کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش قسطی خانه در ترکیه برای ایرانی‌ها


کد خبر : ۱۲۷۷۳سه شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰:۳۷۸۳۹۲ بازدید

برخی از شرکت‌ها تحت نظارت سازمان گردشگری و ميراث فرهنگی ايران، که هم در تهران و هم در ترکیه شعبه دارند، سایت هایی را طراحی کرده و ...
فروش قسطی خانه در ترکیه برای ایرانی‌هافروش قسطی خانه در ترکیه برای ایرانی‌ها

برخی از شرکت‌ها تحت نظارت سازمان گردشگری و ميراث فرهنگی ايران، که هم در تهران و هم در ترکیه شعبه دارند، سایت هایی را طراحی کرده و مشخصات آپارتمان‌ها و ویلاهای فروشی در شهر ترکیه به همراه عکس‌ آنها را در این سایت ها قرار داده و مبلغ لازم برای اجاره یا خرید آنها را نیز منتشر کرده اند. در این سایت می‌توان بعد از پسند ملک مورد نظر، در دفتر واقع در تهران قرارداد بسته و قبل از سفر به ترکیه ملک مورد نظر اجاره یا خریداری شود.

به گزارش اقتصادنیوز، آن طور که در این سایت اعلام شده، کل هزینه‌های نقل وانتقال سند به اضافه کمیسیون دفتر املاک در مجموع هفت درصد مبلغ آپارتمان است و زمان لازم جهت انتقال سند نیز یک هفته کاری است.

در این شیوه پس از اینکه ملک مورد نظر انتخاب می شود، برای خرید ملک  قرارداد کتبی آماده خواهد شد و مطابق با قرارداد مبلغی به عنوان بیعانه توسط مشتری به صاحب ملک پرداخته می‌شود. برای دریافت مجوز‌های لازم برای صدور سند به نام مشتری و دریافت شماره مالیاتی، دریافت فیش آب و برق و حتی تلفن و انجام تمام پروسه‌های مربوطه لازم است که در محضر، وکالتی به نام شرکت مذکور داده شود، بعد از دریافت شماره مالیاتی و تمام مجوزهای مربوطه درخواست صدور سند ملک به نام مشتری صادر می شود.


خرید اقساطی خانه در استانبول

در این شرکت‌ها، حتی برخی از آپارتمان‌های شهر استانبول را به صورت اقساط هم  می‌فروشند.

فروش اقساطی به دو صورت است، حالت اول اینکه حداقل 25 درصد از کل مبلغ را به صورت پیش‌پرداخت گرفته و بقیه به صورت اقساط 48ماهه با سود 35 درصد پرداخت شود. حالت دوم هم این است که 50 درصد از کل مبلغ را به صورت پیش‌پرداخت گرفته و بقیه به صورت اقساط 36ماهه بدون سود داده می‌شود. 

بر اساس قیمت‌هایی که در این سایت‌ها زده شده، قیمت ملک در ترکیه حتی ارزان‌تر از قیمت ملک در ایران به نظر می رسد.

واحدی نوساز و 155‌متری، با سه اتاق خواب در یکی از مناطق آنتالیا، با قیمت کل 225 هزار لیر ترکیه به فروش می رسد. با توجه به اینکه در حال حاضر هر لیر ترکیه حدوداً 1230 تومان است، ارزش این ملک معادل 276 میلیون و 750 هزار تومان می‌شود که قیمت هر متر مربع آن به حدود یک میلیون و 780 هزار تومان می‌رسد.

این واحد در مجتمعی واقع شده که دارای استخر، سونا، سالن بدنسازی، سالن ماساژ و پارک بازی بچه‌ها و... است.

همچنین واحدی 65 متری در یکی از مناطق استانبول، با قیمت 205 هزار لیر ترکیه که معادل 252 میلیون و 150 هزار تومان می‌شود، به فروش می‌رسد، که با این حساب، قیمت هر متر مربع آن معادل سه میلیون و 870 هزار تومان می‌شود. این مجتمع نوساز نیز دارای چندین استخر روباز، استخر سر پوشیده، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، سالن تنیس، نگهبانی 24 ساعته، مرکز خرید و بازارچه است.این در حالی است که حتی  اگر هر متر مربع آپارتمان در یکی از مناطق جنوبی تهران با این قیمت ها به فروش برسد  باز هم از این چنین امکاناتی برخوردار نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها