کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تکمیل آزادراه اصفهان -شیراز تا 4 سال دیگر


کد خبر : ۱۲۶۶۷شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۲۵۲۶۹۸ بازدید

مدیرعامل شرکت ساخت با بیان اینکه عملیات تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز تا چهار سال آینده به اتمام می‌رسد، کاهش 135 کیلومتری مسیر فعلی و اجرای ...

مدیرعامل شرکت ساخت با بیان اینکه عملیات تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز تا چهار سال آینده به اتمام می‌رسد، کاهش 135 کیلومتری مسیر فعلی و اجرای روسازی «رویه بتنی غیر مسلح درزدار پیشرفته» را از ویژگی‌های خاص این آزادراه عنوان کرد.

علی نورزاد درباره پیشرفت عملیات احداث آزادراه اصفهان - شیراز، اظهار داشت: در حال حاضر آزادراه اصفهان - شیراز حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 

اجرای روسازی بتنی برای اولین بار در آزادراه اصفهان-شیراز

وی با بیان اینکه مسیر آزادراهی اصفهان-شیراز ‌‌به عنوان یکی از پروژه‌های ملی کشور، حجم زیادی‌ عملیات عمرانی دارد، اضافه کرد: این آزادراه یکپارچه 220 کیلومتر طول دارد و از منطقه ایزدخواست تا نزدیکی شیراز ادامه می‌یابد که با عبور از منطقه زیبای کامفیروز و مناطق بکر طبیعی، دارای زیبایی‌های بسیاری است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: اجرای این مسیر موجب حذف سه گردنه صعب‌العبور در مسیر فعلی شده و شرایط بسیار مطلوبی را برای مسافران در محور کریدور شمال - جنوب ایجاد می‌کند.

نورزاد با اشاره به اینکه پروژه در دو فاز در حال تکمیل است، بیان کرد: این دو فاز در 7 قطعه تعریف شده توسط سرمایه‌گذار با سهم مشارکت 50 درصد دولت و 50 درصد بخش خصوصی در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر قطعه این آزادراه 110 کیلو‌متر و کل مسیر 220 کیلومتر است‌، اضافه کرد: این محور همچنین می‌تواند به آزادراه در دست طراحی شیراز-بوشهر متصل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: برای اولین بار در کشور در این پروژه از «رویه بتنی غیر مسلح درزدار پیشرفته» استفاده می‌شود که به صورت پایلوت در این آزادراه عملیاتی خواهد شد که این اقدام هزینه کمتری را در مرحله نگهداری تحمیل می‌کند‌؛ همچنین فینیشرِ لازم برای این رویه، به زودی تهیه و وارد گمرک می‌شود.

کاهش 135 کیلومتری فاصله بین اصفهان تا شیراز با ساخت آزادراه اصفهان-شیراز‌

وی با بیان اینکه با اجرای کل پروژه طول مسیر فعلی 135 کیلومتر‌ کوتاه‌تر می‌شود، بیان کرد: این مزیت بسیار مهمی و خاصی است و در کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده‌‌های زیست محیطی و نیز کاهش سوانح رانندگی تأثیر بسزایی دارد‌.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: همچنین با افتتاح این طرح، شاهد کاهش‌ 100 دقیقه‌ای زمان سفر و 136 میلیون لیتر مصرف بنزین در سال خواهیم بود. نورزاد از مزایای دیگر اجرای این آزادراه به اتصال دو منطقه فرهنگی و قطب گردشگری شیراز و اصفهان اشاره کرد و گفت: این آزادراه از مناطق خوش آب و هوا و جنگل‌های سبز بلوط عبور می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به موقعیت مناسب جغرافیایی‌ استان فارس در کریدورهای بین‌المللی اشاره کرد و افزود:‌ ‌استان فارس بر سر کریدورهای ترانزیتی‌ شمال-جنوب و شرق-غرب قرار دارد و لازم است حلقه‌های مفقوده این کریدورهای در این استان رفع شود، این پروژه بزرگترین مزیت را برای مردم منطقه جنوب کشور، استان‌های بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: از دیگر مزیت‌های‌ پروژه آزادراه اصفهان-شیراز این است که از سال 85 که این پروژه تعریف شد عملیات تملک اراضی کل مسیر انجام شده است و از نظر ارزیابی مشکلی ندارد و در همین راستا بستر کار برای پیمانکار مهیا است.


تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز تا چهار سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اعلام رضایت از روند پیشرفت پروژه اظهار داشت: کل پروژه حدود 210 کیلومتر است که به دنبال رفع معارضان آن هستیم که در صورت رفع معارض تا چهار سال آینده تکمیل می‌شود البته برای این پروژه احتمال فروش اوراق مشارکت وجود دارد.

به گزارش فارس طبق اعلام مسئولان ‌از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی ایجاد ظرفیت‌های جدید حمل و نقلی برای روان‌سازی ترافیک و کاهش سوانح جاده‌ای و رانندگی است.

توسعه اقتصادی کشور‌ها و رشد در دیگر جوانب، زیرساخت‌های قوی حمل و نقلی را می‌طلبد و در این راستا باید هر چه زودتر محور‌های جاده‌ای خود را در قالب آزادراه و بزرگراه (دارای خط جدا کننده) تکمیل کرده و حلقه‌های مفقوده کریدور‌های بین‌المللی را بسازیم تا مثل کشور‌های توسعه یافته، در بخش جاده، رشد مطلوبی داشته باشیم و اهداف پیش‌روی کاهش سوانح رانندگی، هر چه بهتر محقق شود ضمن آنکه توسعه کریدور‌های کشور در راستای توسعه ترانزیت یکی از اولویت‌ها در بخش حمل و نقل است‌.‌

آزادراه اصفهان ـ شیراز که در زمان آغاز عملیات اجرایی‌اش از آن به عنوان فرصت تاریخی برای سرمایه‌گذارى مضاعف در منطقه یاد شد بنا به اعلام مسئولان یکی از توجیه‌دارترین پروژه‌های راهسازی کشور به‌شمار می‌رود که مدت اجرا در زمان کلنگ‌زنی چهار سال اعلام‌ شده‌ است.

آزادراه اصفهان-شیراز به طول 220 کیلومتر در قالب دو قطعه در دست اجرا است تا عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری انجام شود، قطعه اول آن به طول 110 کیلومتر از ایزدخواست به سده و قطعه دوم به طول 110 کیلومتر از سده به شیراز در حال انجام است.

‌مشخصات فنی این پروژه شامل‌ عملیات خاکی با حجم‌ 40،000،000 مترمکعب، بتن ریزی و سنگ‌چینی 1.400،000 مترمکعب، طول گالری‌ها 2200 متر، تعداد‌ 700 دستگاه پل کوچک و‌ 15 دستگاه پل بزرگ در کنار احداث ایستگاه عوارضی، راهدارخانه‌، محل  استقرار ‌پلیس راه‌، پیش‌بینی جایگاه پمپ‌بنزین و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی، است.

طرح احداث آزادراه شیراز ـ اصفهان حدود 40 سال قبل پی‌ریزی شده اما تا ابتدای انقلاب مطالعات محدودی انجام و تقریبا از شهریورماه 91 وارد فاز اجرایی شد.

‌طول مسیر فعلی شیراز - اصفهان 480 کیلومتر است، به منظور کوتاه شدن فاصله بین این دو شهر تاریخی و توریستی‌ ‌‌به ‌میزان 135 کیلومتر، کاهش مدت سفر به میزان 2 ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان ‌136 میلیون لیتر در سال و کاهش تصادفات در مسیر ‌کریدور شمال-جنوب، آزادراه اصفهان-شیراز ساخته می‌شود.
با تکمیل این آزادراه زمان سفر بین اصفهان تا شیراز ‌با خودرو سواری ‌120 دقیقه، با اتوبوس 110 دقیقه و با کامیون و مینی بوس 140 دقیقه، کاهش می‌یابد.‌

‌کاهش سالانه 90 نفر از تلفات جانی و 2000 نفر مجروح، ناشی از تصادفات، از دیگر مزایای احداث این پروژه است؛ مسیر آزادراهی مذکور سالانه بیش از 180 میلیارد ریال کاهش هزینه ناشی تلفات و تصادفات جاده‌ای را به همراه خواهد داشت؛ کاهش آلاینده های محیطی معادل 5 هزار و 750 تن در سال اول بهره‌برداری ‌از دیگر مزایای بهره‌برداری از این آزادراه است؛ احداث این آزادراه موجب کاهش آلودگی هوا به میزان 13 میلیون پوند در سال خواهد شد.

در حال حاضر سرمایه‌گذار پروژه قرارگاه خاتم‌الاوصیاء است که آورده 50 درصدی خود را ارائه می‌دهد و 50 درصد سهم دولت هم در سه سال اخیر که پروژه ‌جدی‌تر فعال شده است، پرداخت می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها