کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت خودرو در بازار همچنان در سرازیری + قیمت روز


کد خبر : ۱۳۳۳۷پنجشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۳۱۲۰۲۴۳ بازدید

در شرایطی که با رسیدن ماه مبارک رمضان و تشدید رکورد در بازار خودرو و در حالی که اکثر خودروهای داخلی به زیرقیمت نمایندگی‌ها رسیده‌اند ولی هنوز ...
قیمت خودرو در بازار همچنان در سرازیری + قیمت روزقیمت خودرو در بازار همچنان در سرازیری + قیمت روز

در شرایطی که با رسیدن ماه مبارک رمضان و تشدید رکورد در بازار خودرو و در حالی که اکثر خودروهای داخلی به زیرقیمت نمایندگی‌ها رسیده‌اند ولی هنوز مشتریان قیمت‌های جدید را نپسندیده و رغبتی برای خرید نشان نمی‌دهند .

بلاتکلیفی بـازار خودرو نمایشگاه‌داران پایتخت را کلافه کرده است؛ کلافگی از رکودی که سه ماهی است آغاز شده و دست از سر بازار خودرو بر نمی دارد.

رکود بازار خودرو درحالی روز به روز عمیق‌تر می‌شود که تغییرات صورت گرفته در مسائل اقتصادی (مانند وام 15 میلیونی خودرو) نیز کمکی به خروج این بازار از رکود نکرده است. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار خودرو چشم انتظار نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب است و چون مشتریان گمان به ارزانی خودرو پس از توافق احتمالی برده‌اند، فعلا دست شان به خرید نمی رود.در این شرایط، نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت نیز امیدشان به مذاکرات هسته ای است وآنها هم منتظرند تا ایران و غرب به توافق برسند و راه برای شکستن رکود بازار باز شود.

هر چه هست، فعالان بازار بلاتکلیفی مشتریان را عامل اساسی مشکلات به وجود آمده می‌دانند و تاکید می‌کنند که قیمت خودروها طی چند ماه گذشته روندی نزولی داشته است. طی هفته جاری نیز خودروهای داخلی بین 100 تا 200 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند، به نحوی که فاصله قیمت بازار و کارخانه خودروها کم شده است.


کاهش قیمت داخلی‌ها

آن‌طور که نمایشگاه داران خودرو پایتخت می‌گویند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از کاهش 200 هزار تومانی قیمت این خودرو در هفته جاری حکایت می‌کند. پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز با کاهش 100 هزار تومانی هم‌اکنون قیمتی برابر با 36 میلیون و 800 هزار تومان دارد.

از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد که این محصول پر تیراژ ایران‌خودرو در هفته جاری کاهش قیمت 100 هزار تومانی داشته است به‌طوری‌که هم‌اکنون با قیمت 28 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد.

فعالان بازار اما از ثبات قیمتی رانا خبر می‌دهند و اینکه در حال حاضر این خودرو با قیمت 31 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سمند ال‌ایکس نیز بدون تغییر قیمت در حال حاضر به قیمت 29 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سمند EF7 نیز همانند هفته‌های گذشته ثبات قیمتی خود را حفظ کرده است و هم‌اکنون 29 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار دنا نیز خبر می‌رسد که این خودرو هم‌اکنون 42.6 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما از بازار خودروهای سایپا خبر می‌رسد که به جز تیبا، باقی خودروهای داخلی با تغییرات قیمتی خاصی روبه‌رو نشده‌اند. براساس گفته فعالان بازار، تیبا با کاهش 200 هزار تومانی در حال حاضر 23 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد، اما بازار پراید که در هفته‌های گذشته با کاهش قیمت مواجه بود، در هفته جاری روزهای با ثباتی را دنبال می‌کند. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، پراید در مدل 131 خود بدون تغییر قیمتی خاصی در حال حاضر 19میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پراید 111 نیز قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومانی خود را حفظ کرده است.

اما نگاهی نیز به بازار تندر-90 بیندازیم، خودرویی که در روزهای با ثبات خود قرار دارد و تغییر قیمتی را در هفته جاری تجربه نکرده است. به روایت فعالان بازار، تندر-90 در مدل E2 خود قیمتی برابر با 42 میلیون تومان دارد و این به آن معناست که این خودرو روزهای باثباتی را دنبال می‌کند. پارس‌تندر نیز بدون تغییر قیمتی خاصی در حال حاضر 42.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از تثبیت قیمت آن حکایت دارد. نمایشگاه داران خودرو پایتخت در مورد تندر-90 اتومات نیز عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر با قیمت 50 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده کاهش 500 هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار است.

کاهش 3 میلیونی برخی از وارداتی‌ها

بازار وارداتی‌ها نیز که به گفته نمایشگاه داران در رکود به سر می‌برد در هفته‌های جاری با افت قیمتی در برخی خودروها مواجه بوده است به همین دلیل در هفته جاری نیز این بازار با کاهش یک تا دو میلیون تومانی همراه بوده است. بر همین اساس النترا با کاهش 2 میلیون تومانی در حال حاضر با قیمت 114 میلیون خریدو فروش می‌شود. قیمت 146 میلیون تومانی اسپورتیج نیز حکایت از کاهش 2 میلیون تومانی این خودرو در بازار دارد. سراتو نیز با کاهش یک میلیون تومانی هم‌اکنون حدود 118 میلیون تومان به فروش می‌رسد. با این حال تویوتا RA4 نیز با کاهش دو میلیون تومانی در حال حاضر به قیمت 210 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که خودروهایی چون بنز C200 مدل 2014 با قیمت 310 میلیون تومان و بنز E200 با قیمت 440 میلیون تومان روزهای باثباتی را سپری می‌کنند.

بی ام و x4 هم بستگی به نوع تیپ و آپشن خود در محدوده قیمت 370 تا 450 میلیون تومان به فروش می‌رسد .

برای دیدن جدول کامل قیمت‌ها به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها