کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش فروش خودرو تندر 90 زیر سایه تعهدات معوق !


کد خبر : ۱۲۷۴۵دوشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۴۸۶۱۸۵ بازدید

ایران خودرویی ها هفته گذشته پیش فروشی جدید برای تندر90 در نظر گرفتند تا عملا قانون وزارت صنعت و شورای رقابت را نقض کرده باشند.

طبق قوانین وزارت صنعت،معدن و تجارت و همچنین شورای رقابت، خودروسازان کشور تا زمانی که تعهدات خود را صفر نکنند، حق پیش فروش جدید ندارند و اگر خلاف این عمل شود، مشمول جریمه خواهند شد. با این حال، ایران خودرویی ها هفته گذشته پیش فروشی جدید برای تندر90 (در هر دو مدل دستی و اتومات) در نظر گرفتند تا عملا قانون وزارت صنعت و شورای رقابت را نقض کرده باشند. 

البته ایران خودرویی ها برای پیش فروش جدید تندر90 توجیه خاص خود را دارند، چه آنکه مدیربازاریابی و فروش این شرکت تاکید می کند تعهدات قبلی این خودرو تا پایان تیر ماه امسال صفر خواهد شد. 

به گفته مصطفی خان کرمی، ایران خودرو برای همه متقاضیانی که پیش از پیش فروش جدید اقدام به ثبت نام تندر90 کرده اند، دعوت نامه ارسال کرده و تا انتهای تیر ماه سال جاری، خودرو آنها را تحویل خواهد داد. 

این استدلال ایران خودرویی ها در شرایطی است که حتی اگر تا پایان تیرماه نیز تعهدات تندر90 آنها صفر شود، باز هم نمی تواند توجیهی برای پشت کردن به قانون باشد. 

تندر90 از آن دسته خودروهایی است که فعلا تیراژی قابل قبول و متناسب با نیاز بازار ندارد و طبق آخرین آمار منتشر شده، تولید دو ماهه امسال آن با افتی حدودا 42 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو است.   



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها