کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستورالعمل تسهیلات 80 میلیونی مسکن ابلاغ شد/متن ابلاغیه


کد خبر : ۱۲۵۳۵دوشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۳۴۶۳۳۷ بازدید

بانک مسکن دستورالعمل اجرایی حساب صندوق پس انداز مسکن یکم را به کلیه شعب این بانک در تهران و دیگر شهرها ابلاغ کرد که بر اساس ...

بانک مسکن دستورالعمل اجرایی حساب صندوق پس انداز مسکن یکم را به کلیه شعب این بانک در تهران و دیگر شهرها ابلاغ کرد که بر اساس آن شرایط ملک نوساز برای دریافت وام، گذشت کمتر از هفت سال از تاریخ صدور جواز ساخت و سه سال از تاریخ صدور پایان کار است.

به گزارش فارس، پیش از ظهر روز یکشنبه 17 خرداد دستورالعمل اجرایی حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم به کلیه شعب بانک مسکن در تهران و شهرهای مشمول دریافت این وام ابلاغ شد.

در این دستورالعمل آمده است: صندوق پس‌انداز مسکن یکم ویژه خانه‌اولی‌ها و با هدف اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی افتتاح می‌شود. همچنین سقف این وام در تهران 80 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری (بالای 20 هزار نفر) 40 میلیون تومان است.

بر اساس این گزارش، حداقل متوسط موجودی برای وام 80 میلیونی 13 میلیون و 500 هزار تومان در هر دوره 6 ماهه، برای وام 60 میلیونی 10 میلیون تومان در هر دوره 6 ماهه و برای وام 40 میلیونی 6 میلیون و 700 هزار تومان در هر دوره 6 ماهه است.

در این دستورالعمل ذکر شده که نرخ سود این تسهیلات (از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم)، در حال حاضر 14 درصد و زمان بازپرداخت آن 12 سال (144 ماه) خواهد بود.

همچنین این تسهیلات در قالب عقود مشارکت مدنی و صرفا به متقاضیان «متأهل» یا «سرپرست خانوار» تعلق می‌گیرد. سرپرست خانوار در این دستورالعمل شامل این افراد است: افرادی که همسر آنان فوت شده یا از همسر خود جدا شده‌اند و سرپرستی یا حضانت فرزند یا فرزندان را بر عهده دارند.


اعطای تسهیلات به واحدهای کمتر از 7 سال

دستورالعمل ابلاغ شده بانک مسکن، شرایط ملک نوساز را گذشت کمتر از 7 سال از تاریخ صدور جواز ساخت و سه سال از تاریخ صدور پایان کار اعلام کرده است. گفتنی است مدل تلفیق حساب‌ها در این دستورالعمل، عدم امکان تلفیق اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن با صندوق پس انداز مسکن یکم و امکان تلفیق حساب صندوق پس‌انداز ساخت مسکن با صندوق پس‌انداز خرید مسکن است.


o1eaiamvqcqr3yf9uhv.jpg

bo02xp30sm8x6db23ijo.jpg

nn6j6ah2q544ycebuswp.jpg

ams41c637gwtm1xh1xxa.jpg

ddq6l1zp9hmngxqqkl.jpg

ur1864owjsanbafkt2.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها