کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش ميدانی از فروش لوازم خانگی در بانه‌


کد خبر : ۱۳۲۰۶یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲:۴۳۵۷۲۶۲ بازدید

اين روزها با شنيدن نام بانه، شايد ديگر كسی به ياد طبيعت زيبای كردستان نيفتد، بلكه اين نام يادآور لوازم خانگی ارزان براي بسياری از ايرانيان ...
گزارش ميدانی از فروش لوازم خانگی در بانه‌گزارش ميدانی از فروش لوازم خانگی در بانه‌

اين روزها با شنيدن نام بانه، شايد ديگر كسی به ياد طبيعت زيبای كردستان نيفتد، بلكه اين نام يادآور لوازم خانگی ارزان برای بسياری از ايرانيان است. منطقه‌اي كه حالا از هر گوشه كشور،  ميزبان مسافراني است كه به قصد خريد، رنج سفر به بانه را به جان مي‌خرند. اين موضوع را مي‌توان در جاده‌هاي منتهي به اين شهر مشاهده كرد كه چطور خودروها با باربندی پر از لوازم در حال خارج شدن از شهر هستند و در چهره‌هايشان لبخند رضايت از خريدي سودمندانه نقش بسته است. اين روند تا آنجا پيش رفته كه خانواده‌های زيادی برای تهيه جهيزيه عروس به اين شهر سفر مي‌كنند و از سفره گرفته تا ظرف و در نهايت يخچال و ماشين لباسشويي برای شروع يك زندگي جديد را در اين سفر تهيه مي‌كنند. 
 
 چرا بانه؟

اما شايد سؤال اين باشد كه چرا بانه به مقصد خريد لوازم خانگي تبديل شده است؟ پاسخ به اين سؤال را بايد در قيمت و تنوع اجناس عرضه شده در اين شهر جست‌وجو كرد. در بانه شما مي‌توانيد محصولات تمام برندهايي را كه لوازم خانگي توليد مي‌كنند يكجا بيابيد. برندهايي از كشور كره، ژاپن، هلند، انگليس، ايتاليا، آلمان و تركيه كه آوازه‌اي جهاني نيز دارند همه در كنار هم عرضه شده و نكته مهم آن است كه اين محصولات با قيمت‌هايي بسيار نازل‌تر از شهرهاي ديگر به خريداران عرضه مي‌شود. قيمت‌هايي كه حتي از قيمت جهاني يك محصول نيز بسيار پايين‌تر است. به طور نمونه جديدترين يخچال يك برند كره‌اي كه در نمايندگي رسمي اين برند در تهران به قيمت 14 ميليون تومان عرضه شده، در بانه به قيمت 8 ميليون تومان به فروش مي‌رسد. 

نكته جالب‌تر آن است كه محصولات يك برند آلماني كه سال‌هاست ديگر در ايران عرضه نمي‌شود هم به راحتي در اين شهر به فروش مي‌رسد و به طور نمونه قيمت يك ماشين ظرفشويي از اين مارك كه در بازارهاي جهاني حدود 8 ميليون تومان قيمت دارد، در بازار اين شهر به قيمت يك ميليون و 600 هزار تومان به فروش مي‌رسد. كه فروشنده‌ها براي اثبات اصل بودن اين محصول به حك شدن جمله MADE IN GERMANY در داخل در اين محصول استناد مي‌كنند. 

  بفرماييد اجناس چينی با مارك اروپايی

اما راز اين ارزاني كجاست؟ پاسخ بسيار ساده است و راز اين ارزاني را بايد در ابتكار كشور چين جست‌وجو كرد. تنها با يك جست‌وجوي دقيق و صرف كمي زمان متوجه خواهيد شد كه بسياري از محصولات خانگي عرضه شده در شهر بانه چيني هستند و تنها با نام اين برندهاي مشهور عرضه مي‌شوند. درك اين موضوع نيز بسيار ساده است و مشتريان مي‌توانند از طريق يك جست‌وجوي ساده در اينترنت متوجه شوند كه آيا شركت سازنده چنين مدلي را تاكنون توليد كرده يا خير؟ راه ديگر پي بردن به اصلي نبودن اين اجناس نيز اسكن كردن باركد محصولات عرضه شده توسط نرم‌افزارهاي مخصوص اين كار در تلفن همراه است. موضوعي كه خيلي سريع تقلبي يا اصل بودن محصول را به اثبات مي‌رساند. راه ساده‌تر نيز اين است كه كمي با فروشنده‌هاي منصف صميمي شويد و مرامي از او بپرسيد كه آيا اين جنس اصل است يا خير، كه او قطعاً پاسخ مي‌دهد اكثر اجناس عرضه شده در بانه چيني هستند اما كيفيت آن نسبت به ساير اجناس چيني بالاتر است. يكي از مغازه‌داران شهر بانه، در اين ارتباط با تأييد اصلي نبودن محصولات عرضه شده در اين بازار،  گفت كه مردم براي خريد محصولات ارزان به اينجا مي‌آيند و برايشان مهم نيست كه اين اجناس اصل است يا خير. ‌ما اگر محصولات اصلي عرضه كنيم، قيمتش چندان تفاوتي با ديگر شهرها نخواهد داشت و ديگر كسي به اينجا نمي‌آيد. 

  اجناس اصل هم قيمت ديگر شهرها

يكي ديگر از دلايلي كه اثبات مي‌كند، محصولات عرضه شده در بازار بانه اصلي نيستند، هم قيمت بودن محصولات اصلي با ديگر شهرهاست. براي نمونه يك دستگاه سولاردوم كه توسط يكي از كمپاني‌هاي مشهور كره جنوبي توليد مي‌شود، به دليل آنكه تاكنون امكان كپي كردن آن در شركت‌هاي چيني فراهم نشده، قيمتي برابر با قيمت تهران و حتي گران‌تر از تهران را دارد. 

  گارانتي‌های نامعلوم

فروشندگان   بانه اين اواخر نيز راهكار جديدي را براي افزايش فروش خود پيدا كرده‌اند و در ازاي دريافت مبلغي بين 30 هزار تومان براي لوازم خانگي سبك مانند تلويزيون تا 100 هزار تومان براي لوازم خانگي سنگين مانند يخچال و ماشين لباسشويي، محصولات را گارانتي‌ مي‌كنند و يك كارت گارانتي به خريداران تحويل مي‌دهند. كارت‌هايي كه تنها روي آن يك شماره تلفن نوشته شده و هيچ آدرسي از دفاتر آنها در شهرهاي مختلف وجود ندارد. اين شركت‌هاي گارانتي كننده مدتي پس از راه‌اندازي و دريافت مبالغي از مردم اقدام به مسدود كردن شماره‌هاي خود مي‌كنند. 

  اجناس تقلبی چگونه به بانه مي‌رسند؟

اما سودجوياني كه اين روزها كار و كاسبي خوبي پيدا كرده‌اند، با ورود يك محصول جديد توسط كمپاني‌هاي مشهور، به سراغ كپي‌كاران چيني مي‌روند و سفارش ساخت نمونه‌هاي مشابه آن را به شركت‌هاي چيني مي‌دهند. پس از آماده شدن اين محصولات به مقصد بندرعباس بارگيري مي‌شوند و در بندرعباس ترخيص‌كاران اين محصولات را مربوط به اقليم كردستان عراق معرفي مي‌كنند. از اين رو هيچ عوارض و مالياتي را به گمرك پرداخت نمي‌كنند و اين كانتينرها به كردستان عراق ارسال مي‌شوند. در كردستان عراق نيز پس از بازشدن كانتينرها، محصولات از راه كوه به بانه فرستاده مي‌شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها