کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

استفاده از قطعات دست دوم در نمایندگی‌های خودروسازان

کدخبر:۱۳۰۱۶سه شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۳۲۳۹۷۰ بازدید

سطح توقع مردم ما از خودروهای داخلی بسیار پایین است و مردم ما کمترین توقع را از یک خودرو دارند. کمترین توقعی که مردم کشورهای دیگر از ...

سطح توقع مردم ما از خودروهای داخلی بسیار پایین است و مردم ما کمترین توقع را از یک خودرو دارند. کمترین توقعی که مردم کشورهای دیگر از خودروهای سطح پایین دارند.

به گزارش خبرآنلاین، این جمله ای بود که اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت استاندارد گفت.

وی در ادامه پاسخ به سوال مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب که بخش نخست آن در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شد درباره کیفیت تولید خودروهای داخل گفت: «تامین استانداردهای ایمنی موضوعی است که در کشورهای دیگر اگر یک درصد رعایت نشود آن شرکت اجازه تولید نخواهد داشت. چرا که با جان مردم در ارتباط است. اما در کشور ما متاسفانه با این که سطح توقع مردم بسیار پایین است اما کیفیت خودروهای تولید داخل بسیار پایین تر از سطح توقع مردم ساخته می شود.»

در این برنامه علی علیلو عضو کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم شبستر از معاون کنترل کیفیت شرکت ایران خودرو خواست توضیح دهد آیا مدیران ایران خودرو حاضر هستند صبح زود به نمایندگی های ایران خودرو رفته و آمار خودروهای صفر در صف تعمیر را ببینند؟

پاسخ معاون شرکت ایران خودرو که ناگفته نماند در حرکتی شجاعانه نسبت به سایر شرکت های خودرو سازی حاضر شده بود در این برنامه چالشی شرکت کند، این بود که «از این آمار که درصد کمی از کل تولید را تشکیل می دهد مطلع هستیم.»

مجتبی استادرحیمی معاون کنترل کیفیت ایران خودرو ضمن پذیرفتن کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل این امر را متوجه قطعه سازان دانسته و گفت: «خودروی تولید داخل حاصل عملکرد 60 صنعت داخلی است اگر این 60 صنعت استاندارد و کیفیت را رعایت کنند خودروی نهایی هم با کیفیت خواهد بود.»

در ادامه برنامه علیلو نماینده مردم شبستر با طرح این سوال که چه معنی دارد که خودرو ساز ملی ما خودروی وارداتی می فروشد تاکید کرد: « ما اگر سوال می کنیم مقابل خودروساز نیستیم ما می خواهیم تا خودروساز داخلی به کیفیت دتولید را به جایی برساند که مردم رغبتی برای خرید خودروهای وارداتی پیدا نکنند و با خرید خودروهای داخلی چرخه تولید را تقویت کنند.»

وی از معاون کنترل کیفیت ایران خودرو سوال کرد: «خودروهای ما چند استاندارد خارجی را دریافت می کند؟ و آیا استانداردهای دریافتی خودروسازهای داخلی فرمالیته است؟»

خدمات پس از فروش قطعات دست دوم استفاده می کند

علی علی لو نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: «متاسفانه در کشور هنوز جاده تست نداریم در صورتی که کشورهای غیر خودرو ساز برای خودروهای وارداتی از این امکانات بهره مندند تا از استانداردهای ساخت وطراحی و ایمنی خودروها مطمئن شوند .»

علی لو گفت : «متاسفانه در یکی از مواردی که در روزهای اخیر به من اطلاع داده شد در قم خودروی صفر کیلومتر بعد ازخرید بلافاصله به نمایندگی مراجعه می کند و به وی اعلام می شود که گیربکس آن خراب است و باید از تهران تامین شود و بعد از مدتها قطعه دست دوم از آب در می آید و بجای آن هم قطعه دست دوم نصب می شود و این موارد زیاد است و به راحتی می توان با مراجعه به نمایندگیهای فروش خودروسازان و صف خودروهای صفر کیلومتر مشاهده کرد.»

پدیده خود شیفتگی در صنعت خودرو حاکم شده است

این نماینده مجلس اظهار داشت : «متاسفانه خودروسازان ما دچار خودشیفتگی شدند و به رضایت مشتریان توجهی ندارند و با این روند نمی توان به رشد کیفی خودروها امیدوار شد در حالیکه وزیر صنعت یکبار گفت از صف خودروهای صفر کیلومتر جلوی نمایندگیها برای تعمیر خجالت می کشم .»

وی افزود: «خودروسازان خودشان بر فرآیند تولید و طراحی نظارت دارند و طبیعی است که نمره خوبی هم به خودشان بدهند اما باید نهاد مستقل و خارج از صنعت خودروسازی نظارت و ارزیابی کند .»

علی لو گفت: «پدیده خود شیفتگی در صنعت خودرو حاکم شده است و ادعا می کنند به آخر خط کیفیت و ساخت رسیده اند و هیچ توجهی هم به مراکز تحقیقات خارج از صنعت خودرو و مراکز دانشگاهی ندارند .»

این نماینده مجلس اظهار داشت : «باید دانشگاهها ومراکز تحقیق و توسعه خارج از صنعت خودرو وارد این عرصه شوند و کیفیت را کنترل کنند و به میزان کیفیت محصولات داخلی نمره بدهند .»

وی افزود : «مشتریان خودرو حق دارند که خودرو ایمن واستاندارد خریداری وخودروسازان هم باید در این عرصه بیشتر تلاش کنند .»

علی لو گفت : «در مراحل تولید خودرو در خودروسازیهای کشور ردپایی از سازمان استانداردیا نیروهای استاندارد برای نظارت وکنترل دیده نمی شود که باید این روند اصلاح شود و اگر خودروساز بخواهد بر خود نظارت کند حساسیت لازم رانخواهد داشت اگر چه ایران خودرو در این زمینه اقداماتی کرده است .»

وی افزود : «البته انتقادهای ما برای مقابله با خودروسازان نیست بلکه نتایج تحقیق و تفحص در دو سال اخیر و ارتباط با مردم و مشتریان خودروهای داخلی این وضعیت را نشان میدهدو متاسفانه در عرصه کیفیت با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم که انتظار می رود خودروسازان حساسیت لازم را در این عرصه داشته باشند .»

با اینکه قیمت ها افزایش داشته اما کیفیت همچنان پایین است

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه ایمنی و استاندارد خودرو حساس تر از دیگر کالاهاست و با جان انسانها سرو کار دارد گفت : «در دو سال اخیر ضریب کیفیت خودرو که در قیمت گذاریها تاثیر منفی و مثبت دارد همچنان منفی است اگر چه روند رو به کاهشی نشان می دهد .»

رضا شیوا افزود : «از نهادهای مسئول استاندارد و ایمنی خودرو ودستگاههای نظارتی انتظار داریم در این باره حساسیت و دقت لازم را نشان دهند برای اینکه خودرو بی کیفیت و ناایمن جان انسانها را تهدید می کند وباید مشتریان خودروها از کیفیت آن مطمئن باشند.»

وی گفت : «شاید کنترل دستگاههای نظارتی در این مورد خیلی دقیق و جدی نیست که موضوع ارتقای کیفیت خودروها به طور ملموس مورد توجه و عمل واقع نمی شود .»

رئیس شورای رقابت گفت : «در فرمول قیمت گذاری خودروها ، ضریب کیفیت اگر مثبت باشد تاثیر افزایشی در قیمت دارد امادر دو سال اخیر این ضریب که بین منهای 3 تا مثبت 3 قرار دارد همواره منفی بوده است و کمتر خودروی داریم که افزایش کیفیت داشته باشد .»

از مردم عذرخواهی می کنیم

معاون کیفیت ایران خودرو با بیان اینکه معیوب بودن درصدی از محصولات را تکذیب نمی کنیم گفت: «به همین خاطر از مشتریان به خاطر مشکلاتی که ممکن است از این لحاظ داشته باشند عذرخواهی می کنیم .»

مجتبی استاد رحیمی افزود: «بارها هم از این بابت از مشتریان عذرخواهی کرده ایم اما همچنان در روند رو به رشد کیفیت وکاهش مشکلات حرکت می کنیم و طرح های ضربتی کوتاه مدت وبرنامه های متنوعی در این عرصه اجرا می کنیم که در دوسال اخیر دستاوردهای خوبی داشت.»

وی گفت : «ما دوشنبه ها با حضور در نمایندگیهای فروش خودرو روند کیفیت محصولات و همچنین مشکلات مشتریان بویژه در خودروهای صفر کیلومتر را بررسی می کنیم و برای رفع این مسائل هم برنامه داریم .»

استاد رحیمی تصریح کرد : «ایران خودرو برای استفاده از قطعات و لوازم ساخت محصول فرآیندهای نظارت استاندارد وکیفیت و ایمنی را هم در داخل وهم در خارج اعمال می کند اماهنوز جاده تست خودرو نداریم و در این زمینه از کشورهای خارجی مانند آلمان استفاده می کنیم .»

سطح توقع مشتریان بالاتر از کیفیت خودروهای داخلی است!

وی افزود : «سطح توقعات مشتریان ما بیشتر از کیفیت محصولاتی است که تولید می کنیم و هدف ما این است که بتوانیم انتظارات آنها را تامین کنیم.»

استاد رحیمی گفت : «البته 60 گروه تولیدی با ما همکاری می کنند و دستورالعمل های استاندارد قطعات خودرو را باجدیت اعمال و پس از اطمینان از کیفیت قطعات از آنها در مراحل بعدی استفاده می کنیم و اگر محصول نهایی مراحل آزمایشی را از لحاظ ایمنی و استاندارد با موفقیت بگذراند اجازه تولید انبوه و عرضه داده می شود .»

وی افزود : «البته حتی اگر صد درصد قطعات هم سالم و استاندارد باشد باز هم ما ادعا نمی کنیم که محصولات صد در صد کامل است وکیفیت لازم را دارد اما برای ارتقای کیفیت و افزایش رضایت مشتریان برنامه های متنوعی داریم و بررسی ها نشان می دهد که در یکسال اخیر در برخی محصولات تا 35 درصد هم بهبود طراحی محصولات را داشته ایم و این روند را ادامه خواهیم داد اما به همکاری دولت، مجلس و همه نهادها و مسئولان نیاز داریم .»

توقعات مشتریان خودرو پائین تر از سطح بین المللی است

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت استاندارد با بیان اینکه شاخص های ارتقای کیفیت محصولات صنعت خودروسازی روند ملایمی نشان می دهد گفت : «نظرسنجی از مشتریان نشان می دهد که سطح توقعات آنها در مقایسه با معیارهای جهانی خیلی بالا نیست و در سطح پایینی قرار دارد.»

اشکان گلپایگانی افزود : «البته شاخص های رضایت مشتریان هم روند ملایم رو به افزایش دارد وباید خودروسازان برای تامین حداکثر رضایت آنها تلاش کنند که برنامه هایی را هم در دست اجرا دارند .»

وی گفت : «انتظارات بدیهی از خودروسازان این است که محصولات از سلامت ، ایمنی و استاندارد مطمئنی برخوردار باشد .»

گلپایگانی تصریح کرد : «خودروسازان طبق قانون موظفند همه استاندارهای ایمنی روز دنیاو اروپا را که در استانداردهای ملی هم اعمال می شود رعایت کنند و اگر این استانداردها گذرانده نشود اجازه شماره گذاری داده نمی شود .»

وی افزود : «سازمان ملی استاندارد ایران بر استاندارد ایمنی خودروها نظارت دارد و در خودروهای داخلی 32 استاندارد طراحی داریم که اعمال می شود.»

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

محمد از اصفهان: 1394/4/215:06:46،
156
18
این مهم هست که مردم نخرند.اونوقت همه چی درست میشه .
تو نمایندگی اصلا اجازه نمیده بالای سر ماشینت باشی.
در ضمن یه دنا دیدم حالم به هم خورد از این طراحی.
علی: 1394/4/216:36:11،
63
32
بانخریدن هن درست نمیشه واقعازشته برا یک کشور اسلامی که‌چشم همه‌ مسلمونا بش هست اونوقت حق الناس ینی مهمترین رکن انسانیت رعایت نشه ومردم گاری روبه قیمت بنز بخرن با قطعات دست دهم داخلی بالاستیکای درجه ۵ چینی.والا همون‌ماشینا چینی بهتراز پراید وپژو بیکیفیت داخل است .کاش خ.درسازا یکم از خدا‌میترسیدن.وبا وجدان بودن .وپول زحمت گشیده مردم‌وشخصیتشونو‌ارج‌مینهادن .اون‌شورای رقابت هم شده شورای رفاقت وباندبازی.ورشوه خواری.والا این ملت شریف خیلی عزیزن این کارو نکنید با جان ومالشون.......
امین: 1394/4/216:47:15،
58
22
تنها راه نخریدنه و بس.
حتی اون دلالی که داره با پولش می خره و می فروشه،بیاد واسه آینده خودش و خانوادش و بچه هاش،مدتی نخره
بخدا اگر یه سال دست به دست هم بدیم و نخریم درست می شه.تو این مدت هم از بی ماشینی نمی میریم
صثق: 1394/4/219:00:26،
41
16
سطح توقع پایین نیست زورمون بهتون نمیره و پول نداریم ماشین خراجی رو به 2.5 برابر قیمت بخریم.
عبد: 1394/4/223:15:26،
21
45
دنا ماهه
عبد: 1394/4/223:17:03،
30
35
ایران خودرو پژو پارس 405 چقد حسود داره
خطاب به تمامی کارکنان خودرو: 1394/4/308:34:15،
33
21
این خودروهای بی کیفیت عامل کشته شدن مردم است و طبق ایه قرآن در سوره بقره" اگر شخصی خون کسی به ناحق بریزد و یا حق کسی خورده شود اگر تمامی موجودات و ملائک برای آن شخص طلب بخشش کنند خداوند نخواهد پذیرفت " حالا برید فکر کنید باعث مرگ چند صد هزار نفر و یتم شدن چقدر آدم شده اید.
موجی: 1394/4/215:13:49،
26
41
وی افزود : «سازمان ملی استاندارد ایران بر استاندارد ایمنی خودروها نظارت دارد و در خودروهای داخلی 32 استاندارد طراحی داریم که اعمال می شود.»
وطن پرست: 1394/4/215:14:13،
77
17
حمايت دولت از اين دو مونتاژ کار که با دريافت چندين برابر قيمت خودرو از مشتري و برگردوندن او اضافه دريافتي به قطعه سازان اشغال ساز مثلا" ايجاد شغل کرده اند. درکل دارن اين کلاه اون کلاه ميکنن. کدوم صنعت کدوم مرکز تحقيقات کدوم استاندارد؟؟ اگه تعرفه ها برداشته بشه صرفه اقتصادي و امنيت جانيش به اين باجي که به اين افتابه سازها ميدن ميچربه. در کل شجاعت ميخواد و عدالت. تا اين موضوع حل نشه مردم ناچار به خريد اين لگن ها با هر قيمتي که انها فرمايش ميفرمايند هستن.
حق العملکار: 1394/4/216:13:14،
36
25
چند هفته پیش دوستی خودرویی معروف وارد کرده بود(باهنر بندرعباس) که با استانداردهای بسیار بسیار سختگیرانه داخل مطابقت نداشت(یعنی از پراید هم خاک بر سرتر بود) ولی با ارائه اسنادی که داشت همه چیز به خوبی و خوشی ختم به خیر شد و هم دوستمون راضی و هم کارشناس استاندارد و هم ..... الان هم پلاکش کرده و رفته باهاش مسافرت .
امید: 1394/4/216:15:38،
39
22
تنها راه سرپا موندن این دو شرکت تولید با صورت مونتاژ قطعات ckd است و بس.وگرنه این ها تا صد سال دیگه هم نمیتونن قطعات استاندارد تولید کنن.
اميررضا: 1394/4/217:05:58،
40
23
سمند ما مدل فروردین ۹۱، قبل از تحریماست که بعد از روغن ریزی زیاد گیربکس مجبور شدم بیارمش بیرون با مکانیک همسایه که دیدیم گیربکس دست دوم و تعمیریه. ایران خودرو از کسی باکی نداره که این کارا رو بکنه برای خودش خداییه
جاويد: 1394/4/217:26:41،
50
20
چند روز پيش پدر ومادرم با پژو ٤٠٥ مدل ٩٢ با سرعت ٨٠ كيلومتر تو جاده تصادف كردن متاسفانه حال مادرم وخيم است الهى هركسى كه پاى اين خودرو بى كيفيت رو به ايران باز كرد خداوند ازش نگذره
عماد: 1394/4/217:51:56،
49
20
خيلى دردناكه دوست عزيز متاسفانه تو هر خانواده اى كه آمار بگيريم حداقل يك نفر يا چند نفر تلفات توسط محصولات بى كيفيت و ارابه مرگ ويران خودرو به چشم ميخورد،متاسفانه معلوم نيست سران كشور كى ميخواهن به اين مسائل توجه كنند،اميدوارم روزى برسه از مردم بابت اين محصولات مرگبار معذرت بخوان تا شايد از عذاب آخرت در امان باشند
واقعه بین: 1394/4/220:39:28،
28
17
برای سلامتی و بهبودی ایشون دست به دعایم
امید: 1394/4/219:18:54،
37
24
نخرین داداشام، نخرین...به خدا به زمین گرم میخورن...واسه یبارم شده بیایین متحد باشیم...
امیر: 1394/4/219:47:55،
20
18
این صنعت صنعت مریض و عقب اقتاده است که هیچ جور قابل علاج
نیست نا وقتی که چتر حمایتی دولت با تعرفه بالا از ان حمایت میکند
کارشناس: 1394/4/219:59:56،
31
15
دیشب برنامه ای پخش شد که به جای چالش کشیدن جدی این
صنعت از ان تعریف و تمجید هم شد.!!!مدیر کیفیت ایران خودرو گفت
تولیدات ما در این دو سال بسیار رشد داشته است.!!!مدیر کیفیت
استاندارد گفت خودروهای ما استاندارد اروپا را دارند.!!!نماینده مجلس هم به ارامی و نوازش از خودروساز خواست هوای مردم
را داشته باشند!!!این وسط معلوم نشد که قصه در به دری مردم در
اول صبح را کی پایانی است.!!
ارمان: 1394/4/302:17:39،
26
22
قطعات دست دوم رو از کجا میارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روح اله: 1394/4/309:11:02،
23
19
405بیست روزه تحویل گرفتم گیربکسش خرابه رفتم نمایندگی گفتن تا یه ماه دیگه ظرفیتمان پره یه ماه دیگه بیا تا درخواست بدیم
اینم از ماشین صفر تازه از سنسور اکسیژن تا دسته راهنما گرفته ایراد داره خدا از شون نگذره
شهروند نااميد از آينده: 1394/4/309:56:27،
24
19
خاك بر سر مديري كه چنين كاري انجام دهد و به هموطنش خيانت كند
303: 1394/4/311:49:16،
22
20
سطح توقع مردم پايين نيامده بلكه مردم ديگه وقعي از خودرو ندارن چون نا اميدن و نون براي خوردن ندارن كه به اين مسخره بازيها فكر كنن !

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار