کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

حکایت بنزین ارزان‌زدن و سوار خودروی ایرانی شدن !

کدخبر:۱۳۳۴۵پنجشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱:۱۹۹۴۷۳ بازدید

دفتر کارش در حوالی اتوبان صدر تهران قرار دارد و پنجره اتاقش به طبقه دوم پل 7 هزار میلیارد تومانی اتوبان مجاور است. خودش می گوید:« من تقریبا بیشتر ...
حکایت بنزین ارزان‌زدن و سوار خودروی ایرانی شدن !

دفتر کارش در حوالی اتوبان صدر تهران قرار دارد و پنجره اتاقش به طبقه دوم پل 7 هزار میلیارد تومانی اتوبان مجاور است. خودش می گوید:« من تقریبا بیشتر از هر آدمی در دنیا ماشین می بینم. هم کارم اینطور است و هم اینکه حتی در ساعت های غیرکاری هم مجبور هستم که بازهم حرکت ماشین ها را ببینم. من از مدیرعامل بنز و تویوتا در روز بیشتر ماشین می بینم ولی خوب یک هزارم آنها هم درآمد ندارم.» او یکی از معروف ترین واردکنندگان خودروهای خارجی است. لیسانس صنایع دارد و در دولت های گذشته تا مقام مدیرکلی ارتقاع یافته بود ولی در دهه ششم زندگیش تصمیم گرفته تجربه کار در بخش خصوصی را هم به رزومه اش اضافه کند.

روایتی که او از واردات خودروهای خارجی ارائه می دهد در تضاد با دیدگاه عمومی جامعه و حتی مدیران دولتی است. جمع اعدادی که از سوی این گروه از واردکنندگان برای حضور خودروهای خارجی در خیابان های ایران اعلام می شود با آنچه در مصوبات رسمی هیات دولت آمده، متفاوت است. براین اساس هزینه های واردات خودروهای خارجی به ایران به طور متوسط با 120 درصد تعرفه همراه است. با این حال مصوبات رسمی اعلام می کنند که تعرفه واردات خودرو بین 40 تا 55 درصد است ولی گزارش های رسمی نشان می دهند که فرآیند ترخیص خودرو با هزینه تعرفه ای همراه می شود که رکورد تمام بازارهای منطقه را می شکند.   

شرایطی که در بازار ایران حاکم شده با هیچ کدام از کشورهای منطقه همخوانی ندارد. براین اساس قیمت واردات خودرو به ایران به میزان 3 تا 4 برابر کشورهای منطقه و بخصوص امارات و ترکیه است. از سوی دیگر هزینه مصرف سوخت در ایران یک پنجم هر دو کشور منطقه برآورد می شود. هزینه متوسط هر لیتر بنزین در امارات و ترکیه به طور متوسط 5 هزار تومان است ولی قیمت خودرو یک چهارم بازار ایران است.

به گفته یکی از تحلیلگران اقتصادی در بازار ایران چنین اتفاقی رخ داده است:« ما به مصرف کننده یارانه می دهیم که بنزین یک هزار تومانی استفاده کند. مصرف کننده هم خودروی سوار می شود که بالاترین میزان مصرف سوخت در منطقه را دارد. یعنی پراید با مصرف سوخت 9 لیتر برای هر 100 کیلومتر یارانه دولتی را می بلعد ولی این امکان را ایجاد نمی کنیم که مالک خودرو از وسیله نقلیه ای استفاده کند که در هر 100 لیتر به طور متوسط 5 لیتر بنزین بسوزاند. بنابراین ما معادله را برهم زده ایم.» براساس گفته های او مصرف کنندگان ایرانی بنزین مجانی در اختیار دارند تا سوار خودروهای پرمصرف شوند.

دولت سعی دارد با سیاست های تعرفه ای بازار خودرو را کنترل کند. پیش از این در دولت اصلاحات تعرفه واردات خودرو بین 90 تا 100 درصد در نوسان بود ولی افزایش قیمت دلار در دولت محمود احمدی نژاد موجب شد تا سیاست های تعرفه ای کشور به سمت روند نزولی سوق پیدا کند.

پیش از این خودروسازان و بخصوص ایران خودرو با 1000 میلیارد تومان زیان انباشته و سایپا با 801 میلیارد تومان زیان انباشته به عنوان شاخص ترین مخالفان جدی کاهش تعرفه ها شناخته می شدند. حتی دو هزار مجموعه قطعه ساز کشور نیز پس از بروز بحران در صنعت خودروسازی ایران به جمع حامیان ایده ممنوعیت واردات خودرو پیوسته بودند ولی بدهکاری 4500 میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا با قطعه سازان موجب شده تا جبهه خودروسازان کمی تضعیف شود.

با این وجود دولت برای حمایت از 130 هزار کارگر صنایع خودروسازی و موتورسازی کشور همچنان به حمایت های تعرفه ای خود از کارخانه های داخلی ادامه می دهد. با این وجود طی دو سال گذشته صنعت خودروسازی ایران به رتبه سوم ایجاد اشتغال سقوط کرده است. در حال حاضر صنایع غذایی با 190 هزار کارگر رتبه اول ایجاد اشتغال در بین 14 هزار واحد صنعتی بزرگ را در اختیار دارند. فعالان اقتصادی نقل می کنند که صنایع غذایی ایران بدون حمایت های تعرفه ای دولت موفق شده اند تا چنین اشتغالی را ایجاد کنند. با این حال خودروسازان همچنان چشم به همراهی مجموعه دولت دوخته اند. بررسی های رسمی نشان می دهد که دو گروه شاخص ترین مخالفان سیاست های تعرفه ای به شمار می آیند. گروه اول را مصرف کنندگانی تشکیل می دهند که موقعیت زندگی آنها بین دهک های پنجم تا دهم جامعه تعریف می شود. این گروه براساس میزان درآمد ماهیانه بین  3 میلیون تومان تا ماهیانه 8 میلیون تومان امکان دسترسی به خرید خودروهای خارجی را دارند.

گزارش های مرکز آمار ایران تایید می کند که حداقل 50 میلیون نفر جمعیت طبقه متوسط و 10 میلیون ثروتمند ایرانی مخاطبان اصلی خودروهای وارداتی به شمار می آیند. در حال حاضر 15 میلیون خانوار ایرانی خودروی شخصی در اختیار دارند و بررسی ها تایید می کند که با توجه به افزایش 55.5 درصدی تیراژ تولید خودرو در ایران همچنان بازار رو به توسعه است. با این وجود به دلیل سیاست های تعرفه ای دولت هنوز امکان دسترسی خانواده های طبقه متوسط به شکل گسترده به محصولات خارجی مهیا نشده است. از سوی دیگر واردکنندگان خودرو نیز به جمع معترضان نظام فعلی واردات افزوده شده اند. یکی از آنها می گوید:« فرآیند واردات خودرو بسیار پیچیده و زمان براست.» براساس گفته های او برای شماره‌ گذاری خودروهای وارداتی، به ازای واردات خودروهایی که زیر 6 لیتر مصرف سوخت دارد یک خودروی فرسوده، از شش تا 10 لیتر چهار خودروی فرسوده و 10 لیتر به بالا ، شش خودروی فرسوده باید اسقاط شود.

در حال حاضر واردکنندگان خودرو به طور متوسط 12 ردیف تعرفه ای را برای واردات پرداخت می کنند. سه ماه قبل نیز بازار خودرو به آستانه انحصار وارد شده بود ولی در نهایت با دخالت شورای رقابت و لغو مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت بازهم امکان ادامه حضور خودروهای خارجی در بازار ایران مهیا شد.

تعرفههای اسمی واردات خودرو

 خودروهای با حجم موتور 2000 سی سی و کمتر

 40 درصد تعرفه/ 9 درصد مالیات برارزش افزوده 

 خوروهای بنزینی با حجم موتور 2001 تا 2500 cc

 55 درصد تعرفه/9 درصد مالیات برارزش افزوده

 خودروهایی دیزلی با حجم موتور کمتر از 2500 cc 

 32 درصد تعرفه/ 9 درصد مالیات برارزش افزوده

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

....: 1394/4/1111:25:43،
209
17
بنزین ارزان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرهاد: 1394/4/1111:31:42،
202
21
با تشکر فراوان از عکاسی که این عکس زیبا رو گرفته .
نوید: 1394/4/1111:42:25،
167
13
حداقل تعرفه ماشین های سنگین را کم کنید تا ناوگان فرسوده این همه ضرر اقتصادی وکشتار در جاده هارا کمتر کند. ولی کو کسی که به فکر مردم باشد.فقط جیب خودشان مهمه.حاضرم بنزین لیتری 5000 تومان بزنم ولی اتومبیل با کیفیت روز دنیا وایمنی سوار بشم.
alimk: 1394/4/1111:43:18،
25
26
عکس قشنگه ولی تکراریه
جینگ جان جون: 1394/4/1111:46:50،
190
22
نگران 130 هزار کارگر باشید . نگران چند هزار کشته بر اثر صانحه تصادف با خودرو ملی نباشید.
دمتون گرم ...
محمد: 1394/4/1112:02:21،
64
21
درود بر اقای جینگ جان جون:
کاملا موافقم خیلی خیلی حرفت قشنگ بود
وحید: 1394/4/1112:14:50،
39
15
ممنون آقا فرهاد.عکسو من گرفتم عنوانشم : "اختلاف طبقاتی"
بنزین: 1394/4/1113:09:54،
37
85
بنزین باید در ایران لیتری2200 تومان باشد

جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا و حیف و میل و استفاده غیر ضروری از اتومبیل شخصی تک سرنشین.
آخه که چی ساعت دو صبح ترافیک داریم?????
معلومه اینها سفرهاي کاملا غیر ضروری است
خوب فکر کنید
رضا: 1394/4/1113:11:16،
76
15
مقایسه نرخ بنزین ایران و کشورهای خارجی یه مقایسه بیخوده. میزان درآمد توش وارد نشده. ارزش پول توش لحاظ نشده. این مسئله جدیدی نیست. لطفا مدام این مقایسه رو انجام ندید.
بهلول : 1394/4/1113:54:18،
66
10
اینا دستمزد رو لحاظ نمیکنند چرا که اگر دستمزد یک ایرانی را در مقایسه با یک خارجی در کشور ثالث رو مقایسه کنیم متوجه میشویم که ما بنزین رو از ترکیه هم گرونتر داریم مصرف میکنیم
حقوق هفتصدهزار تومان با بنزین لیتری هزار تومانی میشه ماهی هفتصد لیتر حالا برید با اعراب یا ترکیه یا چین یا حتی شیطان بزگ امریکا مقایسه کنید تو امریکا کمترین حقوق سه هزار دلاره بعد بنزین هر گالنش که حدود چهار لیتره داره میخره حدود چهار دلار یعنی لیتری یک دلار که به عبارت ساده تر یک کارگرساده امریکایی با پول دستمزد ماهانه ش حداقل 3000 لیتر بنزین میخره
در ضمن ترکیه منابع نفتی که ما داریم رو نداره ما اصلا نباید خودمون رو با ترکیه مقایسه کنیم
mehdi: 1394/4/1116:43:17،
18
7
رخ پرایده تو حلقم!!!!!!
حسن: 1394/4/1118:15:27،
25
6
بنازم به هنر 130 هزار کارگری که سهم هر کدوم طی سی سال کار، کشتن 7 هموطن و ناقص کردن بیش از 200 هموطن دیگه هست. یعنی اگه خودرو سازی نداشتیم با این نیروی کار و سرمایه نمیتونستیم مشاغل بهتر و درامدزاتر و سالمتری داشته باشیم.
مهرداد: 1394/4/1120:00:03،
20
7
بنزین در امارت لیتری 1 درهم یعنی 900 تومان است نه 5000 تومان
فتانه: 1394/4/1212:05:16،
6
5
نه عزیزم اگه دقت کنی نوشته بنزین مجانی(براساس گفته های او مصرف کنندگان ایرانی بنزین مجانی در اختیار دارند)
سينا: 1394/4/1216:18:36،
9
4
بنزين ارزان!! ايا كسي تو اين مملكت هست كه بگه حداقل حقوق كارگر ايراني چند درصد از حقوق كارگران خارجي در منطقه هست فقط مي گن برق ارزانه گاز ارزانه بنزين ارزانه پس با اين ارزاني ها اين همه بدبختي در جامعه ناشي از چيست !!!
رضا: 1394/4/1111:29:11،
161
19
باز رفتید با کی مصاحبه کردید؟!
میانگین هر لیتر بنزین در اروپا آقا اصلا لیتری 100 هزار تومنه، خوبه؟!
چرا اینو نمیگید که میانگین دستمزد کارگرشون ماهی 10 میلیون تومنه !!!!
خسته: 1394/4/1111:31:03،
171
20
بنزین بنزنی و پر از ناخالصی و هوا کجا!
بنزین استاندارد اروپا کجا!
حقوق چند ده میلیونی کارگر اونجا کجا!
حقوق 720 هزار تومانی کارگر بدبخت ایران کجا!
استاندارد و رفاه و امنیت و آسایش اونجا کجا!
رفاه و ارزانی و تورم و فقر اینجا کجا!
بازم بگم؟!
سعید: 1394/4/1112:17:03،
61
13
خیلی خوب گفتی دمت گرم ولی کو گوش شنوا؟؟ هنوز جیب اقایون انگار پرنشده که بخوان به این حرفا گوش کنن.
sina: 1394/4/1111:36:20،
70
14
تو اینترنت به انگلیسی سرچ کنید گرانترین نرخ بنزین در جهان یه کشور افریقایی میاره (که چون منابعی چیزی ندارن) بعدشم نروژ و... حالا سرچ کنید میانگین درآمد در نروژ یا.. با ایران که مقایسه بکنید میبینید که ما رتبه دوم یا سوم رو تو دنیا داریم از لحاظ گرونی بنزین
شهروند نااميد از آينده: 1394/4/1111:40:03،
54
10
سلام به هموطنان
"براساس گفته های او مصرف کنندگان ایرانی بنزین مجانی در اختیار دارند تا سوار خودروهای پرمصرف شوند."
نكته درستي رو اشاره ميكنه ولي درآمدهاي ما در ايران نيز نسبت به تركيه يك پنجم هستش
بنابراين ما در قياس با تركيه قيمت بنزين و هزينه اي كه مي كنيم در يك حد مي باشد .
بي نام ماشين شناس: 1394/4/1111:41:41،
69
11
ماشين و خودرو ساز ايراني؟؟؟ مصرف سوخت بيش از دو برابر -تكنولوژي زير صفر- قيمت چهار برابر منطق صفر- خلاقيت صفر- ايمني دو درصد ايجاد آلودگي سه برابر-
بي نام ماشين شناس: 1394/4/1111:43:54،
52
13
ي دفعه ميگن چون اين صنعت اشتغال ايجاد كرده بايد حمايت بشه حالا هم ميگن چون مسكن اشتغال ايجاد كرده ... پس وقت حمايت مردم و مصرف كننده كجاست
...: 1394/4/1111:53:04،
20
13
این عدد 7 هزار میلیاردو از کجا آوردین ؟
شما که اطلاعات ندارین اعداد ارقام فضایی ندین
راضی ولی ناراضی: 1394/4/1112:00:52،
52
12
دوستان از اونجایی که همش مارو با بدبختهای بدتر از خودمون مقایسه میکنن و تابحال از خوشبخت های بهتر از خودمون گزارشی نخوندیم بااااااااااااااااااااااااااااااااااااید احساس خوشبختی کنیم.
لامصبااااااااااااااااااااااااااااااااا
این دور و برمون کشورهایی هستن که نصف منابع ماروهم ندارن ولی هم بنزین رایگاه سهمیه ای دارن و هم بنزین ارزون و ههههههههههههم ماشین بروز و ارزوووووووووووووووووووووووووووون.
دوستان اینو باید بدونین که ارزش و لیاقت ما همینه و سران مملکتی ما خیلی خوب اینارو میدونن.
مهرداد: 1394/4/1112:19:06،
51
14
سالی 20000 کشته و یکصد هزار مجروح به خاطر اینکه 130000 نفر از کشته شدن مردم حقوق بگیرند ؟؟؟؟؟ کشته ها و مجروحین به کنار می دانید چند هزار خانوار هر سال سرپرست هایشان را در تصادف از دست می دهند یا قطع نخاعی می شوندو دیگر نمی توانند کار کنند ؟؟؟؟
على: 1394/4/1112:27:16،
44
8
قيمت بنزين مخصوص با اكتان ٩٥ در إمارات ١٥٠٠ تومان ميباشد!
Ak: 1394/4/1112:35:01،
30
11
اخه چرا ماشيناى بالاى ٢٥٠٠ سى سى وارد نمى شه!! همين جوريش شهر زشت شده با اين ماشيناى داغون
hamed: 1394/4/1112:59:45،
29
13
کلا تو مملکت ما فقط شعار میدن , این آقا خودش تا مدیرکلی بالا رفته حالا که زده بخش خصوصی یاد مشکلات و بدبختی گران خریدن مردم آفتاده !
من: 1394/4/1113:21:09،
30
14
توهم زدید ؟ بنزین امارات لیتری 5000 تومن ؟؟؟ یعنی لیتری 1.60 دلار ؟؟؟؟؟؟؟؟
تنها کشوری که بنزینش تو منطقه گرونه ترکیه هست که اونم مربوطه به این که باید نفت وارد کنه و صرفه نداره براش که مردم بنزین مصرف کنند. هر کدوم از کشور های نفت خیز منطقه رو ببینید همه به نسبت درآمد مردمشون به قیمت بنزینشون از ایران ارزونتر هستند.
سعید: 1394/4/1114:52:47،
20
13
من نمی دونم این اعداد از کجا آمده؟؟؟
قیمت 1.6 دلار برای امارات درسته.......... اما برای هر گالن ...نه لیتر ......یعنی حدود 4 لیتر.......هیچ کدوم ار کشورهای عربی بر اساس لیتر کار نمی کنن.........
دوست: 1394/4/1113:32:35،
20
15
من موندم این کیه با خودش درگیری داره و میاد به واقعیت منفی میده
علی: 1394/4/1113:43:12،
32
11
بنزین تو ایران باید بشه لیتری پنج هزارتومان و تعرفه ها هم صفر بشن اون چهار هزارتومان مازاد بر هر لیتر بنزین هم برای کارگران اشتغالزایی بشه تو یه صنعت و کار دیگه ای، اینجوری هم ماشین خوب و ایمن و کم مصرف سوار میشیم هم بیکار نداریم در کارخانه های خودروساز به عبارتی ارابه های مرگ داخلی رو هم ببندن واقعا میخوان مردم آسایش داشته باشن این کار بدیه
مردم: 1394/4/1114:24:30،
21
11
با این ماشینای دهه ی شصد که ایرانخودرو تولید میکنه

همان بنزین 1000تومانی به اندازه 5000 تومان مصرف میکنه

یعنی مصرف سوخت ماشینای ما گرید انژری Eهست

ولی در کشور های روز دنیا گرید انرژی یا B یا A هست
کریم: 1394/4/1115:28:49،
17
15
9567675 ریال

مبلغ ثابت شماره گذاری:

400000 ریال

مالیات شماره گذاری:

6701169 ریال

هزینه پست:

89176 ریال

تخفیف برای رندکردن101ریال

جمع کل خالص پرداختی:

258000000 ریال

هموطن فهیم وعزیز

لطفا به مبلغ مالیات برارزش افزوده توجه کنید:
ادامه دارد
کریم: 1394/4/1115:29:27،
22
11
11838732ریال

طبق تعریف وزارت اموراقتصادی ودارایی:

"مالیات برارزش افزوده مالیاتی است که با نرخ قانونی به آن بخش ازقیمت کالاو خدمات که تفاضل قیمت فروش وقیمت تمام شده است یعنی "سود" است تعلق میگیرد"

طبق اصول حسابداری:

"ارزش افزوده = سود"

وطبق مصوبه مجلس محترم نرخ مالیات برارزش افزوده درسال93برابربا8درصداست

لطفا محاسبه کنید:

8درصدچه عددی میشود 11838732 ریال؟(یعنی ارزش افزوده ای که در فاکتوراست)

بایک تناسب ساده که محاسبه کنیم آن عدد147984150ریال میشود

ومبلغ147984150ریال همان ارزش افزوده یا سود
ادامه دارد
کربم: 1394/4/1115:30:02،
21
14
یکدستگاه پزو405است که در فاکتور، مالیات برارزش افزوده آن را 11838732ریال درج کرده اند

واگرمبلغ ارزش افزوده یعنی 147984150ریال را از خالص بهای کارخانه مندرج در فاکتوریعنی223372297ریال

کسرکنیم قیمت تمام شده یکدستگاه پژو405فروخته شده از تفاضل

خالص بهای کارخانه مندرج درفاکتور و ارزش افزوده محاسبه شده به مبلغ 75388147 ریال بدست می آید

دقت کنید قیمت تمام شده یکدستگاه پژو405برای خودروساز، براساس اطلاعاتی که خودشان در فاکتورفروش درج کرده اند 75388147 ریال است که آنها آن را 258000000 ریال میفروشند!!!

کدام قانون به ایران خودرو اجازه داده کالایی راکه هزینه واقعی تولیدآن 75388147 ریال است باسیاه نمایی اقتصادی درکشوربه قیمت تمام شده 223372297 ریال یعنی بانرخ سودبیش از196درصدبه مشتری بفروشد؟
ادامه دارد
امین: 1394/4/1115:31:19،
19
12
ترکیه میگن بنزینش گرونه در عوض در امدشون کیفیت خودروهاشون و جاده هاشون از ما بهتره در ضمن مثل ما روی دریای نفت نخوابیدن
جواد: 1394/4/1116:05:44،
15
35
اخه كي پرايددرهر100كيلومتر9ليتربنزين مصرف مي كنه پرايد100كيلومتر5ليترمصرفشه
من: 1394/4/1119:46:13،
11
6
206 تیپ 2 فرانسه در زمان صفر بودنش صدی 6 می سوزوند. حالا پراید چطوری صدی 5 ؟؟؟ یاریس هم تو شهر بیشتر از 5 می سوزونه.
پراید متوسط 8 - 9 لیتر تو تهران می سوزونه. کولر بگیری و تو ترافیک بیفتی ییشتر.
حسین: 1394/4/1116:34:07،
14
10
ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ ﻫﺮ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﻋﺪﺩ ﺧﻮﺩﺭﻭﯾﯽ ﮐﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻣﺒﻠﻐﯽ ﻣﻌﺎﺩﻝ ۵۰۰ ﺗﺎ ۱۰۰۰ ﺩﻻﺭ ﺍﺯ ﺻﺎﺩﺭ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﺭﺯﯼ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﮐﺸﻮﺭ ﻭﺍﺭﯾﺰ ﻣﯿﺸﻮﺩ ۰ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻤﺎﺑﻨﺪﮔﯽ ﻫﺎ ﺣﺬﻑ ﻭ ﺑﺠﺎﯼ ﺍﻥ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﺎﺯﯼ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ " ﺷﻌﺒﻪ " ﺗﺎﺳﯿﺲ ﮐﻨﻦ ﺗﺎ ﮐﻤﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻓﺴﺎﺩ ﮐﺎﺳﺘﻪ ﺷﻮﺩ ۰
نیما: 1394/4/1120:08:01،
12
6
اشکال نداره
بنزینو شما ۵۰۰۰ تومن کن
اما تعرفه و بقیه مخارجو بردار
ارزونترین ماشین وارداتی حداقل ۶۰ میلیون گرونتره
اگ ۶۰میلیونو بزاری بانک هم ماهی ۱.۲ میلیون میده
ولی بنزین ۵۰۰۰ تومانی هم بخری این قیمت در نمیاد!!!
مجید: 1394/4/1123:01:50،
20
7
با سلام گشوری که 4% ذخایر دنیا را دارد ونیم در صد جمعیت دنیا را حقش همین هست که عده ای در بالا بنشیند واز منابع ملت به نحو احسن استفاده بکنند وهر چند وقت یکبار هم یک پارازیت بدهند یکبار شده که سطح رفاه ملت را مقایسه بکنند یکبار شده بگویند ما چه اجناسی را به این ملت بیچاره چند برابر میدهیم یکبار شده بگویند سری به بیمارستانهای این مملکت بزنیم ببینیم ملت ما را چه فلاکتی گرفته وووووو
آه از نهاد ....: 1394/4/1218:32:26،
15
11
اگه پول مملکت بی ارزش شده تقصر مردم نیست بنزین تو منطقه لیتری یک و نیم دلاره اگه دلاره هفت تومانی رو نگه داشته بودید الان بنزین لیتری ده تومان به نرخ فوب خلیج فارس و بدون منت میزدیم !

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار