کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

اجرای قيمت‌گذاری جديد عوارض آزادراهی از اول تيرماه

کدخبر:۱۲۹۷۷دوشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰:۰۱۲۶۱۸ بازدید

مديرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه گذاری وزارت راه‌و‌شهرسازی از اجرايي شدن دستورالعمل جديد کيفيت خدمات و بهره‌برداری آزادراهی ...

مديرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه گذاری وزارت راه‌و‌شهرسازی از اجرايي شدن دستورالعمل جديد کيفيت خدمات و بهره‌برداری آزادراهی خبر داد و گفت: قيمت‌گذاري جديد عوارض آزادراهي از اول تيرماه اجرا مي‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، مقداد رحيميان افزود: بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد که از بين 18 آزادراهي که هم اکنون مشغول گرفتن عوارض هستند تقريبا 9 آزادراه وضعيت متوسط روبه بالا دارند.

وي اظهار داشت: از آنجا که در اين آزادراه‌ها ترافيک مطابق پيش‌بيني‌ها يا بيشتر از حد انتظار بود بنابراين درآمد حاصل از اخذ عوارض براي تعميرات، نگهداري، حفظ کيفيت و استاندارد جاده کفايت مي‌کند، به تبع آن سرمايه گذار سر موعد و در دوره پيش‌بيني شده در قرارداد، بهره‌برداري‌اش را انجام و پس از بازگرداندن اصل و سود سرمايه گذاري خود، آزادراه را تحويل مي‌دهد.

مديرکل دفتر مشارکت‌ها وجذب سرمايه گذاري راه و شهرسازي، افزود: هم اکنون مشکل براي 9 آزادراه ديگر است که در بعضي موارد درآمد ناشي از اخذ عوارض حتي به تأمين هزينه‌هاي نگهداري آنها هم نمي‌رسد. مديرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه گذاري راه وشهرسازي، افزود: عوارض آزادراه‌هاي کشور به نسبت تورم شاخص فهرست بهاي نگهداري بالا نرفته است، حتي امسال با افزايش عوارض‌هايي که انجام شد همچنان 9 آزادراه در زير خط فقر تأمين هزينه نگهداري قرار دارند.

رحيميان گفت: دستورالعمل جديد تعيين عوارض آزادراه‌ها اين امکان را فراهم مي‌آورد که هزينه‌هاي نگهداري اولا به صورت دقيق براي هر آزادراه مشخص شود، همچنين ارزيابي شود که چنين رقمي از محل درآمدها قابل تحقق هستند و يا آنکه تحقق آن عملي نيست.

وي افزود: مطالعه تجربه کشورهاي ديگر نشان مي‌دهد در ايتاليا، اسپانيا، برزيل و ساير کشورهاي مورد بررسي دولت اجازه مي‌دهد حداکثر سقف عوارض آزادراه افزايش پيدا کند که در قراردادهاي جديد آزادراهي همچون تبريز - مرند - بازرگان و مشهد - قوچان تعيين قيمت گذاري عوارض برهمين اساس عمل مي‌شود.

رحيميان توضيح داد: دستورالعمل جديد از طرف دفتر نظارت و ارزيابي نظام‌هاي حمل‌و‌نقل و تشکل‌هاي حرفه‌اي وزارت راه‌و‌شهرسازي تدوين شد و مورد تأييد سازمان راهداري و حمل‌و‌نقل جاده‌اي و مشاور فني وزير قرار گرفت.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

بازپرس: 1394/4/117:35:01،
85
9
عادت کردن هر موقع میخوان ملت همیشه در صحنه رو چپاول کنن با کشورهای اروپایی مقایسش میکنن. یعنی دیگه شورشو درآوردن یا نمیفهمن یا مردومو .... تصور میکنن. اینهایی که دستورالعمل برای مردم می نویسن گوشت کوبیده رو با ..... اشتباه گرفتن!!!!
میثم: 1394/4/200:14:47،
21
7
بروند بزرگراهای ترکیه به ویژه کناره دریای سیاه را مورد برسی قرار دهند که هیچ پولی از رانندگان دریافت نمی کنند وهر ساله سفری که به ترکیه داریم افرایش کیفیت مقدار راههای ترکیه را به عینه می بینیم .
راستی نمونه بارز آن راه مرز رازی می باشد در سمت ایرانی آن از خوی تا مرز رازی از کیفیت خیلی پائین برخودار می باشد در سمت ترک دو بانده با کیفیت عالی البته بدون اخذ عوارض بزرگراهی لذا مسئولین ایرانی می توانند مقامات ترک را با قانون اخذ عوارض از مسافران زمینی ایرانی در خاک آنها آگاه سازند.
مسعود : 1394/4/117:53:37،
59
9
گرون کنید بابا کی به کیه .....
مردم هم خیلی پوست کلفت شدن والا عین خیالشون نیست!!!!!!!!!
مجتبى: 1394/4/118:09:37،
47
9
نميشه يك روز از خواب بيدار بشيم و چيزي گرون نشده باشه
prince: 1394/4/118:13:46،
45
10
خوشم میاد موقی که می خوان یه چیزی از ملت بکنند نگاه به کشورهای پیشرفته می کنند و وقتی می خوان امکانات با یه چیزی به ملت بدند به بولکینافاسو و کشورهای عقب مونده نگاه می کنند
یزدی: 1394/4/118:17:23،
22
12
چه عوارضی رایگاه چه چند هزار تومان کیفیت جاده ها اصلا رضایتمندی ندارد.
ناشناس: 1394/4/118:19:16،
36
13
کاش در سایر موارد نیز مانند کشورهای ایتالیا اسپانیا برزیل و دیگر کشورها عمل می کردید!!!
اچ،تى: 1394/4/118:42:50،
30
9
اسمى ازكشور آلمان نمى برن كه بهترين اتوبانها رو داره و بدون هيچگونه عوارضى....!
وحيد يوسفي: 1394/4/118:21:24،
31
10
از تهران به سمت مشهد كه ميري نزديك 6 جا ازت عوارض ميگيرند. عوارضهايي نزديك 1000 تومان.
بعدش كه نزديك مشهد ميشي يعني به نيشابور ميرسي جاده پر از دست انداز و چاله چوله رو ميبيني كه هر سه لاين از اين دستندازا هست و ميخواي بگيري اينور كه مثلا دست انداز نباشه ميبيني توي لاين كناريت هم هست. اونم چاله چوله هايي قد هندونه. خداييش اينقدر بزرگند كه آدمي كه توي خواب عميق عميقه رو از خواب بيدار ميكنند.
مطمئنا عوارضيا كه ميگن ما اين پولا رو ميگيريم براي تعمير و نگهداري جاده صرف ميكنيم، اينكار رو نميكنند و اينا همش دروغه. كجا اين كار رو كردند؟ شما يه نمونه مثال بزن واسه من.
احمد: 1394/4/120:05:24،
23
10
احتمالا این دست اندازها رو برای کاهش تصادفات و افزایش هوشیاری راننده گذاشتند که یه موقع اتفاقی نیفته.
ولی من نمیفهمم اگر قراره همه چی ما شبیه کشورهای اروپایی بشه چرا نباید قیمت خودرو، حقوق و چیزای دیگه رو شبیه همون کشورها نکنیم. ببخشید حواسم نبود چون به ضررتونه؟
آرش: 1394/4/119:33:08،
16
9
میتونستید اینجوری تیتر کنید: افزایش قیمت عوارض بزرگراهی
مهدی: 1394/4/122:40:19،
13
8
اخه کدوم ادم عاقلی میره انتهای ایران ازاد راه بسازه بعد توقع بازدهی هم داشته باشه
efa: 1394/4/200:58:35،
9
9
اخ جون بازم گرونی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل