کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حال و هوای این روزهای ارز و سکه در بازار


کد خبر : ۱۲۸۳۹پنجشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶:۱۱۱۷۱۶ بازدید

در پنجمین روز هفته، میزان تقاضا و خریدهای ارزی نسبت به روزهای کاهشی گذشته تا حدودی بالا رفت تا دلار در مسیر رشد قرار بگیرد. روز گذشته ...

روز چهارشنبه، مقدار خرید معامله‌گران ارزی اندکی افزایش یافت تا شاخص بازار ارز پس از گذشت 6 روز جهت قیمتی خود را تغییر دهد. در پنجمین روز هفته، دلار با 5 تومان افزایش به قیمت 3295 تومان رسید. به گفته فعالان، در ساعات پایانی روز سه‌شنبه، شماری از معامله‌گران ارزی احساس کردند دلار به کف قیمتی خود رسیده است، در نتیجه جهت‌گیری معاملاتی بازار بر هم خورد و دلالان به جای فروش، بیشتر در صف خرید قرار گرفتند.

ادامه حضور این گروه در ابتدای روز چهارشنبه سرانجام منجر به تغییر جهت دلار شد. معامله‌گران ارزی در ابتدای خردادماه نیز زمانی که احساس کردند دلار به کف قیمتی خود رسیده، وارد بازارشدند و با خرید خود زمینه بالا رفتن قیمت را فراهم کردند تا خریدهای دیروز یادآور اولین «کف‌گیری»(خرید در پایین‌ترین قیمت بازار) معامله‌گران در ابتدای خردادماه باشد. روز چهارشنبه در بازار سکه، بهای سکه تمام بهار آزادی با وجود افزایش دلار تحت تاثیر افت اونس قرار گرفت و 2 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد تا به قیمت 907 هزار تومان برسد.


لمس مرز 3300

در پنجمین روز هفته، میزان تقاضا و خریدهای ارزی نسبت به روزهای کاهشی گذشته تا حدودی بالا رفت تا دلار در مسیر رشد قرار بگیرد. روز گذشته دلار معاملات خود را با قیمت 3290 تومان آغاز کرد که تغییری نسبت به روز پیشین نداشت. پس از گذشت زمان اندکی از شروع به کار بازار، این ارز در مسیر افزایشی قرار گرفت و سرانجام پس از دو روز نوسان در کانال 3200 تومان، در ساعت 12 تابلوی قیمتی صرافی‌ها برای دلار عدد 3300 تومان را نمایش داد. در ادامه روز دلار 5 تومان از ارزش خود را از دست داد و نهایتا به قیمت 3295 تومان رسید. به گفته فعالان، زمانی که دلار در روز سه‌شنبه در بازار غیررسمی به قیمت 3270 تومان رسید، نوسان کاهشی دیگری را تجربه نکرد. پس از اینکه دلار نزدیک یک ساعت روی همین سطح قیمتی باقی ماند، معامله‌گران ارزی احساس کردند که دلار به کف قیمتی خود رسیده و شروع به خرید ارز کردند؛ این خریدهای ارزی در روز چهارشنبه ادامه یافت تا قیمت دلار در بازارغیررسمی دلالان تا نرخ 3293 تومان رشد کند.

بازار پس از رسیدن به این قیمت کمی آرام شد و برخی از معامله‌گران ترجیح دادند ارز خود را به فروش برسانند. به گفته فعالان، پس از اینکه دلار در بازه زمانی 10 تا 20 خرداد نوسان چندانی را تجربه نکرد، برخی از معامله‌گران شروع به فروش ارز خود کردند و قیمت در مسیر کاهشی قرار گرفت. این معامله‌گران پس از اینکه جو کاهشی در بازار ایجاد کردند، خود در قیمت‌های پایین‌تر شروع به خرید ارز کردند تا از نوسانات ایجاد شده در این فاصله در دو بازار نقدی و آتی کسب سود کنند. این تاکتیک معامله‌گران در حالی صورت گرفت که در اواخر اردیبهشت‌ماه نیز دلار در 5 روز متوالی کاهش یافت، ولی پس از آن در ابتدای خردادماه معامله‌گرانی که در اواخر اردیبهشت در موقعیت فروش بودند، شروع به خرید دلار کردند و کم‌کم قیمت را به محدوده پیشین رساندند. حال باید دید کف‌گیری دوم معامله‌گران ارزی در خردادماه چه سرانجامی خواهد داشت؛ در حالی‌که گروهی اعتقاد به ادامه افزایش آرام قیمت دارند، گروهی دیگر معتقدند شاخص بازار ارز در «کف‌گیری دوم» به دلیل نزدیک بودن به آشکار شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای و فضای انتظاری بازار کشش زیادی برای رشد ندارد و نوسانات آینده بازار بیشتر به اخبار انتشاریافته بستگی خواهد داشت.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها