کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودرو در آخرین روزهای فصل بهار + قیمت روز


کد خبر : ۱۲۸۵۱پنجشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۱۷۱۳۵۳۸ بازدید

هم اکنون در بازار خودرو تهران، 90 درصد خودروهای تولید داخل زیر قیمت نمایندگی در حال خرید و فروش هستند .
بازار خودرو در آخرین روزهای فصل بهار + قیمت روزبازار خودرو در آخرین روزهای فصل بهار + قیمت روز

اگرچه چند روزی بیشتر تا پایان فصل بهار باقی نمانده اما بازار خودرو همچنان پاییزی و البته رکودی است. معاملات خودرو همچنان قفل است و راه رونق در پیش نگرفته است.

فصل بهار هم در حال سپری شدن و فصل گرم تابستان از راه می‌رسد؛ اگرچه تابستان فصل رفت و آمد و آغاز دور جدیدی از سفرهای مردم است اما این بازار حداقل برای خرید و فروش‌های خودرو، چندان داغ و تابستانی نیست. حتی برخی می‌گویند که بازار خودرو از ابتدای امسال تاکنون، حتی حال و هوای جنب و جوش بهاری را نداشت و بلکه بیشتر بازاری شبیه پاییز و بدون رونق بود.

از سوی دیگر، خودروسازان براساس برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شدت مشغول افزایش تیراژ تولید هستند و این امر سبب نشده که نه قیمت خودرو تغییری کند و نه بازار رونقی حاصل از افزایش تولید به خود بگیرد، بلکه بیشتر خودروسازان هستند که افزایش تولید را صرف پاسخگویی به تعهداتشان می‌کنند. بازار اما همچنان رکود را تجربه می‌کند و هر از گاهی صدای بوق خودرویی که به فروش رفته به گوش می‌‌رسد. به هرحال، گویا بازار خودرو قصد ندارد به این زودی، از رکود خارج شده و راه رونق را در پیش گیرد در حالی که تابستان هم به نظر برای بازار خودرو، به خزان می‌گراید.


افت یک میلیون تومانی خودروها

بازار خودروهای داخلی در حالی کاهش بین 100 هزار تا یک میلیون تومانی را تجربه می‌کند که بسیاری از فعالان بازار نسبت به برابری قیمت بازار و کارخانه اظهار نگرانی می‌کنند. با گشتی در بازار خودرو نیز شاهد افت و خیز قیمتی بسیاری از خودروها در هفته جاری هستیم که موید همین موضوع است.

نمایشگاه‌داران پایتخت می‌گویند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 35 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از کاهش 200 هزار تومانی این خودرو در هفته جاری حکایت می‌کند. همچنین، پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز کاهش 200 هزار تومانی را تجربه کرده؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون قیمتی برابر با 36 میلیون و 600 هزار تومان دارد.

از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد که این محصول پر تیراژ ایران‌خودرو در هفته جاری کاهش 500 هزار تومانی داشته است به‌طوری‌که هم‌اکنون با قیمت 28.6 میلیون تومان به فروش می‌رود. همچنین پژو پارس در مدل سال خود کاهشی نیم میلیون تومانی را در هفته جاری تجربه کرده است؛ به‌نحوی‌که این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 35.7 میلیون تومان دارد.  فعالان بازار در مورد رانا نیز از کاهش 200 هزارتومانی آن خبر می‌دهند؛ به‌طوری‌که این خودرو هم‌اکنون 31 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین سمند LX با کاهشی 200 هزار تومانی در حال حاضر به قیمت 30 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین سمند EF7 نیز با کاهش 300 هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، در حال حاضر 30 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار دنا نیز خبر می‌رسد که این خودرو هم‌اکنون 42.2 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما با گشتی در بازار سایپایی‌ها متوجه می‌شویم که خودروهای این گروه کاهش قیمتی بین 100 تا یک میلیون تومان داشته‌اند. براساس گفته فعالان تیبا با کاهش 200 هزار تومانی در حال حاضر 23 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. اما بازار پراید در هفته جاری همانند هفته‌های قبل با افت‌ بسیاری همراه بوده است؛ به‌طوری‌که اغلب مدل‌های این خودرو در حال نزدیک شدن به قیمت کارخانه هستند و تنها تفاوت قیمت میان بازار و کارخانه بین 100 تا 200 هزار تومان است. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، پراید در مدل 131 خود در حال حاضر 20 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این نشان می‌دهد پراید موردنظر افت قیمت 200 هزار تومانی را در هفته جاری تجربه کرده است. پراید 111 نیز این هفته با کاهش نیم میلیون تومانی با قیمت 20 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود .

اما نگاهی نیز به بازار تندر-90، بیندازیم؛ خودرویی که روزهای با ثبات خود را پشت‌سر گذاشته است و تغییر قیمت خاصی را در هفته جاری تجربه کرده است. به روایت فعالان بازار، تندر-90 در مدل E2 خود قیمتی برابر با 42.5 میلیون تومان دارد و این بدان معناست که خودرو کاهش قیمت 100 هزار تومانی داشته است. پارس‌تندر نیز با کاهش 200 هزار تومانی در حال حاضر 43 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از تثبیت قیمت آن حکایت دارد. نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت در مورد تندر-90 اتومات نیز عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر در قیمت 52 میلیون و 500 هزار تومان ثبات دارد.

برلیانس H330 که بتازگی پا به بازار گذاشته است در مدل دنده ای 46.5 میلیون تومان و مدل اتومات این خودرو با قیمت 56.7 در بازار معامله میشود .


کاهش دو تا سه میلیونی وارداتی‌ها

بازار وارداتی‌ها نیز که به گفته نمایشگاه‌داران در رکود به سر می‌برد نیز در هفته‌های گذشته دچار افت قیمتی بوده است به همین دلیل در هفته جاری نیز این بازار با کاهش 2 تا 3 میلیون تومان همراه بوده است.

بر همین اساس النترا فول با کاهش 2 میلیون تومانی در حال حاضر با قیمت 114 میلیون خریدو فروش می‌شود. قیمت 143 میلیون تومانی اسپورتیج نیز حکایت از کاهش 3 میلیون تومانی این خودرو در بازار دارد. سراتو نیز با کاهش دو میلیون تومانی هم‌اکنون 118 میلیون تومان به فروش می‌رسد. با این حال تویوتا RA4 نیز با کاهش 3 میلیون تومانی در حال حاضر به قیمت 212 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


* توضیحات :

قیمتهای درج شده در بازار موجود بوده و مربوط به روز گذشته، چهارشنبه 27 خرداد ماه 94 می باشد .

برای دیدن جدول کامل قیمت‌ها به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها