کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

اميد به رونق بازار خودرو از ميانه تابستان

کدخبر:۱۲۹۴۹دوشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰:۵۰۳۰۳۴ بازدید

فصل بهار هم به پايان رسيد و بازار خودرو تكاني به خود نداد. با اينكه در ابتداي بهار خبرهاي خوش بيانيه مشترك ايران و 1+5 هيجانی بر اقتصاد ...
اميد به رونق بازار خودرو از ميانه تابستان

فصل بهار هم به پايان رسيد و بازار خودرو تكاني به خود نداد. با اينكه در ابتداي بهار خبرهاي خوش بيانيه مشترك ايران و 1+5 هيجانی بر اقتصاد ايران وارد كرد اما اين مساله ركود بازار خودرو را دوچندان كرد. چرا كه بسياري از مشتريان خودرو خريد خود را به پس از اعلام توافق نهايي هسته‌يي در تيرماه موكول كردند. اين در حالي است كه به گفته فعالان بازار همه در بازار خودرو فروشنده هستند. به‌هرحال بهار 94 هم با ركود به پايان رسيد و ادامه ركود سال 93 به تابستان امسال هم كشيده شد. حال بايد ديد با رسيدن به فصل تابستان و رونق گردشگري و سفر، آيا گرماي سوزان اين فصل بازار خودرو را گرم خواهد كرد؟


 ركود بازار خودرو در ماه رمضان

غلامحسين قاسميان، رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل در گفت‌وگو با تعادل وضعيت بازار را «نه چندان جالب» توصيف كرد و گفت: ورود به ماه رمضان نيز اين ركود را تشديد كرده است. وي همچنين با اشاره به انتظار خريداران خودرو گفت: در بازار خودرو همه منتظر نتيجه مذاكرات هسته‌يي هستند و تصور مي‌كنند كه قيمت خودرو پس از توافق هسته‌يي كاهش خواهد يافت. قاسميان همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا وضعيت بازار در تابستان بهتر نخواهد شد، گفت: بازار خودرو معمولا در تابستان به علت افزايش مسافرت‌ها و تعطيلي مدارس رونق مي‌يابد اما با توجه به اينكه از ابتداي امسال بازار خودرو در ركود سنگين به‌سر مي‌برد، رونقي نيز اگر باشد از ميانه تابستان در خواهد گرفت.

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل با بيان اينكه قيمت برخي خودروها كاهش يافته است، گفت: بازار خودرو وارداتي بسيار راكد است، چرا كه خريداري وجود ندارد و اغلب همه فروشنده هستند. قاسميان با ابراز اميدواي گفت: به نظر مي‌رسد اوضاع پس از توافق هسته‌يي بهتر مي‌شود چون تكليف مردم نيز معلوم مي‌شود و ديگر توقعات كاذبي وجود نخواهد داشت. وي در پايان گفت: مردم انتظار دارند پس از توافق هسته‌يي قيمت دلار كاهش يابد، در حالي كه اين اتفاق نخواهد افتاد و همان‌طور كه دولت تلاش مي‌كند دلار تك‌نرخي شود اما دلار تنها 100 تا 200 تومان كاهش مي‌يابد.


افزايش توليد خودرو در ايران

وزارت صنعت و معدن و تجارت برنامه‌هاي خود را بر افزايش توليد خودرو قرار داده است و هدف خود را بالا بردن تيراژ خودرو توليد مي‌داند و در همين حال با اينكه بازار در3ماهه نخست سال با كاهش تقاضا روبه‌رو بوده است، توليد انواع سواري در بيشتر شركت‌هاي خودروساز داخلي با رشد همراه بوده است. براساس جديدترين آمارهاي رسمي، توليد انواع سواري در ارديبهشت امسال با رشد 8/16 درصدي همراه بوده است. توليد خودرو در ايران خودرو با رشد 5/23 درصدي و در سايپا نيز با افزايش 6/1 درصدي مواجه بوده است. با اينكه خودروسازان هدف خود را محقق ساخته‌اند و تيراژ را تا حدودي افزايش داده‌اند اما اين امر هنوز تاثيري بر بازار و قيمت نداشته است؛ بازار خودرو همچنان بي‌رونق است و قيمت‌گذاري نيز همچنان مورد اختلاف شوراي رقابت و وزارت صنعت و معدن و تجارت است.


 قيمت‌گذاري خودرو؛ همچنان مورد اختلاف

يكي از عوامل ركود بازارخودرو را مي‌توان موضوع قيمت‌گذاري خودرو دانست. اين موضوع از زمان روي كار آمدن دولت يازدهم و محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان وزير صنعت، معدن و تجارت تشديد شد. چرا كه وزارت صنعت و معدن و تجارت با حمايت از خودروسازان قصد قيمت‌گذاري خودرو در حاشيه بازار را داشت و برخي نمايندگان مجلس نيز همسو با دولت به مخالفت با شوراي رقابت مي‌پرداختند. با اين حال خودروسازان در ابتداي سال افزايشي 2درصدي را در قيمت خودرو اعمال كردند كه دليل آن افزايش ماليات بر ارزش افزوده بود اما ماجرا به اينجا ختم نشد و خودروسازان بار ديگر در خواست افزايش 15 درصدي قيمت را دادند كه شوراي رقابت در محدوده 2 تا 5درصدي با آن موافقت كرد اما خودروسازان آن را ناكافي دانستند. رييس شوراي رقابت در توضيحاتي درباره اين تصميم شورا، مشكل را كيفي دانست و گفت: كشش اين افزايش قيمت وجود ندارد اما در نهايت اين شورا منتظر اظهارنظر مجلس در مورد انحصاري بودن صنعت خودروست. اين درحالي است كه وزارت صنعت و معدن و تجارت همچنان خودرو را كالاي انحصاري نمي‌داند. در هر صورت بناست جلسه‌يي با حضور نمايندگان حقوقي شوراي رقابت، مجلس و دولت براي بررسي انحصاري بودن بازار خودرو برگزار شود و در اين جلسه در نهايت اعلام خواهد شد كه شوراي رقابت يا شوراي اقتصاد مرجع قيمت‌گذاري خودرو خواهند بود.


 رقابت نابرابر چيني‌ها با خودروسازان داخلي

اگر آگهي‌هاي فروش ويژه و فوري خودروسازان چيني در ايران را ببينيد، متوجه خواهيد شد كه اين خودروسازان با توجه به ارايه شرايط بهتر براي فروش بازار گرم‌تري نسبت به خودروسازان داخلي دارند. چراكه مونتاژكاران خودروهاي چيني از منابع مالي قوي‌تري برخوردارند كه از طرف خودروساز چيني تامين مي‌شود و بدين‌ترتيب دستشان براي فروش ويژه با شرايط بهتر ازجمله اقساط بدون بهره بازتر است. بنا به گفته مصطفي‌خان‌كرمي، معاونت بازاريابي و فروش ايران‌خودرو با توجه به مشكل نقدينگي، خودروسازان بزرگ داخلي قادر به تعيين شرايط فروش مشابه با اين خودروساران نيستند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

علی: 1394/4/108:20:23،
20
124
قیمت خودرو در ایران به نسبت اروپا پایینه
باید قیمتها را به بازار جانی رسوند تا کیفیت بالا بره
آمنا: 1394/4/109:29:53،
33
43
خودرو بی کیفیت با قیمت بالا!!! چرا بخرن؟ چینی بخرن بهتره تا ایرانی
3: 1394/4/109:30:15،
82
10
علی از خواب بیدار شو صبح شده!!!!!!!!
علی کارشناس مدیریت صنعتی: 1394/4/110:00:12،
14
67
من با نظر علی اقا موافقم باید قیمت ها افزایش پیدا کنه تا به فوب برسه و کیفیت خودرو بالا بره تا بشه به اروپا صادر کرد
هلو: 1394/4/110:13:37،
36
13
ديگه بازار از خودرو داخلي اشباع شده. كسي كه پول خريد داره دنبال خريد خودرو وارداتيه اوني هم كه پول نداره تحريم كرده. تنها راه رونق بازار خودرو داخلي اينه كه كلا واردات ممنوع بشه يا تعرفه به ٣٠٠ درصد برسه كه اينقدر اختلاف قيمت زياد باشه كه ديگه كسي فكر خريد وارداتي و نكنه !!! به اميد اعلام كل ايران به عنوان منطقه آزاد !!!!!
علی: 1394/4/110:35:22،
32
5
خودرو مرد ... فاتحه
وطن پرست: 1394/4/110:38:27،
32
6
دلايل نخريدن خودرو موارد زير است: 1- عدم وجود نقدينگي 2- متناسب نبودن قيمت خودرو با خودروي تحويلي 3- سياستهاي اشتباه و در نوع خود جالب توليدکنندگان خودرو در بالا بردن قيمت خودرو در خلاف جريان مديريتي ديگر کشورها 4- حمايت از توليد کننده داخلي حتي به قيمت از دست دادن جان مردم و فقط وفقط براي سرپا نگهداشتن اين سيستم بيمار 5- توليد خودروهاي چند دهه قبل و يکنواختي در توليد.البته از نظر موتوري و ابشن و سيستم هاي رفاهي ملاک است نه وانت کردن و مخلوت کردن چند ماشين و ساختن يک محصول ناقص الخلقه.
وارد: 1394/4/112:58:17،
16
6
در پاسخ ب علی و اون اقای مدیریت :
بهتره یه سرچی توی قیمتها بکنین تا متوجه بشین بااین قیمتهایی که خودرو توی ایران داره میشه ماشینهای روز دنیا رو خرید البته شاید یکی دو مدل پایینتر ولی صدبرابر شرف دارن به این پژو ها و ال نود و ام وی ام و سایر چینی های درپیت داخل
مالک: 1394/4/108:23:17،
83
14
بازار خودرو دیگر رونق نمیگیرد. چون عموم مردم دیگر پولی ندارند.(مستضعف)
رضا: 1394/4/110:12:49،
35
6
بازار خودرو هم مانند ملک و مسکن به رکود رفته
دلیلش هم:
نداشتن پول و مشتری هست چون قیمت ها آنقدر زیاد شده که توان خرید وجود نداره مخصوصا برای خودروهای خارجی مگر اینکه قیمت ها به نصف کاهش پیدا کنه یا مردم پولدار بشوند
جواهر : 1394/4/117:54:50،
12
6
پول دارند خوب هم دارن
مردم الان تنوع و کیفیت میخوان
موسی: 1394/4/108:27:31،
15
39
آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته
جلال: 1394/4/108:38:29،
46
7
خواب خودرو سنگین است !!!!
سلام دوستان: 1394/4/109:21:21،
34
7
امیدواری الکی چرا ؟

چرا نمیفهمیم که گردش پولی کاذب و دروغین بخاطر ندادن وام های یا مفت و رانت خواری ها کم شده و داره از بین میره

مگه نخوندین روزنامه های امروز رو که آیت ا... رفسنجانی گفتند 8 سال احمدی نژاد سم به اقتصاد تزریق کرد

برو برای 6 سال دیگه رکود

تا زیر ساخت ها درست نشه و تا امید الکی ها رد نشن هیچ اتفاقی نمی افته
ماهان: 1394/4/108:42:15،
47
7
فکر کنم تا چند سال دیگه خودروهای ساخت افغانستان هم با طراحی ها و امکانات خوب به بازار بیان و سایپا همچنان مدلهای متنوع پراید و ایران خودرو مدلهای پژو رو با داشبورهای متنوع میکنن تو حلق ما
کاوه: 1394/4/108:44:37،
59
8
چقد ما ایرانیا بدبختیم که خودروی بدون کیفیتو باید گرون بخریم
من نمیدونم این پولا چطور از گلوشون پایین میره
ماني: 1394/4/108:50:18،
70
7
اون موقعي كه رقيب چيني نبود براي خودشون يكه تازي مي كردند , حالا پول مي گرفتند چهار يا پنج سال ديگه ماشين مي دادند , كسي كه در بازار فقط فكر امروزش باشه محكوم به فناست اين لگن سازان ايراني هنوز هم متوجه نشده اند , به اميد روزهاي بدون خودروساز ايراني كه سال هاست خون مردم رو تو شيشه كردند و توي جاده ملت رو به كشتن مي دن
احد: 1394/4/109:08:54،
9
60
آقاي اجنبي پرست تو چه هنر و ارزش افزوده اي براي اين مملكت داري ؟
همشهری: 1394/4/109:50:06،
40
10
اقای احد دلواپس ، تو چه خیری از این لگن های داخلی دیدی.
حتما سودی میبری که دفاع میکنی

آیا جزاین بوده که هر سال کلی انسان بی گناه تو جاده ها میمیرند

این رو قبول دارم که فرهنگ رانندگیمون پایین است ، اما اگه خودروهامون ایمنی خوبی داشت آمار تلفات خیلی کم میشد
پاسخ به احد: 1394/4/111:05:24،
26
6
اگه ملت هیچ ارزش افزوده ای برای این مملکت نداشته باشند و فقط مثل برخی کشور ها از منابع زیر زمینی و صنایع دستی و باغ های سنتی امرار معاش کنند بهتر از اینه که سالی 20 هزار نفر رو بفرستند قبرستون و 200 هزار نفر و معلول کنند و هزاران میلیارد خسارت مالی وارد کنند. و بد تر از همه به نظر من همدیگه رو از لذت بردن از پیشرفت های بشریت محروم کنند! واقعا آدم باید چقدر .... باشد از خودرو سازی داخلی حمایت کنه!
مجتبی: 1394/4/108:59:04،
46
8
گهی خیال باطل نیمه تابستان که هیچ دیگر هیچ گاه بازار خودرو رونق نمی گیرد تا ماشین این لگنها باشه و این قیمت های نجومی
مهدیار: 1394/4/109:33:28،
28
8
زهی خیال باطل نه گهی
سی: 1394/4/313:42:35،
11
11
معلوم نیست کدوم تابستون
رامین: 1394/4/109:03:37،
44
9
اگه مردم یه ذره به خودشون فشار بیارن و یکی دو ماه نخرن مطمئنم حداقل 10 الی15 درصد میاد پایین .
مشتری مظلوم: 1394/4/109:04:15،
55
8
جماعت نخرید.....نخرید....نخرید...همین واسه نابودی این نامردا کافیه!30 سال مردم رو زجر دادن...یه جایی باید پس بدن!!!!!
علی: 1394/4/109:16:09،
42
7
پوله ماشین رو پیش میگیرن.
گرون و بی کیفیت هم که تولید میکنن.
دیرتر از موعد هم تحویل میدن.
اونوقت باز هم با مشکله نقدینگی درگیرن!
این بچه های نونور رو دولت لوس بار اورده.
وقتشه یه اوردنگیه حسابی از مردم بخورن بلکه به خودشون بیان!
آرش: 1394/4/109:26:05،
13
54
صتعت خودرو در ایران یک صنعت پیشرو و پویا است. برای نمونه به پیشرفت شگرف این صنعت در تولید خودروهای کم مصرف و کم خرج مثل تیبا و دنا دقت کنید.
دنا یک پیشرفت بزرگ برای ایران خودرو و یک افتخار برای صنعت ایران است. خودرویی با قطعات صد در صد ایرانی و مجهز به موتور بسیار پیشرفته 16 سوپاپ ملی، کم مصرف، کم صدا، با کیفیت قطعات خوب و حتا عالی. دنا یک سکوی جهش برای صنعت ایران هست و کشورمان را در زمره ی چند کشور معدود طراحی و سازنده ی خودرو در جهان قرار می دهد. ایران خودرو با طی همین منوال، در چند سال آینده، رقیب خودروسازان کره ای خواهد شد.
سید: 1394/4/109:41:19،
37
8
دنا عزیز دله!!!
منتها با قیمت 7 میلیون تومان
مشتری مظلوم: 1394/4/110:21:57،
28
6
اقای ارش...نمیدونم از کدوم رانت داری استفاده میکنی که این حرفا رو اینجا میزنی!!!کدوم تولید ملی؟چطور وقت تعیین قیمت میان میگن 80 درصد وارداتیه و باید با دلار ازاد محاسبه کرد ولی اینجور جاها منگید تولید ملی؟خجالت داره!!!تیبا هم میگفتن صد در صد تولید داخل!!!وقت قیمت گزاری امارش دیدنی بود!!65 در صد واردات!اون 35 در صد هم حتما جالیوانیش و قالپاقاشه!!!تمومش کنید این سیاه نمایی رو!کجای دنا تولید ملیه؟موتورش؟گذشت دوران نااگاهی و اغفال مردم.ملت بیدار شدن...کیفیت میخوان....اونم با قیمتهای عرف جهانی!!!به شما هم نویدشو میدم...کارشون تمومه....با همه سوبسیتها و رانتها و مافیایی که دارن الان دیگه نمیتونن جلوی قدرت مردم رو بگیرن!!!الان مردم با هم هستن!!!!به امید ازادی در تمام جنبه های زندگی علی الخصوص صنعت خودرو
saber f.a.z: 1394/4/110:29:48،
18
6
صنعتی که از تکنولوژی 30 سال پیش فرانسه (405) برای شاسی و تعلیق ماشین جدیدش استفاده میکنه پویاست؟
شما دنا داشتی که از کیفیتش حرف میزنی اصلا ما قطعه ایرانی هم داریم همش چینیه.اوم موتوری هم که شما در مورد داری صحبت میکنی تا دوسال پیش مشکل عمدش واشر سوزوندن بود.اون صنعتی که با کثافت کاری قطعات معیوبی که از نمایندگی ها بعنوان قطعه مشکل دار میفرسته برای شرکت بر میداره رو ماشین های صفرش میبنده میخواد به خودرو سازی کره که با کمترین سود و بیشترین تنوع خودرو تولید میکنه برسه؟
خواهشا بدون اطلاعات حرف نزنید.
امین: 1394/4/111:29:55،
18
5
چرا صنعت خودرو ما با سمند جهش نکرد ولی با دنا جهش کرده؟ مگه فرق دنا با سمند چیه؟ تازه به نظر من نسبت به زمانی که سمند معرفی شد از دنا الان خودرو به روز تری بود. و اون موقع مثلا در مقایسه با محصول کره ای مثل ورنا شاید انتخاب سخت بود! اما حالا چی؟ الان دنا و اکسنت رو کنار هم بذاری طرف باید ... باشه به سمت دنا نگاه کنه!
جبار: 1394/4/109:31:21،
33
12
به نظر من عدم اقبال عمومي از خودرو به دليل هزينه بالاي نگهداري خودرو هست طي يك محاسبه سر انگشتي متوجه ميشيد چند سال اخير نگهداري يك خودروي 35 ميليوني به اندازه يك خانوار هزينه براي شما در بر داره . از سود پول خواب ماشينتون تا بنزين و بيمه و غيره
هادی: 1394/4/109:39:56،
23
11
رفیق من یه پارس tu داشت رو دستش مونده بود.آخرشم با 200 زیر قیمت کارخونه ردش کرد
حسن: 1394/4/109:55:18،
22
7
نخرین خاهشن,بزارین صنعت ایران ورشکست
آرش: 1394/4/110:33:31،
18
8
تا ایران خودرو و سایپا کیفیت خودروهای تولیدی خودشان را بهبود نبخشند وضعیت به همین منوال است . الان کرمان موتور ظرفیت تولیدش 3 برابر شده است ؟ با اینکه ماشین چینی تولید میکنه ولی سعی کردن حداقل خدمات پس از فروش و کیفیت را بالا ببرند . و دوما با این وضعیت بازار خودروسازها باید قیمت را ÷ایین بیاورند تا بازار از رکود خارج شود .
علی: 1394/4/110:41:57،
13
12
به نظرم این پایین و بالا اومدن قیمت ها فایده نداره هر میخواد میخره هر کی ام نمیخاد نمیخره.
بهمن: 1394/4/111:04:37،
17
6
خودروهای بی کیفیت... بنزینهای اب دار به نظرم از خط 11 استفاده کنیم بهتره
رسا: 1394/4/111:52:30،
6
7
ای داد از دست این اقتصاد دانا که چه کردن با ما
مجید : 1394/4/112:58:41،
12
6
این روزا دیگه کسی ماشین صفر نمیخره وقتی مردم میبین که ماشین صفر اندازه یک ماشین 6/7 ساله خرابی داره و 3 برابر قیمتش دارن میفروشن همون ماشین مدل پایین خودش نگه میداره و پولش به کار میزنه که براش ارزش داشته باشه نه پولش بده برای لگن که 3 برابر قیمت میفروشن و مدام داخل نمایندگیش باشه برای تعمیر
ali: 1394/4/114:45:35،
13
6
خدا شاهده منم همینم الان سه ساله می خوام پراید عوض کنم ماشین بهتر بخرم ولی چی فایده ماشین گران قیمت که پولوشو ندارم بخرم ماشین 30الی 40تومانی که همشون لگنن. آدم دلش نمی آد پولشو بده به این لگنها.
امیر: 1394/4/114:12:48،
17
7
این تابستان که هیچ اگر ده سال دیگر هم بگذرد خودروی صفر و قدیمی و بی کیفیت با این قیمت از خودروساز ایرانی نخواهیم خرید.
دست دوم خارجی از این خودروها بهتر است.
احسان: 1394/4/114:21:35،
15
6
شدين مثل سايت اقتصاد انلاين كه همش ميگه سونامي مسكن داره مياد(الان ٣ ساله)،بابا ملت پول ندارن بخرن اونايي كه دارن ميرن دبي ميبينن شرايط فروش ماشينو،دلشون نمياد ملعبه دسته دلالا تو ايران شن!
علیرضا: 1394/4/116:12:45،
16
6
انحصار یعنی همین.خاک بر سر تولید ملی کردن سایپا که فقط بلده پالونش رو عوض کنه ایران خودرو هم داشبوردش رو. این تحریم هام به ما فهموند خودروی ملی ببخشین چینی ملی (سمند)
امیر: 1394/4/118:12:44،
14
7
میرخانی رشتی دبیر خودروسازان: سمند هنوز هزینه طراحی خود را
پس نداده است.!!!!!!!! اگر مردم خرید این خودروها را تحریم نکنند نوه
و نبیره ما هم باید تولید این خودرها را شاهد باشند.!!!!!
آرش: 1394/4/209:00:02،
17
7
برای پیشرفت ایران، همه ی مردم باید از صنعت و قطعه سازان داخلی حمایت کنند. این حمایت باعث رونق بازار کسب و کار، اشتغال آفرینی و بهبود کیفیت قطعات ساخته شده می شود. خودروهای ایرانی، هرچند اندکی از تکنولوژی روز عقب هستند، اما با توجه به گستردگی نمایندگی ها و فروشندگان قطعات یدکی، گزینه های بسیار مناسبی برای خرید هستند.

ایران خودرو و سایپا، دو شرکت بزرگ هستند با انبوهی از ماشین آلات، نیروی انسانی باتجربه، مهندسین خبره و از همه مهمتر کوله باری از تجربه ای نزدیک به نیم قرن. با حمایت شما مردم و خرید تولیدات داخلی، و نخریدن خودروهای بی کیفیت و بی پشتیبانی چینی، این دو شرکت نیز طی چند سال آینده و با گذر از تحریم ها،سربلند کرده و در جهان خودرو خواهند درخشید.

مطمئن باشید خودروهایی مانند سمند، پارس، دنا، رانا و تیبا، چیزی کمتر از آت و آشغال هایی مانند جک و جیلی و جولی و ... ندارند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل