کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سه ليست متفاوت از نرخ آپارتمان‌های اجاره‌ای در تهران


کد خبر : ۱۳۱۶۹یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷:۱۳۱۸۹۵ بازدید

در ستون امروز نبض بازار، متقاضیان بازار رهن و اجاره مسکن می‌توانند از دامنه نرخ‌های منصفانه، ارزان و همچنین گران‌قیمت اجاره از سوی موجران ...

در ستون امروز نبض بازار، متقاضیان بازار رهن و اجاره مسکن می‌توانند از دامنه نرخ‌های منصفانه، ارزان و همچنین گران‌قیمت اجاره از سوی موجران آگاهی پیدا کنند.

نرخ‌های اجاره ذکر شده در جدول نرخ‌های پیشنهادی مناطق مختلف تهران، در ستون امروز مربوط به اجاره‌بهای پیشنهادی چند روز گذشته است كه به نقل از موتور جست‌وجوی املاک «ایران فایل» اعلام شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این وقت از سال (شروع فصل نقل و انتقال) مستاجران در بازار اجاره مسکن از مشاوران املاک توقع دارند تا بیش از هر زمان دیگر، پشتیبان آنها باشند و بر نحوه پرداخت اجاره‌بها و میزان نرخ اجاره با موجران چانه‌زنی کنند در حالی که این روزها برخی مشاوران املاک در بازار اجاره مسکن دچار رفتار دوگانه شده‌اند.

نکته جالبی که اکنون در بازار اجاره مسکن در حال گسترش است برابر شدن تقريبي مبلغ رهن با متراژ واحد است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در برخی از فایل‌های اجاره، مبلغ رهن کامل یا جمع ودیعه و اجاره ماهانه‌شان با متراژ واحد برابر است، با اين حال دلالان به ارزان بودن میزان اجاره‌بهای تعیین شده اشاره می‌کنند و از طرف دیگر این اجازه را به مالکان می‌دهند که نرخ‌هاي پيشنهادي سال جديد را افزايش دهند.

برای مثال، موجری اجاره واحد خود را 65 میلیون تومان رهن تعیین کرده است. واحد مذکور 65 متر مربع و 10 ساله است و در خیابان جمال‌آباد واقع در نیاوران است.

اما یک مشاور املاک، 33 میلیون تومان ودیعه به همراه 2 میلیون تومان اجاره ماهانه را برای واحد مذکور مناسب اعلام کرده است.

علاوه براین یک واحد مسکونی 300 متری 20 سال ساخت، بازسازی شده با شرایط 150 میلیون تومان ودیعه و 5میلیون تومان اجاره ماهانه در خیابان جردن، خیابان یزدان‌پناه به بازار اجاره پیشنهاد شده است.

اما به نقل از یک بنگاهدار، اجاره‌بهای ارزنده این واحد 137 میلیون تومان ودیعه به اضافه 8میلیون و 313 هزار تومان اجاره ماهانه است.

از سوی دیگر، یکی از فایل‌های گران‌قیمت که هفته پیش به بازار رهن مسکن پیشنهاد شد، مربوط به واحدی 250 متری با شرط رهن یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.این واحد مسکونی نوساز در طبقه ششم یک برج 20 طبقه در خیابان کوهستان در محله فرمانیه است.

يكي از مشاوران املاك این منطقه اجاره‌بهای منصفانه این واحد را 136 میلیون تومان ودیعه و 8 میلیون و 320 هزار تومان اجاره ماهانه اظهار کرده است.
 

cdpkd375inu405ighjvw.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها