کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۲۵۲۳دوشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۳۴۷۸۹ بازدید

قیمت طلا امروز دوشنبه پس از 3 روز کاهش متوالی با افزایش نسبی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 11 هفته گذشته قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، تقویت ارزش دلار پس از انتشار گزارش اخیر وزارت کار آمریکا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده و مانع از افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1174 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از 1162 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 19 مارس به شمار می رود.

انتشار گزارش وزارت کار آمریکا نشانگر بهبود اوضاع بازار اشتغال این کشور بوده و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی نشستهای آتی را بیشتر کرده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته بیش از 280 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم از دسامبر 2014 میلادی بی سابقه بوده است.

انتشار گزارش وزارت کار آمریکا موجب شد تا ارزش دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح در 13 سال گذشته برسد. ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد که تقویت ارزش دلار و گمانه زنی های مطرح شده در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا در بازارهای جهانی شود. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه بار دیگر با 0.17 درصد کاهش روبرو شد و به کمتر از 708 تن رسیده است که این پایین ترین رقم از ژانویه به شمار می رود.

میزان فروش سکه طلا در بازار آمریکا نیز طی ماه گذشته با افت چشمگیری روبرو شده است. جیمز گاردینر تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس نیز تاکید کرد که افت قابل توجه ذخایر طلا در صندوق های سرمایه گذاری جهان نشانگر عدم اعتماد سرمایه گذاران بین المللی است. این مساله می تواند فشار بیشتری را بر قیمت جهانی طلا وارد کند. ادامه روند صعودی ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی، قیمت طلا را باز هم کاهش خواهد داد.

وی افزود: سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا در صورت شکسته شدن سطوح حمایتی فعلی، 1142 دلار خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها