کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برد خودروهای الکتریکی چقدر است؟


کد خبر : ۱۲۸۶۱جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹:۳۳۲۹۴۰ بازدید

مهم‌ترین مانع برای کنار گذاشتن خودروهای بنزین‌سوز و استفاده از خودروهای الکتریکی، «قیمت» نیست؛ بلکه نگرانی در زمینه «مسافت» ...

مهم‌ترین مانع برای کنار گذاشتن خودروهای بنزین‌سوز و استفاده از خودروهای الکتریکی، «قیمت» نیست؛ بلکه نگرانی در زمینه «مسافت» است. این نگرانی وجود دارد که ممکن است یک خودروی الکتریکی با استفاده از نیروی باتری، شما را در وسط راه متوقف کند.

برخی از این دلواپسی‌ها ناشی از ابهامات موجود در کارآیی وسایل نقلیه الکتریکی است. سیستم‌های کنونی تخمین بازه مسافت، درحال‌حاضر چندان قابل‌اعتماد نیستند؛ چراکه براساس داده‌های محدود عمل می‌کنند. برای غلبه بر این مشکل، مهندسان در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، الگوریتمی را توسعه داده‌اند که در محاسبه دامنه مسافت خودروهای الکتریکی ۲۰ درصد دقیق‌تر است. این سیستم از عادت‌های رانندگی، شرایط جوی، مسیر و عمر و شرایط باتری استفاده می‌کند. حالا آنها امیدوارند که با استفاده از این سیستم در خودروهای الکتریکی، رانندگان اطلاعات بیشتری از خودروهایشان در اختیار داشته باشند و بنابراین تعداد این نوع خودروها باز هم بیشتر شود. تعداد خودروهای الکتریکی ثبت‌شده در ایالات متحده حدود ۲۰۰هزار دستگاه است که یک‌سوم آنها در کالیفرنیا هستند. یک راننده در امریکا معمولا در روز مسیری را به اندازه ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر) طی می‌کند و خودروهای الکتریکی مانند «نیسان لیف» با یک بار شارژ کامل، می‌توانند ۲ بار این مسیر را حرکت کنند. در همین حال، بازه مسافت ۲۶۵ مایلی (۴۲۶ کیلومتری) در تسلا مدل S یک استاندارد طلایی در این صنعت است.

حرکت در بزرگراه

در یک خودرو الکتریکی، هرچه سرعت بیشتر باشد، انرژی موردنیاز بیشتر خواهد بود. دامنه مسافت در بزرگراه برای این نوع خودروها حدود ۲۰ درصد کمتر از دامنه مسافت در شهر است که این موضوع به‌طور کامل برخلاف خودروهای بنزینی است. در شرایط جوی زمستانی و هوای سرد، باتری‌ها جریان ضعیف‌تری را ایجاد می‌کنند. مطابق گزارش انجمن اتومبیل امریکا (AAA)، دامنه مسافت یک خودرو الکتریکی در دمای ۲۰ درجه فارنهایت (۷- درجه سانتیگراد) حدود ۶۰ درصد نسبت به دمای ۷۵ درجه فارنهایت (۲۴ درجه سانتیگراد) کمتر  است.

ترافیک شهری

توقف و حرکت در خودروهای بنزینی به معنای هدر دادن سوخت است. این در حالی است که خودروهای الکتریکی برای ایستادن و راه‌افتادن، انرژی بسیار کمی استفاده می‌کنند و در برخی موارد با سیستم احیای باتری در ترمزها، مقداری انرژی را نیز به‌دست می‌آورند. رانندگی در شهر می‌تواند دامنه مسافت خودروهای الکتریکی را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. با گذشتن از عمر باتری، ظرفیت آن نیز کاهش می‌یابد. برای خودروهای الکتریکی که استفاده زیادی از آنها می‌شود، دامنه مسافت به سرعت افت می‌کند. به‌عنوان مثال یک تاکسی در نیویورک را در نظر بگیرید که متوسط حرکت آن ۵ برابر یک خودرو معمولی در امریکاست.

مسیرهای کوهستانی

خودروهای با موتور احتراق داخلی از گرمای موتور برای گرم کردن کابین در یک روز سرد استفاده می‌کنند. ولی هر نوع گرمایی در یک خودرو الکتریکی و همین‌طور انرژی موردنیاز برای وسایلی چون سیستم صوتی و سیستم راهبری، همه از باتری می‌آید و همین موضوع دامنه مسافت را کاهش می‌دهد. خودروهای الکتریکی نیز مانند خودروهای بنزینی، در یک سطح صاف عملکرد بهینه‌ای دارند و راه‌های خاکی و مسیرهای کوهستانی و شیب‌دار از دامنه مسافت آنها کم می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها