کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساخت آسمانخراش 57 طبقه در 19 روز / ویدئو


کد خبر : ۱۲۸۹۷شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴:۳۰۹۶۹۱ بازدید

یک کمپانی ساخت‌وساز چینی طی تنها 19 روز کاری، آسمانخراشی 57 طبقه‌ای را در چین مرکزی احداث کرد و بدین ترتیب رکورد سریع‌ترین ساخت ...
ساخت آسمانخراش 57 طبقه در 19 روز / ویدئوساخت آسمانخراش 57 طبقه در 19 روز / ویدئو

یک کمپانی ساخت‌وساز چینی طی تنها 19 روز کاری، آسمانخراشی 57 طبقه‌ای را در چین مرکزی احداث کرد و بدین ترتیب رکورد سریع‌ترین ساخت آسمانخراش در جهان را به‌خود اختصاص داد. این کمپانی در روز سه‌طبقه از این آسمانخراش را احداث کرد.

به‌گزارش گاردین، شرکت مهندسی و ساختمانی Broad Sustainable Building، این آسمانخراش را که «شهر آسمان کوچک» نام دارد، در شهر «چانگشا»، واقع در مرکز استان «هونان»، احداث کرده‌است. مهندسان در ساخت این آسمانخراش از یک طراحی ساده و بلوک‌های پیش‌ساخته استفاده کرده‌اند. 

مسئولان این کمپانی از عزم خود برای ساخت بلندترین آسمانخراش جهان با 220 طبقه طی تنها سه‌ماه خبر می‌دهند که درصورت موفقیت در ساخت این پروژه عظیم، نه‌تنها عنوان بلندترین برج جهان را از برج «خلیفه» در دبی خواهند ربود، بلکه رکورد سریع‌ترین ساخت پروژه‌ای با این حجم را نیز از آن خود خواهند کرد. ساخت این آسمانخراش عظیم که قرار است در شهر چانگ‌شا احداث شود، منتظر تایید مسئولان ذیربط است.

«چن شیانگ‌کیان»، مهندس کمپانی Broad Sustainable Building می‌گوید: با شیوه‌های متداول ساخت و ساز می‌بایست این آسمانخراش را آجر به آجر می‌ساختیم، اما با شیوه‌ جدید، تنها می‌بایست بلوک‌های پیش‌ساخته را سرهم می‌کردیم. استفاده از بلوک‌های پیش‌ساخته در ساخت آپارتمان‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه در بسیاری از نقاط جهان نظیر انگلیس و آمریکا متداول شده‌است. بااین حال، منتقدان استفاده از این شیوه معتقدند، استفاده از این روش، منجر به یکسان‌سازی بیش از حد معماری شهری می‌شود. 

شرکت سازنده آسمانخراش «شهر آسمان کوچک»، پیش از شروع عملیات ساخت، 4 ماه و نیم صرف آماده‌سازی و تولید 2376 بلوک پیش‌ساخته کرده‌است. 20 طبقه نخست این آسمانخراش سال گذشته تکمیل شد اما 37 طبقه باقیمانده از تاریخ 31 ژانویه تا 14 فوریه سال‌جاری احداث شده‌است.

آسمانخراش شهر آسمان کوچک، 19 تالار، 800 واحد مسکونی و اداری برای 4000 سکنه دارد که فروش این واحد‌ها از ماه می آغاز شده‌است. بنابه ادعای مهندسین سازنده، این بنا بسیار مستحکم و دربرابر زلزله مقاوم است. 
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها