کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

قطعه‌سازان عامل افت کیفیت خودرو هستند

کدخبر:۱۳۱۷۹یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳:۵۰۱۹۷۹ بازدید

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه 90 درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند،گفت: خودروسازان در 10 درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های ...

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ۹۰ درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند،گفت: خودروسازان در ۱۰ درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های کیفی اثرگذار هستند.

هاشم یکه زارع در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با افت کیفیت خودروهای داخلی، اظهار داشت: این روزها انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی مطرح می‌شود که باید بگویم 90 درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند و خودروسازان در 10 درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های کیفی اثر گذار هستند.

وی با بیان اینکه بنده با کسی تعارف ندارم و برای ارتقای محصولات در صددیم همکاری خود را با قطعه سازانی که محصولات بی کیفیتی تولید می‌کنند کاهش و یا قطع  کنیم، افزود: یکی از الزامات تولید یک خودروی با کیفیت استفاده از قطعات مناسب است که به همین منظور قطعه سازان باید محصولات خود را ارتقاء دهند.

وی در رابطه با مطالبات قطعه سازان از شرکت‌های خودروساز که این روزها عدم پرداخت آنها واحدها را با کمبود نقدینگی روبه رو ساخته است، گفت: 95 درصد پرداخت‌های ما به قطعه سازان به روز شده است.

یکه زارع ضعیف عمل کردن قطعه سازان را عاملی برای حضور بیشتر قطعه های چینی در سطح بازار دانست و در رابطه با این موضوع که شرکت های خودروساز بیشتر برای تأمین قطعه مورد نیاز خود از قطعات چینی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: ما به هیچ عنوان اقدام به خرید قطعات چینی نمی‌کنیم اما ممکن است با قطعه سازانی کار کنیم که آنها 80 درصد یه قطعه را خود تولید و 20 درصد مابقی را از برخی از شرکت‌ها همانند چین تأمین کنند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

بیتا: 1394/4/709:16:58،
111
19
ببخشید این شرکت های قطعه سازی دارن زیر نظر کی کار میکنن؟
خودت سیاه کن دادا...
محمد: 1394/4/709:22:37،
77
18
بساط این خودرو سازی داخلی رو یکی جمع کنه خواهشا... آخه پراید ۲۰ تومن ؟؟؟ ۴۰۵ ۳۰ تومن ؟؟؟ چه توجیهی داره ؟ با اون تکنولوژی ...
م: 1394/4/709:26:09،
79
21
آقای یکه زارع این را خودت یکه و تنها کشف کردید یا کرسیتف کلمب هم در این کشف بزرک کمک کرد ؟؟؟؟؟ جناب مدر عامل وقتی خریدار اجناس آشغال نباشد تولید کننده هم آشغال تولید نمی کند .
حامد تویو: 1394/4/709:37:03،
68
17
گفته ایشون، جریان این مثل حکیمانه است:

من نبودم... دستم بود... تقصیر آستینم بود ...
واقعه بین: 1394/4/710:09:33،
39
17
یه چی گفت ...جوونی کرد ..بیخیال
حسین: 1394/4/710:26:08،
63
20
همین دیشب بود تو اخبار ساعت 10 با نعمت بخش صحبت میکردن میگفت بخاطر اینکه شورای رقابت نزاشت قیمتها رو بالا ببریم ما هم کیفت رو اوردیم پایین...ینی ببینید روووو تا چه حد.!!!!!!!!؟؟؟؟؟
رضا: 1394/4/710:30:29،
25
45
وقتی شورای رقابت اجازه افزایش قیمت به خودروسازان نمیده خوب منم بودم کیفیت تولیداتم رو پایین میوردم. دم خودروسازان گرم!
منصور: 1394/4/711:14:37،
49
17
اقای یکه زارع
اولین کاری که میکنی اینه که مسولین و کارمندای رشوه گیر کنترل کیفیت قطعات را عوض کن و یک عده ادم سالم جاشون بگذاری بعد هم تو قردادهای خارجی مسولین تدارکات را نگذار پورسانت بگیرند
آخرش هم 4تا مدیر تولید باسواد و کاری بذار تا مونتاژدرست انجام بشه . ممکنه وضع کمی بهتر بشه
محمد: 1394/4/711:45:33،
27
14
منظورش قطعه سازان چینی هستن که خود خودروسازی ها به اونها سفارش ساخت قطعات رو می دن . برو عمو قطعه سازان ایرانی رو خودتون ورشکست کردین دیگه قطعه ساز ایرانی باقی نمونده و اتفاقا بدترین قطعه ساز ایران از این قطعات آشغال چینی بهتر قطعه تولید می کرد.
من: 1394/4/715:53:44،
30
19
اکثر شرکت های قطعه سازی بزرگ, مستقیما تحت کنترل خود ایران خودرو و سایپا هستند و متعلق به شخص ثالثی نیستند.
محمد: 1394/4/716:54:52،
25
13
ایران کند رو ، خودت از این حرفت خجالت نکشیدی
سامان: 1394/4/709:17:32،
71
19
ای غرتگر جان ومال مردم قطعات بی کیفیت چینی رو شما وارد میکنید با بسته بندی ایساکو
اگر راست میگویید قطعات بی کیفیت نخرید .....
امیر: 1394/4/709:21:25،
56
18
شما هستنید که قطعات بی کیفیت با نازلترین قیمتها بر روی خودرو ها مونتاژ می کنید و سپس خودرو را با بیشترین قیمت ممکن به مردم زحمتکش می فروشید تا سود بیشتری نصیبتان شود.
گیربکس: 1394/4/709:24:42،
41
16
گیربکس مه قطعا تولید ایران خودروست، ۹۹ درصد گیربکس خودروها که ایراد دارند، چرا خود را بی عیب نشان می دهید
وطن پرست: 1394/4/709:26:35،
49
19
مدير عامل جان . شما ضعف مديريت شرکت خودتون رو به گردن قطعه سازها بنداز چون انها مثل شما تريبون گيرشون نمياد بگن براي بستن قرارداد با شما بايد همه جوره شما و امثال شما رو ساپورت کنن.وهرکي بيشتر سيبيل تونرو چرب کنه با اون قرارداد ميبنديد و به تنها مثله اي که بها نميديد کيفيته.
بهمن: 1394/4/709:33:48،
37
20
بابا چقد مگه میخواید سود ببرید اخه.همه خودروهاتون بی کیفیت بود بازم کیفیتشو اوردید پایین.این کارارو میکنن همه دنبال ماشین خارجی هسن دیگه...
نیما: 1394/4/709:37:54،
40
15
سواستفاده های میلیونی.مدیران بی لیاقت .هر زمان از شرکت های فرقون سازی حذف بشن تولید خوب میشه بابا بفهم داری ازچین اشغال ترین جنس وارد میکنی با بالاترین قیمت قالب میکنی!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین ۶۶: 1394/4/709:39:07،
47
19
نه بابا!!!!!! چند روز فکر کردی این معما رو کشف کردی؟؟؟؟؟؟؟منظورت قطعات درجه سه چینی و هندیه که با چند برابر قیمت به مردم قالب میکنی؟؟؟؟؟ هر کاری دلتون میخواد بکنین، چون کسی نیست ازتون حساب بکشه. جونه مردم که اهمیتی نداره ، مدیریت جهانی واجبتره.
محسن: 1394/4/709:39:46،
30
16
البته منظورش قطعه سازان چینیه بیشتر. آخه همه قطعات خودرو رو دارن از چین وارد میکننئ
saeed: 1394/4/709:41:21،
46
17
واقعا خجالت آور است برای یک مدیر عامل یک شرکت خودرو سازی که اعتراف کند ما کنترلی رو قطعات خریداری نداریم و هرقطعه ای که قطعه ساز بده ما روی خودرو می بنديم
محسن: 1394/4/709:41:48،
32
17
با این حرف ها میخوای ما رو قانع کنی...
عمو جون برو دیگه مردم به این حرف ها عادت کردن
فرجام: 1394/4/709:49:52،
34
26
حكايت من نبودم دستم بود حرف جناب مدير عامل
اين بدين معناست كه شما هيچ نقشي در كيفيت پايين خودرو ندارين
خواهشا به مردم و شعورشون احترام بگذاريد
یاهو: 1394/4/709:50:56،
33
11
این حرف ها بهانه ای بیش نیست !ا این ها مردم را ساده فرض کرده اند!!
مرتضی: 1394/4/709:54:18،
38
14
جناب یکه زارع عزیز
در مجموعه تحت امر شما فشار مضاعفی به قطعه ساز برای دریافت پولهای نامتعارف میشه و ازش خواسته میشه که حتما قطعه رو با این قیمت خاص عرضه کنه اونوقت قطعه ساز چطوری میتونه با کیفیت تولید کنه؟؟
اینجا اگه حق حساب واحد قرارداد و مالی و کنترل کیفیت رو پرداخت بکنی هم قطعه وارد سازمان میشه هم به پولت به موقع میرسی
به نظرم شما اول به فساد موجود درون دستگاه خودتون برسید!
غضنفر: 1394/4/710:09:29،
32
15
اگر تو يكه زارع مدير عامل ويران خودرو پول قطعه سازو به موقع بدي اونها هم ازكيفيت نميكاهند
بس شما مسئولين هستيد كه با سوء مديريت بلاي جان مردم شهيد پرور وهميشه درصحنه هستيد
mahdi: 1394/4/710:20:22،
26
22
بله خوب درست میگید تعارف نداری اونوقت قطعه ساز 10% سود میکنه شما 90%تازه اگه پولش رو سر موقع بگیره دیگه قطعه سازها نمیتونن نفس بکشن شما که الان دارید قطعه از چین میارید
طرف 206 خریده لاستیک فابریکش چینیه برده بالانس کنه آنقدر بیکیفیت بوده قابلیت بالانس نداشته اصلا لاستیکش دفورمه بوده تو این مملکت چند تا کارخانه لاستیک سازی هست
ی: 1394/4/710:31:41،
21
23
باشه! دفعه بعد بهشون میگم لاستیک فرانسوی بندازن! امر دیگه ای ندارید؟!
حقیقت: 1394/4/710:38:42،
54
22
جناب مدیرعامل عزیز. اگر این حرف را مدیرعامل BMW یا مرسدس بنز یا تویوتا می گفت فردا صبح دیگر مدیرعامل نبود . به مصرف کننده چه مربوط که شما قطعاتتان را از کجا می آورید ؟ هزینه ای که شما دریافت می کنید بابت یک خودرو کامل و بدون نقص است که حداقل در مدت گارانتی مشکلی نداشته باشد . حداقل بجای این صحبت ها از مافیای قطعه سازی و تحمیل قطعه سازان به ایران خودرو می گفتید . حداقل از دخالتهای نمایندگان مجلس و ... در تعیین مدیران میانی ایران خودرو و شرکتهای تابعه می فرمودید . از ظلمی که حتی به پرسنل زحمتکش این گروه صنعتی می رود می گفتید . جناب یکه زارع شما حتی امکان تعیین مدیران زیر دست خود یا برکناری مدیرانی که فساد آنها علنی شده را ندارید چون این دسته از مدیران شما حمایتهای خارج از شرکت را دارند و شما هم توان مقابله با این رانت خواری را ندارید .
کارشناس: 1394/4/710:53:55،
33
14
ملت اصلا نگران نیستند چون وزیر صنعت اعلام کرد تا سه سال
اینده کیفیت خودرو خوب می شود.!!!هر چیزی که مردم در این سی
سال شنیده اند حواله به اینده است.
بی سواد: 1394/4/711:07:31،
29
14
عمده مشکلات کیفی خودرو ریشه در کیفیت طراحی دارند و بالا بردن توان طراحی مهندسی موضوعی است که ایران خودرو هنوز برای ان فکری نکرده است
مجید: 1394/4/711:08:26،
30
17
تو خودت سردسته دزدهایی تو این مملکت بخاطر صد هزار تومن زور گیری ادمها را اعدام می کنند بعد بخاطر چند میلیون پول زور از مردم به این مدیر تشویقی می دهند.
آیدا: 1394/4/711:28:06،
24
18
اونوقت اون 10 درصد باقیمونده خودرو چیه اگه 90 درصدش قطعاته!!!!؟؟؟
غضنفر: 1394/4/711:40:33،
30
17
10درصد مابقيش آب وروغنه
فرهاد: 1394/4/711:43:13،
28
14
مشکلات تولید خودرو تا زمانی که این تعرفه های سنگین واردات خودرو وجود داره همینه که هست. تعرفه واردات خودرو بخاطر حمایت از تولید داخل بطرز غیر منطقی بسیار بالاست. این موضوع باعث حذف کامل رقابت در تولید شده است. خودروسازان گرامی هم بجای استفاده از این فرصت سوء استفاده کرده و کیفیت تولید را بطرز وقیحانه ای پایین آورده اند. آقایان تصمیم گیرنده و سیاست گذار تعرفه ها را به میزان نرمال و عقلانی تعیین کنید و ببینید که نتیجتا به نفع تولید ملی خواهد شد.
شهروند ایرانی: 1394/4/712:30:51،
29
12
یک خودرو خارجی، سال که عوض میشه طرح ظاهری ، تیپ و هیکل خودرو نشان میدهد که این خودرو مدل بالا است و نسبت به قبلیه یه تغییراتی در ظاهرش دیده میشود امکانات رفاهی اش بیشتر شده است و مصرف سوختش کاهش یافته است. همه اینها هزینه برده و بیش از شاید 30 ، 40 درصد قالب شون عوض شده و شده خودرو جدید . اما قیمتش چندان تغییر نکرده و فقط مدل های سال قبل شون ارزانتر!!! شده که بتوانند بفروشند .
ولی در ایران قالب های خودرو از سی سال پیش داده اند و از روی آنها دارند کپی میزنن و هیچ تغییری هم نداده اند و هر سال هم دو ، سه نوبت قیمت را بیشتر می کنند و همیشه هم داد میزنند که صرف نمی کنه نمی دانم علت چیست طمع زیاد ، سوءمدیریت ،بخور بخور زیاد.........
سعید: 1394/4/714:00:14،
23
18
من 3 ماهه پیش 206 صفر خریدم 1200 تا باهاش راه رفتم سر سیلندش ترک برداشت
کیفیت قطعات فاجعه س
امیر: 1394/4/714:07:27،
25
15
میر خانی رشتی: سمند هنوز هزینه طراحی خود را باز نگردانده است!! من موندم چطور النترا یا سراتو یا مزدا سه هر سه سال
تغییر چهره می دهند و در بازارهای دنیا با قیمتهای مناسب خوب هم
می فروشند و لی اینها هنوز می گویند سمند لگن بعد از دوازده سال
باید تولیدش ادامه داشته باشد.
محمد: 1394/4/714:07:29،
27
15
شما قطعه ای که خرابه رو قبول نکن ببین قطعه ساز مجبور میشه درستش کنه یا نه؟
مگه مفت میگیرید از قطعه ساز که هرچی بهتون بدن میگید چشم
Kamran.qamgosar: 1394/4/717:10:46،
26
17
در حال حاضر خودروی بنده 405،مدل 87هست که اعتراف میکنم به علت عدم مشتری مداری و احترام به خواست مردم قطعا قطعا خودروی بعدی بنده از ایرانخودرو و سایپا نخواهد بود.در بدترین حالت موتور و گیربکس ژاپنی در قالب ماشین چینی .یعنی در بدترین شرایط آرامش بیشتری نسبت به وضع فعلی خواهم داشت.
محمد: 1394/4/721:39:41،
21
15
چقدر راحت از سرش باز میکنه در نهایت مسوول تامین قطعات با خودرو ساز است.
قطعه ساز: 1394/4/810:04:52،
23
12
خودرو تشکیل میشه از ۹۰ درصد قطعه ساز و ۱۰ درصد خودرو ساز

اونوقت ۹۰ درصد سود میره تو جیب خودرو ساز ( ایران خودرو) و فقط ۱۰ درصد میره تو جیب قطعه ساز - خوب معلومه قطعه ساز هم به کارگر بد بخت حقوق کم میده و کارگر هم دقت نمی کنه هم ضایعات میره بالا هم کیفیت میاد پایین.
شما فکرشو کن اگه ۹۰ درصد ضایعات بیاد پایین کلی هم قیمت خودرو میاد پایین و اگه ۹۰ درصد کیفیت بره بالا کلی هم کیفیت خودرو میره بالا

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار