کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشاورزان خوزستانی ورشکسته شدند


کد خبر : ۱۲۶۵۲شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳:۳۶۲۲۷۰ بازدید

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم سیب زمینی به 200 ، پیاز 70 و گوجه فرنگی 100 تومان کاهش یافته ...

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم سیب زمینی به 200 ، پیاز 70 و گوجه فرنگی 100 تومان کاهش یافته است، گفت: کشاورزان خوزستانی برای پرداخت مطالبات خود مجبوربه فروش ماشین، تراکتور، زمین‌های کشاورزی و خانه خود شده اند.

به گزارش تسنیم، عباس پاپی‌زاده بالنگان افزود:  هرکیلو‌گرم گوجه فرنگی از کشاورزان خوزستانی 100 تا 200 تومان، پیاز 70 تا 200 تومان و سیب زمینی نیز 200 تا 250 تومان خریداری می‌شود.

سخنگوی  سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورران در حال ورشکستگی هستند، ادامه داد:کشاورزان منطقه در وضعیت نا مناسبی به سرمی‌برند و برای پرداخت مطالبات خود مجبوربه فروش ماشین، تراکتور، زمین‌های کشاورزی و خانه خود شده‌اند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های حمل و نقل و برداشت سه محصول گوجه سیب زمینی و پیاز بیشتر از قیمت خرید آن شده است، تصریح کرد: دولت تا به امروز اقدامی برای خرید تضمینی این دسته محصولات کشاورزی نکرده و محصول کشاورزان روی زمین باقی مانده است.

پاپی‌زاده بالنگان تاکید کرد: برخی از کشاورزان راهکار را در شخم محصولات کشاورزی تولید شده دیده‌اند که این امر به معنی هدر رفتن سرمایه‌های ملی است.


وزیر و معاون جهاد کشاورزی در جریان موضوع 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حداقل کاری که دولت در این زمینه می‌تواند انجام دهد خرید تضمینی این محصولات و نگهداری آنها در سردخانه است تا در زمانی که کمبود این محصولات در بازار احساس شد به جای واردات اقدام به بازار تزریق شود.

وی گفت: این موضوعات را  چنیدن بار از مسئولان دولتی پیگیری و  به اطلاع وزیر و معاون معاون وی رسیده شده، ولی نتیجه‌ای در بر نداشته است.

پاپی زاده بالنگان در پایان اظهار داشت: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه قول همکاری داده‌اند اما تا به امروز در مرحله اجرا ورود نکرده اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها