کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از یارانه انصراف بدهید لوازم کم مصرف بگیرید


کد خبر : ۱۲۵۴۶دوشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۱۹۸۰۶۰ بازدید

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم کسانی که از گرفتن یارانه انصراف دهند به میزان مبلغ یارانه دریافتی در طول یک ...

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم کسانی که از گرفتن یارانه انصراف دهند به میزان مبلغ یارانه دریافتی در طول یک سال، لوازم خانگی با راندمان بالا و مصرف کم دریافت کنند.

به گزارش تسنیم، سیدحسین سجادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش عمده‌ای از انرژی در ساختمان‌ها به دلیل عایق نبودن ساختمان هدر می‌رود؛ لذا چنانچه ساختمانی دارای عایق‌بندی مناسب باشد، ساختمان نیاز به سیستم سرمایشی و گرمایشی ندارد.

وی افزود: ما عملاً به دلیل پرت‌های مختلف بخش از انرژی محیط داخل را به فضای بیرون منتقل می‌کنیم و برای تأمین آن میزان انرژی هدررفته باید هزینه اضافی را متقبل شویم.

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی با بیان اینکه  در خصوص عایق‌کاری ساختمان‌ها وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها دقت و سخت‌گیری‌های لازم را اعمال نمی‌کنند، گفت: بیش از 6 درصد انرژی و 50 درصد برق کشور در ساختمان‌ها مصرف می‌شود، بنابراین لازم است تا با عایق‌کاری کامل ساختمان‌ها در مصرف انرژی و برق صرفه‌جویی شود.

وی ادامه داد: چنانچه عایق‌کاری مناسب برای کف و دیوارها انجام شود و در ساختمان‌ها از پنجره دوجداره استفاده شود، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی از ورود صداهای مزاحم نیز به داخل ساختمان ممانعت به عمل آمده و فضای آرامی را برای خانواده‌ها فراهم خواهد شد.

سجادی تصریح کرد: معماری ساختمان‌های تهران برای ساختمان‌های جنوب کشور مناسب نیست، همان طوری که معماری ساختمان‌های شمالی کشور برای ساختمان‌های غرب کشور مناسب نخواهد بود؛ ساخت خانه‌های با دیوار بلند در جنوب کشور و مناطق گرم با کوچه‌های باریک به همین دلیل بوده است.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران با اشاره به نورپردازی‌های نامتعارف در برخی ساختمان‌ها که امروزه به‌شدت در حال رشد است، گفت: پیمانکاران ساختمان‌ها برای زیبا جلوه دادن ساختمان‌ها به نورپردازی‌های غیرمتعارف روی آورده‌اند و برای یک ساختمان چهار طبقه با تعداد زیادی لامپ با زوایای مختلف نورپردازی غیراصولی را ایجاد می‌کنند که همین امر موجب شده تا مصرف برق بیش از حدی را بر شبکه‌ها تحمیل می‌کنند که باید برای آن فکر اساسی کرد.

وی افزود: به دولت پیشنهاد داده‌ایم کسانی که از گرفتن یارانه انصراف دهند به میزان مبلغ یارانه دریافتی در طول یک سال، لوازم خانگی با راندمان بالا و مصرف کم دریافت کنند.

سجادی تصریح کرد: با در اختیار گذاشتن لوازم کم‌مصرف برقی مانند یخچال، به افرادی که از یارانه انصراف می‌دهند، از سویی صنعت تولید این لوازم رونق می‌گیرد و از سوی دیگر افرادی که از گرفتن یارانه انصراف داده‌اند منتفع خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی محصولات وارداتی در مبادی ورودی کنترل خواهند شد، گفت: به‌جز کالاهایی که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، تمامی کالاها باید دارای برچسب رتبه انرژی باشند و به‌شدت نیز تحت کنترل قرار گیرند.

وی افزود: اگر با مدیریت در مصرف در هر خانوار 20 تا 30 درصد کاهش مصرف انرژی داشته باشیم، سالانه به‌طور متوسط تا 2600 کیلووات ساعت از هدررفت انرژی جلوگیری خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها