کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پایان تیرماه آخرین فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی


کد خبر : ۱۳۱۳۸شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۲۴۲۵۲۰ بازدید

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مودیان برای انجام امور مالیاتی خود از تسلیم اظهارنامه تا پرداخت الکترونیکی فقط تا پایان تیر فرصت دارند که ...

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مودیان برای انجام امور مالیاتی خود از تسلیم اظهارنامه تا پرداخت الکترونیکی فقط تا پایان تیر فرصت دارند که در پایگاه الکترونیکی این سازمان ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا، حسین وکیلی با اشاره به اینکه تشکیل پرونده الکترونیکی نخستین گام برای انجام الکترونیکی امور مالیاتی مودیان است، افزود: اگر مودیان در پایگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی ثبت نام و شماره منحصربفرد دریافت نکنند ؛ امکان ارائه اظهارنامه نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی از طریق پایگاه www.tax.gov.ir طبق قانون 31 تیر و غیر قابل تمدید است و مودیان تا قبل این تاریخ فرصت دارند در سامانه ثبت نام و شماره منحصربفرد خود را دریافت کنند.

 

تاخیر در ارائه صورتحساب معاملات مشمول جرائم سنگین

معاون سازمان امور مالیاتی کشور درباره صورتحساب معاملات موضوع ماده 169 مکرر نیز گفت:‌ مودیان باید فهرست معاملات خود را هر سه ماه به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند و مهلت ارسال هم یک ماه بعد از پایان هر سه ماه است.

وکیلی افزود: به عنوان مثال مهلت ارسال صورتحساب معاملات فصل بهار؛ پایان تیر است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهمیت ارائه فهرست معاملات بر مبنای اطلاعات دقیق و در جهت عدالت مالیاتی و مشارکت مردم در تامین مالیات ، گفت: تاخیر در ارائه فهرست معاملات، مشمول جرائم سنگین است و قابل بخشودگی هم نیست.

وکیلی با اشاره به نرخ موثر 2 تا 3 درصدی مالیات، افزود: اگر مودیان صورتحساب معاملات را در زمان مقرر به سازمان امور مالیاتی ارسال نکنند 10 درصد رقم صورتحساب جریمه خواهند شد که بخشودگی هم ندارد و این جریمه سنگینی محسوب می شود.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور به مودیان توصیه کرد: تکالیف مالیاتی خود را به موقع انجام دهند تا جریمه نشوند.

وی درباره وضع مالیاتی فروشگاههای اینترنتی که روز به روز هم در حال گسترش هستند ، گفت: فروش اینترنتی نوعی روش فروش یا تبلیغ کالاست.

وکیلی با بیان اینکه در فروشگاههای اینترنتی در فضای مجازی امکان تبلیغ کالا، سفارش و پرداخت فراهم می‌شود، افزود: همه مراحل در فروشگاههای اینترنتی برای سازمان امور مالیاتی قابل رصد است.

وی گفت: کالایی که به روش اینترنتی به فروش می‌رسد از طریق تولید داخل یا واردات تامین شده است و آمارهای آن موجود است و فقط فضای مجازی بستر معامله را آسان‌تر کرده است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر مزیت‌های خرید و فروش اینترنتی کالا، این روش برای مدیریت شهری نیز مفید است و مردم را تشویق می کنیم در صورت وصول اطمینان، با این روش خرید انجام دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها