کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صادرات یک میلیون خودرو در افق 1404 ایران


کد خبر : ۱۲۷۴۷دوشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲:۱۲۲۶۸۹ بازدید

عضو هیأت مدیره قطعه‌سازان خودرو، صادرات یک میلیون دستگاه خودرو از کشور را در افق 1404 دشوار اما قابل دستیابی دانست و گفت: اتصال به شبکه ...

عضو هیأت مدیره قطعه‌سازان خودرو، صادرات یک میلیون دستگاه خودرو از کشور را در افق 1404 دشوار اما قابل دستیابی دانست و گفت: اتصال به شبکه جهانی خودروسازان یا شبکه جهانی قطعه‌سازان، راه را برای رسیدن به این هدف هموار خواهد کرد.

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با "برنامه تلویزیونی بورس" با اشاره به هزینه های سنگین تامین مالی صنعت خودرو تصریح کرد: خودروسازان جهانی هر ساله میلیون ها دلار هزینه تحقیق و توسعه می کنند ؛ پس کشورهایی که توان صرف این هزینه های گزاف را ندارند باید به این غول های خودروساز متصل شوند تا از بازار عقب نمانند.

محمدرضا سروش مدیرعامل گروه بهمن هم ضمن تایید موضوعات مطرح شده در خصوص ادغام گفت: مبنایی که در صنعت مهم بوده ، اندازه  اقتصادی تولید است که در صنعت خودرو این موضوع جدی تر از صنایع دیگر هم هست .  

وی همچنین با تاکید بر اصلاح ساختار سهامداری و اصلاح مالی شرکت ها  به عنوان یک راه حل برای برون رفت از بحران فعلی گفت: فرایندی که ما در صنعت خودرو شاهد بوده ایم این است که برخی زیرمجموعه ها، سهام خودرویی ها را خریداری کردند و این خرید سهام، اقدامی  در  جهت کاهش سرمایه قلمداد می شود ؛ چرا که از منابع شرکت، خرج خرید سهم می شود  و در نهایت سرمایه ثبتی کاهش پیدا می کند.

مدیرعامل گروه بهمن،  این کار را پسندیده ندانست و افزود: بنگاه ها باید در حالت طبیعی از این اقدام  پرهیز  کنند ؛ چرا که منابعی که از درون بنگاه خارج می شود منابع سرمایه در گردش است  و می تواند به زیان مصرف کننده نیز باشد.

نجفی منش عضو هیأت مدیره قطعه سازان خودرو هم در این خصوص گفت: به دلیل اینکه در سال های گذشته عایدی شرکت ها را به عنوان سهام و ارزش سهام و سود آن توزیع کردند، بازدهی بالای 20درصد یکی دو دهه اخیر ، عملاً صنایع خودرو سازی را از افزایش سرمایه دور کرده است.

این در حالی است که به گفته نجفی منش، معمولاً شرکت هایی که رو به رشد هستند 10 تا 20 درصد سود خود را تقسیم و بقیه آن را برای افزایش سرمایه استفاده می کنند اما این فرایند در خودرو سازان کشور  اتفاق نیفتاده است.

وی سپس بر لزوم بازگشت به تورم های منطقی 4-3 درصد که در دنیا نیز  معمول است، تاکید کرد .  

در بخش دیگری از این گفت و گو،  مدیرعامل گروه بهمن سهم ارزشی خودروسازها در بازار بورس را  حدود سه درصد اعلام کرد.

 سروش سپس به جایگاه برتر سهام خودرویی ها در  بازار سرمایه  در سال 84 اشاره کرد و گفت :  با توجه به ویژگی های صنعت خودرو و خیل عظیم سهامداران و اثری که در بازار سرمایه کشور داشته، به نظر می رسد که منطقاً باید توجه بیشتری برای برون رفت از فضای فعلی در صنعت خودرو داشته باشیم.

مدیرعامل گروه بهمن همچنین در پاسخ به بیننده ای که از دلایل پیش فروش مجدد و سعی در افزایش قیمت علیرغم تأخیر در واگذاری خودروهای ثبت نامی پرسید، اظهار داشت: فکر نمی کنم این در تمامی خودرو سازان متداول باشد؛ ممکن است بعضی دچار محدودیت در تأمین قطعه شده باشند و گرنه منطقاً خودروسازها علاقه مندند که وقتی خودرویی تولید می شود آن را واگذار کنند .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها