کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

درآمد متوسط یک تاکسی در تهران چقدر است ؟

کدخبر:۱۲۸۳۰چهارشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰۲۳۴۵۳ بازدید

برای عموم افراد که از خودروی خود برای مسافرت‌های خارج از شهر و سفرهای متعدد درون شهر استفاده می‌کنند، استفاده از خودروی شخصی از لحاظ ...

برای عموم افراد که از خودروی خود برای مسافرت‌های خارج از شهر و سفرهای متعدد درون شهر استفاده می‌کنند، استفاده از خودروی شخصی از لحاظ هزینه‌ای ترجیح دارد.

با فرض طی مسافتی در حدود 200 کیلومتر در روز برای یک تاکسی، و با درنظر گرفتن متوسط قیمت بنزین و تخمین‌هایی از هزینه‌های جانبی نظیر بیمه‌ی شخص ثالث، تعویض روغن موتور و لاستیک به‌طور دوره‌ای، هزینه‌های تعمیرات، عوارض خودرو و غیره، می‌توان به برآوردی از میزان متوسط مخارج یک تاکسی در سال دست پیدا کرد. بر این اساس و با فرض مصرف متوسط 8 تا 10 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر برای یک خودرو، متوسط هزینه‌ی جابجایی هر کیلومتر تاکسی عددی بین 110 تا 120 تومان به دست می‌آید.

به گزارش بلدیه، این محاسبه نشان می‌دهد هزینه‌ مصرف بنزین حدود 50 تا 55 درصد کل هزینه‌ی جابجایی یک تاکسی برای هر کیلومتر را شامل می‌شود. همچنین، مشاهده می‌شود در بازه‌ی بین 100 تا 500 کیلومتر جابجایی روزانه، به‌طور میانگین به ازای هر 10 کیلومتر طی مسافت 0.3 درصد به سهم بنزین در کل هزینه افزوده می‌شود.

به عبارت دیگر در صورتی که یک تاکسی روزانه 500 کیلومتر در شهر تهران جابجا شود، حدود 60 درصد مخارج او سهم بنزین مصرفی است. اما با توجه به متوسط سرعت خودرو در کلانشهر تهران و تعدد تاکسی‌ها در هر خط، جابجایی 500 کیلومتری یک تاکسی در یک روز آرمانی به نظر می‌رسد و در نظر گرفتن جابجایی بین 100 تا 200 کیلومتری در یک روز برای تاکسی واقع‌بینانه‌تر خواهد بود. همچنین باید یادآور شد هزینه‌های ذکر شد تنها هزینه‌های پرداختنی جاری هستند و هزینه‌ی استهلاک که صورت پرداختنی برای تاکسی ندارد و از سرمایه‌ی صاحب تاکسی در واقع به‌طور پنهان کسر می‌شود در این محاسبه نیامده است.

درآمد خالص متوسط یک تاکسی در تهران

در حال حاضر تاکسی‌های خطوط در تهران در هر سفر 4 مسافر را جابجا می‌کنند. بر این اساس و با توجّه به کرایه‌ متوسط 202 تومانی هر کیلومتر سفر با تاکسی‌های خطی، و نیز در نظر گرفتن هزینه متوسط یک تاکسی برای هر کیلومتر که طبق توضیحات بالا حدود 115 تومان است، مشاهده می‌شود که به‌طور میانگین هر تاکسی برای هر کیلومتر طی مسافت درآمد خالصی حدود 695 تومان خواهد داشت.

بر این مبنا و با توجّه به کل مسافت طی شده‌ هر تاکسی در ماه، درآمد خالص آن به‌طور ماهانه حدود 3 میلیون و 340 هزار تومان به‌دست خواهد آمد. از طرفی به‌طور متوسط به ازای هر 30 کیلومتر جابجایی اضافی در روز، حدود 510 هزار تومان به درآمد خالص ماهیانه یک تاکسی افزوده می‌شود.

به معنای دیگر و با توجه به متوسط  حدود 10 کیلومتری هر خط تاکسیرانی در تهران، اگر هر تاکسی در روز تقریباً 3 بار بیشتر بین ابتدا و انتهای خط مسافر جابجا کند، در ماه درآمد خالص وی حدود 500 هزار تومان افزایش می‌یابد.

هزینه‌ متوسط یک مسافر تاکسی در شهر تهران

در صورتی که میانگین سفر درون شهری یک شهروند تهرانی در طول یک روز 20 تا 30 کیلومتر برآورد شود، هزینه‌ای که وی به طور میانگین بابت سوار شدن تاکسی در روز پرداخت می‌کند چیزی حدود4000 تا 6000 تومان است. بر این مبنا و با درنظر گرفتن این تردد روزانه در شش روز هفته، در یک سال او هزینه‌ای بالغ بر یک میلیون و 170 هزار تا یک میلیون و 750 هزار تومان برای تاکسی سوار شدن پرداخت خواهد کرد.

مقایسه‌ بین هزینهی استفاده از خودروی شخصی و استفاده از تاکسی برای سفرهای درون‌شهری

با در نظر گرفتن استفاده معمول از یک خودروی شخصی که حدود 20 هزار کیلومتر در سال است، می‌توان مشاهده کرد هزینه‌ی ای که یک خودرو برای سفرهای درون‌شهری متحمل می‌شود چیزی بین یک میلیون و 80 هزار تا یک میلیون و 620 هزار تومان خواهد بود.

با مقایسه‌ این بازه با بازه‌ هزینه‌ مربوط به استفاده از تاکسی،‌ می‌توان نتیجه گرفت برای شخصی که حدود 20 هزار کیلومتر در سال با خودروی خود مسافت طی می‌کند، از لحاظ هزینه‌ای استفاده از تاکسی هیچ ارجحیتی ندارد. اما اگر این شخص از خودروی شخصی خود تنها به عنوان جایگزین تاکسی استفاده کند و حدود 5600 تا 8600 کیلومتر در سال جابجایی داشته باشد، به علت سرشکن نشدن هزینه‌های ثابتی نظیر بیمه شخص ثالث، متوسط هزینه‌ جابجایی هر کیلومتر خودروی وی بالا رفته و در سال هزینه‌ای بین 1.6 میلیون تا 2 میلیون و 30 هزار تومان متحمل خواهد شد.

نتیجه‌ این بحث آن است که برای عموم افراد که از خودروی خود برای مسافرت‌های خارج از شهر و سفرهای متعدد درون شهر استفاده می‌کنند، استفاده از خودروی شخصی از لحاظ هزینه‌ای ترجیح دارد.

مطلوبیت استفاده از خودروی شخصی و هزینه‌ فرصت از دست رفته

با وجودی که استفاده از خودروی شخصی به جای تاکسی حدود 25 درصد گران‌تر است، اما حقیقت آن است که استفاده از تاکسی در تهران مصائب و معضلاتی به همراه دارد که مطلوبیت استفاده از تاکسی را به شدت تنزل می‌دهد. از جمله‌ی این مشکلات می‌توان به زمان انتظار در صف‌های تاکسی، فاصله‌ی پیاده و سوار شدن از تاکسی با محل مطلوب و مقصد نهایی، راحت نبودن تاکسی به علت نشستن چند نفر در کنار یکدیگر، نامناسب بودن و مطلوب نبودن فضای تاکسی به لحاظ سر و صدای افراد دیگر، موسیقی، بوی نامطبوع و ... اشاره کرد. با وضع موجود تقریباً واضح است که میزان مطلوبیتی که خودروی شخصی برای فرد ایجاد می‌کند آن قدر هست که بخواهد 25 درصد بیشتر از هزینه‌ی سوارشدن به تاکسی برای رسیدن به آن پرداخت کند.

اما موضوع بعدی که دارنده خودروی شخصی از آن صرف نظر می‌کند، عواید سرمایه‌ای است که صرف خرید خودرو شده است. با در نظر گرفتن نرخ بهره‌ی بدون ریسک بانکی معادل 22 درصد سالانه، وجه صرف شده برای خرید یک خودروی متوسط با قیمت 40 میلیون تومان در سال می‌توانسته سودی معادل 8 میلیون و 800 هزار تومان نصیب شخص کند. به این ترتیب هزینه‌ی داشتن خودروی شخصی برای هر شخص بیش از 10 میلیون تومان در سال است و در واقع استفاده کننده از خودروی شخصی می‌بایست مطلوبیتی حدود 10 برابر بیشتر از استفاده‌ از تاکسی به‌دست بیاورد تا هزینه‌کرد 10 برابری او توجیه داشته باشد.

دو راهکار گسترش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

با توجّه به اینکه به‌طور میانگین استفاده از خودروی شخصی نسبت به استفاده از تاکسی برای حمل و نقل شخصی تنها به‌مقداری جزئی گران‌تر است، و با در نظر گرفتن مطلوبیت‌های استفاده از خودروی شخصی، و همچنین با صرف نظر کردن از هزینه فرصت از دست رفته ناشی از عدم سرمایه‌گذاری مبلغ خرید خودرو که قاعدتاً صاحب یک خودرو آن را جزو هزینه‌های خود منظور نخواهد کرد، روشن است که اکثریت افراد ساکن در کلانشهری چون تهران تمایل به خرید و استفاده از خودروی شخصی داشته باشند؛ امری که روند کنونی افزایش تعداد خودروها در تهران گویای این مطلب است.

عدم خدمات‌دهی وسایل دیگر حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و مترو در سطح وسیعی از شهر تهران و نیز ساعات محدودی که این وسایل دردسترس شهروندان هستند، باعث شده است که تاکسی‌ها گزینه‌ی اول حمل و نقل عمومی نزد بخش کثیری از افراد برای سفرهای درون‌شهری خود باشند.

از طرفی چنانکه گفته شد به صرفه نبودن و عدم مطلوبیت کافی تاکسی‌ها سبب شده است افرادی که دارای تمکن مالی کافی بوده‌اند، خرید و استفاده خودروی شخصی را بر استفاده از تاکسی ترجیح بدهند. از این رو برای تغییر ترجیحات شهروندان و سوق دهی آنها به استفاده از حمل و نقل عمومی دو راهبرد را می‌توان دنبال کرد که البته پیشبرد هر دو به ‌طور موازی نیز امکان پذیر است.

نخست، باید حمل و نقل عمومی در بخش انبوه، نظیر مترو و اتوبوس، در حدی گسترش یافته و ارزان در اختیار شهروندان قرار گیرد تا شهروندان در استفاده از این وسایل از مطلوبیت بالایی نسبت به استفاده از خودروی شخصی و تاکسی برخوردار شوند. این امر اولاً مستلزم گسترش خطوط مترو و اتوبوس به تمام سطح شهر است و از سویی دیگر، باید گسترش شهر و افزایش جمعیت آن کنترل و محدود شود. راهبرد دوم آن است که استفاده کردن از خودروی شخصی برای افراد همراه با هزینه‌های بیشتری شود تا از اولویت و مطلوبیت استفاده از آن به‌طور مضاعف کاسته شود.

أخذ عوارض متناسب با مسافت پیموده شده، ایجاد محدودیت دسترسی خودروها به نواحی پرتراکم شهر، ایجاد محدودیت و هزینه برای پارک خودروها در خیابان، اعمال و افزایش مالیات برای خودروهای شخصی و نظایر اینها راهکارهایی هستند که نمونه‌هایی از اجرای آنها را در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته جهان نیز می‌توان مثال زد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

وحيد يوسفي: 1394/3/2714:53:49،
396
58
به طور كلي استفاده از تاكسي به صرفه نيست.
چون رانندگان تاكسي اينقدر پررو هستند كه نبايد سوار ماشينشون شد.
من يه روزي از ميدون سبلان سوار تاكسي شدم به سمت سيدخندان.
وقتي سر پل پياده شدم يه پونصدي دادم به راننده.
گفت: آقا 700 بيا بالا
گفتم چرا 700.
گفت:‌ببين حوصله ندارم يا 700 بده يا برو پايين. خدا روزيتو جاي ديگه حواله كنه. گفتم ميدم ولي بدون اين حق نيست.
گفت: حق رو شما تعيين نميكني.
بعضي از اين راننده ها اينقدر بد صحبت ميكنند كه واقعا آدم دلش نمياد سوار ماشينشون بشه.
در كل به نظر من استفاده از موتورسيكلت يا ماشين شخصي به صرفه تره. حداقل ميدوني مال خودته.
هاشم: 1394/3/2715:10:23،
183
18
از مينى سيتى تا چهارراه استقلال سه کيلومتره...ترافيکم نداره...2 هزار تومان ميگيرن...واقعا ديگه اينام شورشو درآوردن
مهران: 1394/3/2715:20:30،
89
303
درسته خیلی از راننده ها بد اخلاق و بی تربیت هستن.
ولی واقعا شغل سختی دارن و شاید هر کدوم از ما جای اونها باشن بهتر از این نمیشن.
به شخصه سعی میکنم همیشه تا 500 تومن بیشتر از کرایمو بدم تا راننده خوشحالی کوچکی داشته باشه
پریسا: 1394/3/2715:38:00،
276
27
خب معلومهکه استفاده از ماشین شخصی خیلی بهتره
گرمت بشه کولر میزنی
حوصله ات سر بره آهنگ گوش میکنی
دیرت بشه تند میری.عجله نداشته باشی آروم میری
تو گرما و سرما و برف و بارون معطل تاکسی نمیشی
تو وقتت هم خییلیی صرفه جویی میشه
از گرما هم تلف نمیشی
سوار ماشین قراضه های 10 سال پیش هم نمیشی
سینا: 1394/3/2715:40:07،
136
16
آره واقعا درسته
انقدر هم بد دهن و بی تربیت هستند که آدم خجالت میکشه وقتی با خانواده اش با یک راننده تاکسی روبرو میشه
ولی انصافا خیلی شغل سختیه به خصوص تو تابستون و ترافیک و ...
خدا کمکشون کنه و روزیشونو برسونه
اسمارت فون: 1394/3/2715:46:52،
118
21
آقاي وحيد جان يوسفي
به نظر شما مشكل اين بي حوصلگي ها دعوا ها خشونت ها از چي منشا ميگيره؟؟؟
از يك جامعه مريض كه نه در سال كه ٣٦٥ روز هست ١٠٠ روزش رنگ هاي شاد و زندگي در آرامش نميبينه و پولي در جيب نيس
جامع گفتم چون اگه بخوام با مشخصات بگم متاسفانه پستم گذاشته نميشه
حسام: 1394/3/2718:08:25،
65
19
مسیر چهارراه پاسداران تا متروی قلهک کرایش میشه ۱۰۰۰ تومن بعد من اومد چهارراه قنات سوار شدم تا سر دیباجی جنوبی (تقریبا ۲۰۰ متر) ۷۰۰ تومن دادم راننده میگه آقا میشه ۱۰۰۰ تومن. گفتم رو چه حسابی؟ گفت رو حساب اینکه کرایش همینه گفتم مرد حسابی ۲۰۰ متر میگیری ۱۰۰۰ تومن؟ سر جمع ۱ دقیقه تو ماشینت نبودم چه اتفاقی افتاد که ۱۰۰۰ تومن میخوای؟

واقعا شورش رو در آوردن ۳ میلیون که سهله با یه حساب کتابه ساده اگه ۸ ساعت در روز کار کنن در آمد ۱۰ میلیونی دارن که اگه هزینه ها رو کم کنید میشه تقریبا سود ۴ تا ۵ میلیون موندم چجوری میخورن اینو؟
وحيد يوسفي: 1394/3/2719:01:56،
36
13
البته دوستان توجه كنيد اين قضيه مال سال نود و يكه.
ولي كلا الان هم همينطوريند.
رضا: 1394/3/2721:34:35،
45
16
نویسنده یک نکته مهم رو فراموش کرد و اونم پیدا کردن جای پارک برای خودروی شخصی هست. این مسئله بقدری مشکل ساز هست که همه مزایای خودروی شخصی رو تحت شعاع قرار میده. به شخصه برای تردد در نواحی شلوغ شهر ترجیح می دم از تاکسی استفاده کنم. لااقل اعصابم راحته و نگرانی بابت مالیده شدن ماشین، پیدا کردن جای پارک، سر و کله زدن با مردم به علت رانندگی نامطلوب، نگرانی بابت سرقت رو نداشته باشم.
در ضمن نویسنده نوشته که ماشین شخصی به جهت فاصله کمتر پیاده شدن با مقصد نسبت به تاکسی ارجحیت داره در صورتی که پیدا کردن نزدیکترین محل پارک گاها از جایی که تاکسی پیاده می کنه بسیار دورتره!
محمد: 1394/3/2722:09:54،
30
43
بابای من با فوق لیسانس با 30 سال خدمت به نظام و مشاور وزیر و جبهه و ... ماهی 1 میلیون تومن میگیره. 3 تا هم بچه هستیم.
خداوکیل شما بگید با یه تومن ما چیکار کنیم؟
امين: 1394/3/2723:31:13،
41
19
من هم امروز با خانواده سوار تاكسي شدم. سه نفر بوديم بايد نفري 550 كرايه ما باشه چون قيمتش همينه ولي من 2000تومان دادم گفتم الان300 بهم برميگردونه و وقت پياده شدن گفتم ببخشيد من 2 تومني دادم...! گفت كرايه 700 ه تو الان 100 تومان به من بدهكاري ...بعد ازت ميگيرم! خدايي دوست ندارم نه از كسي پول زور بدم نه دوست دارم پول زور به كسي بدم... ما اين پولو با كلي كار كردن به دست مياريم اون هم الان... دوست ندارم پولي كه بابام با بي خوابي در مياره بدمش به يه آدم كه خوشبختي خودشو توي بدبختي مردم و نامردي كردن مي بينه.
خلايق هرچه لايق: 1394/3/2801:06:39،
31
17
اگه پولشون خوردن داشت كه الان اينطوري نبودن
خلايق هرچه لايق
راننده تاکسی: 1394/3/2811:17:36،
22
23
من از پارساباد مغان هستم راننده تاکسی
یه کار بهم بدین ماهی 800 تومن با بیمه. تاکسیمو میدم بهتون
روش 10 میلیون هم اشانتیون
مراد: 1394/3/2813:04:09،
26
31
با سلام به کلیه هوطنان
به جای اینکه بیاید محاسبه کنید درآمد ضعیف ترین قشر جامعه یعنی رانندگان تاکسی رو .
موافق هستید محاسبه کنیم قیمت بنزین ، قطعات یدکی ، روغن ، لاستیک و...؟

بعداً متوجه می شویم که ماهانه حتی 500 هزار تومان هم براشون نمی مونه
حامد: 1394/3/2817:13:22،
19
18
نویسنده یا ریاضی بلد نیست یا تا حالا سوار تاکسی نشده کاری به شغل سخت راننده تاکسی ها ندارم که خودم تحملشو ندارم ولی الان تو یه مسیر حدود 11 کیلومتری در اتوبان یادگار امام ( در خلوتی 10 دقیقه و با ترافیک حدود 20 دقیقه) 2500 تومن کرایه میگیرند و 4 نفر سوار میشن میشه 10 هزار تومن و تو 11 کیلومتر 1 تا 1.5لیتر میسوزونند که میشه 1000 تا 1500 که با 200 کیلومتر حرکت روزانه یعنی در امد حدودا 200 هزار تومانی روزانه که تقریبا 20 هزار تومن اون هزینه بنزین میشه و هزینه اصطهلاک هم حدود 20 تومن باشه 160 هزار تومن روزانه میمونه یعنی با کارکرد 20 روز در ماه و 8 ساعت کا روزانه در امد 3 میلیون و 200 هزار تومنی دارند ........... دیگه بقیشو شما حساب کنید
راننده: 1394/3/2714:56:56،
158
21
میلیونرهای جدید ایران معرفی شداند (راننده تاکسیها)
جواد: 1394/3/2719:50:22،
41
25
میلیونر نه و بعضا میلیاردر
مهدی: 1395/5/1922:39:19،
17
16
سلام به نظر من راننده تاکسی خیلی درامد ضعیفی داره شما میگید سه میلیون حقوق میگیره اینو در نظر نمیگیرید که یه خودر که بیست تا سی میلیون پولشه رو گذاشتن تو این کار
اگر کارمندم سی میلیون بزاره بانک بدونه دردسر حقوقش میزنه بالاتر ار راننده
taxi driver: 1394/3/2714:57:00،
41
306
حالا همه چی حل شد مونده مشکل ما تاکسیرانها
کرایه ها باید حداقل 50%افزایش داشته باشه
والسلام
فوق لیسانس مسافرکش : 1394/3/2715:11:39،
127
21
خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه راننده تاکسی بی انصاف !
علی از تهران: 1394/3/2715:25:13،
27
66
کاملا موافقم
حسن: 1394/3/2715:32:20،
127
21
مگه حقوق معلمی که یه عمر درس خونده یا کارمند تحصیل کرده

چه قدر زیاد شده که بیان کرایه رو 50% زیاد کنن ؟؟؟؟

واقعا پرروترین اقشار اجتماع همین رانده تاکسی هان

هرروز هرروز یه 200 تومن میندازن رو کرایه ما از اخر نفهمیدیم مگه چند دفعه

در سال افزایش نرخ دارن اینها؟؟

ما که میدیم صدقه اموات ولی به همین دلیلیه با این درامد به هیج
جا نمیرسین
علی: 1394/3/2715:14:10،
53
11
بیشترین درآمد راننده های تاکسی، حقوقی است که بعنوان سرویس مدارس و ادارات می گیرنند.
سعيد: 1394/3/2715:17:06،
89
15
الان حتى براى مسافرتهاى خارج از شهر و مسافتهاى طولانى هم ماشين شخصى به صرفه تره...کرايه اتوبوس تهران - بوشهر 72 هزار تومانه...براى يک خانواده 4 نفره که بخان برن ميشه 288 هزار تومان...تازه کرايه آژانس از منزل تا ترمينال هم حداقل 15 هزارتومان....حالا سختيهاى مسافرت با اتوبوس از قبيل تاخير و بوى سيگارو اينام هيچى...از اونورم حدود 10 هزار تومان کرايه از ترمينال تا منزل که تا اينجا مبشه 312 هزار...حالا 312 هزار تومان هم برا برگشتش ميشه 624 هزار تومان...در حالى که اگه با يه خودرى 405 بريد حداکثرو250 هزار تومان هزينه داره براتون
گمنام: 1394/3/2715:34:14،
23
24
مقاله جالبی بود
مهرداد: 1394/3/2715:40:16،
46
13
همه این حساب کردن ها برای گرفتن مالیاته میگید نه یک ماه دیگه صداش درمیاد
رامین: 1394/3/2715:49:24،
43
18
خدایی 3400 درمیارند؟!!
مجید : 1394/3/2716:05:31،
70
19
به نظر من با این ماشینها ، خیابون ها و آب و هوای آلوده شهرامون ابن تاکسیا ماهی 5 میلیون هم در بیارن باز جبرانه زحمتشون نیس. کاش جوری میشد تاکسیارو ماشین اتومات خارجی (با شرایط مناطق آزاد) میدادن که هم راننده ها شرایطشون بهتر بشه ، هم مسافرا راحتتر باشن و چهره شهر هم شیک تر بشه.
ناشناس: 1394/3/2716:09:49،
51
14
شغل سخت با درآمد نه چندان بالا
بماند که یه سری فقر فرهنگی در بین تاکسی داران دیده میشه
ولی نمیشه همه رو به چشم دید
به امید روزهای بهتر برای هموطنان عزیز
پرویز: 1394/3/2723:51:56،
30
17
حرف حق زدی انصافا
برو بابا: 1394/3/2716:15:53،
64
20
این ایرانجیب شورشو دراوورده
یروز میگه معلما مایه دارن
یروز میگه راننده تاکسیا
پس همه مایه دارن دیگه
این بی پولا از مریخ اومدن ایران همه چی ام عالیه!
همه: 1394/3/2717:34:13،
36
32
متاسفانه علاوه بر شكاف طبقاتي از نظر مالي جامعه دچار شكاف فرهنگي هم شده.حدود بيست درصد از مردم تهران(جمعيت ارباب) حاضر نيستن تو يه تاكسي كنار هم شهري هاي خودشون بشينن.و هميشه سعي ميكنن از اجتماع دوري كنند.اجتماعي كه از نظر اونها نجس هستند بو ميدن ابلحن.
دولت چطوري ميتونه كسي كه براي ديدنش بايد از سه تا منشي رد شي كنار يه آدم معمولي توي تاكسي تصور كنه(اتوبوس كه فكرشو نكن)من كسايي رو ميشناسم كه حتي يك بار هم تو زندگيشون سوار اتوبوس يا مترو نشدن.
امیر: 1394/3/2718:26:09،
40
15
دوست گرامی بنده تا وقتی ایران بودم سوار اتوبوس و مترو نشده بودم چون واقعا اعصاب و حوصله شلوغی و فضای نامطلوب اون محیط را نداشتم ولی اینجا برعکس از وسایل عمومی استفاده میکنماین هفته دو روزه امدم تهران هر راننده تاکسی كه فهمید غریبه هستم تا تونست تیغم زد جات خالی خدا راشکر همیشه شاکی و نالان هستند چون پولشون حلال نیست البته بین این قشر انسان خوب هم است كه تو عمرت فقط یکبار شاید به تورت بخوره
رامين: 1394/3/2719:25:07،
33
16
هميشه با تاكسي رفت و امد ميكردم .يه دوره وضع ماليم خيلي به هم ريخت تصميم گرفتم مدتي از اتوبوس استفاده كنم.روز اول كه روز آخرم هم بود هوا باروني بود بعد از اين كه چند تا اتوبوس رفت به هر زحمتي خودمو جا كردم.فضا پر بود از عطسه وسرفه و پرس شدن. از اتوي لباس و واكس كفشم هم چيزي نمونده بود.از اتوبوس كه پياده شده كيف مداركم تو جيب يكي از مسافرين به سفرش ادامه داد.
شاپور ذوالاکتاف: 1394/3/2718:07:10،
40
12
بنده از پارسال دیگه سوار تاکسی نشدم. فقط با اتوبوس میرم و با اتوبوس میام هزینه هام خیلی کم شده حداقل ماهی 80 هزار تومان صرفه حویی شده.
منوچهر: 1394/3/2718:12:51،
44
12
من خودم اهنگرم خدایش کار سنگین و فرسایشیه هم سو چشمه ادمو رفته رفته کم میکنه هم کمر درد و پا درد داره.درسته کار تاکسیرانا سخته ولی خدایی به سختیه کار ما نیست.اگرم دقت کنید اکثر رانندهای تاکسی افراد سن بالا هستن بیشترشونم شغل2هست یا بازنشستن
عصبانی: 1394/3/2719:32:03،
23
19
تا وقتی وضع حمل و نقل عمومی اینه که باید به زور سوار و پیاده بشی و گرما و سرما بخوری و ساعتها منتظر بمونی من یکی فقط با ماشین شخصی اونم تک سرنشین میرم و میام!! حالا میخاد هوا آلوده بشه میخاد ترافیک بشه اصلا برام مهم نیست!
جواد: 1394/3/2719:49:32،
41
13

بعضی از راننده هایی رو که میبینید پشت تاکسی هستن میلیاردر هستن و تاکسی دارن.
البته کسی رو هم سوار نمی کنن.

والا باور کنید
ابی: 1394/3/2720:17:02،
25
13
چقدر بد گزارش نویسی کرده.
مطالب پراکنده و نامعلوم
م: 1394/3/2720:23:57،
27
17
بااین ماشین های به اصطلاح ایرانی با لوازم درجه ده چینی اگر فکرکنید و شما بمدت دوسال جای یک راننده تاکسی کار کنید بعد دوسال ماشین صفرتون میشه یه ماشین قراضه که هرروز مبلغی هم باید قرض کنید وبگذارید روی درامدتون خرج ماشین کنید بنده چهار سال کار کردم ماشینو هفت میلیون زیر قیمت سواری هممدلش فروختم واز این کار در رفتم از این کاری که کردم هم خیلی راضیم حلا گرفتاریهای بعدیش بماند
محمد: 1394/3/2720:27:15،
51
17
آقا من مهندسم تو یه شرکت خصوصی تو اصفهان صبح ساعت 7 صبح میرم تا 7 شب ماهیانه به زور با اضافه کار 1.3 بگیرم
خیلی جیگرم یعنی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
نامی: 1394/3/2723:22:19،
24
22
واقعا مملکت ما اینه دیگه . یارانه تاکسی هارو قط کردین حالا؟!!
احمد: 1394/3/2723:52:34،
24
13
اگه میتونی خودت یه کاری رو شروع کن.
جسارت نباشه اکثر کارفرماهای اصفهانی حقت رو درست و حسابی نمیدن.
حسینقلیخان: 1394/3/2800:28:36،
16
16
ساده که چه عرض کنم ولی راه باز جاده دراز . اگر مرد عمل هستی بفرما . شغلی که صاحب ندارد در ایران مسافرکشی است با درامد عالی اما زجر فراوان .
پژو: 1394/3/2722:39:22،
29
13
من راننده تاکسی از مرند آذربایجان شرقی ام بابت 24!کیلومتر کرایش 2هزارتومنه
م ک ک: 1394/3/2723:18:58،
31
22
واقعا کار سختیه مخصوصا تو استان خوزستان که این روزا هوا به۶۰ درجه هم میرسه. من دیدم یارو دومیلیون میده گوشی میخره ولی سر ۲۰۰ تا تک تومنی با راننده جروبحث میکنه فقط ۲۰۰ تومن
رضا: 1394/3/2803:31:57،
30
17
هرکی باید به حق خودش قانع باشه......

تو تاکسی 200 تومنه.....تو مغازه دو هزار......تو مطب دکتر 2 میلیون...

تو بانک ....!!!!!
وحید ر: 1394/3/2723:44:53،
29
18
یکی از کارهایی که سازمان تاکسیرانی باید انجام بده تعیین نرخ کرایه تاکسیها بصورت درجه بندی است،
بی‌انصافیه نرخ کرایه پیکان مدل پایین درب و داغون به یه سمند تقریبا صفر یکسان باشه، باید نرخ کرایه بر پایه سرویسی که تاکسی میده تعیین بشه.
ضمنا یکی که تاکسی پراید میگیره و کمتر از یه تاکسی سمند یا پژو سرمایه‌گذاری میکنه باید کمتر هم درآمد داشته باشه
تاکسی دار: 1394/3/2806:34:04،
36
17
من تاکسی دارم
اگه تاکسی ماهی سه میلیون و بیشتر میده
به نظرتون چرا همه کار یه میلیون و نیم توی کارخونه رو ترجیح میدن به تاکسی ؟ همین
صدای دهل شنیدن از دور خوش است
راننده تاکسی: 1394/3/2811:28:29،
21
15
من از پارساباد مغان هستم راننده تاکسی
یه کار بهم بدین ماهی 800 تومن با بیمه. تاکسیمو میدم بهتون
روش 10 میلیون هم اشانتیون
محسن: 1394/3/2811:35:47،
24
13
راهکار گسترش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی:

هزینه استفاده از وسیله عمومی رو یه وقت کاهش ندن!.... هزینه خودرو شخصی رو بالا ببرن!... اینجوری جیب بعضی مفت خورای پشت میز نشین، هم پرتر از الان میشه!
کلا خیلی فایده داره...
همین روشها رو ادامه بدن....
مهدی: 1394/3/2811:54:20،
21
16
من همیشه تلاش می کنم تا اونجایی که میشه سوار تاکسی نشم چون راننده تاکسیها ادمهایی هستند که به حق خودشون راضی نیستند.واقعیت همینه!
امین: 1394/3/2812:10:19،
21
16
دیروز از سر خیابان جم تو مهطری تا مترو 1000 تومن گرفت اعتراض که کردک گفت شمارمو بردار برو زنگ بزن
م: 1394/3/2814:14:14،
29
14
اقای مهندس اگر فکر میکنی شما باکار روی تاکسی میتونی بیشتر ازاین درامدت در بیاری چرادنبال کارخودتان هستید با یک امتحان ساده شهر شناسی وچند مورد اماکن واگاهی وغیره میتونی کارنامه تاکسیرانی بگیری این گود واینهم شما ببینم چیکار میکنی ولی خداوکیلی سالم کارکنی ها اللبته باید ازاد یک دستگاه تاکسی بخری همین کاری که من کردم و دوام نیاوردم وماشینو فروختم مرد حسابی دورازجون بااین ماشین های اشغالی که میدن دست راننده تاکسی دوسال سالم کارکنی میفتی به گدایی اگر بعد دوسال اعصب اهنی داشته باشی یکی دنبال پنجاه تومان بقیه کرایشه تواین مملکت که پول خورد شده جن مردم بسمالله دیگری در ومحکم میزنه میگه فکرکردم پیکانه سومی صبرنداره سر چهارراه میخاد پیاده شه خلاصه هرکسی یک جور اعصابتو خورد مکننبا این تفاصیل اگر میخوهای برای شما که تحصیل کرده ای کارراحتی کارنامه بگیری وبا تاکسی کارکنی
حمید : 1394/6/413:27:48،
19
6
باسلام خدمت دوستان حسن پور هستم 20سال پیش دیپلم علوم تجربی و1 سال بعد هم دیپلم حسابداری گرفتم اما هر کجا رفتم برای کار یه مدت بعد خصوصی شده وماهم ریزش به بیرون تصمیم گرفتم با تاکسی برای خودم کار کنم والان 15 سال است که با تاکسی کار میکنم امروز که با شما صحبت میکنم تاکسی ساعتی 10 هزارتومان درامد دارد که باروزی 8 ساعت میشود 80 هزارتومان ضربدر23 روز کاری ماهیانه میشود1850000تومان اما نکته مهمتر منهای 300000تومان بنزین منهای 500000تومان اصطلاک ومنهای 160000تومان بیمه خودمان و ماشین پس در امد خالص یه راننده تاکسی در ماه تقریبا 900000تومان میباشد با تشکر
محمد: 1395/1/616:58:38،
28
29
ماشین مش مندلی نه بوق داره نه صندلی

یاد انروزهای 45 سال پیش بخیر که سوار تاکسی شدن هم افتخاری داشت وتاکسیرانی هم شغل پردرامدی بود وحالا با مهاجرت میلیونی مردم به پایتخت این مشکلات هم خواهد بود ما مردم هم خدا را می خواهیم وخرما را راحترین راه حل این است که مردم تهران تا می توانند به سایر شهرستانهای کم جمعیت کوچ کنند وتا حالا من نفهمیدم که درتهران چه چیزی هست که عده ای مشتاق ساکن شدن درانجا را دارند
محمد: 1395/4/801:04:35،
20
24
دوستان درآمد درآمد تاکسی های فرودگاه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل