کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

بهترین زمان برای سرویس و یا تعویض لاستیک خودرو

کدخبر:۱۳۲۸۴سه شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰:۳۳۲۶۴۲۸ بازدید

با این دیدگاه و با توجه به اهمیت لاستیک در ایمنی خودرو تصمیم گرفتیم در این گزارش به صورت تخصصی‌تر به بحث لاستیک خودرو بپردازیم تا از این طریق ...
بهترین زمان برای سرویس و یا تعویض لاستیک خودرو

با این دیدگاه و با توجه به اهمیت لاستیک در ایمنی خودرو تصمیم گرفتیم در این گزارش به صورت تخصصی‌تر به بحث لاستیک خودرو بپردازیم تا از این طریق دانش عمومی در این زمینه افزایش پیدا کند و شاید بتوان از این طریق از بروز حوادث جلوگیری کرد.

چه زمانی باید لاستیک ماشین خود را سرویس کنیم؟

اطلاعات در مورد خدمات لاستیک:

تنظیم باد:

 تنظیم باد را حتی الامکان باید صبح انجام شود قبل از اینکه وسیله نقلیه شما حرکت زیادی کرده باشد ،چون براثر گرم شدن لاستیک فشار باد آن مقدار کمی زیاد می شود.

بالانس ( بالانس نبودن چرخها در سرعت های مختلف):

 در صورت لرزیدن فرمان خودرو شما در سرعت های km 60،km80،km 120 احتمال بالانس نبودن چرخهای خودرو شما می باشد.

نکته قابل توجه آن است که بالانس تنها برای لاستیکهای نو نمی باشد بلکه برای لاستیکهای کارکرده نیز می باشد.

اگر فرمان خودرو شما در سرعت km 60 بلرزد بالانس چرخهای شما بسیار خراب است و اگر در سرعت km80 بلرزد بالانس چرخهای شما باز هم خراب است و اگر در سرعت km 120 بلرزد بالانس چرخهای شما کمی خراب است .

لرزش در سرعت زیر km 60 احتمال خراب جلوبندی را نشان می دهد.

فرمان خودروی که در سرعت km 100 بلرزد احتمال خرابی جلو بندی و خرابی چرخهای عقب خودرو شما می باشد لازم به ذکر است که این موضوع در خودرو پراید بیشتر خود را نشان می دهد ، در خودرو های پژو خرابی چرخهای عقب در سرعت km 140 فرمان خودرو را به لرزش در می آورد .

نکته دیگر آنکه اگر در ابتدای حرکت در سرعت km 20 تا km 40 فرمان خودرو شما بلرزد خرابی چرخهای جلو خودرو شما می باشد ، باید دانست که خرابی چرخها بر اثر دو پوست شدن ، پله کردن ویا ترمز شدید زدن می باشد .


جابجایی چرخ‌ها در هر 20 هزار کیلومتر :

 انجام این کار به صورت عقب و جلو کردن چرخها و بالانس نمودن آنها باعث می شود که چرخهای خودرو شما طول عمر بیشتر داشته باشند .

در هنگام تعویض چرخهای خودرو ترجیهاً لاستیک های نو را در رینگ های جلو بیندازید.

 

بهترین زمان برای تعویض لاستیک ماشین

همانطور که پاهای شما بعد از یک پیاده روی طولانی خسته و رنجور می‌شوند، لاستیکهای خودروی شماهم به مرور زمان فرسوده می‌شوند. اما آیا این فرسودگی دراثر عادات بد رانندگی بوجود می‌آید؟ معمولا اینطور نیست، بلکه استفاده از لاستیکها به طور طبیعی می‌تواند به بالارفتن سن آنها منجرشود. از سوی دیگر لاستیکهای معیوب درهنگام رانندگی می‌توانند شرایط مصیبت باری را برای شما رقم بزنند، باعث شوند کنترل خودرو از دست شما خارج شود یا باعث شوند در وسط جاده گیر بیافتید و نتوانید سر موقع به مقصد برسید.

بهترین راه برای جلوگیری از وقوع این حوادث، پیش بینی شرایط لاستیکهای خودرو و تعویض آنها قبل از اینکه اتفاق بدی برای شما حادث شود، می‌باشد. البته اگر به صورت دوره ای خودرو را برای کنترل نزد مکانیک و آپاراتی می‌برید، درصورت نیاز، او به شما گوشزد خواهد کرد که لاستیکها را تعویض کنید. اما روشهایی هم وجود دارد که خودتان بتوانید به راحتی وضعیت لاستیکهای خودرو را تشخیص دهید. در زیر ما ۵ علامت هشدار را برای شما ذکر خواهیم کرد که با دیدن آنها می‌توانید مطمئن شوید لاستیکها باید تعویض شوند یا خیر:

1-عمق آج لاستیک‌ها

آج لاستیکهای خودرو هرگز نباید کوتاهتر از ۱٫۶ میلیمتر باشد. اگر منطقه محل زندگی شما دارای جاده‌هایی صاف و اکثراً بارانی و برفی است، بهتر است این میزان را دو برابر در نظر بگیرید. می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که برای اندازه گیری عمق آج استفاده می‌شوند بهره ببرید، اما یک روش قدیمی‌هم برای اندازه گیری عمق لاستیک بدون خرج حتی یک ریال وجود دارد. درحقیقت دراین روش باید از یک سکه (پول خرد) استفاده کنید و آن را به داخل آج لاستیک (شیار) فرو کنید. به راحتی می‌توانید با اندازه گیری میزان فرو رفته سکه در داخل شیار، تخمین بزنید که آیا به لاستیک جدید نیازدارید یا خیر. 


2-نوار شاخص فرسودگی آجها

لاستیکهای جدید قابلیت جدیدی دارند که در لاستیکهای قدیمی‌شاهد آن نبودیم. نوار شاخصی بر روی این لاستیکها وجود دارد که هنگامی‌که لاستیک نو باشد، نامرئی هستند و یا به سختی می‌توان آنها را دید،اما به مرور زمان، با فرسوده شدن لاستیک، قابل مشاهده خواهند شد. این نوارها به صورت لاستیکهایی صاف که عمود بر جهت آجها هستند، مشاهده می‌شوند. اگر بیش از یک یا دو تا از اینها بر روی لاستیک قابل مشاهده هستند، مطمئن باشید لاستیک خودرو باید تعویض شود. این علائم مخصوصاً وقتی که لاستیک خودرو خیس و تمیز باشد یا از گودالی پر از آب بیرون بیایید به خوبی مشخص است. اما بهتراست باز هم از همان ترفند سکه که قبلا توضیح دادیم برای اطمینان استفاده کنید.

tq4j0nge0c860g20sof.jpg


  3-هشدارهایی که نشان می‌دهند شما به لاستیکهای جدید نیاز دارید

همه مشکلات لاستیک به آج خودرو مربوط نمی‌شود بلکه ممکن است مشکلاتی در کناره لاستیک هم وجود داشته باشد. خوشبختانه خیلی راحت می‌توان نگاهی  به کناره‌های لاستیک انداخت و از مشکلات احتمالی مطمئن شد. به دنبال شکاف یا بریدگی در قسمت کناری لاستیک باشید. شیارهایی که قابل دیدن با چشم غیرمسلح هستند خطرناکند. این علائم نشان دهنده آن است که ممکن است لاستیک شما به زودی پنچر شود (یا ازآن بدتر ممکن است لاستیک خودرو شما بترکد) بنابر این اگر مشکل لاستیک شما در قسمت کناری جدی است، لاستیک خودرو را تعویض کنید. 


4-بالا آمدگی یا تورم لاستیک در قسمتهای به خصوص

گاهی اوقات سطح بیرونی لاستیک به مرور زمان ضعیف می‌شود. نتیجه این امر، بالا آمدن لاستیک در آن نقطه به گونه ای متمایز از سطح صاف لاستیک خواهدبود، در واقع چیزی شبیه به آنوریسم در رگهای خونی را شاهد خواهیم بود. این ضعیف شدن سطح لاستیک در یک نقطه می‌تواند منجر به ترکیدگی ناگهانی لاستیک خودرو شود و اگر قبل از بروز مشکل، لاستیک خودرو را تعویض نکنید، ممکن است به جای اینکه به خاطر آنوریسم به بیمارستان بروید، مجبورشوید دراثر حوادث بعد ازترکیدگی لاستیک به بیمارستان مراجعه کنید.

or3sue29rtji51s0a4u.jpg

 5 -لرزش‌های زیاد

وجود لرزش در خودرو درهنگام رانندگی، تاحدودی غیر قابل اجتناب است، مخصوصاً اگر بر روی جاده‌هایی با آسفالت بد رانندگی کنید، اما بعد از چند وقت که با خودرویتان رانندگی کنید، می‌توانید میزان طبیعی لرزش را تشخیص دهید. در صورتی که لرزش خودرو زیاد است، عوامل زیادی می‌توانند علت آن باشند. یکی از این عوامل می‌تواند بالانس نبودن لاستیکهای خودرو باشد، یا اینکه مشکلی درکمک فنر خودروی شما وجود داشته باشد. اما این لرزش می‌تواند در نتیجه وجود مشکلی در داخل لاستیک شما هم باشد. حتی اگر لاستیک خودرو منشا این مشکل نباشد، لرزشهای مداوم می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در لاستیک خودرو شود. بنابراین اگر خودروی شما به ویژه در جاده‌های بد لرزشهای شدیدی دارد حتما خودرو را به یک مکانیک ماهر نشان دهید.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

....: 1394/4/917:25:32،
349
31
بهترین زمان را جیبمان تعیین می کند.......متاسفانه
ی: 1394/4/917:27:38،
86
78
مگه ایران هم لاستیک میسازه ؟؟؟
رضا: 1394/4/917:31:46،
103
108
بهترین لاستیک موجود در بازار ایران " هانکوک " هست و هیچ
لاستیک: 1394/4/917:38:27،
161
28
اگه جونتون براتون ارزش داره در تعویض لاستیک کوتاهی نکنین.
لاستیک نقش مستقیم در ترمز و هندلینگ ماشین داره, لاستیک بعد از یه مدت خشک میشه و عاج هاش هم دیگه نرمی سابق رو ندارند, پس بهتره عوضشون کنید و گول عاج داشتن رو هم نخورید. لاستیکی که خشک میشه از ترک ترک شدن رویه لاستیک معلومه.
لاستیک های اروپایی حدود 8 سال, کره ای 5 سال و ایرانی حداکثر 3 سال عمر مفید دارند. پس اگه استفاده زیادی از ماشین ندارید بهتره اروپایی یا کره ای بگیرید که عمرشون بیشتر باشه. اما اگه با ماشین زیاد رفت و آمد می کنید, ایرانی بندازید. لاستیک های ایرانی یزد - بارز - دنا به نسبت بقیه بهترند. البته اگه جیبتون اجازه میده همیشه لاستیک خارجی استفاده کنید, چون هم جنس بهتری دارند, و هم صدای کمتری به داخل اتاق منتقل می کنند.
حرفه ای: 1394/4/917:42:03،
56
41
دوستان عزیز توجه کنید
چند نکته را راجع به استفاده صحیح و طولانی شدن عمر لاستیک ها برای خودرو های وارداتی با رینگ 18 میگم.
1-به دلیل اینکه فاق لاستیک کوتاه است اگر در دست انداز ها و چاله ها سرعت ماشین زیاد باشه (بالای 90 ) لاستیک به دلیل ضربه بیش از حد دچار ورم میشود مثل تخم مرغ و باید عوض شود! پس مراقب باشید!!!
2- خیلی ها به اشتباه برای برای کوبش کمتر باد لاستیک را کم میکنند مثلا دوستان زیادی را دیدم که باد لاستیک را به جای 35 روی 30 میگذارند(با توجه به برچسب بغل در راننده) که این باعث پوسته شدن لاستیک ها میشه و بعد از 40 هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد!!!
راه حل مناسب برای جلوگیری از این اتفاقات :
باید فاق لاستیک بیشتر بشود مثلا در سوناتا yf 2014 که سایز لاستیک r18/225/45 هستش باید با نمونه r18/245//45 عوض شود. که نرمی ماشین زیادتر شده و کوبش هم برطرف میشود.
موفق باشید


سعید: 1394/4/919:42:01،
27
60
در زمان شستشوی فقط بیرون لاستیک شسته میشود هر 20000 کیلومتر اگر لاستیک باز شود و پشت لاستیک هم شسته شود لاستیک به هیچ عنوان ترک نخواهد خورد
لاستیک میشلن المانی دارم 4 ساله با این روش اصلا خراب نشودن و الا ن90 درصد عاج دارن
پاسخ به حرفه ای: 1394/4/1000:22:41،
44
20
عوض کردن دو لاستیک با سایز پیشنهادی شما موجب اختلال در عملکرد abs و کبلومتر شمار میشود. در صورت نیاز رینگ باید کوچک شود. تا با افزایش فاق لاستیک جدید در مجموع قطر و محیط لاستیک با لاستیک استاندارد تفاوتی نداشته باشد. برای محاسبه این مطلب میتوانید عبارت tire calculator را سرچ کنید وسایز لاستیک جدید و قدیمی با اندازه رینگ متفاوت را در سایت های مختلف محاسبه کنید. حداکثر اختلاف با لاستیک استاندارد ماشین +2.5 و -2.5 درصد میتواند باشد.
غضنفر: 1394/4/917:40:40،
42
23
سپاس؛ مفید بود
سهیل: 1394/4/1009:22:58،
35
13
لاستیک های رده بالا:
1- دانلوپ
2- میشلین
3- گودییر
4- بریدجستون
(به شرط تقلبی نبودن و حسب نوع کاربرد)
بقیه برندها که دوستان ذکر میکنن، چون جای این برندها خالیه، سری تو سرا پیدا کردن
رضا : 1394/10/410:36:00،
10
16
دوست عزیز هر وقت فاق لاستیک وقطر رینگ تغییر نکند نظر شما اشتباه است .قطر خارجی دو تا چرخ فرقی نمیکنند. هر دو 18 با فاق 45 هستند فقط پهنای لاستیک تغییر کرده که اثری روی کیلومتر شمار و abs ندارد
محمد: 1394/4/917:46:45،
130
18
من به عنوان یه لاستیک فروش میگم ملت پول ندارن لاستیک بخرن طرف میاد میپرسه در میره حتی اگه لاستیکش از کف دست هم صاف تر باشه . وضعیت قرمزه
چاکر: 1394/4/917:55:04،
49
17
یه چیز خیلی خیلی مهم رو یادت رفت بگی که باز عمر لاستیک چی میشه پس ؟ روی بدنه لاستیک ها تاریخ تولید رو زده من منتظر بودم شما بگید 5 سال یا 3 سال بعد از تولید چون برا خودم هم سواله ولی هیچ اشاره ای نکردید بد نبود ولی کامل نبود ممنون
پوریا: 1394/4/918:25:50،
62
92
پژو 405 دارم مدل 87 با کارکرد 72000 و لاستیک فابریک بارز و هنوز
اج خوبی دارد.لاستیکهای ایرانی قیمت و کیفیت خوبی دارند برخلاف
نظر بعضی که فقط لاستیک خارجی توصیه میکنند.!!
سایه: 1394/4/919:09:12،
72
31
به نکته جالبی اشاره کردین...لاستیک ایرانی چون خاصیت الاستیکی نداره و مثل چوب میمونه اصلا عاجش از بین نمیره ولی این نشانه کیفیت بالاش نیست..اما لاستیک خارجی نرمه و زودتر از بین میره که این از محسناتشه..
سایه: 1394/4/919:27:20،
59
20
لاستیک ایرانی مثل سنگه دیر خراب میشه اما لاستیک خارجی مثل مداد پاکنه وزود از بین میره ولی
جلوبندی عمرش طولانی ترمیشه...
مصطفی: 1394/4/922:40:00،
33
19
لاستیک ایرانی می تونه خوب باشه.بارز و یزد تایر لاستیک های خوبی داره ولی کویر تایر بسیار بسیار آشغاله و من پیشنهاد می کنم به هیچ عنوان نخرین که به درد من مبتلا نشید.لاستیک زیر ماشین صفر بعد ار 30000 کارکرد یکیش نصف گل لاستیک کلا کنده شد و گوشت یکی دیگه اش از داخل کنده شد.
ss: 1394/4/1000:45:40،
30
21
من که دو بار تو عمرم لاستیک ایرانی استفاده کردم و دیگه هیچ وقت این اشتباه رو تکرار نمی کنم
آرش: 1394/4/1009:44:27،
39
25
اقای پووریا درسته که عاجش دیر میره که علتش خشکی لاستیکه و همین باعث میشه ضربات بیشتر به اتاق وارد شه و داشبورد رو صدا بندازه
رضا: 1394/4/919:02:40،
24
39
ماشین من سمند مدل ۸۲ است با لاستیک بریجیستون ژاپن
هنوز یکبار پنچر نشده
کارکرد ماشین 110000 کیلومتر است و از روز اول زیر پای خودم بوده
هنوز لاستیک آج داره
ولی چون 12 سال از کارکردش میگذره رفتم لاستیک ایرانی بندازم روش
لاستیک بارز را ۴ عددش ۵۰۰ میگفت و لاستیک خودم را 80 ور میداشت
یعنی دانه ای ۲۰
موندم که عوضش کنم یا نه؟
آرش: 1394/4/920:13:33،
62
27
از لحاظ سن لاستیک دیگه باید عوض بشه چون درسته که عاج داره اما ساختار کلی لاستیک ضعیف شده
علی: 1394/4/920:04:07،
83
30
نکته اول -حداکثر عمر لاستیک ۶ ساله ، حتی اگه نو باشن و توی انبار مونده باشن، نباید استفاده بشن.
نکته دوم : حتما سعی کنید لاستیک چهار فصل بگیرید. لاستیکهای سواری سه تا تیپ کلی دارن . تابستونی ، چهار فصل ، زمستانی .علامت لاستیک چهار فصل که روی اون حک میشه ، m+s و یا شکل یه خورشید و بارون هست .( دایره ای که از وسط نصف شده و بالاش عکس خورشید و پاینش عکس بارون )
نکته سوم : سه تا پارامتر دیگه هم هست که روی لاستیک حک میشه ، اولیش ضریب ترمزگیری هست که بهترین گریدش A هست .( گرید B و C هم هست که به ترتیب کیفیت ترمز گیری رو مشخص میکنه )، دومیش ضریب سایش لاستیک هست که یه عدد سه رقمی هست ، مثلا ۳۰۰ و یا ۴۰۵ و غیره ، هر چی این عدد کمتر باشه لاستیک نرمتر هست ولی زودتر سابیده میشه ولی در عوض رانندگی خیلی نرمتر میشه و هرچی این عدد بالاتر باشه ، لاستیک دیرتر سابیده میشه ولی کوبش لاستیک بیشتره
آفرودر: 1394/4/1004:02:20،
28
66
علی آقای عزیز ممنون از نظرت ولیm+s یعنیmud(گل) وsnow(برف)این لاستیکها زمستانی هستن.من هم اشتباه کردم برای پاترولم گرفتم.البته گول حرف لاستیک فروش را خوردم که مثل شما می گفت:چهار فصل
نیما: 1394/4/1117:46:54،
52
21
مرسی بابت سایت علی آقا
آفرودر: 1394/4/1514:44:17،
48
15
ممنون علی آقا حق با شما بود.بابت سایت هم سپاس ویژه
آرش: 1394/4/920:14:54،
31
16
من یه سوال از دوستان دارم...ماشین بنده مدتیه تو سرعتای بالا که ترمز میزنم کمی فرمونم میلرزه خیلی کم ...میخواستم بدونم همونطور که خودم حدس میزنم از دیسک هست یا چیز دیگه؟ لنتارو 6 ماهه عوض کردم هیچی لنت نداشت وقتی عوض کردم
محمدرضا: 1394/4/921:39:33،
36
21
بله. لرزش هنگام ترمز گرفتن فقط به دیسک ها مربوط میشه که اصطلاحا میگن دیسک تاب برداشته. یکی از عوامل مهمی که اکثرا باعث تاب برداشتن دیسک ها میشه ترمز گرفتن در حین رد شدن از روی سرعت گیر هستش. طرز صحیح به این صورت هست که قبل از رسیدن به سرعت گیر ترمز گرفته بشه و سرعت کم بشه و وقتی ماشین روی سرعت گیر رفت باید ترمز رها بشه تا به دیسک ها شوک وارد نشه.
سعید: 1394/4/921:40:45،
29
16
همونطور که خودت گفتی, هیچی لنت نداشتی, پس تموم شدن لنتهات باعث شده که دیسک ترمز هم تاب برداره.
اگه هنوز گوشت داره, باید بدی,تراشکاری میزانش کنه. اگه گوشت نداره, باید دیسک ها را عوض کنی.
شاید مجبور بشی, لنتت هم دوباره عوض کنی, چون اونا هم تاب پیدا کردند.
سیروس: 1394/4/921:41:39،
29
23
با سلام
بله از دیسک هم میشه،البته این اگردیسک شما نو باشه احتمالش (کمه)هست که خوده دیسک مشکل داره ولی اگر نو نیست احتمال اینکه وقتی داغ بوده آبی چیزی روش ریختین که کمی تاب برداشته
2-اینکه اگر ماشین شما absداره به نطر من شاید مشکلی تو پمپ ها باشه
3-و اینکه یکسان بودن آج لاستیک و البته بالانس بودن چرخ هارو چک کنید.
4- یکسان سفت ومحکم بودن پیچ های چرخ رو تست کن
5- کلا سیستم ترمزو تعلیق (نمیدونم ماشینت چیه وگرنه یه قسمت خاصیو بهت میگفتم) ماشینو ببر پیشه مکانیک با تجربه چک کنه
آرش: 1394/4/923:11:54،
19
20
تشکر از جواب دوستان:
1 در جواب محمدرضا مطمئن هستم از قضیه سرعت گیر نیست چون اون روندی که توضیح دادید رو من همیشه رعایت میکنم و به همه هم میگم.
2-در جواب سعید لنت من تموم شده بود اما هیچ نشونی از تممی نمیداد نه صدایی نه دودی نه هیچی برا همین به طور شانسی زمانی که ماشینو بردم جای لاستیکارو با هم عوض کنم متوجه شدم...همون روز عوض شد لنت و بالانس هم شد. بعد از تعویض لنتها تا 1 ماه مشکلی نبود از 1 ماه بعد یواش یواش صدای جیر جیر خیلی کمی میومد تو لنتا با اینکه نو بودن ...آیا ممکنه جنس بد لنت به دیسک آسیبی زده باشه؟لنتهام مارک kale هست ساخت ترکیه به قیمت حدود 65ت
در جواب سیروس نه از سیتم ترمز یا شل و سفتی و یا کمبود عاج نیست
من قبلا لیفان 620 داشتم اونم این مشکل رو داشت ولی خیلی شدید به طوری ک فرمون کاملا میرقصید
آرش: 1394/4/1008:28:32،
34
20
دوست عزیز
به احتمال 90 درصد مشکل از جلوبندی است و نیاز به تعویض بوش طبق دارید. و به احتمال 10 درصد، مشکل از تاب برداشتن دیسک های جلو می باشد. برای من هم چند بار اینطور شده و هربار با تعمیر جلوبندی مشکل حل شده. البته باید تایرها نیز سالم باشند.
Shahab: 1394/4/921:16:10،
42
52
طبق تحقیقات انجام شده توسط پلیس امریکا لاستیک نو باید در چرخ های "عقب" استفاده شود چون کنترل خودرو در صورت ترکیدن لاستیک عقب سخت تر است نسبت به ترکیدن لاستیک جلو. شرکت میشلن هم ویدیویی در این مورد منتشر کرده که در نت موجود است. متاسفانه همه به اشتباه لاستیک نو را جلو استفاده می کنن
کیان: 1394/4/922:06:23،
48
24
کاملا بر عکسه
آرش: 1394/4/923:14:48،
29
19
من پراید داشتم لاستیک عقبم وسط بزرگراه اصفهان شیراز جر خورد خیلی راحت کنترل شد فک میکنم لاستیک جلو سخت باشه نه عقب
محمدرضا: 1394/4/1013:39:00،
33
27
آقا جان راجع به چیزی که اصلاع نداری صحبت نکن!! اگه تو سرعت 120 تا لاستیک جلو بترکه ماشین کله میکنه مرد حسابی!!
س زار: 1394/4/921:26:22،
32
18
سلام.اگه از دیسک باشه باید تو پیچ از یه سمت بلرزه.و اگه بلرزه دیسک همون سمته معمولا.
شا داماد پنجلی: 1394/4/921:42:46،
20
24
هندلینگه؟
حق: 1394/4/923:16:53،
31
26
لاستيك كنتيننتال فوق العاده است
خوشخط: 1394/4/923:27:49،
29
29
به نظر من لاستیک ایرانی مطمئن تره چون لاستیک های خارجی اکثرا در چین تولید میشه و اکثرا سالها در انبارهای روباز و زیر افتاب فرسوده میشود.
امید: 1394/4/1000:05:16،
42
18
ماشاله همه کارشناسن
امین: 1394/4/1008:40:32،
29
25
با سلام خدمت دوستان
متاسفانه همیشه سعی داریم جنس های تولید داخل رو همشون رو ببریم زیر سوال
جا ومکان پز دادن رو تشخیص نمیدیم اکثر لاستیکهای برند خارجی تولیذ چین هستند با اختلاف قیمت فاحش
شما یکبار لاستیک بارز رو بدون تعصب استفاده کنید
بیخود هزینه اضافی برا برندهای خارجی ندید
نیما: 1394/4/1117:51:36،
20
30
آیفون هم ساخت چین هست
همچنین سامسونگ
و همچنین کارت گرافیک 2 ملیون تومنی 980 GTX
و...

یعنی همه اینا آشغال هستن ؟!
pedram: 1394/4/1009:26:50،
20
14
سلام
من چند ماهی میشه یه 206 خریدیم، صاحب قبلیش روی ماشین لاستیک گلدوستون نو انداخته بود ولی خیلی خیلی خیلی آشغال بود با یک ترمز ساده خیلی راحت سر می خورد.
رفتم لاستیک جلو رو با کومهو عوض کردم
الان خیلی راضیم ، ماشین تحت هیچ شرایطی تا حالا سر نخورده( چه تو برف- بارون - خشکی)
احساس آرامش به آدم میده
من خودم طرفدار محصولات وطنی هستم اما باید سازندگان وطنی نیز کیفیت خوب بدن دست مردم. قرار نیست هر آشغالی تولید کردن رو ما چشم بسته خیداری کنیم.
مردم: 1394/4/1012:37:33،
20
23
لاستیکهای پژوی من خارجی بود سه سال پیش جلویی ها رو عوض کردم بارز انداخنم . لرزش و نرمی تفاوت محسوسی که متوجه بشوم نداشته.
حدود 40 هزار هم باهاش راه رفتم ولی هنوز آج خوبی داره. این رو گفتم از تجربه شخصیم که اگر کسی پول زیادی نداره همون لاستیک بارز خوبه اما اگر کسی وسواس زیادی داره و وضع مالیش هم خوبه بره لاستیک خارجی (بجز تولیدات چین) بخره
پرسپولیس: 1396/1/2415:46:27،
2
1
اقا من چند نمونه دیدم لتستیک نو ایرانی ترکیده زیر ماشین.
سعید: 1394/4/2822:51:04،
22
16
سلام
دوستان میشه به من در مورد خرید لاستیک مشاوره بدین
ماشین من سوناتا yf با لاستیک کومهو هست
حالا 2 تا سوال
اول اینکه الان با 50 هزار کارکرد لاستیک پله شده و صدای زیادی توی اطاق ماشین میاد.چه لاستیک با چه مارک و گلی بگیرم که این مشکل براش پیش نیاد؟
دوم: ایا میشه یه سایز دیگه بگیرم که کف ماشین بالاتر بره و همه جا گیر نکنه و در صورت مثبت بودن جواب مشکلی از لحاظ تعادل و گیر کردن لاستیک در گلگیر پیش نمیاد؟
ممنون از پاسخ
محمد: 1394/6/713:29:53،
23
17
سلام من سمند دارم آیا لاستیک بارز خوب براش بگیرم واگر خوبه پهن یا فابریک مرسی
امیر: 1395/2/422:31:45،
21
6
طبق تجربه لاستیک دانلوپ رو پیشنهاد میکنم خودم الان 6 ساله رو ماشینمه 60 تا هم کار کرده هنوز پنچر هم نشده با اینکه خیلی جاهای ناجور باهاش رفتم قبلش کومهو داشتم بارها پنچر شد، لاستیک مقاوم میخوای دانلوپ، نرم میخوای کره ای، ارزون هم ایرانی، چینی هم توصیه نمیکنم.
رضا: 1394/9/817:40:09،
10
20
سلام
نظرات بسیار خوبی مطرح شد
از راهنمایی ها همه دوستان متشکرممممممم
یاسر: 1394/10/2909:35:31،
17
12
سلام دوستان بنظر شما لاستیکی که برای ترمز گرفتن شدید بهتر جواب میده چی هست؟ ممنون
yas: 1394/11/111:18:56،
26
8
دوست عزیز مکسیس لاستیک خوبی هست نسبتآ
صاحب خودرو : 1394/12/500:02:00،
22
6
لاستیک فابریک ال 90 خودم بارز 185/65ایرانی است 5 سال زیر ماشینه تا بحال پنچر نشده موقع تنظیم باد هم کم نشده 60 هزار تا کار کرده . عاجش کمی کوتاه شده ولی ترک بر نداشته دست کارگران و مهندسین این شرکت ایرانی درد نکند .
مولوی پناه: 1395/3/811:14:59،
24
26
به نظر من فقط نباید به کارکرد کیلومتر اکتفا کرد و حتماً باید به زمان مصرف آن توجه داشت
علی : 1395/5/815:14:27،
28
18
با سلام. بنده هم تجربه لاستیک ایرانی داشتم هم خارجی. تو ایرانی ها علی رغم تعریفی که میشه بارز اصلا خوب نیست. هم خشکه و هم آج اون تکه تکه میشه. گلدستون هم داشتم که فابریکی ماشین بود ولی فقط هزار تا تونستم تحمل کنم اول که خشک بود و بعد هم که با توجه به نوع کارم وقتی ماشین برا چند ساعت توی یک جای ناصاف پارک میشد تا چند ساعت ماشین میلرزید تا زمانی که لاستیک گرم بشه و شکل اون برگرده. بعد از بارز از یزد استفاده کردم که فوق العاده راضی بودم هم نرم بود و هم خوش ترمز ولی صدای لاستیک یکخورده بدلیل گل اورانوس داخل ماشین میومد. لاستیک ماشین بعدی با رودستون n5000. سایز 205 تعویض کردم که نسبت به گلدستون فابریک واقعا عالیه. الان هم لاستیک هانکوک اپتیما گرفتم و با وجود اینکه لاستیک فعلی حدود 90000 تا کارکرده و هم آج داره و تاکنون پنچر نشده تا آخر این ماه که 100000 تا میشه تعویضش میکنم.
علی : 1395/5/815:18:36،
30
25
البته در ادامه بحث لاستیک یزد تایر سایز 205 گل مرکوری هم زیر ماشین همکارم بود که تقریبا شبیه n5000 هست و واقعا خوبه. به صورت کلی به جز یزدتایر ترجیح میدم که از هیچ لاستیک ایرانی استفاده نکنم. موفق باشید
اميد: 1395/7/1812:50:01،
9
6
سلام به همگي
بحث لاستيك شد بايد به عرضتون برسونم هميشه ايراد از لاستيك نيست از درست بلانس نشدن چرخهاست من بشتر از ده مغازه آپاراتي رفتم وچرخ ماشين بالانس كردم دقيقاً بعد بالانس وپايين گذاشتن لاستيك به همه گفتم دوباره بالانس كنيد همه ده مغازه لاستيك تو دستگاه گذاشتن و گفتن مگه ميشه لاستيك ها بالانس نيستن بعد از كلي تحقيق فهميدن دستگاه ها كاليبره نيستن ، خلاصه جايي رفتم كه دستگاه بالانس تازه خريده سه بار تست زد ولاستيك ها بالانس بودن فقط خواستم بگم جايي ميبرين بالانس دستگاهاشون نو باشن يا تازه كاليبره شده باشن چون تو دردسر ميفتين
سردار : 1395/8/2409:37:35،
9
9
سلام یزد تایر را بنده در لیفان تا 75هزار تا سوار شدم عالی هست و الان هم دوباره یزد تایر گرفتم با قیمت مناسب و بسیار راضیم
Ahmad: 1395/10/518:19:31،
8
3
سلام خدمت دوستان و تشکر از نظرات مفیدتون، ماشینم رو بردم واسه بالانس تعمیرکار بهم گفت لاستیکات کله زده گفتم یعنی چی؟گفت یعنی دوپوست شده و همه لاستیکات باید عوض کنی. سوال من اینه که چطور میشه که لاستیک هانکوک 2015 که فقط یک سال و اندی کار کرده(برج یک 94 انداختم زیر ماشین) و کلا بیست هزار تا کار کرده به این زودی خراب میشه؟ و دوستان لطف کنید بگید منظور از دوپوسته شدن یا کله زدن لاستیک یعنی چی؟ البته اینو هم بگم که عاج لاستیکام هنوز خیلی عالیه و شکل و شمایل لاستیک هنوز نو هست.
سپاس از همگی شما
مجتبی: 1396/1/712:01:53،
2
6
من لاستیک یزدتایر برای تیبا استفاده کردم فوق العاده نرم هست و الان 72 هزار تا کارکرده و چهار سال از تولیدش میگذره و هنوز هم آج داره ولی تصمیم دارم برای رعایت ایمنی عوضشون کنم و دوباره بزد تایر بگیرم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما