کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

كسانی كه می‌گويند تحريم مهم نيست از جيب مردم بی‌خبرند


کد خبر : ۱۲۷۲۴یکشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰:۳۲۳۶۳۲ بازدید

در روزهايی كه مراسم سالگرد انتخابات رياست‌جمهوری يازدهم در حال برگزاری است؛ رييس‌جمهور كوله‌بار نوزدهمين سفر استانی‌اش را بست تا در ...
كسانی كه می‌گويند تحريم مهم نيست از جيب مردم بی‌خبرندكسانی كه می‌گويند تحريم مهم نيست از جيب مردم بی‌خبرند

در روزهايی كه مراسم سالگرد انتخابات رياست‌جمهوری يازدهم در حال برگزاری است؛ رييس‌جمهور كوله‌بار نوزدهمين سفر استانی‌اش را بست تا در جمع مردم خراسان‌شمالي درباره مهم‌ترين موضوعات روز كشور و روند توسعه اين استان صحبت كند. «حسن روحاني» روز يك‌شنبه در اجتماع مردم خراسان‌شمالي در ورزشگاه تختي بجنورد اظهار كرد: «كساني كه مي‌گويند تحريم مهم نيست، گويي از جيب مردم بي‌خبرند.» مطابق پيش‌بيني‌ها مذاكرات هسته‌يي، لغو تحريم‌هاي اقتصادي، مشكلات اقتصادي، بيكاري و... بخش اصلي صحبت‌هاي روحاني در خراسان‌شمالي را تشكيل مي‌داد.


 هزينه‌هاي تحريم از جيب مردم مي‌رود

رييس‌جمهوري در ابتداي صحبت‌هايش بااشاره به اهميت لغو تحريم‌هاي اقتصادي گفت: كساني كه مي‌گويند ما نبايد با ديپلمات‌هاي زبده با كشورهاي 1+5 مذاكره كنيم، گويي از زندگي مردم بي‌خبرند. روحاني تاكيد كرد: آنها كه به ما ظلم و زنجير تحريم را براي مردم ما آماده كردند؛ اين بدخواهان هر جنسي را از خارج با قيمت 10 تا 15درصد گران‌تر وارد كرده و اين هزينه را از جيب مردم مي‌دادند. رييس شوراي عالي امنيت ملي گفت: ما مي‌توانيم كشور را در مسير حركت و توسعه قرار دهيم و ديگراني كه در سابق باعث شدند تا زنجير تحريم به‌پاي ملت ايران بسته شود، ما با حمايت مردم نخواهيم گذاشت كه زنجير نابجاي تحريم باقي بماند.


 تلاش براي به حركت درآوردن چرخ توليد كشور

روحاني در بخش ديگري از اظهاراتش در جمع مردم خراسان‌شمالي افزود: ما مي‌خواهيم در اين كشور از همسايگان و كشورهاي در حال توسعه كه رقباي اصلي ما بوده‌اند، پيشي بگيريم و به قله‌هاي ترقي برسيم.

رييس دولت يازدهم اظهار كرد: ما بايد اختلافات را كنار بگذاريم و همه مردم كمك كنند تا در اين كشور رونق اقتصادي كه در سال‌هاي91 و 92 با رشد منفي 7درصدي و ركود شديد مواجه شده بود، جبران كرده و بار ديگر چرخ‌هاي توليد را به حركت درآوريم. رييس‌جمهوري گفت: اگر در اين كشور توليد كاسته شود، دست‌مان بايد براي تامين نيازهاي اساسي كشور و مواد غذايي به سوي بيگانگان دراز شود و حتي نان شب و گندم مصرفي خود را هم از كشورهاي بيگانه وارد كنيم. وي يادآور شد: در سال92 ميليون‌ها تن گندم از خارج وارد كرديم و در سال گذشته دولت تدبير و اميد موفق شد تا سه‌ميليون تن كمتر گندم وارد كند. روحاني اظهار كرد: دولت تدبير و اميد توانست در سال93 با برنامه‌ريزي، ميزان واردات كالاهاي اساسي به كشور را كاهش دهد و در اين مدت واردات مواد غذايي از خارج به كشور 8ميليارد دلار كاهش يافت.
 

 بيكاری ؛ بزرگ‌ترين مشكل مردم

رييس‌جمهوري در اجتماع مردم خراسان‌شمالي بزرگ‌ترين مشكل و دغدعه مردم ايران و نيز اين استان را بيكاري جوانان خواند و تصريح كرد: ملت ايران قادر خواهد بود در مسير توسعه حركت كند و ما آماده‌ايم توسعه را در كشور برقرار كنيم و زنجير تحريم را كه در گذشته ظالمانه به پاي ملت ايران بسته‌اند، باز كنيم. روحاني افزود: هر مشكلي كه در راه حق و حقوق ملت ايران در گذشته ايجاد شده را مي‌توان با اتحاد و دست‌به‌دست هم دادن رفع كرد و از 24خرداد سال92 تاكنون مردم ما با انسجام و اتحاد توانسته‌اند گام‌هاي مهمي در راه توسعه بردارند.


 9 ميليون و 200 هزار نفر تحت پوشش بيمه‌هاي درماني

رييس دولت يازدهم بااشاره به اجراي طرح تحول سلامت در اين دولت، گفت: در طول يك سال گذشته سه‌هزار و 900پزشك متخصص به استان‌هاي محروم و نقاط دور افتاده كشور اعزام شدند كه اين پزشكان شبانه‌روزي به مردم خدمات ارايه مي‌كنند. روحاني با بيان اينكه در يك سال گذشته هزاران خانه بهداشت ساخته، تكميل يا تجهيز شده است، خاطرنشان كرد: 11ميليون نفر از حاشيه‌نشينان شهرهاي كشور زير پوشش خدمات درماني قرار گرفته‌اند. وي با بيان اينكه 9ميليون و 200هزار نفر از مردم ايران در يك سال گذشته زيرپوشش بيمه درماني قرار گرفته‌اند، ادامه داد: در اين مدت 11ميليون نفر از مردم زيرپوشش امينت غذايي قرار گرفته‌اند. رييس‌جمهوري با بيان اينكه اين دولت ننشسته تا ديگران در مذاكرات هسته‌يي حق ملت بزرگ ايران را ناديده بگيرند، گفت: اين دولت ننشسته تا تحريم‌ها برطرف شود و سپس كار كند. روحاني تصريح كرد: در شرايط تحريم نيز قدم به قدم براي رفاه مردم برنامه‌ريزي و حركت مي‌كنيم.
 

 برنامه دولت براي محيط‌زيست

رييس كابينه يازدهم افزود: در همين شرايط به فكر خشك شدن درياچه‌ها، رودخانه‌هاي بزرگ، تالاب‌ها و هامون‌ها، اصلاح كيفيت بنزين و گازوييل هستيم و در همين وضعيت براي حل معضل فاضلاب شهري و قطار سريع‌السير برنامه‌ريزي كرده‌ايم. رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه از تحريم نمي‌ترسيم و نمي‌هراسيم، گفت: اما با تحريم مبارزه مي‌كنيم و به حول و قوه الهي و با كمك مردم تحريم‌ها را لغو خواهيم كرد. روحاني با بيان اينكه ما در تهران و بجنورد اين شعارها را نمي‌دهيم، تاكيد كرد: ما در محل سازمان ملل عليه لغو تحريم‌ها اقدام خواهيم كرد.


 برنامه دولت براي نشاط، اشتغال، رونق اقتصادي و رفاه اجتماعي

 رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه ما ملتي مي‌خواهيم كه ارزش‌هاي اسلام، ايمان، معنويت و اخلاق را پاس بدارد، گفت: ما ملتي شاد و سرزنده هستيم. روحاني ادامه داد: ما مگر با شادي و نشاط مردم مخالفيم، ما در 15رمضان شاد مي‌شويم و براي 19 و 21رمضان نيز اشك مي‌ريزيم. وي بيان داشت: ما ملتي رشيد شاد، بزرگ و با فرهنگ و باهنر هستيم و روحيه شاد از بجنورد و كشور ايران به آسياي مركزي و قفقاز رسوخ پيدا كرده است. رييس‌جمهوري گفت: ما با نشاط، اشتغال، رونق اقتصادي و رفاه اجتماعي مردم موافق هستيم و براي حقوق ملت به‌پا خاسته‌ايم.

 دستاورد 570 ميليارد توماني رييس‌جمهوري براي خراسان‌شمالي

 اختصاص اعتبار براي راه‌آهن بجنورد- اسفراين- جوين

 تكميل بيمارستان‌هاي استان

 نوسازي ساختمان 80مدرسه در خراسان‌شمالی

 تكميل طرح‌هاي آب‌رساني در خراسان‌شمالی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها