کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت نفت به 50 دلار با حصول توافق هسته‌ای


کد خبر : ۱۳۰۵۱چهارشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۳۷۲۰۳۶ بازدید

در حالی که ایران 50 میلیون بشکه نفت روی آب ذخیره کرده است پیش بینی می شود در صورت توافق هسته ای و روانه نفت ایران به بازار قیمت جهانی نفت ...

در حالی که ایران 50 میلیون بشکه نفت روی آب ذخیره کرده است پیش بینی می شود در صورت توافق هسته ای و روانه نفت ایران به بازار قیمت جهانی نفت به 50 دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری مارکت واچ، بازار نفت این هفته عمدتا بر روی آمارهای عرضه آمریکا متمرکز شده، اما هفته آینده همه در مورد ایران و ضرب الاجل تعیین شده برای مذاکرات هسته ای سخن خواهند گفت.اگر توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی تا ضرب الاجل 30 ژوئن به دست بیاید، ایران به زودی خواهد توانست میلیون ها بشکه نفت به بازار جهانی روانه سازد و قیمت نفت را سریعا به 50 دلار در بشکه برساند.

بیرون کینگ، سردبیر خبرنامه سرمایه گذاری آوت استندینگ اینوستمنتس در این باره گفت: «ایران حداقل 34 تانکر پر از نفت دارد که حجم آن به حدود 50 میلیون بشکه یا بیشتر می رسد.» این مقدار نفت آماده است تا در صورت لغو تحریم ها به فروش برسد.

وی افزود، بخشی از این مقدار نفت ممکن است پیش فروش شده باشد یا احتمالا قراردادهایی به امضا رسیده باشد، اما «این یک ابهام عمده است که منتظر است به محض قانونی شدن (صادرات) به بازارها لطمه بزند.»تحلیلگران در حال بررسی این موضوع هستند که چه میزان نفت ایران بر روی دریا ذخیره شده، اما همگی آنها اتفاق نظر دارند که این نفت می تواند تاثیر فوری ای بر بازار نفت بگذارد.

میشائیل لینچ، رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک انرژی و اقتصادی گفت، مقدار نفت ذخیره شده ممکن است زیاد باشد مثلا 30 تا 40 میلیون بشکه، اما «می تواند خیلی سریع بازار را به هم بزند.»وی افزود، اگر تحریم ها بلافاصله لغو نشوند، برخی خریداران مثل هند و چین ممکن است «تصور کنند که اجرای تحریم های پابرجا چندان سفت و سخت گرفته نمی شود... بنابراین تجار احتمالا تخفیفی کوچک، احتمالا 5 دلاری در قیمت ها خواهند داد و آنگاه منتظر خواهند ماند تا ببینند چه اتفاقی می افتد.»

وی اضافه کرد، این اتفاق ممکن است حدود یک هفته پس از توافق رخ دهد.

لینچ در ادامه گفت: «اگر صادر کنندگان حاشیه خلیج فارس ببینند که بازارشان به دلیل ورود نفت ایران به بازار در حال تضعیف شدن است، ممکن است تخفیف هایی بدهند و قیمت نفت (وست تگزاس اینترمدییت) را در حد 50 تا 55 دلار حفظ کنند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها