کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط قیمت‌ به علت امتناع مردم از خرید مرغ


کد خبر : ۱۳۱۱۳جمعه، ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶:۴۷۳۵۴۸ بازدید

شایعات پیرامون آنفولانزای مرغی باعث شده تا تقاضا برای مصرف مرغ در شهرهای شمالی کشور كاهش چشمگيری پیدا کند اين در حاليست ...

شایعات پیرامون آنفولانزای مرغی باعث شده تا تقاضا برای مصرف مرغ در شهرهای شمالی کشور كاهش چشمگيری پیدا کند اين در حاليست كه به زعم كارشناسان حوزه سلامت اين بيماری قابل انتقال به انسان نيست.

 

به گزارش اقتصاد نيوز، فروشندگان مرغ و ماهی‌ مازندران از وضعيت فروش خود راضی نيستند و مي گويند؛ مدتی بازار مرغ در شرايط عادی نيز به خاطر موقعيت فصل و... دچار ركود شده بود اما حالا شایعات در خصوص آنفولانزای مرغی و تب کریمه کنگو باعث شده است که رکود این بازار شدیدتر شود. 

به گفته فعالان بازار مرغ مازندران با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان انتظار رونق نسبی كار و كاسبی خود را داشتيم اما به خاطر افتادن سايه آنفولانزا بر مرغداری‌ها برخلاف هرسال رونقی را شاهد نیستیم. 

مشاهدات خبرنگار ما در بازار مرغ شهرهای كلاردشت، متل قو و نشتارود مازندران نشان می دهد كه قيمت مرغ به شكل محسوسي كاهش يافته است ولی به طور كلی در نقاط مختلف استان و حتی نقاط مختلف شهرهاي اين استان با قيمتهای يكسانی عرضه نمی شود.

در مجموع قيمت مرغ در استان مازندان ميان شش هزار و ٢٠٠ تومان تا شش هزار و 800 تومان پراكنده است. اين قيمت زمانی قابل توجه است كه بدانيم چندی پيش وزير جهاد كشاورزی قيمت مقبول برای مرغ (يعنی ميزانی كه توليدكنندگان مرغ ضرر نكنند) را هفت هزار و ٢٠٠ تومان اعلام كرده بود.

يكی از فروشندگان شهرستان كلاردشت توضيح می دهد: مرغهای ما همه متعلق به منطقه نوشهر هستند و آلوده نیستند ولی مردم نسبت به مرغ بی اعتماد شده اند و قیمت ان به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

يكي ديگر از آنها با بيان اينكه، شايعات مطرح شده درباره آنفولانزای مرغی، باعث شده وضعيت آنفولانزای مرغی در مازندران بحرانی جلوه كند، اظهار كرد: اين بيماری در ميان تعدادی مرغ مشاهده شد كه معدوم شدند و از بين رفته اند ولی مردم به طور كلی از خريد مرغ صرفنظر كرده اند. در حالی كه طبق نظر مسوولان جهاد كشاورزی اين بيماری قابليت انتقال به انسان را ندارد، فقط در ميان طيور تكثير يافته و منجر به نابودی آنها می شود.

همچنين تعدادی از مرغ فروشان به تأثير خبرهاي مربوط به تب كريمه كنگو بر بازار مرغ اشاره كرده و معتقدند كه عده ای از مردم خبرهای مربوط به كشته شدن فردی بر اساس تب كريمه را با خبرهای مربوط به آلودگی مرغ در هم مخلوط کرده‌اند و به اشتباه فكر می كنند كه فرد كشته شده به خاطر مصرف مرغ آلوده دچار بيماری شده است. اين در حاليست كه آنفولانزای مرغی منجر به بيماری يا مرگ انسان نمی شود.

تعدادی از آنها نيز به طور كلی خبرهای مربوط به آنفولانزای مرغی را شايعه قلمداد می كنند و معتقدند اين خبرها برای به هم ريختن وضع بازار منتشر شده اند. 

يكي از فروشندگان واحد صنفی مرغ و ماهي واقع در شهرستان نشتارود، در اين زمينه به اقتصادنیوز اظهار می كند: مرغ ارايه شده در واحدهای ما سالم است و عده ای كه اين شايعات را مطرح می كنند، از به هم خوردن وضعيت بازار ذينفع می شوند.

يكی ديگر از فروشندگان نيز بيان می كند: مرغ بخشی از خوراك هفتگی همه ما را تشكيل مي دهد و هيچ كدا‌‌م مان دچار بيماری نشده ايم و همگی سالم هستيم. اخبار مطرح شده درباره مرغ شايعه است كه منجربه بهم ريختن شرايط بازار نيز شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها