کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۳۱۴۱شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۱۶۱۱۴۷ بازدید

طلا در بازار جهانی پس از پنج روز کاهش، روز جمعه اندکی افزایش یافت با اینهمه هفته گذشته را با کاهش بیش از دو درصد به پایان رساند.

طلا در بازار جهانی پس از پنج روز کاهش، روز جمعه اندکی افزایش یافت با اینهمه هفته گذشته را با کاهش بیش از دو درصد به پایان رساند.

صعود ارزش دلار، بهبود اقتصاد آمریکا و دورنمای افزایش نرخهای بهره به این معناست که فلزات ارزشمد جذابیتشان را به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه از دست داده اند. معامله گران اکنون به داراییهایی مانند اوراق قرضه جدید و سهام که بازده بهتری دارند، علاقه نشان می‌دهند و از طلا روگردان شده اند.

قیمت طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون که معامله گران سعی کرده اند زمان افزایش نرخهای بهره را ارزیابی کنند، بیش از 10 بار بین صعود و سقوط نوسان داشته است و در حال حاضر 0.9 درصد کاهش نشان می‌دهد. نرخهای بهره بالاتر جذابیت طلا را که دارایی بدون بازده است، کمتر می‌کند.

بهای معاملات آتی طلا در بازار نیویورک پس از اینکه روز پنج شنبه به پایین‌ترین قیمت در سه هفته گذشته نزول کرد، روز جمعه تغییر چندانی نداشت و طبق آمار بلومبرگ، 28 درصد کمتر از متوسط 100 روز معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت روز جمعه 0.1 درصد یا 1.40 دلار افزایش یافت و به 1173 دلار رسید. قیمت طلا در پنج روز منتهی به جمعه روند نزولی داشت و پس از اینکه موفق نشد به بالای مرز روانی پراهمیت 1200 دلار صعود کند، هفته گذشته را با 2.4 درصد کاهش به پایان رساند و تقریبا همه رشد قیمتش در دو هفته پیش را از دست داد.

طلا از اواسط مارس تاکنون در بازه 1160 تا 1230 دلار بوده و با وجود خوش بینی که در پی تشدید بحران بدهی یونان به وجود آمد، موفق نشد به سطح بالاتری صعود کرد. این فلز ارزشمند همچنان تا حدودی از رشد ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا پشتیبانی شد.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است، روز پنج شنبه به میزان 6.9 تن افزایش یافت که بزرگترین افزایش یک روزه از دوم فوریه بود.

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو از میان 33 کارشناس بازار، 19 نفر پاسخ دادند که از میان این عده، هفت نفر یا 37 درصد افزایش، شش نفر یا 31 درصد کاهش و شش نفر ثابت ماندن قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. کارشناسان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران بازار معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

بازار طلا به نتایج مذاکرات میان یونان و وام دهندگان که هفته جاری انجام می‌شود، چشم دوخته است. طلا که همواره یک سرمایه گذاری مطمئن در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و مالی به شمار می‌رود، دو هفته قبل تحت تاثیر وخامت بحران بدهی یونان اندکی پشتیبانی شده بود با اینهمه دو طرف در روزهای اخیر پیشرفتی برای دستیابی به توافق داشته اند.

همچنین بر اساس گزارش رویترز، قوی شدن ارزش دلار که تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت در آمریکا صورت گرفته است، امکان صعود طلا را که معاملاتش به این ارز انجام می‌شود و معمولا خلاف جهت دلار حرکت می‌کند، محدودتر می‌کند. شاخص دلارICE روز جمعه حدود 0.3 درصد صعود کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها