کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد


کد خبر : ۱۲۸۵۲پنجشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱:۳۰۲۰۸۵ بازدید

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نرخ بهره کوتاه مدت خود را بدون تغییر در سطح نزدیک به صفر ثابت نگه می دارد.

تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره کوتاه مدت خود در شرایط کنونی در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که فدرال رزرو طی ماه های آینده به خصوص در نشست سپتامبر برای افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال 2006 میلادی آماده خواهد شد.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد شرایط رشد و رونق اقتصادی آمریکا در شرایط کنونی هنوز برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مناسب نبوده است. فدرال رزرو همچنین پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا را نیز کاهش داده است.

بر اساس پیش بینی فدرال رزرو، رشد اقتصادی آمریکا امسال به 1.8 تا 2 درصد خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی فدرال رزرو 2.3 تا 2.7 درصد اعلام شده بود.

اگر این پیش بینی درست باشد، این بدترین عملکرد اقتصاد آمریکا از سال 2011 میلادی خواهد بود. پیش بینی فدرال رزرو بسیار کمتر از برآوردهای مطرح شده از سوی کارشناسان اقتصادی بوده است.

در بیانیه فدرال رزرو آمده است که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال با افزایش نسبی روبرو شده است. اقتصاد آمریکا در سه ماه نخست امسال با کاهش رشد روبرو شده بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، در حالی که بخش مسکن آمریکا با رشد و رونق نسبی روبرو شده ولی صادرات و سرمایه گذاری در اقتصاد این کشور با رشد چندان امیدوار کننده ای مواجه نشده است.

سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا همچنین نسبت به بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال امیدواری چندانی نشان نداده اند گرچه روند ایجاد فرصت های شغلی جدید در آمریکا طی ماه های اخیر بهتر شده است.

فدرال رزرو پیش بینی کرده است که نرخ بیکاری آمریکا تا پایان امسال به 5.2 درصد خواهد رسید. این رقم در ماه می به 5.5 درصد رسیده است. در گزارش ماه مارس فدرال رزرو پیش بینی کرده بود که نرخ بیکاری به کمتر از 5 درصد خواهد رسید.

فدرال رزرو همچنین پیش بینی کرد که نرخ تورم سالانه آمریکا امسال بین 0.6 تا 0.8 درصد خواهد بود. فدرال رزرو آمریکا قصد دارد تا به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابد.

مقام های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی پیش از این از فدرال رزرو آمریکا خواسته بودند تا برای افزایش نرخ بهره حداقل تا اوایل سال آینده صبر کند. البته هنوز 15 نفر از 17 عضو کمیته بازار باز فدرال رزرو بر این باورند که نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها