کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۳۳۰۲چهارشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۳۱۱۱۳ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه تحت تاثیر ادامه بحران مالی و بدهی یونان با افزایش اندکی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به پایین ترین ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه تحت تاثیر ادامه بحران مالی و بدهی یونان با افزایش اندکی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 4 هفته اخیر تثبیت شده است.

در پی شکست مذاکرات یونان و وام دهندگان بین المللی ارزش دلار آمریکا در برابر یورو بار دیگر با افزایش روبرو شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.بر اساس این گزارش البته بحران مالی و بدهی یونان نتوانسته است تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد و علت اصلی این مساله نیز آن است که گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بیشتر شده است.

این مساله موجب تقویت ارزش دلار آمریکا شده و فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با افزایش اندکی نسبت به روز گذشته به 1174 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با افت 0.7 درصدی روبرو شده بود.قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1166 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 5 ژوئن به شمار می رود. عدم توانایی یونان در بازپرداخت بدهی خود به صندوق بین المللی پول این کشور را در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار داده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، دولت یونان قصد دارد یکشنبه آینده همه پرسی سراسری را برگزار کند تا نظر مردم را در خصوص پیشنهادات جدید ارائه شده از سوی نهادهای مالی بین المللی سئوال کند.شاخص ارزش دلار تحت تاثیر بحران یونان با افزایش 0.7 درصدی روبرو شده و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کرده است. در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن وضعیت یونان هستند این مساله نتوانسته است موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا شود و علت اصلی آن نیز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا است.

آمارهای منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که اعتماد مصرف کننده طی ماه ژوئن با افزایش روبرو شده و این مساله احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال را بیشتر کرده است.این مساله می تواند موجب کاهش تقاضای طلا و افزایش خرید دلار آمریکا شود. میزان فروش سکه طلا در بازار آمریکا نیز طی ماه ژوئن به بالاترین سطح خود در 5 ماه گذشته رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها