کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

موتورسیکلت CG125 از رده خارج می‌شود

کدخبر:۱۳۲۳۸دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵:۰۶۴۶۴۸ بازدید

نایب‌رئیس سندیکای موتورسیکلت گفت: موتور CG125 که سال‌های سال در کشور تولید شده به‌دلیل عدم‌توانایی مطابقت با استاندارد‌های کیفی و ...

 نایب‌رئیس سندیکای موتورسیکلت گفت: موتور CG125 که سال‌های سال در کشور تولید شده به‌دلیل عدم‌توانایی مطابقت با استاندارد‌های کیفی و زیست‌محیطی روز دنیا در حال خروج تدریجی از خط تولید است.

ابوالفضل حجازی، نایب‌رئیس سندیکای موتورسیکلت در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: موتور CG125 که سال‌های سال در کشور تولید شده به‌دلیل عدم‌توانایی مطابقت با استاندارد‌های کیفی و زیست‌محیطی روز دنیا در حال خروج تدریجی از خط تولید است.حجازی با اعلام این خبر افزود: تولید موتورسیکلت در دهه 80 پیشرفت خوبی داشت به‌طوری که 70 درصد قطعات آن نیز در کشور تولید می‌شد اما در سالهای 84 تا 85 به‌دلیل اعمال استاندارد‌های لازم تولید این محصول کاهش یافت.وی خاطرنشان کرد: در این مدت به‌دلیل تولید قطعات موتورسیکلت در داخل کشور و افزایش تیراژ تولید سالانه به یک میلیون و 300 هزار دستگاه در سال قیمت این محصول در بازار مصرف کاهش قابل توجهی داشت.

کاهش 35درصدی تولید موتور به‌دلیل رکود

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه در سال جاری به‌دلیل شرایط رکود حاکم بر بازار پیش‌بینی کاهش 35درصدی تولید موتورسیکلت می‌شود، ادامه داد: تولید موتورسیکلت در سال 92 تا 400 هزار دستگاه کاهش یافت اما تولید این محصول در سال 93 کمی رونق گرفت و تیراژ تولید آن به 550 هزار دستگاه در سال رسید. در سال 94 نیز دوباره پیش‌بینی می‌شود که به‌دلیل رکود حاکم در بازار تیراژ تولید این محصول به کمتر از 500 هزار دستگاه کاهش یابد.
موتور‌سیکلت امسال افزایش قیمت ندارد

حجازی با اعلام "در سال جاری هیچ‌گونه افرایش قیمتی در خصوص تولید انواع موتورسیکلت نخواهیم داشت" گفت: به‌دلیل رکود حاکم بر بازار، این محصول در سال جاری نیز به‌قیمت سال گذشته به فروش می‌رسد.وی با اشاره به اینکه کاهش تولید موتورسیکلت در کشور ارتباطی با تحریم ندارد، تأکید کرد: کاهش تولید در نتیجه کاهش کشش بازار و رکود حاکم برآن است که از طریق گشایش بازار‌های جدید در منطقه، توان افزایش دوباره آن وجود دارد.

از دست رفتن بازار صادراتی 100هزار دستگاهی موتور به‌دلیل غفلت

نایب‌رئیس سندیکای موتور بیان داشت: در سال‌های 80 تا 85 سالانه 100هزار موتورسیکلت به کشور‌های عراق و افغانستان صادر می‌شد که به‌دلیل غفلت همکاران ما از این بازارهای صادرات تقریباً از دست رفته است.

انتقال خط تولید موتور به افغانستان

این مقام مسئول اظهار داشت: یکی از اشتباهاتی نیز که منجر به کاهش صادرات این محصول شد، انتقال خط تولید به افغانستان و راه‌اندازی خط تولید در این کشور بود که منجر به کاهش صادرات محصولات تولیدی و آماده ما به این کشور شد.

وی با اشاره به "علاوه بر عراق و افغانستان به‌دنبال گشایش بازار صادراتی جدیدی در کشور‌های شوروی سابق هستیم" تصریح کرد: موتورسیکلت در دنیا به دو صورت معیشتی و تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به‌دلیل ممنوعیت تولید، ما تنها امکان تولید و صادرات موتور معیشتی داریم.حجازی اظهار داشت: در سال 91 توسط استاندار وقت قم موافقت نامه‌ای با استاندار کربلا برای صادرات موتورسیکلت و ایجاد خط ممتاز مونتاژ در این کشور بسته شد که با تعویض دولت این موافقت‌نامه پیگیری نشد.وی گفت: بازار عراق بازار بکری است که قابلیت صادرات دوباره سالانه 100هزار دستگاه دارد.

صنعت موتورسیکلت در حال تغییر مسیر از چین به هند

نایب‌رئیس سندیکای موتور با بیان "صنعت موتورسیکلت ما در حال تغییر مسیر واردات از چین به‌سمت هند است" یادآور شد: در گذشته بیشتر موتور‌های ما چینی بود اما اکنون به‌سمت واردات موتور از هند متمایل شده‌ایم که در مقایسه با تولیدات چینی کیفیت بهتری دارد.

حجازی گفت: در حال حاضر سالانه 80 تا 100 هزار دستگاه موتور از هندوستان به ایران وارد می‌شود و در این زمینه اشتغال‌زایی مناسبی برای هندی‌ها فراهم شده است.
وی اضافه کرد: این موتور‌ها به‌صورت آماده وارد کشور شده و تنها در ایران عملیات مونتاژ روی آن صورت می‌گیرد به‌طوری که 95 درصد از قطعات مصرفی این موتور‌ها وارداتی بوده و تنها  لاستیک ایرانی دارند. اما موتور‌های چینی، 60 درصد قطعات آن در ایران تولید می‌شود.

170 کارخانه موتورسازی تعطیل یا نیمه‌تعطیل شد

حجازی با ابراز اینکه سرمایه‌های کلانی از صنعت موتورسیکلت سازی کشور خارج شده است، گفت: به‌دلیل عدم هدایت و حمایت لازم از صنعت موتورسیکلت کشور تعداد کارخانه‌های موتورسازی از 200 کارخانه به 30 کارخانه فعال کاهش یافته است که این تعداد فعال نیز به‌طور متوسط با 40 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.
وی گفت: حدود 20 تا 25 درصد از بازار مصرف کشور را محصولات هندی‌ها، 5 درصد را محصولات اروپایی و مابقی را محصولات ایرانی و چینی تشکیل می‌دهد که این بخش غالب استاندارد‌های لازم کیفی و زیست‌محیطی روز دنیا را ندارد.

خداحافظی با CG125

این فعال بخش خصوصی اظهار داشت: موتورسیکلت CG125 که سال‌های سال از تولید آن می‌گذرد اکنون باید با کمک حمایت‌های قانونی دولت از رده خارج شود و موتورسیکلت دیگری که حداقل استاندارد‌های روز دنیا را پاس می‌کند، جایگزین شود.
وی اضافه کرد: این نوع موتورسیکلت تولیدی در کشور، استاندارد‌های مورد نظر سازمان‌های استاندارد و محیط زیست ایران را دارا است اما به‌طور کلی ماهیت قدیمی داشته و امکان ارتقای آن وجود ندارد و مانند پیکان از رده خارج می‌شود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

علیرضا: 1394/4/815:30:33،
98
14
مثل پژو 405 که 5 ساله میخوان آخر سال باهاش خداحافطی کنن
یا مثله پراید ....
یاماها 100: 1394/4/817:17:58،
58
21
موتور فقط یاماها 100 ، من یه مدل 57 دارم خیلی راحت و کم صدا و کم استهلاکه ، واقعا ژاپن معرکه هستش
بابک: 1394/4/817:34:05،
50
12
میگم حیفه ها !!!! زود نیس؟!!!!!
ای بابا: 1394/4/817:42:39،
53
10
تازه پنجاه ساله که داره تولید میشه

چرا به این زودی?????

چند ماهه بدنیا اومدین?????
مجید تیزه: 1394/4/817:44:33،
39
9
یعنی اگه این خبر واقعیت داشته باشه ایول بابا ایول
خدایش خسته شدیم از این موتور پر سرو صدا و بی قدرت
قاتل جون جوانان مملکت همین 125 های چینی ایرانیه
کاش موتور های معروف یکم قیمت هاشون بیاد پایین
هوا هم کمتر الوده میشه
خشایار: 1394/4/815:30:53،
124
13
واقعا از صداش متنقرم....
آقا محمد : 1394/4/815:45:34،
114
13
آی گفتییییییییی....وقتی از کنارم رد میشه من گوشامو میگیرم!!!! بس که صداش بلنده و زشتتتتتتتت.همیشه اونایی رو که با سی جی گاز میدن رو نفرین میکنم..خدا لعنتشون کنه که اعصاب واسه ملت نذاشتن
scorpion : 1394/4/903:09:39،
14
14
هنوز تو دنيا موتوري به خوبى سي جي 125 طراحي نشده اگه آلاينده هست علتش طراحي نيست بلكه قطعات بسيار بي كيفيته سيلندري كه با ناخن خط بيفته يا موتوري كه از صفري روغن سوزي داره چه انتظاري ازش داري وگرنه اين موتور هنوز با استاندارد هاي سخت گيرانه ژاپن داره اونجا توليد ميشه درباره صداش هم همين طور اگزوز موتور هاي ژاپني جند لايه است كه هم كم صدا هستند هم خوش صدا ولي اين چينيا فقط يه لوله است كه همچين صداي گوشخراشي ميده
1: 1394/4/815:33:55،
98
15
بد ترین چیز صداشه
آرش: 1394/4/819:33:24،
39
9
صدا و لرزش وحشتمناکی داره ترمز هم اصلا نداره...خیلی خوبه اگه بره بیرون از تولید
حسن: 1394/4/815:51:09،
42
14
ما که نه خونه استاندارد داریم نه شغل استاندارد ! کلا اصلا محیط زیست استانداردی نداریم حالا اینم روش! آی شما که هی فرتو فرت غیراستاندارد ها رو کنار میزاری! خیلی چیزا استاندارد نیستا!! جیب ما مثلا! یه فکری برا جیب بکن! یه وقت ما رو اوراق نکنی!!!؟؟
-: 1394/4/815:51:38،
35
13
من نمیدونم اینا کیفیت داخل رو نمیتونن تامین کنن بعد دنبال صادرات به اروپا افتادن؟! همون نهایتا به افغانستان و عراق بفروشین!
125: 1394/4/817:00:07،
42
42
انجین 125 اونم چینیشو با باک چراغ جدید با 3برابر قیمت میندازن به ملت
خبرخون: 1394/4/817:03:49،
15
9
به‌دلیل اعمال استاندارد‌های لازم تولید این محصول کاهش یافت
یعنی همینطور گتره ای می ساختند !!
دانیال: 1394/4/817:07:45،
30
10
بـــزودی شاهد افزایش قیمت و کمبود ، CG125 خواهیم بــود
میلاد سی جی: 1394/4/817:11:24،
17
9
نمیدونید ک چ نقشه ای دارن برا ملت موتورای چینی اشغال بدون لوازم یدکی با بدترین طراحی قیمت پالس بقیه موتورای خوب سربه فلک میکشه
محمدرضا: 1394/4/817:18:33،
19
13
و اینگونه از معدود وسایل نقلیه ای هم که مردم توان خریدش رو داشتند از رده خارج شد تا در آینده ای نه چندان دور شاهد تردد چهارپایان و احشام در خیابان های پایتخت باشیم!!!
اشی: 1394/4/817:30:11،
38
8
صدا و قیافش حال بهم زنه. نسلش باید ریشه کن شه.
رضا موتوری: 1394/4/817:34:10،
24
13
حالا بچه های سی جی باز از کجا سی جی گوجه ای تهیه کنند؟؟؟!!!
آفرودر حرفه ای: 1394/4/820:05:08،
18
9
احتمالا منظورش اینه مدل دی جی ۱۲۵ با یورو بوق و چراغ ال ای دی جاش میاد یا کویر و کثیر و کبیر و... ۱۲۵ فقط از این یکی وانت نزنن بقیش حله!!!
پیمان: 1394/4/900:48:16،
15
8
موتورفقط wavw ژاپن 4ساله دارم فقط بنزین روغن
مجيد : 1394/4/902:57:59،
10
8
آقاى ياماها 100 اينا ميخوان سي جي 125 رو كه سوپاپ داره و چهار زمانه است رو به دليل آلايندگي بزارن كنار اونوقت تو ميگي ياماها 100 خوبه كه دو زمانه است وذاتا دودزا و البته صد برابر آلاينده تر! !!!!
ممد: 1394/4/910:36:22،
13
13
تو رو به خدا جمعشون کنید حداقل موتورای استاندارد مثل وسپا بیشون بدید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل