلیون دارید.
واقعا ما را گرفتید!!!!!
یکی می مرد ز درد بی نوایی یکی می گفت........
Lm: 1394/4/1215:27:33،
19
18
خوب خيليا دارن اين كه چيزى نيس
سورنا: 1394/4/1212:07:04،
23
16
سليقه ما بادنيا فرقي نداره،ما هم ماشينهاي خوب ومتنوع ميخواهيم،اماچون ماشين گرونترازتموم دنياست و واسه ماحالت سرمايه اي داره،مجبوريم چيزي بخريم كه ريسك نداشته باشه و روي دستمون بادنكنه
فرخزاد: 1394/4/1212:20:30،
37
23
من چند ماهیه اسپورتیج 2015 گرفتم،خیلی راضیم.
محمد: 1394/4/1219:35:07،
17
15
بنظرت رانندگی اسپورتیج بهتره یا با خوردوهای سواری کیا ؟ ارزش هزینه برای فول آپشن اسپورتیج داره یا نه معمولی هم خوبه!
فرزاد: 1394/4/1212:40:50،
30
17
هیوندا I20 +
پیکانتو -
نظرسنجى: 1394/4/1300:11:50،
24
32
توسان٢٠١٥؟؟؟+++++
يا
اسپورتيج٢٠١٥؟؟-------
123: 1394/4/1218:39:29،
27
24
من اس5 خریدم خداییش ماشین نرم وبرویی .یه سریها چون سواری این ماشینو رو تجربه نکردن نظر میدن الحق والنصاف جک ماشینای خوبی میزنه.
پاسخ به 123: 1394/4/1219:41:58،
31
20
بابا جک اصلان یعنی چی. همه ماشینا جک دارن .پولت رفته برادر اخه جکم شد ماشین. اگه راس میگی بزارش واسه فروش
پاسخ به 123: 1394/4/1219:44:32،
20
35
چرخ پارس میرزه به اینا . چین نمیخریم .اصالت نداره
مهردادج: 1394/4/1310:14:00،
28
14
شماكه ميگي پارس خوبه من دارم پدرم دراومده
آرش: 1394/4/1308:14:40،
17
27
پارس و 405 به کل تولیدات چین می ارزند. پولتون رو به آت و آشغالهایی مثل جک و جیلی و ام وی ام ندید. باور کنید موقع فروش راحت 40 تا 50 درصد ضرر می کنید. ضمن اینکه قطعه و نمایندگی اشون هم هرجایی پیدا نمیشه.
جیلی سوار: 1394/4/1312:49:09،
17
14
آرش خان بنده جیلی دارم و بسیار هم راضیم اصلاً هم قصد فروش ندارم پارسال تابستان بیش از 3000 کیلومتر در چند روز مسافرت از اون کولر گرفتم در نهایت فیوز سوزند نمایندگی چون علت را تشخیص نداد کل فنها را عوض کرد ماشین شست تحویل داد . قبلش سورن داشتم شیشه عقب بالا و پایین نمی کرد در را باز کردن (در نمایندگی شماره 1 )ولی چون قطعه نداشتن از من اجرت باز و بسته کردن در گرفتن . به این میگن صنعت ملی . البته بنده مخالف ماشین چینی جمع شده در داخلم
OMG: 1394/4/1323:01:55،
19
19
این آرش هم دلال ایران خودروه! چند جا این پستشو کپی کرده!!!!!
اميرعلي: 1394/4/1314:23:26،
21
18
سلام من تقريبا تمام خودروهاي داخلي را داشته ام و تجربه آنها رادارم. زمستان پارسال يك پارس داشتم كه فروختم و يك ولكس C30 مدل 92 گرفتم كه بعد از شش ماه مي توانم بگويم از همه ماشيناي داخلي توي اين قيمت بهتره و هيچ هزينه و آزاري خاصي هم نداشته ضمن اينكه مصرف سوخت اون بسيار پايين و از 206 و L90 هم كمتره ، صرف چيني بودن دليل بد بودن نيست و قيمت بالاي ماشيناي خارجي دليل كيفيت برتر آنها نميشه ، كيفيت يعني رضايت مشتري
شاهین: 1394/4/1321:17:44،
25
21
تنها برند خودروی چینی با کیفیت در داخل کشور برلیانس شریک تجاری بی ام و آلمان هست

خودروهای 230 و 330 این شرکت کیفیت واقعا خوبی دارند و دارای ابشن های خوبی هم هستند و از نظر قیمت با داخلی ها رقابت میکنن

سامان: 1394/4/1410:22:12،
24
19
پارس tu5 باور کن.....
حسین: 1394/4/1521:52:00،
18
19
از رنو کولیوس غافل نشید
امیر: 1394/4/1703:26:46،
11
16
فقط مزدا واقعا حرف نداره
محمد: 1394/4/1800:18:57،
16
11
1.آلمان
2.ژاپن
3.آمریکا
4.ایتالیا
5.فرانسه
6.کره
7.چین
جگوار انگلیس تیراژش کمه انگلیسو تو رنکینگ نمیاره اما خوب ماشینیه، ولوو و سوءد و ... همین جریانه.
به قیمت و کیفیت و عمر من ژاپنو قبول دارم
نماد ماشین خوب توو آمریکا ناسکاره
مسابقات طولانی با ماشینهای کم تغییر نسبت به نمونه بازار
تویوتا با کمری شرکت میکنه...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل