کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رفت و برگشت‌های قیمتی بازارهای داخلی + نمودار


کد خبر : ۱۳۱۷۰یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳:۲۲۱۸۰۶ بازدید

يكي از روش‌های پيش‌بينی قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش ...

يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام



شروع آرام بورس تهران

دیروز، شاخص کل بورس تهران افت اندک 45 واحدی (معادل 07/ 0 درصد) را تجربه کرد. به این ترتیب برای چهارمین روز متوالی در کانال 64 هزار واحدی باقی ماند و نتوانست وارد کانال 65 هزار واحدی شود. ادامه مذاکرات در فضای بی‌خبری و فشار فروش سهامداران حقوقی در هفته گذشته، مهم‌ترین عواملی هستند که احتیاط بیشتر معامله‌گران در بورس را به همراه داشته است. حجم و ارزش معاملات دیروز نیز با افت قابل توجهی همراه بود که بر این موضوع تاکید می‌کند. مذاکرات هسته‌ای از روز گذشته با حضور وزرای خارجه کشورمان و آمریکا در حال ادامه است که انتشار اخبار آن می‌تواند شوک‌هایی به بازار سهام وارد کند. در میان صنایع بورسی، گروه فرآورده‌های نفتی بیشترین افت را در معاملات دیروز تجربه کرد، در حالی که پربازده‌ترین صنعت هفته گذشته بود (تاکید بر رفتار هیجانی در این گروه).


بازار ارز


جبران افت 14 روزه قیمت دلار

در معاملات روز گذشته، هر دلار آمریکا با رشد 25 تومانی مواجه و به قیمت 3320 تومان معامله شد که بیشترین قیمت در 14 روز معاملاتی گذشته محسوب می‌شود. همانطور که انتظار می‌رفت و با توجه به حرکت بیش از دو ماه قیمت دلار بالای 3300 تومان، در قیمت‌های کمتر از این سطح، احتمال افزایش تقاضا بالا بود. بنابراین، روز گذشته نیز شاهد هجوم متقاضیان به منظور خرید ارز بودیم که باعث رشد قیمت‌ها شد. برخی نگرانی‌ها از نتیجه مذاکرات هسته‌ای، رشد تقاضای درهم امارات و افت ارزش دینار عراق مهم‌ترین عواملی بودند که باعث افزایش تقاضای دلار شدند؛ به طوری که حتی عرضه‌های صرافی بانک‌ها نیز نتوانست جلوی رشد قیمت‌ها را بگیرد. بسیاری از دیپلمات‌ها از نبود تعهد به ضرب‌الاجل 30 ژوئن سخن می‌گویند که برخی معامله‌گران ارز را به تمدید مذاکرات هسته‌ای امیدوار کرده است. 


بازار سکه


غلبه دلار در جدال با طلای جهانی
دیروز، هر سکه طرح جدید با 3 هزار تومان افزایش به قیمت 915 هزار تومان معامله شد. همانطور که پیش‌بینی شده بود، باقی‌ماندن قیمت طلای جهانی در سطوح پایین، اثر خود را با تاخیر در بازار سکه منعکس کرد؛ به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات، سکه با افت قیمت همراه شده بود. در ادامه اما رشد قابل‌توجه قیمت‌ها در بازار ارز موجب واکنش بازار سکه شد تا در نهایت قیمت سکه با افزایش همراه شود. با این حال، همچنان کمبود تقاضا در بازار سکه به چشم می‌خورد که حباب منفی (کمتر بودن قیمت بازاری نسبت به ارزش ذاتی) گواهی بر این ادعا است. در این شرایط، کنترل‌های نسبی در بازار ارز احتمال جهش‌های سریع قیمتی را کاهش می‌دهد، در بازار طلای جهانی نیز، وضعیت مبهمی وجود دارد که احتمال می‌رود اثرگذاری محدودی بر قیمت سکه داشته باشد.  


بازار طلای جهانی


چرخش توجه طلا از یونان به آمریکا
هر اونس طلای جهانی با افت هفتگی 2/ 2 درصدی به قیمت 1174 دلار معامله شد. خوش‌بینی به دستیابی به توافق میان یونان و وام‌دهندگان مهم‌ترین عاملی بود که هفته گذشته بر قیمت فلز زرد فشار وارد کرد. گرچه این موضوع هنوز تعیین تکلیف نشده است، اما انتظار می‌رود در معاملات این هفته، عمده توجه بازار طلا به آمار اقتصادی آمریکا باشد. در این میان، آمار اشتغال‌زایی ماه ژوئن در پایان هفته جاری منتشر می‌شود که سیگنالی مهم برای فدرال رزرو جهت تعیین زمان نرخ سود خواهد بود (در صورت بهبود وضعیت اشتغال، در افزایش نرخ سود تسریع خواهد شد که عاملی منفی برای طلا است). در نظرسنجی کیتکو، 7 نفر (از 19 کارشناس) روند صعودی، 6 نفر مسیر نزولی و 6 نفر دیگر مسیر کم‌نوسان قیمت طلا را در این هفته پیش‌بینی کرده‌اند که بیانگر ابهام در این بازار است.


بازار اوراق مسکن


کاهش تقاضا در بازار «تسه»ها
در نخستین روز معاملات هفتگی، اوراق تسهیلات مسکن اسفند 92 (تسه9212)، با افت 7/ 0 درصدی به قیمت 71 هزار و 179 تومان معامله شدند. به این ترتیب «حبس بازه‌ای» اوراق مزبور در محدوده 75-70 هزار تومانی ادامه پیدا کرد. در این شرایط، کاهش تقاضا به وضوح در این بازار مشاهده می‌شود. در واقع، قرار داشتن در ماه مبارک رمضان که به طور سنتی با رکود بازار املاک همراه است و همچنین، انتظار برای نتیجه مذاکرات هسته‌ای باعث کاهش تقاضای مسکن شده است. این موضوع باعث فشار بر قیمت اوراق تسهیلات مسکن شده است. نتیجه مذاکرات هسته‌ای از آن جهت برای متقاضیان مسکن مهم است که می‌تواند زمینه ارائه وام‌های مسکن را تسهیل کند؛ به عنوان مثال، تسهیلاتی که بانک‌ها به جز مسکن می‌توانند ارائه کنند در شرایط فعلی به علت کمبود منافع کافی عرضه نمی‌شود. 

بازار نفت


حبس بازه‌ای در بازار نفت
در پایان معاملات هفتگی، هر بشکه نفت خام آمریکا تقریبا بدون تغییر و به قیمت 63/ 59 دلار معامله شد. به این ترتیب، حرکت قیمتی در بازه 61-59 دلاری برای نفت خام آمریکا مشاهده می‌شود. همانطور که پیش‌بینی شده بود، گرچه بهبود تقاضا در فصل گرم سال از قیمت نفت حمایت می‌کند، اما قدرتمند بودن سمت عرضه اجازه رشد متداوم را نمی‌دهد. مذاکرات یونان در حالی هنوز به نتیجه نرسیده است که خوش‌بینی به حصول توافق، افزایش یافته است که بهبود تقاضای نفت را به همراه خواهد داشت. با این حال، مذاکرات هسته‌ای بین کشورمان و اعضای 1+5 عامل دیگری است که موجب نگرانی از افزایش عرضه نفت در بازار جهانی شده است. بنابراین، در فضای انتظاری حرکت کم‌نوسان قیمت نفت احتمال بیشتری دارد. آمار دکل‌های شیل نیز نشان از کاهش 3 موردی برای هفته منتهی به 21 ژوئن داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها