کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خودرویی که 10 نسل را پشت‌سر گذاشت

کدخبر:۱۲۶۳۳پنجشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸:۱۰۹۱۷۸ بازدید

با اینکه تولید «ایمپالا» دو بار متوقف و سپس از سر گرفته شده است، ولی همچنان به عنوان یکی از متشخص‌ترین نام‌ها در بین محصولات شورولت ...
خودرویی که 10 نسل را پشت‌سر گذاشت

با اینکه تولید «ایمپالا» دو بار متوقف و سپس از سر گرفته شده است، ولی همچنان به عنوان یکی از متشخص‌ترین نام‌ها در بین محصولات شورولت باقی مانده و در برخی سال‌ها، حتی در فهرست پرفروش‌ترین‌ها در بازار امریکا نیز جای گرفته است.با این حال، مدل‌های بسیار موفق دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی همراه با زنجیره‌ای از مدل‌های ناامیدکننده برای ایمپالا باعث شد این خودرو به یکی از شاخص‌های «خودروهای کرایه‌ای» تبدیل شود. اما مدل اخیر ایمپالا برای ۲۰۱۴ با یک طراحی جدید و برجسته، فناوری‌های مدرن و پیشرانه‌ها با انژکتور مستقیم و یک موتور چهار سیلندر هیبریدی شده باعث شد این تصویر از ایمپالا تغییر کند. در این میان ایمپالا تا رسیدن به این نقطه مسیر زیادی را پیموده است؛ موضوعی که در ادامه آن را نسل‌به‌نسل بررسی خواهیم کرد.

نسل اول: شورولت ایمپالا اسپرت کوپه مدل 1958

ایمپالا مدل ۱۹۵۸ که بر پایه خودروی نمایش داده شده در «جی‌ام موتورما» ۱۹۵۶ ساخته شده بود، از یک طراحی منحصربه‌فرد کلاسیک دوران «هارلی ارل» با اِلمان‌های کرومی بزرگ که روی گل‌گیرها کشیده شده بودند، بهره می‌برد. در این مدل، شورولت نخستین‌بار از چراغ‌های جلوی دوتایی و چراغ‌های عقب سه‌تایی استفاده می‌کرد. یکی از پیشرفت‌های مهم در شاسی این مدل، حرکت از فنرهای صفحه نیمه‌بیضی به کویل‌ها در عقب بود.

cqkqltbyygskgkx4ffig.jpg

 

نسل دوم: شورولت ایمپالا مدل 1959

وقتی بیل میشل جایگزین «ارل» در ریاست بخش طراحی جنرال‌موتورز شد، مدل ایمپالا صاحب یک طراحی خمیده‌تر با ارتفاع کمتر و عریض‌تر همراه با یک بال عقب غیرعادی شد. مدل‌های چهار در «هاردتاپ» و سدان‌ها به فرم‌های بدنه کوپه و «کانورتیبل» در نسل اول اضافه شدند.


atu47diwy0t089m6y.jpg


نسل سوم: شورولت ایمپالا مدل 1963

ایمپالاهای مدل ۱۹۶۱ که در طراحی آنها تجدیدنظر شده بود، با یک طراحی جعبه‌ای و ابعادی منظم، رویکردی محافظه‌کارانه را به نمایش گذاشت. در این نسل، ایمپالا یک فرم بدنه واگن نیز اضافه کرد.پس از سپری شدن دوران اولیه خودروهای عضلانی، نخستین نشان SS روی یک مدل تولید و همین‌طور موتور بزرگ نمادین ۷/۶ لیتری روی این نسل از ایمپالا ارائه شد.
 

xxc9096ag3cmk2h9xnz.jpg


نسل چهارم: شورولت ایمپالا مدل 1965

طراحی جمع‌وجور و با ویژگی‌های کلاسیک بیشتر که در مدل ۱۹۶۵ از ایمپالا وجود داشت، باعث شد تولید این خودرو از مرز یک میلیون دستگاه در سال عبور کند که رکوردی برای یک مدل در خط تولید محسوب می‌شد. همچنین در این نسل، «ایمپالا کاپریس» به عنوان نماد خودروهای چهاردر «هاردتاپ» شورولت از راه رسید. چهار نوع موتور V۸ که حجم آنها از ۶/۴ تا ۴/۷ لیتر متفاوت بود، در این نسل از ایمپالا ارائه می‌شد. موتور پایه در این مدل، یک ۱/۴ لیتری شش سیلندر بود.


wx43kij62v5kq442njqs.jpg

 

نسل پنجم: شورولت ایمپالا مدل 1971

آخرین موتور بزرگی که برای مدل ۱۹۷۱ از ایمپالا اضافه شد، بزرگترین موتوری بوده که تاکنون شورولت تولید کرده است. ظهور بنزین بدون‌سرب در سال ۱۹۷۲م باعث کاهش نسبت فشردگی، کاهش قدرت و افت عملکرد خودروها شده بود. همچنین، در این سال، برای آخرین‌بار نشان ایمپالا برای یک «کانورتیبل» استفاده شد.
مدل ۱۹۷۳ نیاز به سپرهای ضربه‌گیر پیدا کرد که یک گام قابل‌توجه به سمت عقب محسوب می‌شد.

u5fec26f7mt845olub1j.jpg

 

نسل ششم: شورولت ایمپالا مدل 1977

در پاسخ به نخستین بحران انرژی که در پاییز سال ۱۹۷۳ میلادی رخ داد، ایمپالا در مدل ۱۹۷۷ در یک فرم کوچک‌شده جدید ظاهر شد که با ابعاد کوچکتر، وزن کلی کمتری داشت. با این حال، فضای حمل وسایل بزرگتری برای آن درنظر گرفته شده و تنها اندکی از فضای داخلی کاسته شده بود. همین ویژگی‌های کاربردی از مدل شورولت باعث شد در رده بالای آمار فروش قرار گیرد.در این نسل، تقاضا برای ایمپالا رفته‌رفته کم شد که بخشی از آن به غافل ماندن شورولت از مهندسی این مدل بود. در نتیجه، ایمپالا پس از مدل ۱۹۸۵ به بازنشستگی رفت. با این حال، تولید خودروی اصلی با فرم سدان و واگن با عنوان «کاپریس» ادامه یافت.
 

vmgm0h4f3ki4enna4q.jpeg


نسل هفتم: شورولت ایمپالا SS مدل 1994

پلتفرم نسل ششم پا به سن گذاشته ایمپالا در سال ۱۹۹۱م بازنگری شد و ایمپالا برای مدل ۱۹۹۴ تولدی دوباره یافت. این مدل که منحصراً به صورت چهار در بود، از طراحی گردگوشه بیرونی و نشان SS استفاده می‌کرد. تولید ایمپالا بار دیگر در سال ۱۹۹۶م متوقف شد تا فضا برای سوار شدن بر موج شاسی‌بلند در صنعت خودرو باز شود.
نسل هشتم: شورولت ایمپالا LS مدل ۲۰۰۰در سال ۲۰۰۰ نام «ایمپالا» دوباره به عنوان یک مدل چهاردر با پیشرانه V۶ و پلتفرم بدنه W جنرال‌موتورز احیا شد. ایمپالا ۲۰۰۰ در تریم پایه خود گنجایش ۶ سرنشین را داشت که برای تریم‌های بالاتر این ظرفیت به ۵ سرنشین می‌رسید.یک موتور سوپرشارژر ۸/۳ لیتری V۶ که قدرتی برابر ۲۴۰ اسب‌بخار به همراه داشت، انرژی زیادی برای مدل‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ از ایمپالا SS ایجاد کرده بود.

bog1vr5kys7akkg7i7c6.jpg

 

نسل نهم: شورولت ایمپالا SS مدل 2009

این نسلی بود که برای سال ۲۰۰۶ از راه رسید. شورولت در این نسل، در تلاش برای نگه داشتن جایگاه ایمپالا SS، برای نخستین بار از یک موتور V۸ با حجم به نسبت کوچک ۳/۵ لیتری با دیفرانسیل جلو استفاده کرد. ایمپالا درحال‌حاضر، از نسل سوم پلتفرم W جنرال‌موتورز بهره می‌برد. البته این پکیج تنها سه مدل سال دوام آورد، امّا اضافه‌شدن سطوح ترمی و پکیج‌های پلیس باعث ایجاد حال و هوایی تازه در ایمپالا می‌شد.خودروی پلیس کاپریس با دیفرانسیل عقب که در استرالیا ساخته می‌شد، ایمپالا C۱-۹، در سال ۲۰۱۲م بازنشسته شد؛‌ ولی ایمپالاهای شهری از این نسل تا سال ۲۰۱۳م ادامه یافتند.
 

6s8nz62sk7bgszvporh.jpg

 

نسل دهم: شورولت ایمپالا مدل 2014

مدل جدید ایمپالا ۲۰۱۴ سر و صدای زیادی در نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۱۲ ایجاد کرد و سپس به خطوط تولید در اوشاوا، اونتاریوی کانادا و هامسترامک میشیگان در امریکا راه یافت. همچنین پلتفرم سالخورده W جای خود را به پلتفرم جدید اپسیلون II داد که با بیوک لاکراس و کادیلاک XTS مشترک بود. طراحی این پلتفرم جدید توسط «اوپل» انجام‌شده بود.

r6o4yuo89g2b98kaqiws.jpg



نسل یازدهم: شورولت ایمپالا LT مدل 2015

در ایمپالای جدید با اینکه تغییرات اندکی در ابعاد داخلی و خارجی رخ داده، ولی چیزهای جدید زیادی به عنوان یک سدان خانوادگی دارد. نخستین موتورهای چهار سیلندر (با و بدون سیستم هیبریدی‌متوسط eAssist)، طراحی شگفت‌انگیز در داخل کابین، ارتقای سطح طراحی بدنه و مجموعه‌ای از فناوری‌های مدرن ایمنی و ویژگی‌های اطلاعات و سرگرمی در قالب نسل بعدی سیستم «مای‌لینک»، از جمله موارد جدید در ایمپالا ۲۰۱۵ هستند. همچنین این نخستین مدل از ایمپالا است که با آن می‌توان در سکوت و آرامش رانندگی کرد. بر اساس این گزارش با بررسی تاریخچه برخی خودروها و گذر آنها از زمان و تاثیر آنها روی تاریخ صنعت خودرو می‌توان گفت برخی از این نشان(برند)ها و مدل‌ها ماندگار بوده حتی در ایران نیز شناخته شده هستند. در این میان نباید این نکته را فراموش کرد که خودروسازان بزرگ به برخی محصولات خود توجه بیشتری نشان داده و به عبارتی نورچشمی آنها هستند از این‌رو اگرچه در برخی مواقع تولید این‌گونه مدل‌ها را متوقف کردند با این حال همچنان برای تولید مدل‌های جدید آنها روی خوش نشان می‌دهند.


8bmnombn66yva1svf8n.jpg

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

۱: 1394/3/2119:23:28،
206
15
سایپا هم پراید زده ولی جای نسل هزاران مدل دارد
HAMID: 1394/3/2119:39:19،
159
14
از 2006 ت 2015نگا کن
حالا از 2006 تا 2015 پژو های ایرانی رو نگا کن
سایپا: 1394/3/2119:39:53،
91
12
ببخشید ،مگه قانون چهارم نیوپا رو نشنیدی؟پراید هرگز از بین نمیرود بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر پیدا میکند.قانونی شبیه به این توسط نیودرو هم وجود داره که پیکان از بین نمیرود بلکه تغییر شکل میدهد...
مهدی: 1394/3/2119:59:41،
113
10
پیکان همان سلول بنیادی است که قابل تبدیل به هر ماشینیه
علی... تاریخ....: 1394/3/2120:24:37،
107
11

ماشین ساختن بعد از 35 سال تعمیر موتور میکنی 10 سال سوار میشی

ماشین ساختن بعد از 10 سال اگه تعمیر موتور کنی فقط تازه تعمیر موتور کردی هنوز مونده


رفتم تو یه نماشیگاه خودروهای قدیمی

پیرمده گفت تا حالا ندیدم گیربکس ماشین ژاپنی خراب شه

یکی به این دو فرغون ساز بگه شما که علم خودرو سازی ندارید چرا مردم رو مجبور به خرید از خودتون میکنید؟؟؟


وطن پرست: 1394/3/2121:40:24،
65
42
پیشنهاد
دوستان لطفا جای کلمه عربی ماشین کلمه پارسی خودرو بکار ببرید. تا شاید همه گیر شود و کلمه های از این دست حذف شوند. به نظر من حتی کلمه انگیسی اتومبیل از ماشین بهتره.
به این ها هم دقت کنید.
سپاهان جای اصفهان
پارس جای فارس
که به سبب ناتوانی عرب ها جابجا شده
دانشجو: 1394/3/2121:54:46،
21
60
این قشنگه ولی من به شخصه تولیدات فرانسه رو میپسندم مانند پجوت504و...
mahyar: 1394/3/2121:57:18،
84
16
کاش هیج وقت متولد نمیشدم یا حدقل تو این کشور متولدنمیشدم با این مردم...
مجید تیزه: 1394/3/2122:03:55،
40
11
نسل های اولش و نسل های اخرش چه جیگر هایی هستند
مهدی: 1394/3/2122:45:58،
60
16
آقای وطن پرست
کلمه ماشین در اصل انگلیسی است (machine)و وارد عربی شده است
بهتر است هزاران واژه دیگر که کاملا عربی هستند را حذف کنیم و آنانرا با واژه های پارسی جایگزین کنیم
وطن پرست: 1394/3/2123:34:40،
20
13
ممنون مهدی جان
قبلا دبیر عربی دبیرستانم گفته بود که ماشین یعنی: ما =آنچه و شین=مشی= راه رفتن (آنچه راه میرود).
البته حرف شما هم بجا است در هر صورت خوشحالم که هم فکریم.
سید: 1394/3/2201:26:25،
19
10
جالبه گذر عمر رو تو ماشینام میشه دید
دین وینچستر: 1394/3/2210:41:15،
22
11
مدل 1965 از همه شیکتره
اشی: 1394/3/2302:41:47،
15
7
چرا چیزو باچیز مقایسه میکنید.
احسان: 1394/3/2119:27:21،
59
11
خوب ادعا میکنید که پیشرفت داشتین و.....!!!
ما هم بیست مدل پراید داریم، 132_141_131_111_وانت و.....
U..S...A: 1394/3/2208:11:22،
23
11
ما چون نسل ضعیف جامعه بودیم در سال ۱۳۶۴ یه ایمپلا با پول کارگری( تا حدودی کار سنگین مثل تخلیه بار در گمرک ) در عرض ۲ ماه یه شورلت ایمپلا اتوماتیک ( از نسل 5 ) رنگ آلبالویی با تمام امکانات و بسیار بسیار تمیز به قیمت ۳۵۰۰۰ سی پنج هزار تومن خریدم که تا ۱۰ سال دست به موتور نزدم و بسیار عالی و پر شتاب بود ۰۰۰
( در ضمن ۱۳ سال سن داشتم )
باور کنید بخدا قسم الآن یه پراید هم ندارم چون به زندگی نمیرسم ۰۰
پیشنهاد ۰۰۰۰۰
اگر کسی میخواد پول بده ماشین بالای ۵۰ میلیون یا کمتر بخره توصیه من اینه که یکی از این شورلت ها رو با قیمت پایین از ۱۲ تا ۴۰ میلیون که بسیار تمیز هم هستن بخره و سوار بشه که امنیت جانی براشون داره و بقیه پولش هم بذاره بانک با سودش بنزین بزنه واصلا فکر استهلاک ماشین نباشه چون نداره و در ضمن قطعات ماشین هم فراوان است و حتی در گناه و شیراز موتور کامل پلم آنها هم موجود است
رضا ***: 1394/3/2208:20:17،
18
10
حیف پول که ۲۱ میلیون بدی پراید و هر روز دستت رو سرت باشه که خرج رو دستت نیاره با اون بدنه ضعیف و قطعات چینی و بی ایمنی

از ۷۰ میلیون یه بیوک تمیز گرفتم ۱۷ میلیون و از امنیت و سرعت و استهلاک هم خیالم راحته و لوازم یدکی هم همش اصل و با یه بار تعویض سالها کار میکنه و بقیه پول هم پس انداز و با مقداری از سودش بنزین میزنم که تو جاده صدی ۱۲ تا مصرفشه

حیف پول که بدی ماشین چینی و محصول ایرانی که همش صنعت ۳۰ سال پیشه کره است که الان به لطف مسئولین چینی شده
سید آرش: 1394/3/2119:35:19،
35
67
ماشین های سایپا و ایران خودرو به سرمون هم زیاده میخایم چیکار
بی نام: 1394/3/2120:14:40،
68
20
عزیز از طرف خودت نظر بده شاید زندگی و نفس کشیدن هم به سر شما زیاد باشه
ولی دلیل نمیشه برای دیگران هم زیاد باشه
صفر: 1394/3/2200:19:01،
26
11
سید ارش جون حتما کارت فقط نون و سبزی خریدن است که نمیدونی خودرو خوب و بد یعنی چی؟
vidal: 1394/3/2119:43:02،
25
16
واین جا ایران است
پیکان: 1394/3/2119:46:25،
32
15
آخ کجایی پیکان که یادت به خیر
از اون مدل 46 ها گرفته که داشبورد چوبی بودن تا چراغ بنزی و سپر جوشن و دنده هیلمندو.......................
اینم 20 تا نسل داشت
ناصر: 1394/3/2119:50:55،
26
16
ماشین نسل دوم رو ببینید چه طراحی فوق العاده ای در زمان خودش داشت. و فکر کنم از این مدل کم تولید شده و احتمالا نمونه سالم در ایران نیست ولی اگه بود بالای 1 میلیارد نمونه سالمش و کلکسیونیش شایدم بیشتر
مسعود: 1394/3/2122:12:30،
24
37
نه، 2 میلیارد ،،،، آخه کدوم آدمی یک میلیارد پول آهن قراضه 100 سال پیش رو میده ?،،،
آرمان: 1394/3/2307:49:01،
6
8
عتیقه هرچی قدیمی تر باشه بیشتر می ارزه
شاید 3 میلیارد...
shirkooh: 1394/3/2119:54:32،
31
10
میدونید تفاوتش با سایپا اینه که ما ملت باید در 11 نسل یه محصول سایپا را سواربشیم.
این رو میگن ثبات قدم سایپا مطمئن!!!!
محمد: 1394/3/2119:57:50،
28
12
ما نسل ششم داشتیم... به نرمی اون دیگه ماشین سوار نشدم... سیتروئن سی 5 تا حدودی آرامش و نرمی و همون تداعی میکرد. اما اون چیزه دیگه ای بود. حیف که دورانش تموم شد.
محمد : 1394/3/2119:59:47،
22
13
نسل چهارم هم بابام تو جوونیش داشت.
شاپور ذوالاکتاف: 1394/3/2120:05:03،
26
56
نپرسید ایران برای شما چکار کرده، بپرسین شما برای ایران چکار کرده اید.
ن: 1394/3/2120:45:19،
30
12
اول اسم شما پارسی است ولی فامیل شما عربی است!
علی...تاریخ..: 1394/3/2121:23:34،
21
11


اتفاقا بیشتر ملت دارن شب و روز تو مملکت کار میکنن و عرق میریزن ولی سودشو دلال میکنه

ایران برای ما اقتصادی داشت که زحمت کشها بازنده یاشن

چنین اقتصادی رو دستتون رو بزارین رو سنگش فاتحشو بخونین


دنا : 1394/3/2120:22:30،
34
13
خدایی از روی دنا کپی کردن.... خجالتم نمیکشن...
ممد: 1394/3/2121:09:03،
21
11
ایران خودرو هم میخواد نسل جدید پیکان و تولید کنه بنام پیکان پامپالا
نیما: 1394/3/2121:32:16،
30
14
خدایی 70 سال پیش آمریکا چه کرده
امانارا: 1394/3/2122:14:05،
21
12
ایران جیب بیخود چشم وگوش ما رو باز نکن ما سعادت مردن با پراید .وانت پیکان عزیز.پژو وسایرتولیدات خودروسازهای وطنی رو باننگ فکر کردن به محصولات ساخت شیطان عوض نمیکنیم و همواره به درگاه خدا شاکر هستیم که هرگز نمی توانیم از این محصولات شیطانی استفاده کنیم .خدایا به دلیل وجود نعمت مدیران خودروساز از توسپاس گذارم.خدایا مدیران خودرو سازی ومدیران صنایع مارا حفظ کن .چرا که بازگشت ما مردم عادی کشور ایران به سوی تورا سرعت می بخشند
کرمانشاه: 1394/3/2122:27:16،
19
15
ایکاش ماهم یه روزی قطب ماشین دنیا بشیم...
من پیشنهاد ادغام سایپا و ایران خودرو رو میدم...
آش به همین خیال باش،البته با جاش
علی م: 1394/3/2200:32:12،
16
13
امروز یه فیلم دیدم که یکی خودروی دنا رو برده بود برای تعمیر تو ایران خودرو : درجه کیلومتر جای دور موتور کار میکرد ! درجه دور موتور جای آمپر آب ! درجه آمپر آب جای آمپر بنزین ! و درجه بنزین جای کیلومتر کار میکرد !
با این اوصاف مدیرعامل کارخانه چیران خودرو ادعای صادرات خودروی دنا را داشت ....
amir: 1394/3/2203:58:21،
19
10
اینا چیه چند تا مطلب و عکس از تیبا و پراید وانت بذارید تا کیف کنیم.ایتا که به درد نمیخوره!!!!!!!!!!!
ایلیا: 1394/3/2204:18:24،
21
10
فقط مدل 1959...
سعید: 1394/3/2207:23:31،
19
12
نمی دونم چرا اینقدر خودروهای سالهای ۹۰ تا ۹۵ زیبا هستند......به نظر من در سالهای بعد اغراق زیادی در بدنه رخ داد.......شما عکس های هوندا آکورد سال ۹۲ را نگاه کنید .....این ایمپالا هم مدل ۹۴ از همه زیباتره ......
50: 1394/3/2221:25:48،
18
8
ایمپالا 64
ماشین مورده علاقه ی ی سیاه پوست گانگستر که رپ میخونه. ماشین مورد علاقه کاکاسیاه های کامپتون THE GAME DR DRE 2pac biggie west side nigga

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل