کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

خودروهای ارزان اروپایی در ایران چند قیمت می‌خورند؟

کدخبر:۱۳۱۵۴شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴:۵۸۱۰۷۱۹ بازدید

سالهاست که مردم می گویند خودرو در اروپا ارزان تر از ایران است و اگر تعرفه واردات خودرو برداشته شود مردم می توانند خودروهای اروپایی را ...

سالهاست که مردم می گویند خودرو در اروپا ارزان تر از ایران است و اگر تعرفه واردات خودرو برداشته شود مردم می توانند خودروهای اروپایی را ارزان تر از خودروهای داخلی بخرند ولی چقدر این نظریه درست است؟

سالهاست که مردم می گویند خودرو در اروپا ارزان تر از ایران است و اگر تعرفه واردات خودرو برداشته شود مردم می توانند خودروهای اروپایی را ارزان تر از خودروهای داخلی بخرند ولی چقدر این نظریه درست است؟ اگر فرض کنیم تعرفه واردات خودرو صفر شود. قیمت خودروهای وارداتی که از اروپا به ایران وارد خواهند شد چقدر خواهد بود؟ 

هم اکنون تعرفه واردات خودرو 40 درصد است گذشته از این مورد البته هزینه ها و مالیات های دیگری هم هست که اگر آنها را لجاظ کنیم قیمت خودرو های وارداتی ، 70 درصد بیشتر از قیمتشان در کشور مادر می شود. یعنی اگر فرض کنیم تعرفه 40 درصدی خودرو را هم حذف کنیم هنوز خودروهای وارداتی حدود 30 درصد گران تر از قیمت آنها در کشورهای تولید کننده خودرو خواهد بود.(هزینه 30 درصدی شامل هزینه پلاک گذاری ،مالیات ،هزینه حمل و سود شرکت وارد کننده است)

با این فرمول قیمت ارزان ترین خودرو های اروپایی در بازار ایران در صورت صفر شدن تعرفه چه خواهد بود. یکی از ارزان ترین خودرو ها در بازار اروپا فیات پانداست. خودرویی در قدو قواره پراید، این خودرو در پایین ترین مدل با موتور 1.2 لیتری 69 اسب بخاری در ایتالیا 9 هزارو 900 یورو قیمت دارد.

یعنی قیمت این خودرو بدون حساب شدن هزینه 30 درصدی وارداتش به ایران حدود 37 میلیون تومان خواهد بود. با احتساب هزینه 30 درصدی قیمت این خودرو نزدیک 48 میلون تومان خواهد بود.

خودرو ارزان دیگر بازار اروپا، لوگان یا تندر 90 است. هم اکنون نسل سوم این خودرو در اروپا عرضه می شود. قیمت مدل نزدیک به آنچه در ایران با نام تندر 90 E2 فول فروخته می شود حدود 10 هزار یورو است . این خودرو هم پس قیمتی در حدود 37 میلیون تومان دارد که با هزینه 30 درصدی قیمتش 47 میلیون تومان خواهد بود.

خودرو اشکودا سیتی گو که هم اندازه پراید است. یکی دیگر از خودرهای ارزان اروپایی است. این خودرو در ارزان ترین مدل 9 هزار 300 یور قیمت دارد. اشکودا کارخانه ای در کشور چک است. این شرکت زیر مجموعه شرکت فولکس واگن محسوب می شود . که خودروهایش معمولا ارزان تر از خودروهای فولکس واگن و برای مشتریان متوسط رو به پایین اروپایی هستنند.

خودرو سیتی گو با قدرت موتور 60 اسب بخاری(قدرتی در حد پیکان ) با توجه به قیمت ارز حدود 34 میلیون تومان قیمت دارد که با هزینه 30 درصدی برای واردات با تعرفه صفر قیمتش به حدود 44 میلیون تومان می رسد.

در میان خودروهای آلمانی فولکس پولو از ارزان ترین مدل هاست . فولکس پولو با موتور 1.2 لیتری که 90 اسب بخار قدرت تولید می کند 15 هزار یورو قیمت دارد. این خودرو که با پژو 206 هم کلاس است با توجه به قیمت یورو ،55 میلیون تومان قیمت دارد که با هزینه 30 درصدی قیمتش نزدیک به 70 میلیون تومان خواهد شد.

پژو 208 نوه پژو 206 است این خودرو در بازار اروپا در ارزان ترین مدل 12 هزار یورو قیمت دارد که به تومان چیزی در حدود 44 میلیون می شود . این خودرو با هزینه 30 درصدی چیزی نزدیک به 60 میلیون تومان در بازار ایران می تواند قیمت داشته باشد.

در اروپا معمولا خودرو های کوچک فیات جزو ارزان ترین ها هستند و در میان محصولات گروه فیات هم خودروهای کوچک ساخت کارخانه لانچیا  جزو ارزان ترین ها هستند . از میان محصولات لانچیا هم مدل اپسیلون ارزان ترین خودرو است.

قیمت این خودرو با موتور 1.2 لیتری 69 اسب بخاری بیشتر از 9 هزار یورو یعنی بیشتر از 33 میلیون تومان است. این خودرو هم اندازه پراید، اگر وارد ایران شود با تعرفه صفر و با توجه به هزینه 30 درصدی باز هم بالای 43 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

در ایتالیا اما اگر بخواهید خودرو گران تر از فیات سوار شوید آلفا رومئو را انتخاب می کنید.خودرویی که البته همچنان در اروپا جرو ارزان ترین هاست. مدل میتو آلفا رومئو با موتور 1.4 لیتری 78 اسب بخاری، 14 هزار یور قیمت دارد که به تومان چیزی در حدود 51 میلیون تومان می شود .  قیمت این خودرو  با درنظر گرفتن هزینه 30 درصدی  به 66 میلیون تومان می رسد.

این قیمت ها نشان می دهد اگر ارزان ترین خودرو های اروپا هم وارد ایران شوند قیمت‌شان به بالای 40 میلیون تومان می‌رسد . خیلی ها فکر می کنند قیمت خودروهای  مشابه اروپایی نسبت به محصولات ایرانی در یک کلاس ،پایین تر است. اما این فکر درست نیست جایی که خودروهای ایرانی ضعف دارند کیفیت و تکنولوژی پایین تر و البته روش های فروش ضعیف تر است. 
 

برای مصرف کننده ایرانی چه باید کرد 

بررسی های اقتصادنیوز نشان می‌دهد؛ با نگاهی به قیمت خودرو های  در اروپا  مشخص است حتی در صورت واردات با تعرفه صفر باز هم خودرو ارزان به دست مصرف کننده نمی رسد و قطعا در چنین شرایطی باز هم خودرویی مانند پراید بازار خودش را خواهدداشت. البته در صورت صفر شدن تعرفه، این روند سبب رقابت شدید در بین خودروهای بالای 40 میلیون تومانی خواهد شد و عملا تولید کنندگان داخلی در این بخش از بین خواهند رفت. سوال اما اینجاست که این کار و نابود کردن تولید کننده داخلی به این قیمت آیا به مصلحت جامعه است؟ 

 نکته دیگر درباره روش های فروش خودرو در اروپاست که به نظر می رسد این روش ها با توجه به نظام بانکی در اروپا که سود سپرده بانکی بسیار کمی دارد اجرا می شود در حالی که اقتصاد ایران با سود های بالای بانکی اجازه چنین روش هایی را نمی دهد.

اما چه باید کرد که هم خودرو ارزان به دست مصرف کننده متوسط رو به پایین ایران برسد هم کیفیت مناسب باشد و هم تولید کنندگان ایرانی از بین نروند.در این باره رضا ویسه معاون معاون اول رئیس جمهور معتقد است باید به موازات رشد برند های داخلی مانند سمند با همکاری با موسسات تحقیقاتی معتبر در جهان به سمت همکاری مشترک با خودرو سازان بزرگ برویم و به جای اینکه به واردات خودرو های آنها بپردازیم راهی را باز کنیم تا آنها کارخانه های خود را به ایران بیاورند یا در صنعت خودرو سازی ایران به صورت مستقیم سرمایه گذاری کنند.

با این روش که از سوی برخی کارشناسان صنعت خودرو مطرح می شود .همانگونه که خودرو‌های اروپایی در هند ارزان تر از اروپا تولید می شوند می تواند این خودرو ها با استاندارد های روز جهان با قیمتی کمتر از اروپا در ایران تولید شوند. البته چنین اتفاقی تنها در سایه تنش زدایی در سیاست خارجی و حل تحریم های اقتصادی علیه ایران قابل تصور است.

امین آزاد / اقتصادنیوز

همراه مکانیک



دیدگاه ها

علی: 1394/4/615:16:11،
229
13
به قیمت خون مردم قیمت میخورن
Armin: 1394/4/615:24:15،
213
17
70 درصد رو چطور حساب کردید من که هرجور حساب میکنم بالا 120 درصد در میاد!!
تعرفه: 1394/4/615:52:14،
131
12
چند نکته را برای اگاهی دوستان میگم
اولا که اگر روزی تعرفه صفر بشه که نمیشه هزینه های زیر باقی میماند(شاید سالی 5 درصد کاهش یابد)
1- مالیات بر ارزش افزوده(10 درصد)
2- هزینه اسقاط خودرو فرسوده (تبصره 13)
3- هزینه پلاک و نیروی انتظامی(10 درصد)
4-هزینه هلال اهمر(5 درصد)
5-هزینه حمل و نقل
6- سود وارد کننده
7- هزینه استاندارد و بازرسی خودرو
8- هزینه انبار داری
9-هزینه بیمه
10- هزینه ثبت سفارش
پس اگر روزی تعرفه هم صفر شد شما حداقل باید 30 میلیون اضافه تر برای خرید خودرو بپردازید
دوستان میتونند برند و تو گمرک این هزینه هایی که نوشتم را ببینند.
محمد: 1394/4/615:57:38،
94
11
یعنی چی هزینه ثبت پلاک! یا خارج کردن خودروی فرسوده یا بازسازی ناوگان آمبولانس!!! یا ...

همه اینها هزینه های بیخودی هستن که به اسم های مختلف از مردم گرفته می شه. هر وقت هم که مردم به تعرفه اعتراض کنن می گن تعرفه واردات که چهل درصد بیشتر نیست!
علی: 1394/4/616:37:05،
90
9
معلومه که این مقاله رو یا مدیر بازاریابی ایرانخودرو نوشته یا مدیر سایپا. ایرانجیب یه سر یزن توفروش خودرو در مناطق ازاد بعد با قیمتهای داخل مقایسه کن. مگان ۱۲۰۰۰ یورویی را با مگان ۱۱۰ تومنی داخل مقایسه کن. تا اونجا که میدونم تندر جدید ۶۰۰۰ یورو قیمتشه نه ده هزار
احمد: 1394/4/617:49:50،
74
8
این متن تا حدودی غرض ورزانه ست یجوری نوشته خودرو سیتی گو معادل پیکان قدرت داره انگار پیکان با اون تکنولژی منسوخ شدش با این یکیه
OMID: 1394/4/619:29:29،
23
10
ال 90 تو اروبا 10000 یورو میخرن سوار میشن
10000*3300 یورومیشه 33میلیون
این اعدادو ارقام دیگه چیه
مصطفی: 1394/4/619:35:12،
20
7
اینکه چیز عجیب غریبی نیست . وقتی ارزش پول ما انقدر پایینه طبیعیه اشغالترین ماشین اروپاییا رو توی خواب هم نبینیم . هروقت دلار شد 1200 تومن بیا نرخ گذاری و معادل سازی کن
نگو این حرفها رو: 1394/4/621:59:45،
37
7
ایرانجیب راستشو بگو چقدر مایه گرفتی تو این بازار کساد آشغال سازها براشون تبلیغ کنی ؟
مثلا bmw r8 که تعرفه وارداتش صفره و تو اروپا ۷۰۰ میلیون قیمتشه چجوری میشه سه میلیارد ؟ یا اسپورتیج ۶۰ میلیونی چجوری میشه ۱۶۰ میلیون ؟
عليرضا: 1394/4/622:12:29،
31
6
اين مقاله كلا مغالطه است. يه جوري نوشته انگار همين كه قدرت موتور يكي باشه دو تا ماشين مشابه اند تفاوت عملكرد ، امكانات ، كيفيت ساخت ، تكنولوژي بروز و ... اينا رو كلا به حساب نياورده تا ماشين سال ٢٠١٥ رو با پيكان يكي كنه! بعدش قيمت فروش تو اون كشور ها رو ذكر كرده نه صادراتي يعني ماليات و عوارض اون كشور هم توشه! عدد ٣٠ درصد رو هم عمدا جوري انتخاب كرده تا قيمتها رو طوري كه ميخواد در بياره!
S&G: 1394/4/615:29:04،
104
11
حالا اعتراض های مردم رو شنیدن از خودشون مقاله میدن بیرون...در ایران خودرو و سایپا باید گل گرفته بشه با این محصولات عهد دقیانوسشون
سعید: 1394/4/620:32:06،
37
8
سوال اما اینجاست که این کار و نابود کردن تولید کننده داخلی به این قیمت آیا به مصلحت جامعه است؟



پاسخ : بله کاملا به مصلحت جامعه است.
scorpion : 1394/4/1000:23:48،
20
14
يه جور ميگه توليد داخل نابود بشه هر كى ندونه فكر ميكنه نصف توليد ناخالص داخليه تا حالا كه مونتاژ بوده حديدا" هم كه ماشين كامل وارد ميكنن آخه چه توليدى؟ ضمنا" مزاياى تعطيلى اين دو خودروساز هزاران برابر مضراتشه ارابه هاى مرگ, آلوده كننده هاى محيط زيست, اتلاف كننده هاى بنزين وسرمايه هاى ملى و ....
صادق: 1394/4/615:33:43،
121
7
دوستان عزیز باز هم یک طرف به قاضی رفته اند
1- همانند ایران در کشور های اروپایی نیز انواع مالیات و عوارض برای خرید خودرو به قیمت مصرف کننده اضافه می شود که برای صادرات این مبالغ حذف می گردد ( در حدود 25%)
2- کیفیت کلیه خودرو های نامبرده شده در حد غیر قابل تصور بالاتر از خودرو های تولید داخل است
3- در اروپا با پرداخت کمتر از 20% از قیمت خودرو می توانید از لیزینگ واقعی استفاده کنید و بهره در نظر گرفته شده کمتر از 2.5% می باشد
4- در ایران تولید کنندگان به راحتی قیمت تمام شده خودرو را ابتدا اخذ و چند ماه بعد خودرو بی کیفیت تحویل میدهند
5- دلیل مهم تسخیر بازارهای جهان ازجمله اروپا توسط تولید کنندگان آسیایی در قیمت کمتر ، کیفیت مناسب است حالا ما چرا برخلاف آب حرکت میکنیم با نویسنده مقاله و نظر خوانندگان است؟!
ارش: 1394/4/615:34:58،
93
15
همین الفا رمئو در ایران بالای 120 تومن هستش اون ماشین های که گفتی یه سر به سایت شرکت بزن پایین تر از 5000 یورو قیمت دارن نه 9 هزار یورو الکی واسه خودتون بازار درست نکنین
سینا: 1394/4/615:37:48،
68
7
سلام میشه بگی چطور حساب کردین و این قیمتها رو از کجا اوردین شاید واحد پولش دلار بوده نه یورو؟؟؟
چطور میشه اسپورتج 20 هزار دلار اونوقت یه ماشین معمولی 10 هزار یورو؟
احمد: 1394/4/616:13:39،
17
25
سینا جان یه بار تست تصادف ماشینهای اروپایی و ژاپنی رو ببینی متوجه میشی پول چی رو میدی
شنگول: 1394/4/615:39:47،
51
12
ایران جیب چطوری حساب کردی خوردو همانند پراید البته با کیفیت عالی در هند با دلار آزاد حدود 10 میلیون تومان در می اد.
اکبر: 1394/4/615:40:11،
67
26
سلام لطفا راهنمایی کنید؟
207 دنده ای91+++++++++++++

206تیپ5 صفر--------------------------
آرشایه: 1394/4/615:46:10،
63
14
206 صفر گرفتی یه خونه هم بقل تعمیرگاه مجاز بگیر
.: 1394/4/615:54:42،
55
11
صفر ايراني رو نخر پشيمون ميشي.
دلخون: 1394/4/615:44:41،
57
10
آسمان همه جا برای ایرانی جماعت تاریک است . طوری حساب میکنن که بر داشته هایت شکرگزار باشی . بهشت یه جای دیگه است!!!!!
فرشید: 1394/4/615:48:02،
64
7
آیا ال نودی که در ایران تولید میشود با تولید اروپا یکی است؟؟.آیا خدمات فروش و پس از فروش با هم یکی است؟؟. آیا قطعات مصرفی از لحاظ متریال و تولید ویا حتی لاستیک و سیستم صوتی مشابه اند. این چه مقایسه ای است که شما میفرمایید .اگر ایران خودرو و سایپا نمیتوانند تولید وخدمات و به قیمت مناسب بدهند ، ما باید جور این بی کفایتی و .... را بکشیم این همه سال تولید کردند و به زور وبا هر قیمتی که خواستند فروختند وما هم گفتیم اشکال ندارد حمایت کردیم اما تا کی ؟!!!.اگر نمیتوانید بروید وسیله دیگری تولید کنید .. بروید از مدیران شرکت های کره ای یاد بگیرید.اگر نمیتوانید ، مدیریت را به شخصی بسپارید که علم این کار را داشته باشد.مردم را چی فرض کرده اید که اینگونه مقایسه میکنید .آیا درامد اینجا و اروپا یکی است....عجب؟!!
ایرانی: 1394/4/615:48:08،
46
8
یک خودرو با تکنولوژی روز رو نباید با پراید 30 سال پیش مقایسه کرد
کلی از نظر ایمنی و امکانات و کیفیت متفاوت میتونه باشه هرچند قدرت موتور یکسانی داشته باشند.
شاهین: 1394/4/615:50:21،
18
39
این مقاله از یه جهاتی درسته
الان مایی که در منطقه آزاد کاسپین هستیم خودروی زیر 44 میلیون نداریم بخریم و اصولا پراید سوارا و ... نهایت پرایدشون رو صفر میکنن فقط برای اونایی که بالای 50 میخوان خودرو بگیرن گزینه های خوبی منطقه داره
الانم تعرفه برداشته بشه کاملا درسته تحلیل ، شما نمیتونین مثلا یه برند خب رو با قیمت زیر 60 تا 70 داشته باشید.

به نظر من تنها راه اجازه احداث خط تولید یا مستقل یا باهمکاری خودروساز های ما در ایرانه
sudn: 1394/4/615:50:39،
45
8
کافیه نگاهی به قیمت خودرو در مناطق آزاد تو سایت خودتون بکنید.
شورلت اسپارک اتومات 47 میلیون
واقعا فکر میکنید اگر تعرفه نباشه؛ کسی تندر رو با همین قیمت میخره؟
مهمان: 1394/4/615:50:44،
41
9
ایرانجیب عزیز از کارشناسای بهتری استفاده کن. این لینک خبری که چند روز پیش خودت رو سایت گذاشتیhttp://www.iranjib.ir/shownews/12999/%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/
حداقل بگو خبرای خودتو بخونه بعداً این مقاله گل واژه رو بنویسه
یاهو: 1394/4/615:51:18،
35
9
این قیمت ها ی تک فروشی است. خرید های کلی از موجودی های انبار و استوک انجام می گیرد که بمراتب ارزانتر است .
40 سال قبل هر کس می توانست خودروی دلخواه اش را وارد کند و لی سال ها ست که دولت به بهانه حمایت از تولید داخل و در اصل انحصاری
کردن این تجارت سودمند عمل می کند.



خاشاک: 1394/4/615:55:13،
40
8
به نظرتون اگه پراید یا سمند بره اروپا چند فروش میره؟اصلا کسی حاضره واسه یه پراید 7000 یورو پول بده؟یا واسه سمند10000 یورو ؟ولی مردم شریف ما بخاطر تعرفه های واردات باید اینهمه پول زحمت کشیده رو بدن تا یه لگن به اسم ماشین سوار شن ماشین هایی سال هاست پلت فرمشون از رده خارج شده
وحید : 1394/4/615:59:11،
42
8
تو را خدا بس کنید دیگه !!!!!!
کم دروغ تحویل این مردم بدبخت بدید...مگه این مردم چه گناهی کردن که یک عده معدود همه کاره این مملکت شدن و خون مردم را دارن میمکن .....الان شرکتهای ژاپنی و کره ای تمام دنیا راگرفتن با قیمتهای بسیار مناسب؟؟؟؟؟؟
Wind cruiser: 1394/4/616:14:17،
34
7
به نظر میرسه ایرانجیب یه نفعی از این مطلب میبره کلا ابن گزارش مشکوکه
از خوزستانم...: 1394/4/616:27:24،
26
6
ایرانجیب اگه در این رابطه مقاله نذاری بهتره چون مطالب خلاف واقعیت باعث کاهش محبوبیتت میشه، من نوعی اگه دو تا مطلب کذایی ببینم دیگه به ایرانجیب نمیام،
بهتره قیمت خودروها تو مناطق آزاد رو ببینید .
mehdi: 1394/4/616:38:52،
21
7
من فقط یه چیزی میگم اینم اینکه حقوق مردم رو نگاه کنید بعد بگید موتور قدرت پیکان یا لوگان لطفا منطقی باشید ما نسبت به حقوق داریم ماشین بد با کیفیت خیلی بد و قیمت خیلی زیاد سوار میشیم و بدون خدمات خوب.
بازار آزاد: 1394/4/616:48:01،
47
6
بابا دست این خودرو ساز ها درد نکنه دیدین تازه دارن ارزونم می دن این دو تا شرکت به فکر مردمن وگر نه می خواستن بازار اروپا رو الان قبضه کرده بودن اما نویسنده محترم شما یه نکته رو فراموش کردین اونم بحث کیفیته تو ااروپا این ماشین ها رو به عنوان زباله هم قبول نمی کنن چه برسه ماشین در ضمن کیه که دوست نداشته باشه کالای با کیفیت و قیمت مناسب داخلی رو اسنفاده کنه اما در اقتصاد در همه جای دنیا انحصار مساوی با فساد ه و باعث عدم پیشرفت اون صنعت میشه
رامین: 1394/4/617:23:55،
28
6
من خودم 6 ماهه ماشینم و فروختم و هنوز هیچی نخریدم. خسته شدم از بس تعمیرگاههای ایران خودرو رفتم، چرا باید ماشین و که صفر تحویل میگیری هر روز بری گارانتی ؟!؟!
تا زمانی که نتونم ماشین خوب و با کیفیت بخرم فعلا بدون ماشین سر میکنم.
فرجام: 1394/4/618:15:06،
23
6
مقاله نويس محترم كيفيت مواد به كار رفته با خودرويي كه به ايران وارد ميشه
كاملا متفاوت هست براي نمونه جلو داشبورد ٢٠٦ در زمان ورودش به ايران
در هفت كلاس در اروپا ساخته ميشد كه كلاس شش و هفتش به ايران صادر
ميشود و كلاس يك براي اروپا و كلاس دو و سه براي تركيه و اروپاي شرقي
اون زمان،،، كه قيمتهاي كاملا متفاوتي داشتن با هم و همين امر در مورد تمام
قطعات ديگه هم به چشم ميخوره
الان همين موارد بسته به سفارش وارد كنندهاي عزيز در مورد رنوهاي وارداتي
جود داره كه از تركيه وارد ميشن نه فرانسه
اطلاعات درست بديد به مردم
مهر آیین: 1394/4/618:20:15،
44
7
ایران جیب این قیمتا را از کجات آوردی؟؟

یه مثال نغز می زنم که کل محاسبات بره زیر سوال.

لکسوس lx570 مدل 2014 تو ایران یک میلیارد و سیصد میلیون تومان قیمتشه.خب همین حالا برو تو سایت لکسوس،مدل 2015 قیمت زده 83180 دلار امریکا یعنی به عبارتی با دلار 3300 تومان میشه حدود 275000000تومان با 30درصد شما میشه 357000000 تومان.چند دارن تو پاچه ملت میکنند 1300000000تومان یعنی حدود 950000000تومان بله نهصد و پنجاه میلیون تومان ناقابل این وسط معلوم نیست کجا میره..بقیه خودروها هم همین طوره.وقتی کمیته امداد میاد پورشه با دلار مفت وارد میکنه و بالای یکی دو میلیارد میفروشه وضع مملکت بهتر از این نمیشه.من چند سالیه که تو طرح ایتام کمیته امداد 4 نفرو تحت پوشش داشتم وقتی فهمیدم کمیته امداد این کارا می کنه از این طرح انصراف دادم و دیگه هیچ کمکی نمی کنم
رضا: 1394/4/618:26:45،
14
16
پارسTU5++++ دنا _ _ _ _
مجتبی: 1394/4/618:49:17،
23
6
کی گفته ارزان ترین محصول فولوکس واگن پولو

اولا پولو سه سیلندر داریم و پولو چهار سیلندر که سه سیلندر ارزانتر
دوما ارزانترین محصول فولوکس واگن پولو نیست و ماشینی به اسم اپ
Volkswagen. Up!
دقیقا همین چیزی که نوشتم براتون با یک علامت تعجب
سه سیلنر اینجا تو هلند که من زندگی میکنم حدود ۹۰۰۰ یورو
شما هم لطفا مقاله تونو با تحقیق علمی بنویسین نه که ادعا میکنین در حالیکه ادعا شما درست نیست و ماشین ارزانتری هم هست مثل vw up!
مرتضی: 1394/4/618:52:40،
21
7
آخه یکی نیست بگه تکنولوژی اون خودرو ها کجا و پژو های 30 سال پیش ایران کجا اخه الان ال 90 که تو ایران تولید میشه رو خواهشا بریت با ال90 اون ها مقایسه کنید کلا اطاق و امکاناتش زمین تا آسمون فرق داره
سور: 1394/4/619:36:31،
8
12
اتفاقا ال 90 به طور کامل تو ایران منتاژ میشه و هیچ آپشن خاصی ازش حذف نشد (غیر از یه سری قطعات پلاستیکی که با 50 ت تو بابازر هست میشه ببندی) اون ال90 که شما دیدی لوگان جدید هست با قیمتی حدود 7000 یورو در مدل پایش تا 10000 یورو که دارای مانیتور و دوربین و جی پی اس و ... است
مجتبی : 1394/4/618:57:20،
16
5
در ثانی محصولی مثل محصولات المان همه جای دنیا بهش تعرفه میخورهمن در هلند هستم و قیمت یک ماشین المانی در هلند اگه ۳۰۰۰ یورو یاشه همون در آمان ۱۲۰۰ یوروپس تعرفه واردات همه جا هست الا کشور تولید کننده
مجتبی: 1394/4/619:09:49،
19
6
اها یه چیز دیگه
الان کیا پیکانتو ۲۰۱۵
هیوندا ای ۱۰ -۲۰۱۵
پژو ۱۰۸ -۲۰۱۵فولوکس up
اینا جز ارزونترین ها هستند

و در اخر شما کیفیت اسفالت اینجا رو با تهرون که پر چاله و چولست یکی نکن
همچنین خدمات گارانتی که میگیریکیفیت بنزین
و و و یکی دو تا نیست که از چیش بگم براتون که
استاد: 1394/4/619:14:27،
29
7
نکاتی پیرامون مقاله مغرضانه و البته پر از دروغ:
1- قیمت های پایه مورد استناد واقعی نبوده و بالار از قیمت واقعی است (برای مثال لوگان جدید فیس لیفت در تزکیه 8000 دلار می باشد).
2- روی قیمت تمتم شده کمپانی، قیمت حمل و نقل لحاظ شده است.
3- در صورت خرید عمده، تخفیف هم داده می شود.
4- فقط قدرت موتور برای مقایسه کیفیت دو خودرو که اینجا مورد استناد نویسنده قرار گرفته است، بسیار ساده لوحانه بوده و نشان از بیسوادی نویسنده است. هیچ اشاره ای به امنیت، کیفیت، گشتاور، مصرف سوخت، شتاب، سیستم تعلیق، نرمز و.. نشده است.
5- شرکت های خودو سازی خارجی از دم قسط با بهره زیر 3% خودرو می فروشند.
6- تمای این شرکت ها گارانتی واقعی و حداقل 3 ساله کامل دارند.
7- به خودروهایی مثل کیا پیکانتو، میتسو بیشی میراژ، هیوندای i10 نیسان ورسا، رنو وید و.. که زیر 10000 دلارند، عامدانه اشاره نشده است.
سعيد ١: 1394/4/715:08:51،
8
6
نكته كه بايد من اضافه كنم هزينه بيمه است كه گاها تا ٢٠٪ خودرو براى جوانهاى زير ٢٣ سال كه مصرف كننده اين جور خودرو ها هستند مى باشد،
و همچنين ماليات مصرف كننده است

اگر خريد عمده باشد و براى صادرات از كشور مقصد به ايران باشد ٥٠٪ اون قيمت ها در مياد يا به قول گمركى ها قيمت فوب كه كمتر از قيمت مصرف كننده در كشور خودش در مياد،
همان طور كه سمند و پرايد ى كه ما صادر مى كنيم ارزانتر از قيمتى است كه ما پرداخت مى كنيم
استاد: 1394/4/619:21:36،
31
6
ادامه:
8- تمامی خودرو های بحث شده خودروی روز هستند و از تکنولوژی روز استفاده می کنند (آخرین فیس لیفت همگی بالای 2012 است) در حالیکه تکنولوژی خودرو های ایرانی بالای 15 سال عمر دارند (پژو 405 سال 1986 خودری سال فرانسه بوده است).
9- قیمت صادراتی کمپانی ها معمولاً 30% پایین تر از قیمت اعلامی کمپانی می باشد (مثال: پراید در ایران بالای بیست میلیناما در عراق و سوریه 5000 دلار (16 میلیون) قیمت دارد.
10- در صورت پیان مافیای خودروسازی و اجازه سرمایه گذاری به شرکت های خارجی، خودروها در ایرانساخته خواند شد که این هم در قیمت تمتم شده 30% تاثیر کاهشی خواهد داشت. لذا عدم انجام شدن این امر هم باز به انحصار طلبی خودرو سازها بر می گردد.
در پایان نکات زیاد است اما از سایت وزین ایرانجیب خواهشمندیم که تریبون یه عده بیسواد، مغرض، دروغگو نشود و جانب عدالت و انصاف را رعایت کند.
با تشکر
صدرا: 1394/4/619:39:03،
14
6
بیچاره اروپاییها قیمت این خودروها اصلا با در آمد شان نمی خونه....!
چوپان د روغگو: 1394/4/622:07:25،
12
5
مشکلی نیست بابا این سایت ایرانیسم خرج داره باید از یه جایی نون بخوره دیگه...
ایرانی: 1394/4/622:19:22،
11
6
خدا وکیلی چقدر از سایپا حقوق میگیری این حرفها را مینویسی
امیر: 1394/4/622:40:29،
16
6
نویسنده مقاله محترم هیچ چیزی در مورد تجارت. نمیدونه. اولا این اتومبیل ها از نظر کیفی و کمی قابل قیاس با فرغون های داخلی ایران نیست و دوما ابن برای مصرف خود اتحادیه اروپا است با حساب مالیات و بیمه. که برای صادرات این مبالغ کسر میشه سونا اینجا. چیزی بنام خرید نقدی و پیش خرید اتومبیل وجود نداره و با پرداخت 30 درصد کل مبلغ صاحب اتومبیل میشی که 5 سال گارانتی کامل داره البته نه مثل گارانتی ایران
بي نام ماشين شناس: 1394/4/623:03:30،
18
5
ما راضي ب نابو ي كسي يا چيزي نيستيم ولي حق مصرف كننده كجا ديده ميشه - ما سالها از خودر سازها حمايت كرديم ولي اخرش اين شد پس حالا كي از مصرف كننده حمايت ميكنه - يا اينكه مصرف كننده در اين حلقه حقي ندارد و هرچه هست حق انهاست؟؟؟
رضامیلانو: 1394/4/702:39:17،
13
6
توجه کنید این مقاله قیمت تکی ماشینهارو برای مصرف کننده نوشته حال انکه اگه بخواهی عمده از یک کارخانه وارد کنی یا نمایندگی بزنی تولید انبوهش چقدر ارزانتر تمام میشه شما بگویید.؟
roa: 1394/4/708:11:37،
12
6
اصلا گیریم همه این قیمتا درست باشه:اینم بگین اونجا یه کارگر با حقوق چند ماه میتونه راحت یکی بخره تازه همشون رو اقساطی میدن بدون بهره اینجا چی
ارش: 1394/4/709:54:52،
10
5
لطفا اگه مقاله مینیویسید صادق باشید . لطف این سایت رو بخونید http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1557865032226161699
نیسان ورسا 2015 11990 دلار.حجم موتور: 1600 سی سی . قدرت: 109 اسب بخار ، مصرف سوخت: 7.8 لیتر در 100 کیلومتر. 6 دنده
شورلت اسپارک 2014 12170 دلار.حجم موتور: 1200 سی سی . قدرت: 84 اسب بخار، مصرف سوخت: 7.2 لیتر در 100 کیلومتر. 6 دنده
فورد فیستا 2014 14100 دلار.حجم موتور: 1600 سی سی، قدرت: 120 اسب بخار، مصرف سوخت: 6.5 لیتر در 100 کیلومتر، 7 دنده
واقعا این ها ماشینه یا به قول خودتون ال 90 . ال 90 رو خود فرانسوی ها سوار نمیشن. پراید در بهترین شرایط 8 تا میسوزنونه . اینها قیمت فروش نهایی در کشور مقصده . .اقایونی که میگن 30 درصد باید پول زور بدین. آره شاید منظورتون اینه که اینجا ایرانه. بله درسته اینجا ایرانه.
ملك: 1394/4/710:07:22،
7
5
موضوع بحث چيز ديگست يه عده اين وسط ميگن دنا يا پارس تي يو5. نخود چي يا كرانچي. اي داد بيداد.
سجاد: 1394/4/710:12:54،
10
7
آقا شما تعرفه رو بردارید،به قیمتاش کاری نداشته باشید ما خودمون بلدیم حساب کنیم،اصلا این مقایسه درست نیست، اولا کیفیت محصولات اروپا کجا و ایران خودرو کجا؟ و اینقد گزینه ها برا خرید هست خودمون میدونیم چی بخزیم،بهترین خودروهای روز دنیا بین 18تا 30هزار دلار هستن که قیمتشون اگرچه بیشتره ولی تفاوتشون از زمین تا آسمونه،برای مثال: مزدا3 و6،تویوتا کرولا وکمری،فولکس پاسات،فورد فوکوس،تاروس،فیوژن وموستانگ،شورولت کامارو،مالیبو ،نیسان آلتیما،تیانا،مورانو وقشقایی،هوندا آکوردو سیویک و خیلی ماشینای دیگه... حالا کدوم ازینا تو بازار ایران کمتر از صدتومنه؟ همین یاریسه 40تومنی رو ایرتویا داره 110به ملت میندازه،مزدا3 60تومنی رو دارن 140تومن به ملت میدن،این کجاش 70درصده؟؟خوبه معنای 70درصدو هم فهمیدیم‏!‏‏!آقا ملت دیگه بلندن خودشون حساب کنن با یه عده آدم بی سواد طرف نیستین که بیاین و اطلاعات غلط بدین
ممد: 1394/4/711:17:44،
8
5
آقای محترم شما مثل اینکه دلار این مملکت رو حساب نمیکنی در جایی که ضعیف ترین پول دنیا در مقابل دلار چیزی برای گفتن نداره باید هم گفت ماشین ارزون در ایران بالای 40 میلیون تموم میشه زیرا اگر دلار رو منصفانه در ایران 1000 حسابکنیم اونوقت ماشین مورد نظر جنابعالی قیمتش تقسیم به 3 میشه
فرهاد: 1394/4/712:08:55،
10
5
نویسنده محترم اگه اینجوره که شما میفرمایید تعرفه ها رو بردارید بذارید مردم خودشون تصمیم بگیرن تولیدات شما رو بخرن یا خارجیشو. به شعور خواننده متن احترام بذار و موتور روز اروپا رو با موتور پیکان که سالهاست در اروپا جزو عتیقه ها محسوب میشه مقایسه نکن. ضمنا کیفیت خودروهای ساخت اروپا رو با ساخت داخل مقایسه نکن. تولیدات ما رو با ارفاق با تولیدات چینی (اونم نه هر خودروی چینی) مقایسه کن. اگه شما تونستی یکی از همین تولیدات فاجعه بار رو به ضعیفترین کشور اتحادیه اروپا با نصف قیمت فروش ایران صادر کن. اگه تونستی فقط واسه یک خودرو تولید داخل استاندارد اروپا رو بگیر. تعرفه واردات و پولهای زور جانبی که میگیرند فقط باعث عقب ماندگی خودروسازان ما شده. چهل سال پیش وقتی ما پیکان تولید و مونتاژ میکردیم کره ای ها فرغون رو بلد نبودن تولید کنن و چینی ها به الاغ میگفتن هلی کوپتر. حالا کره داره خودروهای درجه یک
فرهاد: 1394/4/712:18:40،
8
6
حالا کره داره خودرو به اروپا و آمریکا صادر میکنه و چین با سرعت وحشتناک داره کیفیت تولیداتشو بالا میبره و مطمئنا تا چند سال آینده جزو برترین خودروسازان میشه. اصلی ترین عاملش هم همین تعرفه هاست که رقابت رو صفر کرده. عوامل بعدیش فساد گسترده در سطح مدیران و عدم اهمیت به تحقیقات و بی ارزش بودن نوابغ صنعت در چشم مدیران.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل