کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک دی میزان نرخ حق‌الوکاله را اعلام کرد


کد خبر : ۱۲۹۰۴شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۱۲۱۷۰۶ بازدید

به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی، در راستاي قانون عمليات بانكداري بدون ربا و با استناد به ماده 4 بخشنامه 20 خرداد 94 مديركل مقررات و ...

بانک دی با استناد به مصوبه جدید بانک مرکزی نرخ حق‌الوكاله بكارگيري سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري در سال 94 را سه درصد اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی، در راستاي قانون عمليات بانكداري بدون ربا و با استناد به ماده 4 بخشنامه 20 خرداد 94 مديركل مقررات و مجوزهاي بانكي و مبارزه با پولشویي اداره مطالعات و مقررات بانكي بانك مركزي جمهوری اسلامی ایران، بانک دی نرخ حق الوكاله سپرده‌ها را نسبت به مصوبه قبلی نیم درصد افزایش داد.

بر این اساس نرخ حق الوکاله خالص منابع سپرده‌گذار براي هر يك از انواع سپرده‌هاي بكار گرفته شده برای مصارف مشاع سال جاری سه درصد تعيين شد.

پیش از این در راستای قانون عملیات بانکداری بدون ربا و با استناد به ماده 3 بسته سیاسی ـ نظارتی نظام بانکی کشور مصوب شورای پول و اعتبار نرخ حق الوکاله سپرده‌های کوتاه مدت و بلند مدت بانک دی در سال جاری 2.5 درصد تعیین شده بود.

حق الوکاله مبلغی است که بانک‌ها می‌توانند در قبال بکارگیری منابع سپرده شده از سوی سپرده‌گذاران از آنان دریافت کنند.

سپرده در برگیرنده مبالغی است که سپرده‌گذاران تحت هر یک از انواع سپرده‌ها نزد بانک‎ها تودیع می‌کنند و از طریق جذب این وجوه، بانک‌ها به تجهیز آنها در جهت تامین شرایط و امکانات کار و سرمایه گذاری به منظور اجرای بندهای (2و9) اصل 43 قانون اساسی اقدام می‌کنند.

سپرده‌ها به عنوان یکی از منابع اصلی بانک‌ها محسوب شده و در رونق اقتصادی کشور سهم بسزایی دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها