کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک‌های ایرانی برای ایجاد شعبه در عراق اقدام کنند


کد خبر : ۱۳۲۶۶سه شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۴۳۱۵۴۶ بازدید

سرکنسول ایران در کربلا گفت: با توجه به گردش مالی قابل توجه سرکنسولگری ایران در عراق بانک‌های ایرانی نسبت به راه‌اندازی شعبه‌ای در عراق اقدام کنند.

شکرالله طاهری در جلسه نشست تجار و بازرگانان استان با استاندار قزوین که امشب در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شورای استان کربلا مصوبه‌ای مبنی بر بستن معبر صادرات از سوریه تصویب کرد.

وی افزود: تصویب چنین مصوبه‌ای علل گوناگونی داشت که یکی از آن‌ها ایجاد ناامنی در مرزهای عربستان، اردن و سوریه بود.

سرکنسول ایران در کربلا اضافه کرد: ورود آزادانه کالا از مرزهای مشترک کشور عراق با کشورهای اردن، عربستان و سوریه به دلیل فراهم شدن زمینه تردد داعش به داخل کشور عراق زمینه ناامنی را برای این کشور فراهم می‌کرد.

طاهری عنوان کرد: با توجه به این مصوبه شورای استان کربلا، تنها معبر ورودی که می‌تواند صادرات کالا از آن جا به کشور عراق صورت گیرد، مرز مشترک عرق و ایران است.

سرکنسول ایران در کربلا تصریح کرد: سومین علت تصویب چنین مصوبه‌ای از سوی شورای استان کربلا دیدگاه منفی استان‌های جنوبی کشور عراق نسبت به عربستان و اردن است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور عراق و استان کربلا ایجاد شده فرصت مناسبی برای کشور ایران فراهم شده تا تجار و بازرگانان ایرانی صادرات کالاهای خود به کشور عراق را توسعه دهند.

سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به حضور توریست‌های عراقی در ایران افزود: توریست‌های کشور عراق که وارد ایران می‌شوند علاوه بر بازدید از شهرهای زیارتی از بقیه استان‌ها و شهرهای تاریخی ایران نیز بازدید می‌کنند بنابراین اگر بتوانیم زمینه بهتری برای حضور آنان در ایران فراهم کنیم درآمدزایی قابل توجهی از این حوزه عاید کشور می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بانک‌های ایرانی باید برای ایجاد شعباتی در کشور عراق اقدام کنند، اضافه کرد: با توجه به گردش مالی قابل توجه سرکنسولگری ایران در عراق که سالانه 10 میلیون دلار است و حضور قابل توجه زائران ایرانی در کشور عراق ضروری است بانک‌ها ایران نسبت به راه‌اندازی شعبه‌ای در عراق اقدام کنند.

وی ادامه داد: در هر شرایطی می‌توانیم جایگاه ایران در کشور عراق را حفظ کنیم زیرا در صورت بروز هر اتفاقی، 20 میلیون مسلمان و هفت میلیون کرد در این کشور هستند که از برقراری ارتباط و تعامل با ایران استقبال زیادی می‌کنند.

سرکنسول ایران در کربلا خاطرنشان کرد: رویکرد جدید دولت عراق در جنوب این کشور سرمایه‌گذاری و تأمین شعبه‌هایی از شرکت‌های ایرانی در عراق است بنابراین اگر ما نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و از این رویکرد دولت عراق استقبال کنیم به نتایج مطلوبی دست پیدا می‌کنیم.

طاهری اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی که در کشور عراق وجود دارد، رویکرد ما در کشور عراق باید در سطح استان‌ها باشد و نباید همه کارها را در بحث دولت عراق گره بزنیم.

وی با بیان اینکه ورود خودروهای عراقی به ایران درآمد ارزی قابل توجهی برای کشور دارد، عنوان کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا ورود خودروهای عراقی در ایران رونق یابد زیرا ورود هر خودروی عراقی که به قصد گردشگری وارد کشور می‌شود می‌تواند حدود 800 دلار درآمد ارزی برای ایران داشته باشد.

سرکنسول ایران در کربلا با تأکید بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی در راستای شفاف‌سازی روابط دوستانه ایران و عراق یادآور شد: اقدامات فرهنگی نیز باید در کنار اقدامات تجاری و بازرگانی در کشور عراق دنبال شود تا بهانه دست افرادی که علیه ایران توطئه می‌کنند، ندهیم زیرا به دلیل جنگ هشت ساله دو کشور برخی از دشمنان ایران سعی دارند دیدگاه‌های منفی نسبت به ایران را در کشور عراق افزایش دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها