کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

پروازهای خطری برای فرار از اعتراض مسافران

کدخبر:۱۳۲۰۳یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴:۴۶۴۷۸۴ بازدید

مدتی است كه برخي مسافران هواپيمايی به نشانه اعتراض به تأخيرهاي چند ساعته ايرلاين‌ها از هواپيما پياده نمي‌شوند كه اين امر هم برند شركت ...

مدتی است كه برخي مسافران هواپيمايی به نشانه اعتراض به تأخيرهاي چند ساعته ايرلاين‌ها از هواپيما پياده نمي‌شوند كه اين امر هم برند شركت هواپيمايي را خدشه‌دار مي‌كند و هم اينكه به دليل تأخير در پياده شدن مسافران چك‌هاي متعدد ايرلاين با تأخير قابل ملاحظه همراه مي‌شود كه خود هزينه‌اي را به ايرلاين تحميل مي‌كند در اين بين برخي از ايرلاين‌ها براي گرفتار نشدن به اينگونه اعتراض‌ها، با وجود ريسك‌هاي پروازي اقدام به انجام پرواز سر ساعت مي‌كنند كه اين امر از سوي يكي از فعالان حوزه حمل و نقل هوايي، ‌خون بازي ناميده مي‌شود، چراكه پرواز ايرلاين نبايد با كوچكترين ريسك و مخاطره‌اي همراه باشد. 

 يك منبع آگاه كه نخواست نامش فاش شود به «جوان» گفت: متأسفانه برخي از مسافران ايرلاين‌ها فكر مي‌كنند اگر به مسئولان ايرلاين فشار بياورند و پرواز انجام شود به نوعي هم ايرلاين‌ها را به دليل تأخير در اطلاع رساني جهت انجام نشدن پرواز يا لغو پرواز تنبيه كرده‌اند و هم اينكه زودتر به مقصد خود مي‌رسند، اين در حالي است كه تأخير و لغو پرواز بر حسب دستورالعمل‌ها و استانداردهاي بين‌المللي انجام مي‌گيرد كه عمل به اين دستور‌العمل‌ها به نفع خود مسافران است و به خاطر امنيت جاني مسافران و خدمه هواپيما تهيه و تدوين شده است. 

وي با بيان اينكه بايد خدمات متنوع و متعددي به مسافران ايرلاين‌هايي كه پروازشان با تأخير همراه مي‌شود ارائه داده شود، گفت: مشكل در خدمات‌رساني و اطلاع رساني ايرلاين را نبايد با فشار بر ايرلاين‌ها جهت انجام پرواز تلافي كرد، چراكه اين كار هم برخلاف مقررات بين‌المللي است و هم اينكه ريسك جاني همه مسافران و خدمه پرواز را تهديد مي‌كند. وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا برخي از ايرلاين‌ها در يك هواي يكسان اقدام به پرواز مي‌كنند و ايرلاين ديگر خير، گفت: نوع هواپيماهاي شركت‌هاي هواپيمايي متفاوت است از همين رو برخي از هواپيماها نمي‌توانند در آب و هواي خاص پرواز كنند و ممكن است چالش‌هاي قابل ملاحظه‌اي در پرواز براي هواپيما پيش آيد. 

وي گفت: به طور مثال برخي از مسافران ايرلاين‌ها اخيراً با تماس با مقصد مطلع مي‌شوند كه برخي از شركت‌هاي هواپيمايي در حال تردد هستند از اين رو به ايرلايني كه پرواز خود را با تأخير انجام مي‌دهد فشار مي‌آورند كه چرا پرواز را انجام نمي‌دهند اين در حالي است كه اين مسافران از مباحث فني هواپيما‌ها بي‌خبرند. 

وي گفت: متأسفانه مدتي است كه كمپيني اجتماعي به راه افتاده است تا مسافران هواپيماهايي كه با تأخير يا لغو پرواز مواجه شده‌اند را تشويق كند تا به نشانه اعتراض ايرلاين را خالي نكنند يا ايرلاين را براي انجام پرواز تحت فشار قرار ‌دهند كه هر دوي اين كار‌ها اشتباه است زيرا اين كمپين و اين راه و روش براي اعتراض اين پيام را به ساير ايرلاين‌ها مي‌دهد كه براي فرار از اعتراض مسافران و لطمه به برند شركت هواپيمايي تلاش كنند تا با هر سختي و ريسكي پرواز‌ها سر ساعت به انجام رسد. 

وي با بيان اينكه بعد از هر پرواز بايد چك‌هاي متعددي روي هواپيما انجام گيرد و پياده نشدن مسافران معترض به تأخير هزينه قابل ملاحظه‌اي را به ايرلاين تحميل مي‌كند، تصريح كرد: متاسفانه مدتي است كه برخي از ايرلاين‌ها از ترس اعتراض مشتريان به تأخير يا لغو پروازها ريسك‌هاي قابل ملاحظه‌اي را به جان خدمه و مسافران تحميل مي‌كنند كه اين كار را بايد بازي با جان انسان ناميد زيرا اتفاق در آسمان مانند زمين نيست كه بتوان آن را به نوعي كنترل كرد و اگر اتفاقي رخ دهد جان همه در خطر خواهد بود. 

از سوي ديگر در همين رابطه دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي در گفت‌وگو با ما با اشاره به وجود ابهاماتي در دستورالعمل رعايت حقوق مسافران گفت: سازمان هواپيمايي كشوري در تدوين دستورالعمل مذكور به برخي موارد از جمله اطلاع‌رساني ايرلاين‌ها بابت تأخيرات احتمالي توجه نكرده است. 

مقصود اسعدي ساماني با اشاره به دستورالعمل رعايت حقوق مسافران اظهار كرد: اين دستورالعمل به شركت‌هاي هواپيمايي ابلاغ شده و ايرلاين‌ها نظر خود را در اين رابطه ارائه كرده‌اند. 

وي با اشاره به وجود ابهاماتي در اين دستورالعمل تصريح كرد: بخشي از ابهامات دستورالعمل از سوي ايرلاين‌ها مطرح شده و در حال جمع‌بندي بخش ديگري از آن كه جزو موارد اجرايي است، هستيم. 

وي با تأكيد بر اينكه شركت‌هاي هواپيمايي در حال اجراي دستورالعمل‌ رعايت حقوق مسافر به رغم ابهامات آن هستند در پاسخ به اين پرسش كه اين ابهامات چه مواردي است، بيان كرد: يكي از ابهامات در ارتباط با تأخير‌هاي ناشي از عوامل برون سازماني است كه شركت‌هاي هواپيمايي در آن نقشي ندارند. 

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با بيان اينكه البته در اين زمينه سازمان هواپيمايي كشوري اصلاحاتي را انجام داده است، ادامه داد: يكي ديگر از ابهامات مربوط به تأخيرات عكس‌العملي و ناشي از نقص فني است. در برخي موارد، ايرلاين‌ها در خصوص تأخيرات پروازي اطلاع‌رساني مي‌كنند كه مثلاً پرواز در چه زماني انجام مي‌شود، اين در حالي است كه در دستورالعمل توجهي به آن نشده بود. 

وي در واكنش به مسئله پياده نشدن برخي مسافران از هواپيما به دليل تأخير نيز اظهار كرد: سازمان هواپيمايي كشوري به عنوان مرجع حاكميتي كه در صنعت هوايي ايفاي نقش مي‌كند بايد به اين مسئله ورود كرده و از حقوق شركت‌هاي هواپيمايي در اين رابطه دفاع كند. 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

حواله پارس: 1394/4/718:57:55،
110
18
هواپیمایی آسمان بدترین ایرلاین داخلیه از نظر تاخیر
مسافر: 1394/4/801:01:54،
49
12
تحلیل بالا در مورد خطر ناشی از عجله مسافران ناشیانه ترین تحلیل است. تحلیلگر محترم ما خود ذغال فروشیم. بازی خون یعنی چه. باید یاد بگیرید به وقت مردم احترام بگذارید. فاصله پروازها را بیشتر کنید هم وضعیت ایمنی پرواز بررسی می شود و هم تأخیر وجود ندارد. تنها ترین روش تنبیه طمع کار همین است.
مشهدی: 1394/4/809:54:54،
16
12
زاگرس بدترین شرکت هوایی
حمید: 1394/4/810:00:36،
24
8
شما که دم از استانداردهای جهانی میزنید چرا نمیگیدبرای تاخیر درجهان به مسافر غرلمت پرداخت می شود ؟!!!
آدم: 1394/4/810:56:32،
15
14
این حرفا چیه میزنی مهندس
بهجای داستان تعریف کردن باید در این طور مواقع رضایت مردم رو جلب کرد نه اینکه از الان سقوط هواپیما رو بندازی گردن مردم
این تحریم ها رو بردارن 4 تا شرکت هواپیمایی بیاد یه درس خوب به این شرکتای داخلی بده
امیر: 1394/4/815:20:06،
11
8
متاسفانه هواپیما ندارید و میخواهید از یک هواپیما به بهترین نحو احسن سود در بیارید واسه همین اینقدر ازش کار میکشید که میترکه ... استاندارد جهانی بتون نگفته فاصله گراند تایم هواپیما باید جوری باشه که هواپیما اگه یک روز پرواز میکنه یک روز یا 2 روز باید بره واسه چک آپ ... اما هواپیمایی میخواد هر روز ازش کار بکشه خوب معلومه خراب و داغون میشه و تاخیر میخوره ... این راه و رسمش نیست ... برید از این پولها که روزی 3 نفر اختلاس میکنن بگیرین هواپیما بخرین اینا هم به مردم نگید ...
آمنا: 1394/4/719:04:51،
133
12
اگه بحث چک کردنه اون یه مسله است!! اما اینکه مسافر بعد 10 ساعت سوار هواپیما بشه این دیگه چک نیست! و اون مسافر حق داره 24 ساعت اون تو بخوابه!
محمد: 1394/4/801:20:08،
28
11
"براي فرار از اعتراض مسافران و لطمه به برند شركت هواپيمايي تلاش كنند تا با هر سختي و ريسكي پرواز‌ها سر ساعت به انجام رسد"
خب این دقیقا همون وظیفه سازمان هواپیمایی کشوریه که کاری کنه ایرلاینا تلاش کنن با هر سختی! پرواز بموقع انجام بشه که طبق معمول این وظیفه هم به مردم محول شده
طرف پیش خودش چی فکر کرده ملتو تهدید به مرگ میکنه!!
رضا: 1394/4/719:08:04،
132
15
متن بالا رو که خوندم حالم بد شد. یعنی من موندم اینا چقدر مردم رو بی فکر و عقب مونده فرض کردن. فکر می کنن مردم یا تو غار بزرگ شدن، یا از توی یه قبیله دور افتاده اومدن یا اینکه بلانصبت جونوری چیزی هستن و فاقد قدرت استدلال.
این به اصطلاح استانداردهای فنی که لامصب بین المللی هم هستن چرا فقط تو ایران باعث تاخیر میشه؟ چرا تو همون کشورایی که این استانداردها رو گذاشتن باعث تاخیر نمیشه؟
تو استانداردای بین المللی نوشته با مسافر برخورد بد کنید، توهین کنید و ...
حسین: 1394/4/719:19:23،
92
12
چون فقط تو ایران هست که هواپیما با عمر 30 سال اجازه پرواز داره!!
سهیل: 1394/4/809:05:07،
24
11
عزیز دل، 50 سال
(بیش از 90 درصد هواپیماهای ایرانی ماله قبل از انقلابن)
هواپیماهای 30 ساله از نوع اجاره ای اند
هومن: 1394/4/719:19:30،
61
11
شرکت هواپیمایی اگه نمیتونه امنیت پرواز رو برقرار کنه و نمیتونه پرواز رو به موقع انجام بذه،بلیط نفروشه،بارها شده حتی مسولین ایرلاین حتی جواب مسافر رو ندادن و طبق قوانین اگر پرواز بیش از دوساعت تاخیر داشته باشه باید به مسافر خسارت بده که در بعضی مواقع ایرلاین از زیرش بار این مسولیت فرار میکنه.طبق قوانین ایرلاین باید هواپیمای جایگزین داشته باشه که متاسفانه شرکت ها ندارن.حالا شرکت میاد منت سر مسافر میذاره.حتی نمیاد بگه که مهماندارهای ایرلاین از کارشون ناراضی ان
حامد: 1394/4/720:18:44،
43
16
بهد جالبيش اينجاست كه پرواز چارتر ميزارن، به محض تاخير مسافر بليط رو هم ميفروشن به يكي ديگه،
مگه قيمت رو ازاد نكرديد كه كيفيت بره بالا؟؟؟ پس كو؟؟؟؟؟
mm: 1394/4/719:23:33،
55
11
انقدر به حقوق این مردم بی توجهی کردین ،که اعتراض مردمو در آوردین.اگه نمیتونید یه پرواز بدون تاخیر داشته باشین در اون هواپیماییرو ببندین.کارایه مردم همش اشتباهه ولی بقیه کارشون درسته.اصلا چه ربطی داره اگه کسی به نشونه اعتراض از جاش بلند نشد.چرا هواپیماییا میخوان حتما بدون کنترل پرواز هارو انجام بدن خوب مسلمه یه جای کار مشکل داره اونو درستش کنین.
محمد : 1394/4/719:25:12،
50
9
جریمه تاخیرو به مسافرین پرداخت کنن اونوقت مسافرین قطعا پیاده خواهند شد.
هومن: 1394/4/719:26:38،
35
10
ایرلاین های داخلی حتی سیستم کاری بین المللی رو رعایت نمیکنن.من از چندین مهماندار سوال کردم طبق قوانین یه بازه زمانی برای استراحت دارن که مورد داشتیم سه روز نخوابید و توپرواز بوده.شرکت هواپیمایی وظیفشه امنیت پرواز رو برقرار کنه درغیر اینصورت برای جابجایی مسافرین باید از هواپیمای جایگزین استفاده کنه که متاسفانه مقدور نیست.
فرهنگ اسفرورینی: 1394/4/719:54:01،
28
11
من که ازمکه می آمدم همه کشورها سرساعت پروازمیکردنند ولی ما 7ساعت تاخیرداشتیم
علیرضا: 1394/4/720:01:56،
16
83
اون دیوانه ای که به نشانه اعتراض هواپیمارو ترک نمیکنه معلومه که کارو زندگی نداره چون فکر میکنه با این حرکات سرکاری چیزی رو میتونه عوض کنه
بگو اخه آدم حسابی یک دفعه به خاطر تاخیر معطل شدی دیگه خودت تاخیر تو کارو زندگی خودت ننداز با این مدل اعتراض مزخرف
آمنا: 1394/4/723:03:12،
33
10
قطار تاخیر کرد کل پولو پس دا هواپیما هم باید همینکارو کنه
پیمان: 1394/4/804:53:36،
33
8
اوون دیوونه نیست...جنابعالی حق و حقوقت برات مهم نیس البته اگه بشناسی..
واقعه بین: 1394/4/810:21:53،
18
8
حداقل معرفت داشته باش و بیراه نگو و خودت رو با دیگران مقایسه نکن
احسان: 1394/4/720:53:19،
39
9
داداش شما مهندس مردم بي سواد،ولي قيمته بليطهاي همه شركتهاي مثل هم و گرون هست،شما بياين اون شركتهايي كه هواپيماشون قابليت پرواز تو شرايط خاص نداره رو معرفي كنين و قيمت بليطشونو پايين بيارين تا مردم اپشن داشته باشن،نميشه كه اندازه بهترين ايرلاين پول بگيرين بعدا بگين مردم درك نميكنن هواپيماي ما روسي و لگن هست!!!
على: 1394/4/721:59:41،
28
8
جريمه مسافرهارو نقد بدن تا مسافرها هم پياده شن
مهرداد: 1394/4/722:26:06،
28
7
بهتره خودشون قبل از پرواز خسارت مردم را بدند تا گرفتار نشند درتما دنیا تاخیردر پرواز بستگی به مدت پرواز خسلرت پرداخت میکنند
رضا: 1394/4/723:20:01،
37
8
حرف مفت زدن که هزینه نداره ، فشار مسافر یا مدیر که نباید باعث دادن اجازه پرواز بدون پاس کردن شرایط لازم بشه ، فشار مسافر باعث میشه حداقل خدمات برای مسافرین دچار تاخیر بهتر بشه و صاحبان ایرلاین از سود سرشارشون برای خدمات بهتر مایه بزارن ،. اگه یه کنتور واسه حرفهای مفتتون میزاشتن و هزینشو میگرفتن هر کسی با عنوان کارشناس اراجیف تحویل مردم نمیداد
هومن: 1394/4/723:39:07،
23
9
این آقا کاری کرده که حتی پرسنل خدمات فرودگاهی از شغلشون راضی نیستن و به خاطر سطح آموزشی پایین ما شاهد برخورد اتوبوس و سایر وسایل نقلیه فرودگاه با هواپیماها بودیم...خدمات و امکانات داخل فرودگاه ها نیز زیاد جالب نیستن...رفتن ایرباسی رو خریدن که خود شرکت ایرباس و دیگر ایرلاین ها اونا رو دارن از رده خارج میکنن(منظور ایرباس a340)
ناشناس: 1394/4/800:52:20،
19
12
یکی نیسن بگه شما که عرضه نداری سر وقت پرواز کنی بیجا میکنی بلیط فروشی میکنی
محسن: 1394/4/807:59:38،
27
10
آگاه باشيد هيچ يك از هواپيماهاي ايراني بيمه بين المللي ندارند حتي هواپيمايي ماهان.
من در قزاقستان در يك پروژه نفتي كار ميكنم وقتي شركت براي برگشتم به ايران پرواز رزرو كرد ديدم دو مسير پروازي يكي از قزاقستان به فرانكفورت و بعد از فرانكفورت به تركيه و از تركيه به ايران براي من بليط تهيه كردند. به مسئول پرواز از طريق نامه اداري اعلام كردم اگر امكان دارد براي اينكه مسير پروازي من كوتاه شود از پرواز شركت ماهان استفاده كند، هم ارزان تر است و هم اينكه كوتاه تر
مسئول پرواز شركت در جواب نامه بنده اسنادي را ارائه نمود و صراحتا قيد كرده كه همواپيمايي ماهان بيمه نيست و بخاطر حقوق بنده مجبور به تهيه بليط از طريق ديگر شركت ها شده است.
ملك: 1394/4/808:52:44،
13
9
پرواز در ايران يعني الهي به اميد تو
مجید: 1394/4/809:21:12،
17
16
با عرض معذرت من پول ندارم سوار هواپیما بشم ولی وقتی با اتوبوس داریم میریم تا اتوبوس نکه می داره هواپیما اشقالی هست که هی ترمز میکنه میکه بنر فوری فوری من فکر می کنم ایستکاهشان را کمتر بکنند تاخیر دیگه نداشته باشند میکی نه از مجلس شورای اسلامی سوال کن
hamed: 1394/4/810:04:24،
17
11
حالت خوبه؟نگرانتم!!!!!!!!!!!!!!
امیر: 1394/4/811:28:22،
17
8
د باز که مردم بدبخت ایران مقصر شدن..خدایی اینها خیلی رو دارند! فقط یک سوال دقیقا وظیفه شما چیه بعنوان مرجع رسمی هواپیمایی کشور؟ حتما فقط مصاحبه و محکوم کردن!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل