کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمارهای متناقض از تحویل مسکن مهر در دولت یازدهم


کد خبر : ۱۲۷۳۹دوشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۱۵۱۰۷۲ بازدید

اعلام آمار متناقض از تحویل مسکن مهر همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اظهارنظر قائم مقام وزیر راه از واگذاری 450 هزار واحد این طرح در دولت یازدهم ...

اعلام آمار متناقض از تحویل مسکن مهر همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اظهارنظر قائم مقام وزیر راه از واگذاری 450 هزار واحد این طرح در دولت یازدهم خبرداده است،دو روز پیش رئیس‌جمهوری میزان تحویل مسکن مهر را 425 هزار واحد اعلام کرده بود.

اوایل اردیبهشت امسال احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تحویل 480هزار مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان این طرح خبر داده بود.

وی 22 اردیبهشت 94 در مراسم نمادین افتتاح واحدهای مسکن مهر استان سمنان گفته بود: در 19 ماه فعالیت دولت یازدهم 480 هزار واحد مسکن مهر به مالکان تحویل داده شده و بیش از 260 هزار واحد مسکونی داریم که ساخت آن تمام شده ولی به خاطر تامین نشدن زیرساخت ها امکان تحویل و اسکان در آنها وجود ندارد.وی با بیان این‌که دو میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در کشور در دست ساخت بوده است، افزود : تاکنون یک میلیون و 420 هزار واحد مسکونی افتتاح شده است.

وی مهم‌ترین مشکل در واگذاری مسکن مهر را کمبود اعتبارات عنوان و تصریح کرد : بیش از 260 هزار واحد مسکونی داریم که ساخت آن تمام شده ولی به خاطر تامین نشدن زیرساخت ها امکان تحویل و اسکان در آنها وجود ندارد که تا چند ماه آینده این مشکل رفع خواهد شد.

این در حالی  بود که رئیس‌جمهوری در نشست خبری شنبه هفته جاری آمار کمتری را در رابطه با میزان افتتاح واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم اعلام کرد.

روحانی گفته بود:  «در مسکن اقداماتی قبلا شد که برای این دولت مشکلاتش باقی ماند. صدها هزار خانه به عنوان مسکن مهر باقی ماند که باید تکمیل شود. در مناطقی ساخته شده بود که اصلا مناسب نبود در برخی شهرها. اسمش مسکن بود ولی مسکن نبود. یعنی سکونتی را ایجاد نمی‌کرد و نمی‌توانستند مردم آنجا سکون و آرامشی پیدا کنند. دولت در این زمینه بار بزرگی بر دوشش افتاده است. ما در این دولت حدود 425 هزار واحد مسکن مهر را با وجود مشکلات تکمیل کردیم. خیلی مشکلات بزرگی داشتیم و البته ناچاریم این را ادامه بدهیم و خواهیم داد.»

اما گویا ارائه آمار متناقض از افتتاح مسکن مهر همچنان ادامه دارد، چراکه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر به فاصله یک روز پس از اظهارات رئیس‌جمهوری آمار متفاوتی نسبت به آمار خودش در 22 اردیبهشت و آمار روحانی ارائه کرد.

اصغری مهرآبادی در بازدید از مسکن مهر قوچان گفته بود: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون 450 هزار واحد مسکونی مهر به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان این‌که تا پایان امسال نیز دست کم 50 هزار واحد مسکونی مهر آماده بهره برداری به متقاضیان تحویل می شود، افزود:از بدو شروع ساخت مسکن مهر حدود 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در دست ساخت قرار گرفت که تاکنون یک میلیون و 425 هزار واحد افتتاح و به متقاضیان تحویل شده است.

وی گفت: 260 هزار واحد مسکونی مهر در کشور با وجود تکمیل شدن، به علت مشکلات زیرساختی خدمات عمومی، هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است.این واحدهای مسکونی پس از تکمیل زیرساخت های مورد نیاز آب، برق و گاز و همچنین فضاهای آموزشی به بهره برداری می رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها