کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرداخت سود تاریخی 32 درصدی در یک موسسه اعتباری


کد خبر : ۱۲۵۳۱دوشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۳۱۱۱۹۳۹ بازدید

نرخ سود بانکی در حال یک رکورد شکنی جدی است.شاید باورش سخت باشد اما واقعی است.برخی از موسسات سود 25 تا 32 درصدی ...

نرخ سود بانکی در حال یک رکورد شکنی جدی است.شاید باورش سخت باشد اما واقعی است.برخی از موسسات سود 25 تا 32 درصدی را رسما به مشتری پیشنهاد می دهند.

به گزارش اخبار بانک، سود بانکی یکی از مهمترین فاکتورهای مهم برای احراز سلامت یک بانک یا موسسه اعتباری به شمار می رود.بطور قطع پرداخت سود بالا موجب گران شدن قیمت تمام شده پول و در نهایت افت شدید تسهیلات دهی با نرخ معقول است. وقتی یک بانک یا موسسه اعتباری سود روزشمار ۲۵ درصد به مشتری پیشنهاد می کند،نمی توان گفت که وضعیت این موسسه یا بانک در حالت نرمال است.سود بالا نشان از کاهش نقدینگی و تلاش بانک یا موسسه مذکور به هر قیمتی برای جمع آوری نقدینگی است.

سوال اساسی این است، اقتصاد کشوری که تورم دو رقمی و رکود طولانی مدت را تحمل می کند،چه صنعتی سود بالای 32 درصدی می دهد که یک بانک یا موسسه حاضر است برای جذب منابع به مشتری سود روزشمار بالای ۲۴ درصد بپردازد؟

بانک مرکزی چندی پیش توافق بانک و موسسات برای نرخ سود را ابلاغ و تاکید کرد که عدم اجرای این دستور در تمام بانک ها و موسسات موجب تذکر کتبی و رفتن پرونده بانک یا موسسه به هیات انتظامی خواهد شد.براساس توافق بانک ها نرخ سود سپرده بانکی یکساله 20 درصد بود.بانک ها پس از آن توافق کردند که نرخ سود کوتاه مدت را نیز 10 درصد تعیین کنند.

برای همین با گذشت حدود یک ماهی از ابلاغ این بخشنامه به چندین موسسه اعتباری در حال اخذ مجوز و یا فاقد مجوز مراجعه و نرخ سود سپرده آنها را جویا شده ایم.

موسسه ثامن:
این موسسه اعتباری که در حال تلاش برای اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی به سپرده کوتاه مدت(روشمار) و بلند مدت (یکساله) حداکثر 20 درصد سود می پردازد.

موسسه ثامن الحجج:
شاید یکی از موسساتی باشد که در این گزارش میدانی پایبند به نرخ های مصوب بانک مرکزی بود.مسوول باجه یکی از شعب این موسسه درباره نرخ سود سپرده روزشمار و یکساله اعلام کرد که  نرخ سود روزشمار 10 درصد و یکساله 20 درصد است.
این موسسه نیز در حال رایزنی برای کسب موافقت های اولیه بانک مرکزی برای ورود به باشگاه بانک ها و موسسات مجاز است.

موسسه افضل توس:
این موسسه که در حال رفع برخی مشکلات حقوقی و قضایی خود با یکی زا سهامداران عمده خودش است،برای سپرده روزشمار سود 24 درصدی و برای سپرده یکساله نیز سود 26 درصدی را پیشنهاد کرد.

موسسه نور:
موسسه اعتباری نور نیز برای سپرده روزشمار کمتر از 20 درصد سود می پردازد.

موسسه آرمان:
اما موسسه اعتباری آرمان که در حال اخذ مجوز و تکمیل مدارک خود است،شاید بی سابقه ترین و بالاترین نرخ سود شبکه بانکی را به مشتریان خود می دهد.
براساس اطلاعات میدانی، این موسسه برای سپرده روزشمار 25 درصد و سپرده یکساله نیز سود 32 درصدی می پردازد.البته مبلغ حساب نباید کمتر از 50 میلیون تومان باشد.

* لازم به ذکر است فایل صوتی این گزارش موجود است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها