کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت

نمره کیفیت خودروسازان همچنان منفی

کدخبر:۱۳۰۰۰سه شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۵۹۱۸۴۵ بازدید

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه کیفیت تاثیر افزایشی در قیمت خودرو دارد، گفت: در دو سال اخیر، ضریب کیفیت خودرو که بین منهای 3 تا مثبت ...

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه کیفیت تاثیر افزایشی در قیمت خودرو دارد، گفت: در دو سال اخیر، ضریب کیفیت خودرو که بین منهای 3 تا مثبت 3 تعریف شده، همواره منفی بوده است.

به گزارش مهر، رضا شیوا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته در خصوص فرمول قیمت‌گذاری خودرو و تاثیر کیفیت بر آن گفت: در فرمول قیمت گذاری خودروها، ضریب کیفیت اگر مثبت باشد،  تاثیر افزایشی در قیمت دارد؛ اما در دو سال اخیر، این ضریب که بین منهای ۳ تا مثبت ۳ قرار دارد؛ همواره منفی بوده است.

رئیس شورای رقابت افزود: کمتر خودرویی در کشور اکنون تولید می‌شود که افزایش کیفیت داشته باشد؛ این در حالی است که ایمنی و استاندارد در خودرو، حساس‌تر از دیگر کالاها است و با جان مردم سر و کار دارد.  در دو سال اخیر، ضریب کیفیت خودرو که در قیمت گذاری‌ها تاثیر منفی و مثبت دارد  همچنان منفی بوده؛ اگر چه روند رو به کاهشی نشان می‌دهد .

به گفته شیوا، از نهادهای مسئول استاندارد و ایمنی خودرو و دستگاههای نظارتی، انتظار می‌رود حساسیت و دقت بیشتری نشان دهد، چراکه خودرو بی کیفیت و ناایمن، جان انسانها را تهدید می کند و باید مشتریان خودروها از کیفیت آن مطمئن باشند .

وی اظهار داشت: شاید کنترل دستگاههای نظارتی در این مورد خیلی دقیق و جدی نیست که موضوع ارتقای کیفیت خودروها به طور ملموس مورد توجه و عمل واقع نمی‌شود  .

همچنین علی علیلو، عضو کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان نیز گفت: متاسفانه در کشور هنوز تست جاده‌ای وجود ندارد، در حالیکه کشورهای غیر خودروساز، برای خودروهای وارداتی این امکانات را فراهم کرده‌اند تا از استانداردهای ساخت و طراحی و ایمنی خودروها مطمئن شوند.

وی افزود: متاسفانه در مراجعاتی که مردم برای تعمیر خودروی خود به نمایندگی‌های فروش خودروسازان دارند، مشاهده می‌شود که قطعات کارکرده و دست دوم به جای قطعات نو، در خودروهایشان جایگزین می‌شود و در این رابطه به راحتی می توان با مراجعه به نمایندگیهای فروش خودروسازان و صف  خودروهای صفر کیلومتر مشاهده کرد.

علیلو ادامه داد: در حال حاضر، خودروسازان کشور دچار خودشیفتگی شده‌اند و به رضایت مشتریان  توجهی ندارند و با این روند نمی توان به رشد کیفی خودروها امیدوار شد؛ در حالیکه حتی وزیر صنعت هم می گوید که از صف خودروهای صفر کیلومتر جلوی نمایندگی‌ها برای تعمیر، خجالت می‌کشد.

وی افزود: خودروسازان خود بر فرآیند تولید و طراحی نظارت دارند و طبیعی است که نمره خوبی هم به خودشان بدهند؛ اما باید نهاد مستقل و خارج از صنعت خودروسازی نظارت و ارزیابی کند .

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه پدیده خود شیفتگی بر صنعت خودرو حاکم شده است و خودروسازان ادعا می کنند به  آخر خط کیفیت و ساخت رسیده اند و در عین حال، هیچ توجهی هم به مراکز تحقیقات خارج از صنعت خودرو و دانشگاهی ندارند .

وی افزود: باید دانشگاهها ومراکز تحقیق و توسعه خارج از صنعت خودرو وارد این عرصه شوند و  کیفیت را کنترل کنند و به میزان کیفیت، به محصولات داخلی نمره بدهند .ضمن اینکه مشتریان خودرو هم حق دارند که خودرویی ایمن واستاندارد خریداری کنند.

علیلو ادامه داد: در مراحل تولید  خودرو در خودروسازی‌های کشور، ردپایی از سازمان استاندارد یا نیروهای استاندارد برای نظارت و کنترل دیده نمی شود که باید این روند اصلاح شود و اگر خودروساز بخواهد بر خود نظارت کند، حساسیت لازم را نخواهد داشت.

وی افزود: البته انتقادهای ما برای مقابله با خودروسازان نیست؛ بلکه نتایج تحقیق و تفحص در دو سال اخیر و ارتباط با مردم و مشتریان خودروهای داخلی این وضعیت را نشان میدهد و متاسفانه در عرصه کیفیت، با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم که انتظار می‌رود خودروسازان حساسیت لازم را در این عرصه داشته باشند .

مجتبی استاد رحیمی، معاون کیفیت ایران خودرو با بیان اینکه معیوب بودن درصدی از محصولات را تکذیب نمی کنیم، گفت: به همین خاطر از مشتریان به خاطر مشکلاتی که ممکن است از این لحاظ داشته باشند عذرخواهی می‌کنیم .

وی افزود: همچنان در روند رو به رشد کیفیت و کاهش مشکلات حرکت کرده و طرح های ضربتی کوتاه مدت و برنامه‌های متنوعی در این عرصه اجرا می‌کنیم که در دوسال اخیر دستاوردهای خوبی داشت.

استاد رحیمی گفت: دوشنبه ها با حضور در نمایندگیهای فروش خودرو، روند کیفیت محصولات و همچنین مشکلات مشتریان بویژه در خودروهای صفر کیلومتر را بررسی می‌کنیم و برای رفع این مسائل هم برنامه داریم .

وی افزود: سطح توقعات مشتریان بیشتر از کیفیت محصولاتی است که تولید می کنیم و هدف ما این است که بتوانیم انتظارات آنها را تامین کنیم. البته ۶۰ گروه تولیدی با ما همکاری می کنند و دستورالعمل‌های استاندارد قطعات خودرو را باجدیت اعمال و پس از اطمینان از کیفیت قطعات از آنها در مراحل بعدی استفاده می‌کنیم و اگر محصول نهایی مراحل آزمایشی را از لحاظ ایمنی و استاندارد با موفقیت بگذراند، اجازه  تولید انبوه و عرضه داده می شود .

همچنین اشکان گلپایگانی، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت استاندارد با بیان اینکه شاخص‌های ارتقای کیفیت محصولات  صنعت خودروسازی روند ملایمی نشان می‌دهد، گفت: نظرسنجی از مشتریان نشان می‌دهد که سطح توقعات آنها در مقایسه با معیارهای جهانی خیلی بالا نیست و در سطح پایینی قرار دارد.

وی افزود: البته شاخص‌های رضایت مشتریان هم روند ملایم رو به افزایش دارد و باید خودروسازان  برای تامین حداکثر رضایت آنها تلاش کنند که برنامه‌هایی را هم در دست اجرا دارند .

گلپایگانی، گفت: انتظارات بدیهی از خودروسازان این است که محصولات از سلامت، ایمنی  و استاندارد مطمئنی برخوردار باشد .ضمن اینکه خودروسازان طبق قانون موظفند همه استاندارهای ایمنی روز دنیا و اروپا را که در استانداردهای ملی هم اعمال می‌شود، رعایت  کنند و اگر این استانداردها گذرانده نشود، اجازه شماره‌گذاری داده نمی‌شود .

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

....: 1394/4/210:45:32،
53
16
پایین تر از نمره منفی هم داریم؟لطفا بدهید به خودرو سازها
كاوه: 1394/4/211:08:29،
28
20


هرچيزي كه ميگن كيفيتش پايينه.....

درحقيقت ميخان گرون كنن..........

بعدكه گرون كردن دوباره ميگن كيفيتش پايينه كه بازم گرون كنن

داستانيه ها.....
جنم: 1394/4/211:08:41،
40
12
الوعده وفا شیوا جان قیمتهارو کم کن .. خودت گفتی شاخص کیفیت منفیه وروی کاهش قیمت تاثیر داره !!!!
پاخ به جنم: 1394/4/211:41:05،
15
21
بشین تا 1ماشین ارزون بخری. جنم جان
HAMID: 1394/4/216:09:18،
16
15
نهایت 3 درصد میتونن از افزایش قیمت 20 درصدی هرسال کم کنن
یعنی اگه آفتابه مسی هم بدن دست مردم نهایت 3 درصد از افزایش قیمت کم میکنن
درضمن خودش اعتذاف کرد که بدون تقاضای خودروساز نمیتونه دستور العمل کاهش قیمت بده پس شورای رقابت یعنی شورای افزاش قیمت حالا سه درصد بالا یا پایین
وطن پرست: 1394/4/210:49:47،
29
19
پيشنهاد ميکنم شوراي رقابت بدليل ادامه اين روند منفي در کيفيت محصولات داخلي با پيشنهاد انها براي افزايش 15% موافقت کنه تا حال ملت گرفته شود.
mg: 1394/4/210:53:24،
33
16
این اقای علیلو فکر کنم حق و حسابش رو نگرفته که اینجوری آتیشیه یکی نیست بگه تا حالا کجا بودی؟ یا اینکه شما که تو مجلس هستی چرا کاری انجام نمی دی حرف زدن کفایت نمی کنه
Mmmmmmmmmmmmmm: 1394/4/210:55:58،
34
12
مهم نيست تست جاده اي نداشته باشيم زيرا اشغال كه نيازي به تست نداره .
پوریا: 1394/4/210:59:12،
43
16
دیشب این شو خیمه شب بازی را از تلویزیون دیدم!!! و تنها چیزی که
در ان مشاهده نمی شد محکومیت خودروساز بود.مدیر کیفیت کشور
از طریق تصویر می گفت خودروهای داخلی استانداردهای اروپا را دارند و مدیر کیفیت کنترل ایران خودرو هم که در جلسه حاضر بود اعلام کرد کیفیت خودروهای ما در دوسال گذشته خیلی بهتر شده
است.!!!تنها کسی که با محبت انتقاد می کرد نماینده مجلس بود.
سالها است که این برنامه ها یا شوهای تلویزیونی با هدف فریب مردم پرشده و همچنان شاهد اجحاف به مصرف کننده ایرانی هستیم
آرش: 1394/4/210:59:27،
27
39
برای پیشرفت ایران، همه ی مردم باید از صنعت و قطعه سازان داخلی حمایت کنند. این حمایت باعث رونق بازار کسب و کار، اشتغال آفرینی و بهبود کیفیت قطعات ساخته شده می شود. خودروهای ایرانی، هرچند اندکی از تکنولوژی روز عقب هستند، اما با توجه به گستردگی نمایندگی ها و فروشندگان قطعات یدکی، گزینه های بسیار مناسبی برای خرید هستند.

ایران خودرو و سایپا، دو شرکت بزرگ هستند با انبوهی از ماشین آلات، نیروی انسانی باتجربه، مهندسین خبره و از همه مهمتر کوله باری از تجربه ای نزدیک به نیم قرن. با حمایت شما مردم و خرید تولیدات داخلی، و نخریدن خودروهای بی کیفیت و بی پشتیبانی چینی، این دو شرکت نیز طی چند سال آینده و با گذر از تحریم ها،سربلند کرده و در جهان خودرو خواهند درخشید.

مطمئن باشید خودروهایی مانند سمند، پارس، دنا، رانا و تیبا، از آت و آشغال هایی مانند جک و جیلی و جولی و ... چیزی کمتر ندارند.
کمانگیر: 1394/4/211:18:06،
17
14
فرمایش جنابعالی کاملا متین ؛ خواسته قلبی همه ایرانی ها هم همین است؛ ولی متاسفانه ....بماند!
ناخدا: 1394/4/212:17:26،
16
14
تا تو صف تعمیر خودرو نو نباشی نمیفهمی مهندس
علی: 1394/4/211:25:27،
18
24
از نظر کارشناسی کیفیت خودرو های داخلی خوبه
با فزایش قیمت کیفیت بالا می ره
و ما می تونیم محصولاتمون را حتی به امریکا صادر کنیم
مهندس: 1394/4/211:27:27،
27
12
آقا آرش ما ملت آدم خبره تو این دو شرکت ندیدیم ! اگر شما می شناسید معرفی کنید . در ضمن صنعت خودروسازی با 50 سال تجربه اینه !! برید کشورهای را ببینید که با 5 یا 10 سال تجربه چه کار می کنند ؟
مبین: 1394/4/211:50:03،
16
7
اگه نمره کیفیت خودروسازها منفی است پس چرا همه ساله با افزایش قیمت مواجهیم پس باید قیمت ها کم بشه چون نمره کیفیت منفی است.
یا هو: 1394/4/212:48:46،
18
12
در این شرایط بلاتکلیفی ناشی از تحریم تمام کارها آشفته است . نه از دولت کاری ساخته است و نه از مجلس!
همه دست رو دست گذاشته اند که توافق بکجا می رسد !
مهدی: 1394/4/216:43:01،
21
21
کیفیت ینی پارس خودرو و ماشین فقط برلیانس اچ 330 اتوماتیک
آرش: 1394/4/413:58:58،
17
15
در مورد کیفیت کمی اغراق شده است. نخست اینکه کدام کشور منطقه ی خاورمیانه است که صنعت خودرویی به بزرگی و قدمت خودروسازی ما داشته باشد. اساسن این کشورهای اطراف ایران، هیچکدام صنعت خودروسازی ندارند؛ حتا ترکیه با آن همه ادعا، فقط مونتاژ کننده خودروهای ارزان قیمت و از رده خارج اروپاست. دوم اینکه کیفیت خودروهای داخلی با توجه به تحریم ها و درصد بیشتر بکارگیری قطعات داخلی، می توان گفت رشد چشمگیری داشته است. راستی کدام کشور منطقه است که توان تولید خودرویی مانند پژو پارس داشته باشد؟ سدان فول سایز 1800 سی سی با سیستم تزریق سوخت کامپیوتری و دوگانه سوز؟ قطر؟ امارات؟ ترکیه؟ عراق؟ پاکستان؟ افغانستان؟! ...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل