کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آشتی هتل‌های زنجیره‌ای با ایران


کد خبر : ۱۳۰۷۰پنجشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵:۴۵۲۹۹۷ بازدید

در آستانه آخرین مهلت برای توافق هسته‌ای ایران و 1+5، فایننشال تایمز از بازگشت برندهای هتل‌سازی به ایران خبر داده و نوشته ...

در آستانه آخرین مهلت برای توافق هسته‌ای ایران و 1+5، فایننشال تایمز از بازگشت برندهای هتل‌سازی به ایران خبر داده و نوشته است: گروه صنعتی «بوویگ» (شرکتی فرانسوی مرتبط با ساخت‌وساز) در حال برنامه‌ریزی است تا فعالیت‌هایی که تحت عنوان تیم مدیریت هتل روتانا در امارات متحده عربی صورت می‌گیرد، در تهران و مشهد مقدس نیز انجام پذیرد.

این نشریه انگلیسی به بررسی وضعیت حضور هتل‌های زنجیره‌ای در ایران پرداخته و عنوان کرده است: ایران امید دارد با پایان تحریم‌ها راه برای افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هموار شود.

این روزنامه به این موضوع اشاره می‌کند که پس از انقلاب اسلامی، قرارداد و ادامه همکاری کشورمان با هتل‌های زنجیره‌ای مثل هیلتون، حیات و شرایتون ملغی شد و نظارت و مدیریت این هتل‌ها تحت نظر سازمان‌های دولتی قرار گرفت و بعد از آن هیچ شرکت غربی مدیریت هتل در ایران را بر عهده نداشت؛ این در حالی است که طبق این گزارش، هم‌اکنون با نزدیک شدن به رفع احتمالی تحریم‌ها در صورت رسیدن به توافق جامع هسته‌ای‌، گروه‌های هتل‌سازی در سراسر جهان، اکنون ایران را یک محل سرمایه‌گذاری مناسب با پتانسیل‌های گردشگری فراوان می‌بینند.

 استانداردهای بین‌المللی در هتل‌های فرودگاهی

این گزارش اضافه کرده است: با اینکه تحریم‌ها به‌طور مستقیم صنعت گردشگری را هدف قرار نمی‌دهند اما انتقال پول به ایران یا از ایران مگر برای کالاهای اساسی و دارو ممنوع است. در چنین شرایطی اکنون سعید شیرکوند، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تایید کرده است که «دو هتل فرودگاهی در ایران تحت مدیریت «آکور» (بزرگ‌ترین گروه هتل‌های اروپا) و «اکسیس» هستند که خدماتی براساس استانداردهای جهانی به مشتریان ارائه می‌کنند».

  البته این روزنامه این فرض را مطرح کرده است که هنوز مشخص نیست «آکور» با بیشترین تعداد اتاق، در صورت ادامه یافتن تحریم‌ها چگونه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. طبق این گزارش اکسیس در ارائه خدماتش هنجارهای محلی را در نظر گرفته است؛ الکل سرو نمی‌کند و زنان کارمند آن، پوشش اسلامی به تن دارند. با این حال مواردی نظیر وجود کارکنان بخش استقبال و خوشامدگویی و همچنین وجود قهوه فرانسه و اسپرسو واقعی در هتل، باعث برجسته شدن هتل و افزایش تعداد ستاره‌های هتل تا 4 و 5 ستاره شده است. همچنین آکور خود را آماده می‌کند تا از مزایای سرمایه‌گذاری در یکی از بزرگ‌ترین مقاصد توریستی دست‌نخورده و بکر دنیا بهره‌مند شود. شایعات دیگری نیز حاکی از آن است که دیگر گروه‌های فرانسوی نیز چنانچه اشاره شد در حال مذاکره با ایران در مورد ساخت و ساز و مدیریت هتل‌ها هستند.
 

 افزایش سهم توریسم در GDP ایران

فایننشال تایمز تاکید کرده است: از آنجا که تعداد گردشگران اروپایی بعد از روی کار آمدن حسن روحانی، رئیس‌جمهور میانه‌رو، نسبت به دو سال پیش از آن دو برابر شده است، می‌توان گفت این صنعت در ایران دارای پتانسیل بسیار زیادی است. در سال گذشته حدود 6 میلیون توریست از ایران بازدید کرده‌اند که بسیاری از آنها زائران و گردشگران زیارتی بوده‌اند و با توجه به آمارهای رسمی، این تعداد باعث افزایش درآمد گردشگری ایران تا 5/ 7 میلیارد دلار و افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی شده است تا جایی که اکنون گردشگری 2 درصد از تولید تاخالص داخلی ایران را تشکیل می‌دهد. 

این گزارش همچنین به نقل از معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرده است: «هتل‌سازی در ایران یکی از جاذبه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری است؛ چرا که تعداد هتل‌های 5،4 ستاره تا 10 سال آینده حداقل باید سه برابر شود. البته باید بررسی شود که آیا زیرساخت‌های کشور ما تحمل پذیرش تعداد بیشتری گردشگر را دارد یا خیر زیرا زیرساخت‌های گردشگری ما توان مواجهه با سونامی گردشگران را ندارد.»

فایننشال تایمز اضافه کرده است: یک تیم ایرانی، شروع به ساخت یک هتل 300 میلیون دلاری با 300 اتاق، با طراحی انگلیسی در مرکز تهران با نام مجموعه دیدار کرده‌اند. برای اینکه این طرح به نتیجه برسد نیاز است تحریم‌ها برداشته شوند تا میزان شراکت و سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یابد. شهرام پور صفر، رئیس هیات‌مدیره دیدار می‌گوید: «ترجیح ما همکاری با سرمایه‌گذاران آلمانی یا حتی ترک است که تنها در صورت برداشته شدن تحریم‌ها قادر به همکاری هستیم؛ در غیر این صورت با ادامه تحریم‌ها با یک شریک چینی کار را ادامه خواهیم داد.»  

 فایننشال تایمز درحالی از بازگشت برندهای هتل‌سازی به ایران خبر می‌دهد که گفته می‌شود همچنان ورود برخی برندها نیز تنها در حد مدیریت هتل‌ها است و هنوز آنها از سرمایه‌گذاری در ایران به دلایلی نظیر تحریم‌ها و عدم امنیت مالی خودداری می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد تا هفته آینده که مهلت تعیین شده برای انعقاد توافق هسته‌ای تمام می‌شود، گوش سرمایه‌گذاران خارجی در این حوزه به محل مذاکرات است و شواهد نشان می‌دهد در میان سرمایه‌گذاران آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی،  علاقه‌مندانی برای حضور در این عرصه در ایران وجود دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها