کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

پوشاک مشمول قیمت‌گذاری نیست

کدخبر:۱۳۲۱۶دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۳۸۱۱۲۱ بازدید

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پوشاک و البسه در زمره کالاهای مشمول قیمت‌گذاری این سازمان نیست و قیمت فروش ...

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پوشاک و البسه در زمره کالاهای مشمول قیمت‌گذاری این سازمان نیست و قیمت فروش آنها براساس عرضه و تقاضا و توسط واحدهای تولیدی مربوطه تعیین می‌شود که سومین رتبه شکایات مردمی را درخصوص گرانی دارد.

وحید منایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از دو دهه است که در قوانین و مقررات مربوط به تنظیم بازار، انواع پوشاک و البسه اعم از تولید داخل و وارداتی به دلیل کثرت تنوع، تغییرات مستمر فصلی و تعدد واحدهای تولیدی و توزیعی در زمره کالاهای مشمول قیمت گذاری این سازمان نبوده است.

وی افزود: این سازمان طی چند سال اخیر با درک شرایط و و مشکلات تولیدکنندگان صنایع مزبور، همواره و حتی المقدور این بخش را حمایت کرده است؛ به طوری که در تفاهم نامه‌های فی مابین با انجمن صنایع نساجی ایران، تفویض قیمت‌گذاری محصولات همانند بسیاری از کالاهای غیرضروری به واحدهای تولیدی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی درباره اظهارات اخیر دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران مبنی براینکه "سخت گیری‌ها و محدودیت‌های سازمان حمایت در قیمت‌گذاری پوشاک موجب فشار به برندهای داخلی می‌شود"، گفت: ایشان حتی یک نمونه از مصادیق نرخ‌گذاری پوشاک که توسط سازمان حمایت صورت گرفته باشد را ارائه نکرده است.

معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت با طرح این پرسش که چرا پوشاک داخلی علیرغم حمایت‌های تعرفه‌ای بالا و طولانی مدت و واگذاری نرخ‌گذاری، نتوانسته جایگاه خود را در بین مصرف‌کنندگان داخلی پیدا کند؟ ادامه داد: چرا پوشاک در ایام خاص سومین رتبه شکایات و گلایه‌های مردمی را در خصوص گرانی به خود اختصاص می‌دهد؟ چرا تولیدکنندگان راه اعتلای صنعت پوشاک داخلی که دارای فرهنگ کهن و اصیل ایرانی - اسلامی است را فقط ارتباط با نشان‌های غربی می دانند و چرا تولیدکنندگان به جای بکارگیری از نام و نشان ایرانی از برندها و عناوین خارجی و جعلی جهت بالا رفتن تیراژ فروش محصولات خود استفاده می‌کنند؟

وی در ادامه با تاکید بر اینکه چرا واحدهای عرضه کننده پوشاک دست دوم به اصطلاح "تاناکورایی" باید سال‌ها در نقاط مختلف کشور عرضه شود و گسترش یابد؟ بیان کرد: تمام عرضه کنندگان مطابق با قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در برابر کالا و خدمات مورد عرضه مسئول هستند و این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مکلفند طبق قانون، در صورت دریافت شکایت مردمی از هر نوع کالا یا خدمات نسبت به رسیدگی آن اقدام کنند.

منایی با اشاره به اینکه برندسازی صرفا انتفاع سود بیشتر و ممتاز شدن قیمت محصولات نسبت به سایر تولیدکنندگان نیست، تاکید کرد: تولیدکنندگان مربوطه در مقابل استفاده از نشان تجاری، اطمینان خاطر به مصرف‌کنندگان پیرامون قیمت مناسب، کیفیت محصول، دسترسی آسان و خدمات پس از فروش به مشتریان، نوآوری و ارائه محصولات جدید به بازار، تامین کالا برای تمام اقشار جامعه را نیز باید در نظر بگیرند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رضا: 1394/4/809:19:48،
36
16
چیمون مشمول قیمت گذاریه؟!
هر کی زورش برسه به مردم میندازه!
نه بازرسی نه تعرفه ای نه هیچی!
اینجا ایران است!
رضا: 1394/4/810:32:29،
20
18
پوشاك چون تنوع داره وفصل به فصل تغيير ميكنه سليقه مشتريها هم هرسال عوض ميشه.
اگر اين طور نبود آقازاده ها دست ميزاشتن روش قيمت هم براش ميزاشتن البته چند برابر قيمت فعلى.
ب: 1394/4/810:39:54،
16
22
نه اینکه الان خیلی پوشاک ارزونه! شما فروشنده نیستی احیانا؟ این پولا خوردن نداره ها
فروشنده پوشاک: 1394/4/812:41:25،
19
16
داداش اجاره ماهانه مغازه های پوشاک خیلی گرونه اگر در سطح شهر دقت کرده باشین بهترین مغازه های هر شهر یا متعلق به بانکها ست یا مغازه های پوشاک هستش در ضمن پوشاک در کشور ما یک کالای قاچاق محسوب میشه اگر دم در مغازه پوشاک رو بگیرن میره به حساب دولت در ضمن تعرفه وارد کردن پوشاک ۴۰۰٪ هستش میفهمی چی میگم یعنی ۴برابر از خودروی وارداتی گرونتره و ...... به همین خاطر گرونه
r: 1394/4/815:45:45،
13
14
تعرفه پوشاک 120 درصد هست + 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده+ 1 درصد هم هزینه های ترخیص
نیما: 1394/4/904:37:50،
13
11
ما چرا نمیتونیم کاری بکنیم که برندای معروف دنیا بیان محصولاتشون رو تو ایران درست کنن؟ چرا Calvin Klein , levis, HOGO BOSS حاضرن تو ترکیه کارخونه بزنن ولی تو ایران نه؟!چون تولید کننده های ایران فقط به فکر سودن. فقط بلدن از مواد اولییه ی ارزون ماشین آلات دسته دو استفاده کنن تا سودشون بیشتر بشه و یه ساله خونه تو آجودانیه بخرن و سانتافه بندازن زیر پاشون! بعد هم اسم خودشون رو میذارن کارآفرین! کارآفرینایی که خیالشون از بابت حمایت بی چون و چرای دولت با گمروکی های نجومی حسابی راحته.خدارو شکر که لباس مثل ماشین نیست نشه قاچاقش کرد مگرنه بازار پوشاکم میشد مثل بازار خودرو!!ماکه اینقدر جنسامون بنجوله و به هیچ کجام نمیتونیم صادر بکنیم بهتر نیست صنعت پوشاک رو بسپاریم به کشورای اسیای جنوب شرقی؟!اونا هم ارزونتر درست میکنن هم با کیفیت تر.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل