کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترافیک اصفهان با رینگ چهارم روان می‌شود


کد خبر : ۱۲۷۳۲دوشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹:۱۸۴۶۷۸ بازدید

تسهیل عبور و مرور درسطح شهر،کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف سوخت از مهمترین عوامل احداث رینگ‌های ترافیکی در اصفهان است. از این رو ...
ترافیک اصفهان با رینگ چهارم روان می‌شودترافیک اصفهان با رینگ چهارم روان می‌شود

تسهیل عبور و مرور درسطح شهر،کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف سوخت از مهمترین عوامل احداث رینگ های ترافیکی در اصفهان است. از این رو طراحی سه رینگ ترافیکی به عنوان مسیرهای عبوری اصلی در سطح شهر اصفهان شامل رینگ اول درمحدوده مرکزی شهر به طول 12.5 کیلومتر شامل خیابان های شریانی فرعی، رینگ دوم درمحدوده میانی شهر به طول 24.5 کیلومتر شامل شریان های درجه دو با شش تقاطع غیرهمسطح، رینگ سوم به طول ۴۶کیلومتر به عنوان بیرونی ترین مسیر حرکت نسبت به مرکز شهرشامل ۱۲بزرگراه درون شهری و 20 تقاطع اجرا شده است و رینگ حفاظتی شهر یا رینگ چهارم، به طول 78.2 کیلومتر نیز به عنوان محورمواصلاتی شهری وبرون شهری در دستور کار قرار گرفته است.بااجرايي شدن این طرح مشکل تردد خودروهای سنگین داخل شهر به صورت زيربنايي رفع خواهد شد.

حدود 41 كيلومتر از رینگ چهارم در محدوده شهر اصفهان و مابقي در شهرهاي اطراف از جمله فلاورجان، درچه، خميني شهر، دولت آباد و برخي نقاط ديگر قرار دارد. رينگ چهارم ترافيکي داراي 20 تقاطع غير همسطح خواهد بود که به منظور حفاظت از حريم شهر و اراضي كشاورزي و نيز جلوگيري از توسعه ناموزن شهر احداث مي شود. 

این رینگ ترافيكي، كنار گذر شمال شرق را نيز شامل مي شود كه بيشتر در منطقه 15 اصفهان مطرح است و مسير آن از تقاطع غير همسطح كارخانه قند آغاز و به سمت بزرگراه خاتون آباد، بلوار فرزانگان، سه راه نقشينه، خيابان لوله و ميدان استقلال متصل و منتهي مي شود. 

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرداین است که رينگ حفاظتي شهر اصفهان بايد به صورت يكپارچه و با وحدت رويه در تمام مسير 80 كيلومتري آن از سوي يك مجري احداث شود، از این رو نبايد طراحي و اجراي اين پروژه در شهرداري هاي مختلف تغيير كند؛ چرا كه اجرای آن دچار مشكل خواهد شد.استاندار اصفهان می گوید: رينگ حفاظتي و چهارم شهر اصفهان می تواند در حل مشكلات ترافيكي بسيار كارگشاو كامل باشد. رسول زرگرپور از تشکیل كميته اي خبر می دهد که براي تملك زمين هاي در مسير طرح رينگ چهارم تشكيل شده و ادامه می دهد: مقرر شده که این كميته اقدامات خود را در جهت تملك زمين تسريع بخشد تا هر چه سريع تر مقدمات اجرايي حلقه چهارم فراهم شود.


ورود راه و شهرسازی مشکل ساز می شود!

از سویی آنگونه که شهردار اصفهان بارها اعلام کرده، شهرداري اصفهان مي تواند به عنوان مجري، اين پروژه 80 كيلومتري را احداث و به بهره برداري برساند.

به گفته دکتر سید مرتضی سقائيان نژاد، معاونت هاي عمران- حمل و نقل و شهرسازي شهرداري اصفهان با وحدت رويه و وحدت كلمه مي توانند به صورت يكپارچه حلقه حفاظتي شهر اصفهان را احداث كنند.وي با بیان اینکه 100 ميليارد ريال در سال جاري براي احداث سه تقاطع غير همسطح رينگ چهارم در شهر اصفهان اختصاص یافته، می گوید: عمليات اجرايي احداث تقاطع هاي غير همسطح استقلال در منطقه 12، پل اشكاوند در منطقه 6 و در مسير خاتون آباد در منطقه ۱۵ در سال جاري آغاز شده است.

شهردار اصفهان می افزاید: رينگ چهارم ترافيكي به طول 80 كيلومتر است كه حدود 32 كيلومتر اين حلقه در داخل شهر اصفهان احداث مي‌شود و مابقي در شهرهاي اطراف از جمله فلاورجان، درچه، خميني شهر، دولت آباد و برخي نقاط ديگر مي‏باشد. 

وي با بيان اين كه رينگ چهارم ترافيكي داراي بيش از 20 تقاطع غير همسطح است، ادامه می دهد: این رينگ به منظور حفاظت از حريم شهر و اراضي كشاورزي و نيز جلوگيري از توسعه ناموزون شهر احداث مي‌شود؛ همچنين با اجرايي شدن اين طرح مشكل تردد خودروهاي سنگين داخل شهر به صورت زيربنايي مرتفع مي‌شود. 

شهردار اصفهان بر لزوم طراحي و اجراي پروژه رينگ چهارم به صورت واحد در تمام قسمت‌هاي اين حلقه تاكيد کرده و می گوید: نبايد طراحي و اجراي اين پروژه در شهرداري‌هاي مختلف تغيير كند چرا كه اين طرح دچار مشكل خواهد شد. وي با اشاره به اينكه اگر بخشي از عمليات اجرايي رينگ چهارم را اداره کل راه و شهرسازي استان اصفهان و قسمت ديگر شهرداري اصفهان انجام دهد، به دليل ساختارهاي متفاوت در احداث اين طرح مشكلاتي ايجاد مي‌شود، می گوید: لازم است در دفتر فني استانداري اين موضوع بررسي شود و طي مذاكرات صورت گرفته دولت بودجه‌هاي حلقه حفاظتي را كه براي ۲۰ سال آينده كلان شهر اصفهان بسيار مهم است به حساب شهرداري اصفهان واريز كند؛ چرا كه شهرداري اصفهان مي‌تواند به عنوان مجري اين پروژه ۸۰ كيلومتري را احداث و به بهره‌برداري برساند.


هماهنگی دستگاههای اجرایی گره گشا خواهد بود

آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که رینگ چهارم ترافیکی، طرحی بزرگ و استراتژیک است که اجرای آن نیازمند مدیریت اجرایی قوی و جهادی است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بر تسریع اجرای مسیرحلقه چهارم ترافیکی کلانشهر اصفهان تاکید کرده و خواستار هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی برای راه اندازی حلقه چهارم ترافیکی کلانشهراصفهان است.

محمد علی طرفه در گفت و گو با ما هدف از اجرای حلقه چهارم ترافیکی را عملیاتی شدن طرح جامع کاهش آلودگی هوا، کاهش میزان مصرف سوخت و افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور عنوان کرده و خواستار اجرای مسیر حلقه چهارم ترافیکی کلانشهر اصفهان با سرعت و جدیت بیشتر می شود

وی می افزاید: در حال حاضر مشاور طرح با بررسی های لازم و انجام مطالعات کارشناسی و ترافیکی، کل مسیر را مورد بازنگری قرارداده و از کارخانه قند اصفهان تا میدان استقلال مورد نقشه برداری مجدد و بازبینی قرارگیرد و کمیته تملک اراضی نیز با محوریت دفترفنیاستانداری و مرکب از نمایندگان شهرداری ها و فرمانداری های ذیربط موظف به تعیین راهکارهای اجرایی تملک اراضی واقع در طرح و نقشه مسیر می شوند.

 
رینگ سوم پاسخگوی ترافیک اصفهان نیست!

بخش زيادي از بار ترافيكي شمال اصفهان به دليل ورود خودروها از خارج شهر است، از این رو پيش‌بيني مي‌شود با احداث و راه‌اندازي رينگ چهارم ترافيكي شهر از اين حجم ترافيك و ميزان سوانح و حوادث در رينگ سوم كاسته شود.

در سالهای اخیر احداث رينگ چهارم ترافيكي در محدوده شمال اصفهان از اولويت هاي مديريت شهري اصفهان به شمار می رفته است.یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ضمن تاکید بر اینکه احداث رینگ چهارم حفاظتی نیاز شهر اصفهان است، تاکید می کند که مشکلات این طرح قابل حل نیست مگر اینکه هر دستگاهی وظایف خود را در این رابطه انجام دهند. 

عباس حاج رسولی ها اهمیت حلقه چهارم ترافیکى را کمتر از پروژه قطار شهرى در شهر اصفهان ندانسته و با بیان اینکه اصفهان یکى از شهرهای پر تردد کشور است، می گوید: در سال هاى گذشته با وجود اینکه اقدامات مثبتى براى حل معضل ترافیک انجام شد، اما افزایش روزانه خودروها باعث شد تا این اقدامات راه به جایى نبرد و شهر همچنان با مشکل روبه رو باشد. 

وی برنامه ریزى اصولى و اساسى از سوی دستگاه های ذیربط را در کاهش سفرهاى زاید و روان سازى ترافیک شهر اصفهان راه گشا دانسته و معتقد است: رینگ سوم پس از تکمیل، تا مدتى توانست در کاهش حجم ترافیک موثر باشد اما پس از آن دیگر پاسخگوى ترافیک نبوده و لازم است براى نجات شهر عملیات رینگ چهارم به سرعت آغاز شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان رینگ چهارم را یک شاهرگ اصلی در مباحث ترافیکی می داند و با یادآوری این نکته که حال حاضر برخی زمین های این پروژه در منطقه ۱۲ آزادسازی شده و لازم است با جدیت بیشتری اقدام شود، تاخیر در اجرای پروژه را باعث بالا رفتن قیمت اراضی مسیر رینگ و در نهایت کند تر اجرای پروژه می داند.
کارشناسان شهری احداث رینگ چهارم اصفهان را حلال بسیاری از مشکلات ترافیکی می دانند و معتقدند بعد از پروژه قطار شهری، این طرح در اولویت طرح های عمرانی قرار دارد و می تواند برای کاهش ترافیک و ایجاد ترافیکی روان تا 20 سال آینده سطح شهر موثر واقع شود و احداث و راه اندازی آن میزان ترافیک، سوانح و حوادث در رینگ سوم را کاهش می دهد. 

با توجه به حجم بالای تردد خودرو و تعداد خودروهایی که در هر روز شماره گذاری می شود،رینگ سوم ترافیکی پاسخگوی این حجم از ترافیک در شهر نیست و حتی در ساعاتی از روز از خودرو اشباع می شود؛ از این رو باید مطالعات و عملیات اجرایی حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در برنامه کاری مسئولان استان و شهر قرار گیرد و مشکلات آن به صورت زیربنایی رفع شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها