کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توصیه طیب‌نیا به سهامداران این روزهای بورس : هیجانی نشوید


کد خبر : ۱۲۷۹۰سه شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۴۸۲۴۸۷ بازدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی به سهامداران خرد توصیه کرد تحت تاثیر عوامل روانی و برخی خبرها، هیجانی نشده و از مشاوره اشخاص حرفه‌ای و ...

وزیر امور اقتصادی و دارایی به سهامداران خرد توصیه کرد تحت تاثیر عوامل روانی و برخی خبرها، هیجانی نشده و از مشاوره اشخاص حرفه‌ای و شرکت‌های فعال در بورس برای تنظیم رفتار خود استفاده کنند.

به گزارش تسنیم، علی طیب‌نیا در حاشیه همایش "نقش بانک‌های توسعه‌ای در توسعه و رونق اقتصادی کشور" با اشاره به عوامل روانی و اخبار هیجانی به عنوان یکی از گزینه های موثر بر تحولات در بازار سرمایه گفت: در حالی بازار سرمایه نسبت به برخی خبرها حساسیت بیشتری نشان می‌دهد که در این میان با توجه به این‌که بخش عمده فعالان در بازار اشخاص حقیقی و سهامداران خرد بوده و اطلاعات اقتصادی کافی ندارند، اغلب با این خبرها هیجانی شده و دچار رفتار نادرستی در معاملات روزمره نشان می دهند.

وی با بیان این‌که سهامداران خرد باید کمتر تحت تاثیر اخباری که به طور روزمره منتشر می‌شود قرار بگیرند تاکید کرد: براین اساس باید این افراد فعال در بازار، از مشاوره اشخاص حرفه‌ای و به خصوص شرکت‌های بورسی استفاده کرده و رفتار خود را با عوامل روانی تنظیم نکنند.

وزیر اقتصاد گفت: تجربه نشان می‌دهد که در یکی دو سال گذشته رفتار هیجانی همواره به ضرر سهامداران خرد در بازار تمام شده است.

طیب‌نیا همچنین به فعل و انفعالات بخش واقعی اقتصاد به عنوان عامل دیگر نوسان در بورس اشاره کرد و یادآور شد: این در حالی است که دولت برنامه گسترده‌ای برای بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی داشته و در یکی دو سال گذشته همواره تلاش کرده تا مشکلاتی که بخش‌های تولیدی و اقتصادی با آن مواجه‌اند را شناسایی و مرتفع کنند که در این زمینه اقدامات موثری نیز انجام شده است.

وی همچنین از تصمیم جدی دولت برای حمایت همه‌جانبه از بازار سرمایه در مدت گذشته سخن گفت و خاطر نشان کرد: تصمیمات بسیار خوبی در بازار گرفته شده که مورد انتظار فعالین بازار نیز بوده است و می‌تواند به حمایت از سهامداران خرد منجر شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها