کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

رتبه‌بندی عرضه‌کنندگان خودرو در کشور

کدخبر:۱۳۱۳۰شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۴۱۳۶۳۳ بازدید

جدول رده‌بندی میزان رضایت مشتریان از خدمات فروش عرضه‌کنندگان خودرو کشور در حالی اعلام شد که طبق آن، واردکننده‌ها و مونتاژکاران، رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند و رده‌های میانی و ...
جدول رده‌بندی میزان رضایت مشتریان از خدمات فروش عرضه‌کنندگان خودرو کشور در حالی اعلام شد که طبق آن، واردکننده‌ها و مونتاژکاران، رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند و رده‌های میانی و انتهایی نیز نصیب خودروسازان داخلی شد.
 
براساس این گزارش که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده، میزان رضایتمندی مشتریان در شش ماه دوم سال 93، افزایشی 3/ 6 درصدی را در مقایسه با شش ماه نخست همان سال، نشان می‌دهد. همچنین طبق آمار، رضایتمندی مشتریان در شش ماه دوم سال 90، کمی بیش از شش ماه نخست بوده، اما در شش ماه اول سال 91 با افت روبه‌رو شده است. در شش ماه دوم سال 91 دوباره با رشد رضایتمندی مواجه می‌شویم، اما در گزارش بعدی (شش ماه نخست سال 92)، رضایتمندی دوباره افت می‌کند. 

به گزارش دنیای اقتصاد، هرچند در شش ماه دوم 92 رضایتمندی مشتریان بالا می‌رود، اما در گزارش بعدی (شش ماه نخست سال 93) افتی چند باره را تجربه می‌کند و در نهایت طی شش ماه دوم 93، رضایتمندی مشتریان افزایش می‌یابد. اما برای تهیه گزارش مربوطه، بازرسان شرکت بازرسی با 121 هزار و 923 نفر از خريداران خودرو که از 14 شرکت عرضه‌کننده، 82 مدل خودرو را خریداری کرده‌اند، مصاحبه انجام شده تا مشخص شود میزان رضایت آنها از خدمات فروش در نیمه دوم سال گذشته، به چه اندازه بوده است. براساس اين نظرسنجي، بیشترین انتقاد و نارضایتی مطرح شده از سوی مشتریان، به «قیمت خودروهای عرضه شده» مربوط است، چه آنکه مصاحبه شوندگان از قیمت بالای خودروها (چه داخلی و چه خارجی) گله و شکایت داشته‌اند.

طبق آمار، بیش از 17 درصد از مصاحبه‌شوندگان، به‌طور مستقیم از قیمت خودروهای عرضه شده ابراز نارضایتی کرده‌اند. این در حالی است که در بین شاخص‌های «فروش»، مشتریان کمترین میزان رضایتمندی را از «رفع ايرادات احتمالي به هنگام تحويل خودرو» داشته‌اند و بيشترين ميزان رضايت آنها نيز به «نحوه برخورد پرسنل» مربوط می‌شود. اما صدرنشینی شرکت‌های واردکننده و مونتاژکار در جدول رده‌بندی میزان رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروها در حالی است که به نظر می‌رسد فعالیت کمتر این شرکت‌ها در مقایسه با خودروسازان بزرگ داخلی (ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو)، یکی از دلایل اصلی جلب رضایت آنهاست. به عبارت بهتر، خودروسازان بزرگ داخلی مشتریانی چند میلیونی دارند و طبعا جلب رضایت آنها بسیار سخت‌تر از واردکننده‌ها و مونتاژکارانی است که دارای مشتریان بسیار کمتری هستند.

هرچه هست، طبق گزارش اعلامی، «آرین موتور پویا» که عرضه‌کننده خودروهای میتسوبیشی در ایران به شمار می‌رود، توانسته بیشترین رضایتمندی مشتریان را در حوزه فروش به دست بیاورد. این شرکت از شاخص 1000، امتیاز 679 را کسب کرده و 9 امتیاز بیش از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی «کرمان موتور» قرار دارد. کرمان موتوری‌ها که خودروهای لیفان و جک را مونتاژ و روانه بازار کشور کرده‌اند، 670 امتیاز به دست آورده و دومین شرکت برتر عرضه‌کننده خودرو کشور محسوب می‌شوند. در رده سوم نیز یک مونتاژکار به چشم می‌آید؛ «خودروسازان راین» که وولکس C30 را عرضه می‌کند و توانسته 655 امتیاز به دست بیاورد.

از راینی‌ها که بگذریم، رده چهارم جدول به آسان موتور رسیده، شرکتی واردکننده که محصولات هیوندایی را روانه بازار کرده و 652 امتیاز به دست آورده است. این در حالی است که اطلس خودرویی‌ها به‌عنوان واردکننده محصولات کیاموتورز کره، در رده سیزدهم جدول (رتبه آخر) جا خوش کرده‌اند. هرچه هست، پشت سر آسان موتور و در رده پنجم، «مدیران خودرو» به چشم می‌آید، شرکتی که مونتاژکننده محصولات چری چین (ام وی ام) به حساب می‌آید و 648 امتیاز دارد.

اما در رده ششم بالاخره به یکی از خودروسازان داخلی یعنی ایران خودرو برمی‌خوریم؛ این شرکت که خودروهایی مانند سمند و پژو 405 و 206 و 405 و رانا و... را تولید و عرضه می‌کند، امتیازی مشابه «مدیران خودرو» را کسب کرده است. این در حالی است که سایپا و پارس خودرو به‌عنوان دیگر خودروسازان بزرگ کشور، به‌ترتیب در رده‌های نهم و دهم جای گرفته‌اند. سایپایی‌ها که عرضه‌کننده پراید و تیبا و آریو و... به حساب می‌آیند، 611 امتیاز دارند و پارس خودرویی‌ها نیز به‌عنوان عرضه‌کننده تندر و برلیانس و پراید و...، 588 امتیاز. جدول موردنظر اما سه شرکت دیگر را نیز در خود جای داده که در این بین، مدیاقشم عرضه‌کننده محصولات ام جی، با 624 امتیاز در رده هفتم قرار دارد و بهمن موتور نیز به‌عنوان عرضه‌کننده مزدا و بسترن و لندمارک، با امتیاز 619، رده هشتم را به خود اختصاص داده است. همچنین دیارخودرو نیز که سابرینا و گریت وال را عرضه می‌کند، با 585 امتیاز، عضو یازدهم جدول به شمار می‌رود.
بلیط هواپیما



دیدگاه ها

mahyar: 1394/4/609:30:25،
76
32
دمت گرم ایران جیب باعث شدی خندم بگیره اول صبحی

رتبه بندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخهه
اروین: 1394/4/609:49:35،
44
48
ارین موتور اول شده ِ:معلومه که این رتبه بندی همش الکیه.من واسه لنسر 2014 که از این شرکت گرفتم درگیرم .خدماتشون هم که صفر صفر هست واسه یک سرویس دوره ایی که 600 هزار تومن میگیرن در حالی که بقیه با 200 تومن انجام میدن
به مشکلی هم بربخوری میگن عادیه تو همه ماشینه هست اگه بدتر شد برگرد
....: 1394/4/610:08:22،
39
26
فکر کنم اولین رتبه باید از 14 شروع شود یعنی شرکت نفر اول باید رتبه بعد از اخر را بگیرد
علی کارشناس مدیریت صنعتی: 1394/4/609:33:44،
63
36
نخرید مردم تا قیمتها شکسته شه
بيژن: 1394/4/609:42:42،
39
36
از بين يازده شركت ديار آخريشه يعني باور كنيد اگه هزار تا شركت ديگه بود ديار باز از آخر اول بود خدايش من شركت به اين روداري نديده بودم كه جلوي طلبكارانش اعم از مشتري يا خدمات پس از فروش با روداري و بي اخترامي حق بجانبي رفتار كنه و هيج كس يا قانوني نيست كه جلودارش باشه جبيب جان تو يه كاري بكن
درمانده: 1394/4/611:21:05،
23
23
دیار خودرو تا کی می خواهد چنین رفتار کند چرا وزارت صنعت معدن تجارت و سازمان بازرسی کل کشور موضوع را بررسی نمی نماید؟
مرتضي: 1394/4/609:53:58،
43
32
اقا چ كشكي چ دوغي فروش فوري مارو الان ده روزه ندادن
١٠٠ روز ديگه هم نمياد
واقعا شرم اوره باعث تاسفه كه روز روشن سرت كلاه ميزارن
از بازار بخريد از شركت نخريد
خواننده: 1394/4/610:17:00،
51
29
بابا ایران جیب این رتبه بندی ها رو داخل یک جدول کن که آدم در یک نگاه یک ارزیابی کلی داشته باشه بعد اگر خواستی توضیحاتی رو قبل یا بعد از جدول قرار بده
ماني: 1394/4/610:18:30،
28
26
ممكنه آمارها ي كمي بالا پايين باشه ولي خدا رو شكر به نظر مي رسه لگن سازان ايراني دارن يواش يواش از صحنه روزگار محو مي شن تا بفهمن موفقيت در بازار تجارت نياز به يك فرآيند برد برد داره نه مثل اينا كه خودشون برنده و خريدار بازنده تجارت باشه. باشد كه شايد اين آمار باعث بيداري اين دوستان بشه و قدر اين خريدارا رو بهتر بدونن و با توليد باكيفيت و خدمات خوب به اونا احترام بگذارند. سپاس
خریدار بی نوا: 1394/4/610:46:07،
28
25
شرکت دیار خودرو که به حقوق مشتریان خود هیچ گونه توجه ای ندارد چه برسد به احترام به حقوق مصرف کننده.واقعا شرکت بی در و پیکری می باشد خودروهای پیش فروش شده در مهرماه سال گذشته با تحویل 3 و 4 و 5 ماهی را هنوز تحویل نداده که هیچ مشغول دست به سر کردن مشتریان و دادن وعده و وعید می باشد ((قابل توجه مقام های نظارتی و سازمان حمایت از مصرف کننده ))
شایان: 1394/4/615:42:53،
32
32
یعنی واقعا فقط ۱۷ درصد از قیمت خودرو ناراضی اند تنها موردی که مردم ۱۰۰درصد ناراضیند همین قیمته

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد / مهر 96 + جدول
شرایط پیش فروش خودروی پژو 207 اتوماتیک ویژه مهر 96 با ظرفیت محدود
بخشنامه جدید پیش فروش خودروی رنو ساندرو استپ وی منتشر شد - آبان 96
شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو منتشر شد/ آبان 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - آبان 96
آغاز دور جدید پیش فروش رنو ساندرو استپ وی با ظرفیت محدود - آبان 96
معرفی جایگزین احتمالی پژو 405 در ایران
معرفی پرفروش‌ترین نوشابه‌های انرژی‌زا در جهان
آغاز دور جدید پیش فروش خودروی دنا پلاس از سوی ایران خودرو - مهر 96
ورود نسل جدید خودروهای ماهیندرا به ایران + حدود قیمت
شرایط جدید فروش نقد و اقساط محصولات شاسی‌بلند شرکت ایران خودرو - آبان 96
حواشی عجیب باز هم در ثبت‌نام ساندرو استپ‌وی امروز دوشنبه
آغاز دور جدید فروش محصولات شرکت پارس خودرو - آبان 96
کدام خودروها در بازار بیشترین اختلاف قیمت را با نمایندگی دارند؟
خودروی جدید بسترن B30 به مشتریان تحویل داده شد + قیمت بازار
آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار