کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

جدیدترین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی اعلام شد

کدخبر:۱۲۹۳۱یکشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰۱۲۷۹۵ بازدید

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در اردیبهشت ماه سال جاری 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص ...

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در اردیبهشت ماه سال جاری 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

گروه سبک :

 در این ماه تعداد خودروهای تولیدی نسبت به فروردین ماه افزایش قابل توجهی یافته و به طبع این روند صعودی تولید خودروهای سواری در اردیبهشت ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 88.2 درصد افزایش داشته است.در این ماه جمعا تعداد 28 مدل خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد بازرسی قرار گرفت که در میان آنها سوزوکی گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بالای 100 میلیون تومان کمترین نمره منفی را از آن خود کرد و کیفی ترین خودرو در بین تمام گروه های قیمتی شناخته شد.

همچنین کیا سراتو محصول شرکت سایپا نیز به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بین 75 تا 100 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفت و با کسب 16.5 نمره منفی دومین خودرو با کیفیت این ماه معرفی شد.

در اردیبهشت ماه سال جاری در گروه خودروهای بین 50 تا 75 میلیون تومان تندر 90 اتوماتیک محصول شرکت ایران خودرو ، جک 5J اتوماتیک، ام وی ام 530 و لیفان 620 هر کدام به ترتیب 20.5، 43.0، 46.4 و 48.8 نمره منفی کسب کردند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این ماه 17 خودرو  بین 25 تا 50 میلیون تومان را مورد ارزشیابی قرار داد که از میان آن ها پارس تندر، تندر 90 پارس خودرو و تندر 90 ایران خودرو هر سه 20.5 نمره منفی کسب کردند و در ابتدای جدول قرار گرفتند. در انتهای جدول این گروه قیمتی نیز خودروی تیبا2 با 54.3 نمره منفی به چشم می خورد.
در این ارزشیابی نیز همچون ماههای گذشته خودروهای تیبا، سایپا X131 محصول شرکت سایپا و پارس خودرو، سایپا X132  و ام وی ام در گروه خودروهای زیر 25 میلیون تومان قرار گرفتند و کمترین نمره منفی در بین این خودروها به تیبا محصول شرکت سایپا کاشان اختصاص یافت.

عیوب فنی و عملکردی:

در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروهای سایپا X131 و سایپا X132 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. از طرفی شاهد تنزل 3.9 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که عمدتا مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای کیا سراتو و پژو پارس فارس در این بخش می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژ، خودروهای ام وی ام 110و سمند بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص دادند. در ضمن شاهد افزایش 11.5درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم که از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی، مربوط به خودروهای پژو 206SD و پژو پارس خراسان می باشد.

در بخش بدنه خودروهای ام وی ام110 و سایپا X132 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، همچنین میانگین نمره منفی بخش بدنه نسبت به ماه قبل روند صعودی 7.3 درصدی را تجربه نمود که بیشترین تغییر مربوط به خودروهای پژو 206 و پژو پارس خراسان می باشد. در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 11.1 درصد بهبود یافت که عمدتا مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای ام وی ام 315 و پژو پارس فارس در این بخش می باشد.

همچنین خودروی لیفان 620 و لیفان X60 بیشترین نمره منفی را در بخش رنگ کسب نمودند. تعداد ایرادات مهم و اساسی به میزان قابل توجهی افزایش یافت که غالبا مربوط به خودروهای پژو پارس تهران و پژو 405 تهران می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری 0.9 درصد تنزل یافت.

وانت:

 در بخش وانت شاهد رشد تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که افزایش تولید وانت کارا تک کابین و وانت کارا دو کابین از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی می باشند. با توجه به رشد تولید خودروهای گروه وانت در اردیبهشت ماه، ارزشیابی این خودروها نیز 147.4 درصد افزایش یافت و همانطور که در جدول رده بندی کیفی قابل مشاهده است، وانت پیکاپ فوتون در صدر و وانت کارا دو کابین هم در انتها قرار گرفته‌اند.

عیوب فنی و عملکردی:

در بخش عیوب فنی و عملکردی، وانت نیسان تک سوز بیشترین نمره منفی را کسب نمود. از طرفی شاهد تنزل 9.0 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند نزولی مربوط به وانت کارا تک کابین می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژ شاهد افت 24.5 درصدی هستیم که عمدتا مربوط به روند رو به افول وانت سایپا X151 است. ضمنا وانت کارا تک کابین بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب نمود. در بخش بدنه وانت کارا دو کابین بیشترین نمره منفی را کسب کرد، از طرفی هم در این بخش میانگین نمره منفی 17.3 درصد کاهش یافت که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به رشد مربوط به وانت سایپا X151 می باشد.
در بخش رنگ وانت کارا دو کابین بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد افت 5.0 درصدی میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به وانت کارا دو کابین می باشد. تعداد ایرادات مهم و اساسی، 63.3 درصد رشد یافته است که عمده دلیل این موضوع مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در وانت نیسان تک سوز می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت، نسبت به ماه قبل دستخوش تغییر نگردیده است.

گروه سنگین :

 در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری به مانند ماه قبل، هیچ گونه خودرویی ارزشیابی نگردیده است. در بخش خودروهای تجاری باری شاهد رشد تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید کامیونت ایسوزو  NPR75Pو کشنده کاوه می باشد.با توجه به روند صعودی تولید خودروهای این گروه در اردیبهشت ماه، ارزشیابی این خودروها نیز 115درصد افزایش یافت.

همانطور که در جدول زیر مشخص است، در گروه کامیونت ها، کامیونت ایسوزو NPR75P محصول بهمن دیزل در رده نخست قرار گرفت. در گروه کامیون ها در میان 3 مدل خودروی تولیدی، کامیون اسکانیا G400(کمپرسی) محصول ماموت دیزل در صدر قرار گرفت. در بخش کشنده ها هم 3 مدل خودرو تولید گردید که کشنده بنز آکسور محصول ایران خودرو دیزل در بالاترین رده این گروه قرار گرفت.

عیوب فنی و عملکردی:

در بخش عیوب فنی و عملکردی، کامیون البرز D375 بیشترین نمره منفی را کسب نمود. همچنین شاهد تنزل قابل توجه میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم. در بخش تزئینات و مونتاژ کامیون البرز D375 بالاترین نمره منفی را کسب نمود. از طرفی میانگین نمره منفی این بخش 6.7 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت، که عمدتا مربوط به روند نزولی کشنده کاوه و کشنده بنز آکسور می باشد. در بخش بدنه کامیون بنز WH حداکثر نمره منفی را کسب نمود.

همچنین شاهد بهبود 16.4 درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به رشد، مربوط به کشنده کاوه می باشد. در بخش رنگ کامیون بنز WH بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد. میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل روند صعودی 6.3 درصدی را تجربه نمود که غالبا مربوط به کاهش نمره منفی کامیونت الوند در این بخش می باشد. در انتها میانگین نمره منفی خودروهای این گروه شاهد تنزل کیفی 1.1 درصدی نسبت به ماه قبل می باشد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

AAA: 1394/3/3112:09:07،
118
10
چقدر هم این بالا جدولی ها ایرانی اند !!!
جعفر: 1394/3/3112:17:45،
227
189
پارس tu5 +++++++++
l90 ---------------------
راهنمایی: 1394/3/3112:25:40،
222
198
دوستان تا بازه ۴۰ تومان می خوام یک ماشین بردارم
به نظر شما
تندر ۹۰ ++++++++
پژو پارس ELX ------------

البته اول دنبال خودروهای چینی مثل لیفان ۶۲۰ بودم اما خیلی ازش خوب تعریف نکرده بودند و در این گزارش هم نقاط منفی زیادی ازش گفته شد.
برام خیلی مهمه که ماشین نرم و کم صدا باشد و توی جاده ماشین مناسبی باشد. برای داخل شهر یک پراید دوگانه سوز دارم که جواب کارم رو می ده.

پیشاپیش از راهنمایی دوستان سپاسگزارم
م: 1394/3/3112:38:43،
152
88
داداش پارس Lx بگیر خوبه نسبت به قیمت واستحلاک ومصرف و موجود بودن قطعات.....
وحيد يوسفي: 1394/3/3113:07:30،
62
181
تندر 90 اصلا ماشين خوبي نيست.
اصلا به درد نميخوره با اون قيافه ضايعش.
فقط دنا.
دنا خيلي عاليه.
جواد اقا: 1394/3/3113:29:07،
77
20
از بس بی کیفیت هستند وانت بارهای اریسان ارسالی به کشورهای همسایه همه برگشت خورده دادن به مدیران الان ۲۱ تومن مشتری نداره الانه که دلالا منفی بدن
سيا: 1394/3/3114:53:59،
33
10
خودروي <<داخلي>> رو خوب اومدي
منظورتون جديد ترين دره بندي بزرگترين دلال هاي خودرو ديگه؟
به خدا ديگه حالم داره از خودرو و اخبارش بهم ميخوره...ميرم تو ebay ميبينم بي ام دبليو ٢٠٠٧ با ١٠٠ هزار تا كاركرد سوپر اديشن ٨ هزار دلار،بعد ميبينم اينجا با ٨ هزار دلار بايد پرايد سوار بشم،گريم ميگيرم،مگه ما ادم نيستيم؟خدا نگذره از باعث و بانيش
سینا: 1394/3/3115:02:40،
42
14
آقای راهنمایی!
اگه ELX موتور زانتیا مد نظرتون هست شک نکنید پارس ELX
اما اگه میخواین موتور XUM بگیرید اصلا سمت ELX نروید و تندر بگیرید
چون موتور XUM به دلیل صدای زیاد و شتاب کم اصلا اصلا ارزش خرید را ندارد
من توصیه میکنم یه موتور زانتیا ی تمیز و کم کارکرد بگیرید.از همش بیشتر راضیتون میکنه
حمید: 1394/3/3116:05:58،
52
19
سوال ؟؟؟؟
چرا کسایی که ال نود و تیبا2 و رانا میخرن اینقد رو ماشیناشون تعصب دارن چرا 206 سوارا یا سمند یا 405 تعصب ندارن
ال نود دیگه . مگه بنز سوارید که این همه تعصب دارید
ندا: 1394/3/3116:55:48،
39
32
پارس lx-tu5 از همشون بهتره.ال نود که مثل مگان از خانواده کمد هست.با اون قیافش!!!
ایرانی: 1394/3/3117:24:25،
24
29
چقدر تندر نودی ها اینجا زیاد اند...اون نوابغی که به پرشیا ای ال ایکس منفی دادن بدونن که پرشیا ای ال ایکس موتور زانتیا بهترین کیفیت تجهیزات فنی رو توی ایران داشت و خودتون هم خوب میدونید و نمیتونید نقضش کنید!از نظر زیبایی هم که پرشیا هم از داخل و هم از خارج صد برابر قشنگ تره از ال نود،اپشن های بیشتری هم معمولا دارن،از نظر سواری و راحتی هم که هندلینگ پژو ها رو اصلا ال لگن نداره و سواری پرشیا هم به مراتب نرم تره،هر کاری بکنید و هرچقدر هم منفی بدید پرشیا به هر صورت یه خودرو مناسب تر و البته گرون تر از ال لگنه!
بازار آزاد: 1394/3/3119:13:25،
20
12
واقعا کاری به کیفیت ندارم این همه وقت ملت رو گرفتین این همه توضیح دادین با یه جدول ساده بیان می شد هم قابل فهم تر بود هم کاربردی تر . لطفا به این نکات توجه کنید
پژمان : 1394/3/3122:37:28،
17
11
آقا حمید اونایی که ال نود و امثال آنرا سوار میشن تعصب ندارن بلکه در مقابل حرف و حدیث های بیجا و بی حساب می ایستند
خب کسی که 206 داره هیچ دفاعی از 206 نمیکنه چون همه میدونن ماشین خوبیه(بماند که از سال 90.91 کیفیت و دوام قطعاتش از 111 هم بد تر شده!)
ولی مردم چون میبینن قیافه ال نود سادست چشم بسته میگن آشغاله!در حالی که در قیاس با بقیه همرده هاش ماشین بدی نیست و حرف های زیادی واسه گفتن داره
اما راستشو که بخواهید همه ی ماشین های چینی و تولید ایرانخودرو و سایپا در یک کلام "آشغال"هستند
بیکار: 1394/4/100:59:37،
14
9
آقای ایرانی مثل اینکه از قیمت ها باخبر نیستی برادر
به سر به آگهی های همشهری و سایت باما بزن تا اختلاف قیمت تندر و پارس رو ببینی:)
پارس LX صفر 39تومان
تندر صفر 2 ایربگ 44 تومان
در ضمن اون عزیزانی که در نظر سنجی بالا به تندر رای دادن موتور XUM را در نظر گرفتند
وگرنه هرکسی دیگه میدونه که موتور زانتیا (به خصوص تا سال 89)تو این رنج بی رقیبه
مانی: 1394/4/209:19:56،
18
11
دوست عزیزی که میخوای تا 40 ت ماشین بگیری، اگه همین خبر رو بخونی میبینی همین چینی ها بیشترین امتیاز منفی مال رنگشونه پس از نظر فنی بالاتر از داخلی ها قرار میگیرند، 620 پدر زن من داره 2 ساله بیشتر از 10 بار رفته شمال و این ور اون ور خیلی راضیه حتی هنوز تعمیر نرفته اصلا

انتخاب با خودتونه ولی ماشین ایرانی هایی که من الان میبینم فاجعه هستند.
amir: 1394/3/3112:09:52،
100
88
یکی به من بگه کجای ال 90 رده بندی داره؟ مگه این ماشین مال 25 سال پیش فقرای فرانسه نیست؟ الان کیفیت چینی و هندی درجه 3 داره
مهران: 1394/3/3112:24:27،
72
88
داداش من تو برو آشغال چینی تو سوار شو که خود چینیها هم حاضر نیستن سوار بشن!!!!

منم ال نود که هنوز تو 5 تا کشور اروپایی تولید میشه با کیفیت تولید مشابه رومانی رو سوار میشم.

ماشین من زشته اشکالی نداره مثل تو مجبور نیستم برم تعمیرگاه یا قطعه یدکی بخرم.
amir: 1394/3/3112:49:38،
36
27
اقای امیر از دروغگویی چی به شما میرسه. چندین بار این دروغ و تکرار کردید.
amir: 1394/3/3113:01:01،
36
24
این امیر بالا ؛ به نظرم همون 206بازه ؛ یادتونه قبلنا فقط کارش به ال90 گیر دادن بود. این همونه.
بابک: 1394/3/3113:42:46،
46
28
درود .
امیر میشه با دلیل حرف بزنی اصلا پشت ماشین ننشستی و داری در مورد ال90 صحبت میکنی !!!؟؟؟؟

میشه بگی کجاش قطعات چینی و هندی درجه 3 داره؟؟؟

من نمیدونم چرا بعضی دوستان اینقدر با ال 90 مشکل دارند؟؟؟

حالا خوبه ال 90 کم خرج و بى دردسره و از هم رده های وطنیش با کیفیت تره .

واقعا ماشین خوش ساخت و با کیفیت.

دم رنو گرم که حداقل خودش رو موظف به تامین قطعات یدکی میکنه خداییش در این مساله به ظاهر توجه نکنید .
پارسا: 1394/3/3115:07:29،
37
26
تنها ایرادی که بر ال نود وارده طراحی ساده اون هستش که به نظر من اقتصادی و عاقلانه طراحیش کردن
ایمنی عالی.نرم و بی صدا.راحت.شتاب قابل قبول و ..... این ماشین رو از رقبا ی همرده یه سر و گردن بالاتر میبره
خواهش میکنم دوستانی که تا به حال داخلش ننشستن در مورد ال نود اظهار نظر نکنند و همون آشغال های چینی و بی کیفیتشونو سوار شن و حال کنند!
روهام: 1394/3/3115:10:17،
25
24
آقای امیر الان میخوای چی بگی؟میخوای بگی ال نود نخریم و بیایم این چینی هایی که رو دستت مونده رو بخریم؟ال نود بین مردم امتحانشو پس داده و دیگه مردم تحت تاثیر حرف های غیر منطقی شما و سایر آشغال(چینی )سوار ها قرار نمیگیرند
سیستم : 1394/3/3116:19:52،
17
21
آقا امیر انقدر حسرت ال 90 را نخور
دعا میکنیم خدا یه پولی بهت بده که بخریش و انقدر قصه اش را نخوری
علامه: 1394/3/3116:33:52،
19
29
نمیدونم این 25 سال پیش رو از کجا آوردی ولی جهت اطلاعت ال 90 روی پلتفرم رنو کلیو نسل دوم ساخته شده که تا سال 2009 در اروپا تولید شده.
meh: 1394/3/3117:21:58،
24
17
ماشین ۲۵ سال پیش؟! این renault logan یا همون تندر۹۰ که الان در ایران مونتاژ میشه طراحی و محصول سال ۲۰۰۶ هست و یکی از موفق ترین و پرفروش ترین های دهه ی اخیر. نمیدونم ۲۰۰۶ رو چطور حساب کردید که شده ۲۵ سال قبل! شاید البته منظورتون ۲۰۶ هست یا ۴۰۵ که مال ۳۵ سال قبله و اصولا پژو هیچ نظارتی بر تولیدشون نداره؟

این عزیز دل معلوم نیست از کجا سوخته که میاد هی این دروغش رو کپی پیست میکنه زیر تمام مطالب مرتبط به خودروها!

تا جایی که ما اروپایی دیدیم، بسیاری از افراد، بی ارتباط با وضع مالیشون، به خودروهای اقتصادی باکیفیت در حدود قیمت ۱۰ هزار یورو تمایل دارن؛ چند سال استفاده کرده و بعد میفروشنش و مدل جدیدتری میخرن. خودروهای گرانتر، بازار خیلی پر رونقی ندارن و درصد کمی از مردم به سمت خرید خودروهای لوکس بالای ۱۵ و ۲۰ هزار یورو تمایل نشان میدن چون اصولا یه ماشین لوکس کار خاصی فراتر از اقتصادی ها نمیکنه
پرشیا: 1394/3/3123:34:39،
15
14
چقدر واقعا اینجا ال نود دوست زیاده!!حالا دویست و شش شد طراحی سی وپنج سال پیش؟اونوقت ال نود شد ماشین تا سال دو هزار و نه تولید شده؟!ال نود یه ماشین ارزون قیمت برای سطح پایین جامعه با کیفیت قابل قبول و اتاق محکم بود همین!خودتون هم خوب میدونید دویست شش تیپ پنج الان بهترین فنی رو بین تولیدات داخل داره و تا قبل از اینکه پرشیا موتور زانتیا متوقف بشه اون بهترین فنی خودرو های داخل رو داشت،پرشیا و دویست و شش همیشه یه سر و گردن از ال نود جلو تر اند.چرا؟چون فنی پرشیا ای ال ایکس موتور زانتیا و دویست و شش همیشه از ال نود بهتر بوده و هست و شتابگیری و فرمان پذیریشون هم همینطور،از نظر امکانات هر چند کم ولی بیشتر و کامل تر از ال نود اند و از نظر طراحی هم که در هر قسمت صد برابر بهتر اند از ال لگن!نمیدونم چی شده ازوقتی تولیدپرشیا موتور زانتیامتوقف شد طرفدار های جایگزین پیکان به ال لگن گفتن بهترین خودرو داخل!
xxx: 1394/4/103:13:16،
13
10
اقا من از طرف امير معذرت ميخوام ببخشيدش:/
حمید: 1394/3/3112:12:20،
22
13
کیفیت سرابی بیش نیست
نوید: 1394/3/3112:17:03،
33
11
چقدر ما توی خودرو ضعیفیم که خوبترینهامون هم خوب نیستن!!!
آرش: 1394/3/3112:17:04،
59
12
اگر سراتو محصول سايپاست حتما" پورشه هم يكي از محصولات ايران خودرو است
سخایی: 1394/3/3112:18:04،
34
12
خدا رو شکر کیفیت همه خودروها هر ماه در حال نزوله! مرسی ایران خودرو
رامین: 1394/3/3112:18:51،
24
13
چرازحمت کشیدن تولیدات ایران خودرومدل1381بهتراز82و82بهتراز83و83بهتراز84و....94بی کیفیترازقبلیهاسایپاهم همچنین پرایدهای اولیه خیلی باکیفیترازالان بودن چاره چیه اش خالته بخوری ته دره ای نخوری همینه پسرفت درانتظارخودروی صفر
مهران: 1394/3/3113:47:19،
23
10
رامین جان تا سال 87 کیفیت محصولات رو به افزایش اومد
بعد سال 87ع و اومدن یار غار رئیس جمهور قبلی این روند با افت شدیدی مواجه َشد
آرش: 1394/3/3112:21:40،
36
22
امير خان شما آمريكا زندگي ميكنيد ؟ !!! فقراي فرانسه !!!
جواب عبدا... انصاری: 1394/3/3112:37:44،
32
11
اقا اگر شوخی کردی که هیچی -اگر هم جدی گفتی بینهایت منفی روی پیغامت میذارم. چون ایران ارابه تمام محصولاتش آشغالن چون چندین بار چوبشو خوردم.خدمات پس از فروشش که بماند.
جلال: 1394/3/3112:40:25،
38
12
اینجا ایران است.
هیچ وقت تو مدرسه به ما تحلیل کردن و کار گروهی رو آموزش ندادن.
لذت و قدرت اتحاد رو نچشیدیم. اینجا هرکسی به فکر خودشه.
اگر 3 روز شیر نخرید میان التماستون میکنن. پولدار و بی پول نداره...هممون تو یه کشتی هستیم.
لطف کنید فقط چند ماه از یه کارخونه یا نمایندگی (البته غیر رسمی) خرید نکنید تا حقمون رو بهمون بدن.
من 7 ماه میخوام ماشین خارجی بخرم...دست نگه داشتم و ماشین قدیمیمو نگه داشتم.
نیما: 1394/3/3114:08:47،
16
11
جلال عزیز به نظر من ، مساله "ایران" نیست، مساله اختلاف طبقاتی خیلی فاحش هستش که اون اتحاد به چشم نمیاد ، اگر تو خیلی کشورها یهو ملت تحریم میکنن چون از نظر اقتصادی و فرهنگی به هم نزدیک ترن که این رو نمیشه به همون سادگی با یه جائی مث ایران با این همه قشرهای مختلف اقتصادی، فرهنگی , ..... مقایسه کرد و اختلاف طبقاتی فاحشی که تو ایران هست رو نمیشه با هیچ جای دیگه ای واغن مقایسه کرد.... + اینکه حالا خیلی مسائل مث دلالیا و عدم ثبات که ملت همه نگرانه فرداشونن که نمیدونن چی قراره سرشون بیاد بماند که خب همه اینا میتونه تو اون عدم اتحادی که شما اشاره میکنی تاثیر داشته باشه
ف: 1394/3/3113:14:56،
40
24
واقعا L90 کیفیترین خودروی تولید ایرانه که هر دفعه تو صدره؟؟؟؟ یا داستان سیاست فروشه خودروسازاست؟ من که فکر میکنم این ماشین چون در میاد سنار و میفروشن خدا تومن بیشترین سود فرروش داره براشون واسه همین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد رو شریک کردن که همیشه بگه l90 شاخه ماشیناس !!! با اون داشبورد بی کیفیتش ! حتی دو سری سیم کشی نکرده واسه شیشه بالابرش!!!!!!! به چی امتیاز دادن؟ آها ظاهرش ! :)))
amir: 1394/3/3114:57:07،
20
22
اگه ملاکت داشبورده ؛ برو پارس داشبورد جدید بخر!!!
برادر عزیز نسبت به آشغالایی که تو بازاره این بهتره.
خواهش خواهش اگه سوار نشدی و اطلاعاتت کمه نظر تو نگهدار . بعد از تحقیقات درست نظر تو بگو.
احمد: 1394/3/3115:03:19،
20
11
اگر واقعا سود هنگفتی مثل ماشینهای دیگه براش داشت الان مثل چی تولید میکرد و وارد بازار میکرد نه اینکه تو تولید ماهی 3000 تا هم بمونه.
در ضمن این رقم رو با بقیه خودروها که ماهانه 24000 تا تولید میشه مقایسه کنید کاملا مشخصه که کدوم ماشین سود بیشتری براشون داره.
محمد: 1394/3/3115:15:06،
17
12
آقای ف
در قیاس با بنز و بی ام و و پورشه که تو صدر جدول قرار نگرفته که
در مقایسه با بقیه آشغال های تولید داخل و آشغال چین بهش برتری دادن که کیفیتش هم با دست زدن به داشبورد(!)مشخص نمیشه بلکه با کارکرد و گذشت زمان مشخص میشه
ف: 1394/3/3116:06:17،
28
18
چیه دوستان خودتون L90 دارین حرصتون گرفته ؟؟؟ صادقانه عرض کنم این ماشین اصلا در حده این عدد و رقم ها و کیفیتی که میگن نیست.
.
.
.
.
در باب بحث فنی می تونید جدول شتاب، مصرف سوخت، گشتاور و سیستم ترمز و سایر آپشنهای دو مدل مثلا جک و L90 رو براحتی سرچ کنید و مقایسه کنید تا انقدر نگید خوبه خوبه !! در ضمن من خودم جک ندارم مثال زدم ! جواب اون دوستمونم که گفت تو زمان نشون میده خودشو عذر میخوام ولی خر هم 100 سال عمر میکنه راه هم میره ولی آپشن و امکانی نداره واسه همینم خراب نمیشه !! اگه دوستی دفاع داره دلیل فنی درست بگه لطفا یکبار برای همیشه ...
meh: 1394/3/3117:42:09،
21
14
قیمت این ماشین ۳۷ میلیون تومان هست که تفاوت خاصی با قیمت حدودا ۱۰ هزار یوروییش در دیگر نقاط جهان نداره. از طرف دیگه شما داری سوار ماشینی میشی که یکی اژ موفق ترین مدل های دهه ی اخیر به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا بوده؛ قطعات اصلی از اروپا وارد شده و قطعات جانبی در ایران با نظارت و کنترل خود رنو (رنوپارس) تولید میگردند و در کارخانه ها با تجهیزات و استاندارد رنو مونتاژ میگردند.

حداقل میدونی طرفت یک شرکت اروپایی هست که مستقیما بر محصول و خدمات نظارت میکنه؛ نه مدل های عتیقه ی پژو که کلا نظارتی نداره و امتیازشون رو فروخته، یا چینی هایی که اصولا بعد از فروش، دیگه خدمت خاصی براشون تعریف نشده و بعد یه مدتم به خاطر کیفیت فوق العاده شون باید بندازیش دور!
ویتارا: 1394/3/3113:15:58،
19
27
مثل همیشه سوزوکی از میان تیانا . مگان.ماکسیما و....برتر شد
واقعا لیاقت این برتری داره
ای بابا: 1394/3/3113:38:51،
24
14
دقت کن، نوشته تنها خودرویی که توی اون بازه تست شده !!

یعنی بین خودش و خودش اول شده :))
303: 1394/3/3113:17:46،
25
11
كلا مشكل مملكت ما شده اتومبيل !

هر جا حرف از اتومبيله هزار نفر كامنت ميزاره !

خداييش اگر شغل نباشه ، امنيت نباشه ، ملت ميخوان چي سوار شن ؟
افکاری: 1394/3/3113:17:50،
14
11
یک سال و اندی است که از پیکاپ فوتون استفاده می کنم واقعا از این ماشین راضیم انشالا همین طور بماند
حسن: 1394/3/3113:19:41،
17
11
منم با اقا جلال موافقم,نخرین خب,بخدا پارس سوار شین , کسی نمیگه شما با کلاس,شدین
فرانس سوار: 1394/3/3113:27:40،
29
25
فقط تندر٩٠يالوگان هست كه هميشه صدرجدول هستشوقطعاتش100در100فرانسوي هستش وطراحي سال2006اروپاهست مثل ٤٠٥براي سال١٩٨٣ نيست
احمد: 1394/3/3115:06:21،
24
13
من خودم از تندر 90 راضی هستم ولی اینطور که میگی 100 در 100 قطعات فرانسوی این طور نیست.
قطعات موتور تقریبا حق با شماست به جز چند قلم جنس که قطعات کلیدی نیستند ایرانی هستند ولی بقیه اش اروپایی هستش. اکثر قطعات داخل اتاق ایرانی ست.
نیما: 1394/3/3113:28:05،
29
22
بقیه ارزیابی هارو نمیدونم ولی ما که 2 سال پیش یه 206 صفر گفتیم بگیرم دخله ما رو اورد... با 3 ماه تاخیر شبه عیدی به زور بهمون دادن تو اتوبان با 100 تا میرفتیم ماشین خاموش میشد، درها قفل نمیشد، ماشین که کلا" همه جاش صدا میداد، مشکل رنگ هم داشت، گیربکسش که بعده کلی پیگیری به ما گفتن گیربکسه 405 هستش واسه همین دنده اصلا" جا نمیره، سیستم صوتی بسیار مزخرف و ...... حتی چراغه بالا سر کار نمیکرد، و ........ که هنوزه که هنوزش هنوز همه مشکلاتش برقراره خدا رو شکر....
بعید میدونم پراید که بیشترین نمره منفی رو گرفته یکی از این مشکلات رو داشته باشه ... به نظره من که مزخرف ترین ماشین دتخلی همین 206
لام: 1394/3/3113:40:21،
28
15
بعد بگین 111 از 206 بدتره..حداقل خرج نمیذاره رو دست..
واقع بین: 1394/3/3114:04:10،
30
13
با سلام به همه عزیزان من از سال 87 ال نود از شرکت ایران خودرو خریداری کردم تا به امروز که حدود 300000 کیلومتر کار کرده جز سرویس های دوره ای وتعویض تسمه ها ووسایل مصرفی هیچ مشکلی نداشته وبا دیگر خودروهای همسطح خودش قابل مقایسه نیست مواردی چون بی صدابودن موتور-مصرف کم سوخت -استهلاک اندک قطعه -شاسی محکم وجادار بودن و...
عیسی یوزه: 1394/3/3116:59:38،
16
12
ایران تو کار ساخت Q170 و S300 ایرانی است و موشک هوا میکند دیگر وقتی برای کیفیت خودرو ندارد....به همین خودرو های رده پایین و با قیمت بالا .....
مهدی : 1394/3/3117:26:43،
23
11
اگه تندر 90 با مدل کنونی 206 ها که گیربکس 405 و نمیدونم سیستم برقی عوض شده و..... صد در صد بهتره اما اگه با 206 های قبل از 91 مقایسه کنی هیچ چیزش بجز جاداری سرتر نیست 206 سری قدیم روی کامپیوترشون سیستم esp و گرمک صندلی و... تعریف شدس میشه نصب کرد فقط یک صفحه اپشن داره که میشه روش نصب کرد از لحاظ شتابم باز تندر کم میاره جلوی 206 تیپ 5
مجید: 1394/3/3118:38:34،
26
12
یک خودروی خوب علاوه بر داشتن کیفیت قطعات خوب باید دارای ظاهر زیبا از بیرون ودرون سیستم تعلیق ایمنی بالاواز همه مهمتر برای من لذت رانندگی باشد خودروی ال 90 غیر از مورد اول چیز دیگری ندارد
پاسخ : 1394/3/3122:41:07،
15
11
باهات موافقم اما تنها ایراد ال90 ظاهرشه(چه بیرون و چه داخل)
اما از نظر ایمنی .کیفیت ساخت.راحتی.بیصدا و نرم بودن.شتاب و... قابل قبوله
تو طراحی ساده ال90 حرفی نیست ولی بقیه آشغال های داخلی و چینی هم همچین قیافه ای ندارند که ارزش دفاع کردن از اونها وجود داشته باشه
امیر: 1394/3/3119:02:03،
20
13
چرا همه به ام وی ام 110 زور میگن. ضعیف گیر آوردن
باران: 1394/3/3119:34:24،
19
11
من یکسال ام وی ام 110 خریدم. خداییش ماشین بی آزاریه. تو شهر فوق العاده است. باید ببینی انتظارت ار ماشین چیه
سعید: 1394/3/3119:26:41،
19
21
آقای وحید یوسفی از تندر 90 بهتر پیدا نمیکنی
دنا هم شد ماشین
شاهکار جدید ایران خودرو سورن با چراغ های ضایع
تندر 90 سالاره
علی: 1394/3/3119:55:17،
21
11
--شده تا حالا عکسی فیلمی چیزی از مراحل تعیین کیفیت منتشر کنن !!!
-- تست ها کیفیت چی هستند ؟ کارشناشا کی هستن ؟
-- ایا نظر مردم در مورد کیفیت مهمه سامانه ای چیزی هست تا مردم نظر بدنند !!!!؟؟؟؟
-- آیا سوزوکی ویتارا با این قیمت می ارزه !!!!؟؟؟
-- مقایسه ای بین خودروهای تولید داخل با مشابه هم قیمت خارجی انجام می شه!!!!!!؟
-- دقت کنین نوشته " 17 خودرو بین 25 تا 50 میلیون تومان را مورد ارزشیابی قرار داد" تیراژ این خودرو ها حدود 140000 خودرو درماه است این تعداد نمونه می تونه بیانگر کیفیت باشه ....
-- آیا استاندارد تدوین شده کیفی برای خودروهای داخلی وجود داره با کدام استاندارد بین المللی قایل مقایسه است !!!!!؟؟؟؟

- عایا! رنج قیمتی می تونه ملاک برای دسته بندی باشه یا همه خودرو ها باید با کیفیت و حافظ جان و مال مردم باشند!!!
امير: 1394/3/3122:32:55،
17
13
سورنELX:تو ماشينهاي ايراني وقتي تمامي جوانب در نظر بگيريم ماشين فقط سورن اي ال ايكس.
من كه صفرش خريدم تا الانم ده هزارتا رفتم واقعا راضيم...
سرور: 1394/4/101:04:00،
14
13
حرفت کاملا درسته
اما شتاب تیپ 5 از تندر همیشه کمتر بوده
من نمیگم بلکه اطلاعات کارخانه سازنده و فیلم های موجود در آپارات و یوتیوپ مشخص میکنند.طبق اعلام رسمی ایرانخودرو 0 تا 100 تیپ 5 11.6ثانیه و طبق اعلام رسمی پارس خودرو 0 تا 100 ال نود 10 ثانیه است.پاینده باشید
رضا: 1394/4/109:08:53،
14
9
مهم نیست این قیمتی که این خودروها دست مصرف کننده میرسه بیارزه یا نه مهم جیب سرمایه گذاران دولتی صنعت خودرو و مسئولین و مجلسیان هست که پر میشه . مردمم که مهم نیستن
سجاد: 1394/4/110:12:12،
15
10
واقعا متاسفم برای سایپا با اون 131 و 132 ستون جدیدش که واقعا افتضاحس
و تاسف بار تر از اینکه مردم میخرن
سالار: 1394/4/200:53:13،
15
14
دوستان عزیز ما تجارت خودروهای داخلی انجام میدیم و خودرو های زیر قیمت پنجاه تومن رو بورس میکنیم من نه طرف ال نود سوارام نه طرف بقیه ولی میخوام صادقانه بگم که انواع ماشینای داخلی از پراید تا پارس اتومات رو داشتم اگه الان جامعه رو در نظر بگیریم با این قیمت سوخت می تونم به جرات بگم که ال نود از هر ماشینی به صرفه تره البته اگه کیفیت سواری رو هم در نظر بگیریم سمند ef7 نیز بد نیس البته صفر کیلومترش مصرفشم کمه.در کل بگم با این شرایط و در نظر گرفتن دوام و خرج بنزین و قدرت موتور و کیفیت سواری بهترین گزینه بین اشغالای زیر پنجاه تومن همون ال نوده و بعدش ef7 هرچند که همشون اشغالن. یه چیزیم بگم ال نود خوشبختانه یه برتری دیگه هم داره اونم اینه که برای جاده های خاکی و نامساعد و شیب دار ماشین خوبیه و عمل بهتری نسبت به هم رده های خودش داره.
بهنام صادقی: 1394/4/203:42:48،
16
9
ایران خودرو = پایمال کردن حقوق مشتریان
سایپا = دروغگو بزرگ
sayed: 1394/4/417:45:52،
16
16
قیمت بین۲۰میلیون تا۵۰میلیون فقط مزدا۳۲۳،سالار تموم ماشینها تو ای رنجه
sayed: 1394/4/417:51:10،
20
17
در مورد مزدا۳۲۳مطالعه ای داشته باش،شیک با کیفیت،کم خرج،من خودم چند سالی دارمش فوق العاده هست،پارس ال نود،زانتیا جنتو،تمام خودروهای چینی به گردش نمیرسن...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل